Borttappat-Tråden
**Borttappat-Tråden
**Nu var det dags för en ny tråd. Här är den senaste. Kika gärna där för eventuella svar/frågor:
http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/517801e2ce12c446dc000bec-borttappat-traden?discussions-1
-----------
För er som söker ett bortsprunget djur eller något annat, så ber vi er lägga er fråga i den här tråden. Vi lämnar inga garantier för att ni får hjälp, men vi vill ge en möjlighet till både tränade medium och andra som vill hjälpa till.
Kom ihåg att lämna feedback när någon har tagit sig an er fråga!
Lycka till!!
(Tänk på att dem som tar sig tiden till att söka efter borttappade saker gör detta på sin fritid. Vi är tacksamma för ert engagemang!)
Tack Maikailoa och vargman för eran tid åt oss här på Övernaturligt! 
Sajtvärd på Övernaturligt
Vargbröder bok nummer ett är fortfarande inte funnen, finns det nån som kan känna på lite närmare sätt var den är, den förra förklaringen jag fick var ett ställer där vargbröder bok nummer 2 låg… Skulle vara mycket tacksam om ettan gick att känna av
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Igår tappade jag bort en trekantig trumlad rubin. Skulle vilja veta om den antingen finns utomhus i en skog eller inomhus någonstans?
Morfars bankdosa är borta, och den behövs verkligen, så vore jättesnällt om någon vill hjälpa
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
Min make har lagt undan GPS.en på ett jättebra ställe, frågan är bara VAR! Skulle behöva den på tisdag
Jag skulle så innerligt vilja få hjälp att söka reda på mina smycken. Jag har sökt på de mest tänkbara platser hemma. jag var i obalans under april och maj månad och har letat förgäves efter mina två halsband det ena med en berlock på ( Oplal triplett). ett mycket gammalt x-länk armband och två ringar en ring med en lila sten i väldigt sliten och repig. den andra ringen har ingraverad text på ovansidan och tre små lila stenar.materialet i alla smycken är guld. smyckena fanns på olika platser i mitt hem jag såg dem senast i maj. har katterna "lekt bort" dem? har barnen "lånat"dem Har Jag Lagt dem" på ett bra ställe"?har någon stulit dem? kommer jag någonsin att få bära dem igen? jag saknar dem otroligt mycket! snälla hjälp mig att finna dem. Mvh Linda
"Vargbröder bok nummer ett är fortfarande inte funnen"
Den skall kunna finnas någonstns där det är något kallt, som spricker upp i små bitar, som små is-korn somslittras utåt.
Där är ett krökt rör inne i detta.
Ett kylrum kanske.
Eller om det är kallt vatten, som stänker. På något vis är det vått och kallt och splittras.
Maikailoa.
#3 skrivetav fuyfuydesu
"Igår tappade jag bort en trekantig trumlad rubin"
Den kan ligga i ett "tygaktigt" föremål, som är blek gult och med neongröna kanter.
Maikailoa.
#4 skrivetav Juliaskaniner
"Morfars bankdosa"
Aha, jag ser området omkring ögonen på en mansperson, som tittar något lite grann uppåt, och det verkar vara framför ett fönster.
Där uppe finns det en ganska platt, fyrkantig påse, som smalnar av vid kanterna, och som verkar vara trasig undertill.
Så den kan vara vid en gråaktig fyrkantig påse/behållare rakt fram en bit ovanför ögonhöjd.
Maikailoa.

Var är min mammas hemnycklar? Det känns som jag har letat överallt
Letar fortfarande efter två plånböcker, en svart och en khakifärgad. De har varit borta över ett år nu och behöver komma fram.
5# Bettanbop Tycker mig se att Gps:en ligger i en lite av kaos låda. Dvs en sådan låda där ni lägger en massa papper och prylar. Har ni en sådan låda? Kanske i hallen eller köket? Titta där! //Mvh
#10 Tjelsi Jag ser klädesplagg framför mig. Vet inte om det är byxor, tröja eller jacka. Men det är rött till färgen. Troligen placerat i ett mindre rum. För det är trångt. Kanske klädkammare eller en garderob? Kläderna verkar hänga. Känn ordentligt i fickor ed. // mvh
Kanske är en för stor sak att kolla efter? Men gör ett försök.
