OT Jobbstartsångest
Jag är fullständigt uttråkad och har ångest inför första arbetsdagen på 4 veckor!!
Tänk om jag hade en liten orb här hemma och tänk om någon kunde ringa mig imorgon och erbjuda sig att köpa min affär för en si så där 2 miljoner…..
Drömmar, drömmar…..
Just nu håller jag på och fixar med kläder som ska till affären imorgon….vill vara ledig….
Och inga spöken har jag hemma heller, bara två tokiga tonåringar som provar kläder, accompanjerade av riktigt hård( och jobbig) musik.
En söndagskram till er alla kan jag dock bjuda på.
KRAAAAAAAAAAAAAM Åsa
Pest o pina morsan1, men du kanske skall starta en web shop istället, som Elisabeth. :) Då kan du sitta hemma och göra affärer - samtidigt som du umgås med oss! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Underbar idé!! Jag kan ju ha en webfilial. Du står i affären och jag surfar runt bland spöken och gastar!
Ha ha ha vilken bra idé va!!!

#0 Ja,Åsa,nu snackar vi jobbångest.
Ska vara på jobbet,första dagen efter semestern om en timme och tjugo minuter,önskar dej en bra första dag,och hoppas alla ni andra har en bra dag på ÖN!!Kram Ewa
#0 Eller får du starta upp här i Kristianstad och anställa mig =0)
Usch, ja… Jag har jobbat 3v efter min semester… fyyy fasen! Jag tröstar mig med att d ändå e dåligt väder, så man inte går miste om nåt ändå! Sen ska jag ju till Grekland v33 oxå =0)
Lycka till på första tillbakadagen!
#4 fy va orättvist…jag vill oxå resa! Jag börjar jobba igen om 1½ månad ungefär…det känns förjä*ligt faktiskt. Jag vill vara hemma jag också! ( men man ska väl vara glad att man har ett jobb)
Nja, d vete fasen… Inte detta jobbet iaf, otrevligare kollegor än jag har just nu får man leta efter!! Jag jobbar på ett uthyrningsföretag o är inhyrd till kundtjänsten på ett företarg. Har sagt hur länge som helst att jag mår skit av o va här! Har ringt min chef o bölat i telefon ett flertal tillfällen! Till sist kallades till möte med henne o hennes chef. DÅ blev det bestämt att det inte blir mer förlängning efter 31/8.
Så nu jobbar jag 2v, e i Grekland 1v och sen 2v kvar här, sen slipper jag sk*ten!!! TJOHOOOO!!!
E i full fart att försöka peppa mig själv att inte deppa ihop nu sista tiden och intala mig själv att jag kommer få ett såååå bra uppdrag efter detta… =0)

#6Jag har åtminstone en enorm tur med arbetskamraterna.Fastän att vi är ca 50 fast anställda så kommer alla mycket väl överens och stämningen oss emellan är helt underbar!Även med de som hoppar in extra.Till och med chefen
oftast….Så Caroline,det kommer nya möjligheter i din väg!!Deppa inte,detta kan vara början på något helt nytt!!Lycka Till,Kram Ewa
Ja fy fanken för sunkiga arbetskamrater. Det är nog därför jag tycker att det ska bli jobbigt att börja jobba igen, efter 1½ år har nog en hel del folk bytts ut så man vet ju inte hur det blir…jag känner just idag att jag inte har nån jättekraft till att orka lära känna nya människor men det hinner väl ändras. Nya dagar nya energier..
Sista veckan på semestern. Lite jobbångest har jag och det är konstigt, för det brukar jag aldrig ha.Tvärtom, har alltid nästan gått och stampat sista veckan och längtat till jobbet och vanliga rutiner. Det är nog bara första dan skulle jag tro, sen går det över.
Hejsan där ute i etern!
Synd att ha jobb ångest,, förståss trivs man inte så blir det lätt så. vad jag förstår av det du skrev så är du egen företagare?! Det är jag med. Både för och nackdelar även om jag tycker att det är betydligt fler fördelar,, jag får göra det jag älskar och är bra på.
Jag har för ett tag sedan läst boken the Secret,, ändrade min inställning till livet och även till mitt sätt att tänka i mitt företag. Rekomenderar den å de varmaste!
Solsken och kärlek

Hej kära vänner!
Nu är första dagen gjord. Kändes ganska bra, bättre än jag trodde faktiskt. Nu känner jag mig lite fylld av "jävlar anamma" om ni förstår hur jag menar.
Jag älskar mitt jobb/ min affär men det har varit fantastiskt skönt att få vara helt ifred på landet med barnen. Det är sådant jag längtar efter eftersom jag jobbar i affär och träffar mycket folk hela dagarna.
Jag är så oerhör tacksam för stugan vi hyr, utan den hade jag nog inte alls fått den ro jag så väl behövde. Hemma är det så mycket annat pyssel och lätt att gå ner till affären och trixa lite trots att det är stängt.
Puss på er, nu ska jag gå ner på stan och käka en glass med trollbarnen. // Åsa