Nyfiken
Jag har snart läst boken "The Secret" och har fått ett annat tankesätt. Kan säga det är svårt att ändra sig för man är så inkörd på att tänka många negativa tankar "usch" vad enkelriktad man varit.
Vad jag undrar över, är det någon här inne på Forumet som gått kursen och sett filmen?Berätta då gärna vad ni fått för utbyte av det/kram
Heeej Tara! Vad glad jag blir av att läsa om ditt intresse av The secret. jag ser filmen om o om igen o läser boken likaså. Jag har haft nytta av detta tankesätt på olika vis nu o det blir mer hela tiden. SOm du säger är det lite klurit att ändra sitt gamla tankesätt men långt eftrån omöjligt. Jag ska ha visning av filmen här hemma för de som är nyfikna o sen ha fika kring temat o att var o en får ta upp de tankar o aha-upplevelser som kommer. Sen är det kul att träfas o höra vad som hänt sen de började med dessa manifesteringstekninker. jag talade med en man som håller kurser i ämnet, o han kan komma till din ort o ha kurs där om du skrapar ihop några deltagare. han sa att du då får gå kursen gratis om du arrangerar med lokal, man kunde även ha det hemma. Undrar om fler hört talas om lagen om attraktion o hur ni gör för att manifestera , skapa, i ert liv? Någon som har lite berättelser?
Själv fick jag tag i min nya lägenhet så här, för nån månad sen, inre upplevelser har eskalerat, min mor drog till sig en cykel exakt sådan hon sett inom sig…. Hoppas fler hör av sig!

Spännade….jag beställde boken i går….så nu väntar jag på att få läsa den…
#1 Låter verkligen intressant, skriv gärna några rader till mig och berätta/kram
Jag har inte läst "The Secret", men tror på att tankar är magnetiska och att man drar till sig det man tänker. Jag funderade länge på att skaffa hund. Jag visste vad jag ville ha och såg henne framför mig. Idag har jag precis den hund jag tänkte mig. Hon har precis de egenskaper som jag tänkt att hon skulle ha. Samma sak var det när jag skulle byta bostad, så kom det bästa till mig. Jag ville ha en lägenhet med trädgård, så att min vovve kunde gå ut och in. Det var det jag fick, fast jag först inte trodde det. Mina grannar är jättebra och vill jättegärna passa min vovve. Allt blev till det bästa. Nästa bok jag ska köpa får nog bli "The Secret".

jag har filmen och har sett den om och om igen, man upptäcker hela tiden nya grejor i den. Och som du säger det är svårt att ändra det man är van vid. Jag har ändrat väldgit mycket i mitt liv genom att ändra tankesättet och fått till mig saker, händelser och känslor genom manifestera det. Kan verklgien säga att den filmen har ändrat mitt liv och varje gång jag ser den blir jag ytterligare lite kär i livet.
Har oxå filmen + ljudboken. Filmen har jag sett så många ggr att jag tappat räkningen *ler* Första gången jag såg den fick aha upplevelser hela tiden å det var så mycket som hamna på plats eftersom jag levt efter att ha det tänket mestadels. För mig blev The secret en bekräftelse på mitt sätt att tänka å att leva. Det fanns ju vissa delar där jag fick tänka om för man e ju så inrotad i vissa mönster man är uppväxt med hur saker "ska" vara.
Hej gott folk, gå in på denna sida för han gör dessa kkurser o han var även med i kanal 4 gomorron sverigen för ett tag sen då the secret lanserades http://www.gmaaction.kulturservern.se/ Trevlig helg! Kram miramis2
Jag har inte sett den men hört att det egentligen inte är något nytt, utan gamla traditioner som nu kommer i Amerikansk tappning.
Dessutom ska man vara försiktig med att ta bort allt negativt. Det måste finnas en balans mellan negativt och positivt, anser jag. Att förtränga känslor som ilska, sorg, besvikelse osv. är farligt. Vi är människor och vi måste lära oss leva med alla känslor vi har. Vi måste lära oss att hantera känslorna, att betrakat dom utifrån. Inte ta bort dom helt eller låta dom styra oss.
Men visst, att försöka tänka positivt och dra till sig positiva krafter är säkert bra i lagoma mängder. :)