Min före detta skötarponny bodde hos mitt grann stall i ett halv år och hon blev som min egna ponny nästan, tog hand om henne och sånt. den 1 juni 2012 flyttade hon till en annan tjej som red in henne. hälsade på henne en gång, innan hon blev såld. och vill gärna veta vart hon kan finnas? Finns hon i närheten utav mig eller verkar det långt bort?
Kaninuppfödning av dvärgvädur & Dvärgvädurrex & även en liten musuppfödning!
.
"Jag skulle så innerligt vilja få hjälp att söka reda på mina smycken. "
Det kan vara så att dom är i en vit plastpåse. En liten fyrkantig påse i tunt material. Antingen upprätstående eller hängande på något vis. Kanske att den står emellan några andra saker, och man ser den bara som en remsa.
Maikailoa.
#14 skrivetav amandaerslid
Kanske är en för stor sak att kolla efter? Men gör ett försök.
Min före detta skötarponny bodde hos mitt grann stall i ett halv år och hon blev som min egna ponny nästan, tog hand om henne och sånt. den 1 juni 2012 flyttade hon till en annan tjej som red in henne. hälsade på henne en gång, innan hon blev såld. och vill gärna veta vart hon kan finnas? Finns hon i närheten utav mig eller verkar det långt bort?
Inte enkelt. Vad jag tycks se är som ett uppspänt täcke, lite grönaktigt, och med "påknutna" knottror på, alltså något över ytan som verkar "påknutet".
Sedan är där en vattenflaska framtill, som en pet-flaska ungefär, även den lite grönaktig.
Maikailoa.
Vår bil blev stulen natten mellan 31-1 och återfanns nu i söndags. Dock helt slaktad och jag är lite nyfiken på var de bortskruvade bildelarna befinner sig idag? Det låg två föremål i bilen som betyder mycket för mig, likaså dessa är försvunna och jag kan inte, ens med min livligaste fantasi se vad biltjuvarna skulle med dessa till..
Isa Aronsson
www.stallequino.se
Hej! Jag är ny medlem här, en ganska desperat sådan. Jag har under dagen som gått (12/6) tappat min förlovningsring. Jag har letat både ute och inne men kan inte hitta den. Det är en ring i guld, med ett vågmönster. Inne i ringen finns en gravering, "Mattias 26/8-10". Jag skulle vara så tacksam om någon kunde hjälpa mig hitta den!
#18 skrivetav Spiritinthesky
"Vår bil"
Ett svart lite tovigt rep.
Och en sorts vit halvbåge med krås/tyg-kant, som en tiara.
En låg, lång och kantig bag, men blått (blommigt) mönster.
Kan vara i en lokal, med rätt ljusa grå-gula väggar.
Maikailoa.
"min förlovningsring."
Verkar som att den kan finnas vid någon sorts lång konisk spole, med tråd virad omkring, jag kan förmoda att det är något som roterar, i vart fall sticker den ut vågrätt ifrån något. Som jag ser det ärden lång och konisk, bredare intill, och smalare uttill, men har en platt ände längst ut.
Maikailoa.
Borttappad plånbok
Jag kan inte hitta min plånbok, känns som om jag har vänt upp och ner på hela lägenheten. Snälla jag behöver hitta den snarast möjligt.
Tack i förhand! :)
biologibok
Hej har precis tagit studenten men jag har tappat bort min röda biologibok och eftersom jag inte kommer att komma tillbaka nästa åår måste jag itta den och lämhna in den snarast möjligt.
Tack på förhand.
#22 Jag har lyckats hitta min plånbok. Den hade visst hamnat i min mors vinterjacka som jag lånat någon vecka sedan. Skulle ut och fiska och kände mig frysen och drog på mig hennes jacka och då ligger den där! :)
Hej! Ber om hjälp att finna mina guldsmycken. Det är en tunn kedja med ett hjärta på, ett armband och två ringar, varav den ena min gammelmormors förlovningsring. Jag har förvarat dem i ett silverhjärta i mitt badrumsskåp men nu är de borta sedan ca 1.5 år. Den ena ringen hade jag senast i en väska men den finns inte kvar däri.. Vore oerhört tacksam för svar! //S
Jag letar efter en liten skruvmejsel och några pyttesmå skruvar som ligger i en liten plastficka. Dem hör till mitt nuvarande iphone skal och för att få av skalet så måste man ha denna skruvmejseln. Har tröttnat på detta skalet och vill gärna byta. Vore jätte tacksam om någon kunde hjälpa mig!
