Gåta
Hej, jag vill anordna en liten tävling här. Vinnaren kommer att få en vacker dikt, hand-skriven och signerad, hemskickad, utav mig. För att få möjligheten att vinna, ska ni svara på denna gåta: Jag ser djupet av sjön, där diamanterna ligger och gnistrar. Jag kan få dig att dö, men jag kan få dig möjligheten att åter igen, leva. Du kan se mig, men du kan inte röra mig. Vem är jag? Det är lite långsökt, bara för att det ska bli lite spänning i tävlingen :) Lycka till! Edit: Glömde säga att tävlingen pågår till på söndag.
Beautiful Dreams…
Livet 🙂
Ny dag nya möjligheter

Jaget 😃
Kärleken 🤔
Grottan?
Andra Sidan vår underbara Andevärld ? ❤️ ?
Själen / Anden den eviga 🌺
Jag letar ord nu men evighet, odödlig, själen, anden att aldrig upphöra 🌺
Anden 🌺❤️🌺
Många bra gissningar, ni är kreativa :)
Beautiful Dreams…
Okey ett till försök,sen ger jag upp 😉
Frågan vem är jag ?
Gud ❤️
Solen?? ☀️🤔
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Sjöjungfrun 😃
Tidvattnet 🤔🙂
Ny dag nya möjligheter
Jag älskar era svar, men ännu har ingen lyckas pricka in rätt. Här kommer en ledtråd: Jag framträder i olika slags former och i språket så kan ni nämna mig på olika sätt. …..Som sagt var är det klurigt, men ju närmre vi kommer mot tävlingens sista dag, desto lättare ledtrådar :)
Beautiful Dreams…
Strömen 🤔 Kan ta död på en, kan få en vid liv igen, Kan man se men kan man inte röra för då kan man dö ? 🤔 Vatten ström kan se botten på ett havet ? 🤔
Ny dag nya möjligheter
Ljuset 🤔eller hoppet
Sanningen
önskan🙂
musiken eller fantasin?
Tron?
Ny ledtråd: Jag sätter ingen gräns på vad du kan se, här kan 1+1 bli 3
Beautiful Dreams…
Fantasin 🤔
Ny dag nya möjligheter
Intellektet

nu e jag nyfiken!!! luften?
Err… yjj… f… fantasin…? Eller? Förnuftet? Dålig på gissningar…
Evigheten gissar jag på
humm… kanske tiden?
Jag tänkte också på luft.
Vatten??
Edit: oj… Vatten kan man ju röra, hehe 😃
ordet??🤔
*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*
Det första jag tänkte på vad Månen när jag läste gåtan och ledtrådarna
Ännu en ledtråd: Min favorit musik-grupp är R.E.M.
Beautiful Dreams…
Sömnen??
Religion 🤔
Hjärtat ❤️🤔🤔
Ny dag nya möjligheter
Drömmar? Drömmen…
Drömmen
Undra om det är något låt med rem som exempel Man on the moon 🎧
Ny dag nya möjligheter
Grattis Apootie och Majlar, ni får båda varsin dikt skriven av mig ( var ju bara 5 min som skiljde mellan er). pm:a mig era adresser, så skickar jag två dikter till er. Tack till alla som deltog :) Här kommer förklaringarna: Jag ser djupet av sjön, där diamanterna ligger och gnistrar. --- Hur en dröm kan se ut. Jag kan få dig att dö, men jag kan få dig möjligheten att åter igen, leva. --- I drömmen kan detta ske. Du kan se mig, men du kan inte röra mig. --- drömmen är abstrakt. Jag framträder i olika slags former och i språket så kan ni nämna mig på olika sätt. --- Mardröm, dagdröm, karriärsdröm osv.. Jag sätter ingen gräns på vad du kan se, här kan 1+1 bli 3 --- Allt kan hända här och det behöver inte vara logiskt. Min favorit musik-grupp är R.E.M. --- jag uppträder ofta under rem-sömnen.
Beautiful Dreams…
👍
Ny dag nya möjligheter
Yay :D
Äntligen vet vi svaret. Tack för att du gav oss svaret på gåtan 🙂
Grattis Apootie och maijlar😃där satte ni🌺 den
Grattis på er båda. 🏆🏆