Jag har läst nästa hela.. har endast ng sidor kvar. Jag tycker den är så bra, och jag tro mycket på att man ska tänka positivt. Hade även den boken inne som rekommenderad bok på healing.. då jag abolut tycker den är läsvärd.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Hej alla , många av er skriver det med att tänka posivt o det kan ju vara svårt om man tycker det finns en hel del av svårigheter i ens liv. Många jag sagt detta till kan ilskna till o ifrågasätta det argumentet med Positivt tänkande för det känns så verkligheteds flyende säger dom.
I the secret säger man vid nåt tillfälle att det ej handlar i sig om rent Positivt tänkande då det ju kan vara svårt om man ej är van att ta komandot så där i en hast. Det som däremot kan vara nåt av värde är: TÄNK PÅ DET SOM FUNKAR, DET SOM DU ÄR TACKSAM FÖR ÄVEN OM DET BARA ÄR SMÅ SAKER O EN LITEN DEL AV DITT LIV. I THE SECRET TAR MAN UPP EN SEKVENS AV FATTIGDOMEN I INDIEN. DÅ SÄGER BOB PROCTOR "TÄNK ÅTMINSTONE ATT DU KAN SE ALLT DETTA, ALLTSÅ TÄNK TACK FÖR ATT JAG HAR ÖGON ATT SE MED ….."
DET ÄR LITE SOM ATT BÖRJA I EN ÄNDE , SOM ATT VARA PÅ INTERNET O SEN LÄNKA SIG FRAM HIT O DIT, DRA I DE TÅTAR SOM SOM FAKTISKT ÄR BRA, DETTA FÅR I SIG EN SNÖBOLLSEFFEKT O DU FÅR MER ATT KÄNNA JUST TACKSAMHET FÖR!!!!!!!!1
Igårkväll gick jag o läste lite i leva med glädje av sanaya roman, jag läste kapitlet om välstånd o tacksamhet. Det var just det här samma ämne, orin , hennes guide var det ju som via henne skrev om vikten att varje dag , på papper, en tacksamhets bok, skriva ner saker du just nu är tacksam för i ditt liv, vad du är tacksam för i varje person o situation du har om kring dig…..
Ja, som ni säger , the secret, lagen om attraktion, är lika gammalt som universum.
Tänk själv hur underbart det är att omge sig med tacksamma människor o hur otrevligt det kan vara med människor som är otacksamma o frustrerade jämt. Universum svarar alltid på det vi sänder ut…. Låt oss från o med nu börja se oss omkring o tacka för allt det goda som finns just nu.
Vissa saker är svåra att finna nåt att vara tacksam för… försök o inte drunkna i det som gör dig deprimerad , utan utmana dig o lyft blicken till sådant som du faktiskt är nöjd o tacksam för. Uppehåll dig längre om dygnet på det sistnämnda o försök att inte stanna hela tiden el långa tider vid sådant som drar ner dig.
Själv är jag extremt tacksam för denna sida o er jag kan lyssna på o tala med. Jag är tacksam för det bemötande o det förtroende som delgivits mig här. Kanske kan något av det jag här skrivit tända ett ljus inom dig, ändra kursriktning en aning? Om detta motsäger din sanning, bara bortse från dessa rader då. var o en ska o får lov att ha sin sanning. Ser fram emot vidare dialog inom detta, tills dess, ta hand om dig, kram, miramis2
OOh! Tack för den påminnelsen! ska plocka fram min tacksamhetsdagbok igen. Hur kunde jag glömma bort den så totalt?? Har också sett filmen the secret. Den är helt fantastisk, men jag tittar på den om och om igen lite då och då. Känns som om man behöver bli påminnd emellan varven. Och JA! Jag håller på att manifestera det jag verkligen VILL ha i mitt liv. Visst är det underbart!
Ljus och Kärlek Anki
Happyspirit! Jättekul att du blir så glad, vi får peppa varandra! Det gläder mig att höra att folk faktiskt skriver tacksamhetsbok, notera vad som hänt sen om några veckor… låt det bara mogna… spännande till tusen det här!
#10 Tack för ditt inlägg, så sant det du skriver/kram

Var kan man beställa denna bok??

Du hittar den på Adlibris för 189 kr
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Oki,tack för hjälpen!/Ewa
Jag har ingen aaaaaning om vad the secret är för bok, men jag tror att det handlar lite grann om samma sak som "fishism". En liten film om hur anställda i en fiskaffär sprider glädje omkring sig med hjälp av att kasta fisk till varandra och göra spex av hela försäljningsprocessen. Glädje skapar glädje osv. Positiva tankar sprider sig likt glädjen som ringar på vattnet. Man väljer själv hur man ska se på livet och hur man ska reagera på saker. Jag kan starkt rekommendera alla att utöva lite fishism….

#17 Som jag skrattat åt din fisk Den var bra Aldrig sett eller hört att man ska kasta fisk på varann i positiv menning Jag tror jag kastar en fisk på dig En fisk som luktar gott Hehehaha
hehe…kolla in filmen då så får du se nåt ännu tokigare än mitt fnurriga inlägg!! Nä men allvarligt talat så har dessa herrar i fiskaffären ett djupt budskap bakom sin fiskkastning.
Psst…du kan ju kasta saltlakritsfisk på mig…då blir jag glad!

#19 Filmen vad har den för namn och kan jag hitta den här på internet
Hittar du all saltlakrisfisk jag slängt iväg till dig Heheha
haha…ja här är ett helt hav med fiskar! Jag tror att den heter kort och gott "fish" men jag kan kolla upp det!

#21 Hehe Du druknar väl inte i fisk Ja gör det är du snäll Kolla alltså vad den heter filmen
ha hahaha nää då men äter jag fler firrar så kommer jag att rulla iväg från datorn!

Hehehaha Jag ska inte kasta iväg fler Jag lovar hehehaha
Tack! Bra att någon tar ansvar för min kroppsform….

#25 Nja de får du göra själv tror jag Hehe Finns kanske annat jag kan hjälpa dig med istället Hehe
hmmm….städa och diska kanske…?
Kommer osökt att tänka på den dagliga kom-ihåg-ramsan jag fick lära mig när jag gick Reiki1-kursen:
Bara för idag skall jag inte bli arg. Bara för idag skall jag känna tacksamhet. Bara för idag skall jag inte oroa mig. Bara för idag skall jag vara sann mot mig själv. Bara för idag skall jag älska och respektera alla levande varelser.
Försöka duger, och just därför säger man "bara för idag", alltså inte sätta målen för högt. Och tänk, dom dagar jag har klarat det här har jag mått väldans bra. :) Men jag blir väldigt nyfiken på boken!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
mmm…en dag i taget är en bra filosofi, används ju flitigt lite överallt, hos AA tex! Men din verision var lite bättre än vanligt tuvstarr!