Kramis 😊
"biologibok"
Den kan vara vid någon sorts fodral eller någon platt påse/väska, som är vit och med blåa spännen ut med sidan. Spänne något i stil med något som håller ihop ryggen på ett samlingsblock.
Det verkar vara "nära ute". En plats som är i närheten av utomhus, men ändå inte riktigt.
Maikailoa.
#26 skrivetav MirrisPirris
"Jag letar efter en liten skruvmejsel och några pyttesmå skruvar som ligger i en liten plastficka."
Hmm… skal, det var kanske det jag såg. Någon liten "ask" med rundad kant, ljust blå och med ett svart grenmönster på.
Så den låg ner på något bord.
Och…
till vänster, vid kanten, uppåt (ett par decimeter), sitter det som en vit avlång kula.
Maikailoa.
Hejsan, Vår underbara gamla katt Gustav har inte kommit hem på några dagar nu och kommer inte när vi ropar som han brukar göra :( Han har aldrig varit borta mer än max nåt dygn och vi har letat överallt där han kan tänkas vara inlåst. Vi misstänker att han inte finns med oss längre men tycker samtidigt att det är obehagligt att inte veta! Någon som kan se nåt?? Mvh
Hej! Jag har lyckats förlägga mitt pendelkort någonstans! Finns det någon som kan ha något tips eller något på känn? Det är lite kris :(! Tacksam för all hjälp!
Hej! Bilnyckeln är borttappad, vi hade den senast igår kväll då vi låste bilen på parkeringen utanför lägenheten. En svart Audi-nyckel med en blå namnbricka i nyckelringen, dock ingenting skrivet på den. Det bråskar lite eftersom reservnyckeln knappt får igång bilen..
Tacksam för hjälp snarast!
👆 Djurnörd
#Kvigan
Jag fick direkt färgen blått till mig när jag läste om dina bilnycklar? Ingen aning om varför men tänkte jag kan lika gärna säga det, man vet aldrig ;)
Har ni nån "korg" eller ytrymme som är klätt med blå-aktig nyans inuti?
I hallen skulle jag vilja påstå, men som sagt, nu går jag rent på känslan jag fick! :)
hoppas ni hittar dom!
Oj, stod visst blå nyckelring!! var kanske därför ! :/
TACK! Underbart! Pojkvännen hittade den i sin blå jacka, som vi konstigt nog tittat i flera gånger.. haha. Vi har en korg i hallen och har letat igenom hela lägenheten hela dagen. Tack så hemskt mycket!
👆 Djurnörd
Se där ja :)) Glad att jag kunde hjälpa till! :))
Malin
Hej
Detta är en kanon bra tråd, ger alla en sjans att få hjälp, och jag får jätte bra tränings tillfällen 👍
Men de första frågorna är gamla….är de inte lösta? min fråga om GPS;en är löst, den är hittad.
"Vår underbara gamla katt Gustav"
Vad jag kan se så är det relaterat till en man i mörkblå kläder, kort hår och en mörkblå och vit skärmmössa. Eventuellt vet han var katten är.
De (han) håller på med någon sorts mindre skärmar, i bärnstens-brunt och rosa, eller rosa bakom skärmen.
Maikailoa.
#31 skrivetav AnnaJosefine
"Hej! Jag har lyckats förlägga mitt pendelkort"
Det bör kunna finnas vid ett vitt konformat föremål som tycks hänga mitt på väggen. Till formen som ett högt smalt glas ungefär, eller om det eventuellt är en ficka på en morgonrock.
Maikailoa.
Maikailoa! Tack! Kopplar dock tyvärr inte :( Ser du om katten lever?
Hur ska jag göra? Leta (vilket vi har gjort över allt), avvakta eller acceptera att han är borta?

Någon som kan se eller känna var min nyckelknippa är någonstans? Hoppas hoppas
#43, har aldrig provat detta innan, men värt ett försök. Får en bild av en soffa, eller något mörkt tyg. Där kan ev nycklarna finnas, kolla och återkom gärna.
Beautiful Dreams…
Det hade ju varit underbart :) Vi får väl vänta och se - han är runt 15 år så han är ingen ungdom direkt och verkligen inte likt han att vara borta så länge….kan han var nära hemmet fast vara död? Tack snälla för hjälpen!!
Har tappat bort min dopring. Det är en guldring med en grön sten, tror det är smaragd. Ser gammaldags.
Tack i förhand!
#47 Hej, får någon bild i huvudet om att den kan finnas vid benet/under en möbel. Mörkt-trä. Återkom gärna om det stämde.
Beautiful Dreams…
#48 har kollat, har tyvärr inte hittat den, kollat vid alla ställen där det är trämöbler och annat. Är rädd att den finns i något annat hus😕 Tack ändå!
Maikailoa! Gissa vem som kom precis hem!!! Vår underbara katt ♥ Tack snälla för hjälpen och massa kärlek till dig!!
Hej!
Mina källarnycklar är borta jag har letat över allt undrar ifall någon möjligen kan hjälpa mig med detta? Om någon ser var de tagit vägen så hade det varit fantastiskt fint. Kram kram Elisabeth
provar skicka ut min vädjan om hjälp igen .svaret jag fick från Maikailoa är undersökt här hemma utan resultat…..:( har tittat i alla hängande och stående påsar i både plast och papp men inte…
saknar dem så otroligt mycket , två halsband ett med berlock , ett armband och två ringar med lila stenar
jag drömde i natt om att jag fick tillbaka den ena ringen och att de övriga smyckena snart skulle hittas åt mig ,ringen jag drömde om är oval till formen har tre små lila stenar ovanför ingraverad text :
Sinnesro
Äcceptera
mod…
förstånd
önskade att jag inte vaknade ….
finns mina smycken fortfarande samlade någonstans? kommer jag få dem tillbaka?
tack på förhand Linda

otroligt mycket tack för tipset!
Hittade nycklarna men inte i min svarta soffa, (som ifs blev städad nu..)
utan i baksätet på bilen 🌺
#51 Ser ut som den kan vara i en soffa tro jag. Soffan är möjligen brun. Den har åkt ner i springorna möjligen om man har ryggen mot soffan den högra yttersta delen. Alltså när man sitter och har armstöd sitter längst ut. Har åkt ner i springan där man sitter tro jag
Hoppat det hjälper 🙂
Ny dag nya möjligheter
#53 Var bilsätet i svart tyg? Då kanske min inre bild fungerade i så fall. Du fick i alla fall en ren soffa, inte klokt vad mycket smuts som samlas där. Skönt när det är gjort :)
Beautiful Dreams…
Tack för ditt svar, jag har tittat i båda sofforna men kunde inte hitta dem :( Ser ni något mer? kram kram
#56 skrivetav nettipletti
"Min goa katt har varit borta i snart 3 veckor"
Verkar inte som att jag får någon kontakt med den.
Maikailoa.

Har fortfarande inte hittat min mors nycklar sedan jag flyttade… Var kan dom vara?
Jag har tappat bort vår bilnyckel… bara en bilnyckel av nyare variant som man trycker en knapp på så åker metall grejen ut.. satt ett plastband i den bara… varit borta i två veckor snart.. vet jag kom hem och mina två mindre barn hade somnat så jag bar in dom och bad min stora tös ta bilnyckeln men det gjorde hon inte säger hon… vart kan den vara? tacksam för hjälp…
Medarbetare på Gotlandsruss i fokus
Av ett russ blev det russigt värre 
"finns mina smycken fortfarande samlade någonstans? kommer jag få dem tillbaka?"
Vad jag kan se så är de vid något som är något genomskinligt, men så pas tjockt och färgat att man egentligen inte ser igenom. En del bärnstensfärgad, och där är som ett band med en handfull trådar i. Och en annan del är djupt röd. Jag har dock ingen uppfattning om storleken på detta.
Verkar som att någon kommer att röra sig bakom, och tända en sorts svagt ljus, men det är mer som att man rör sig där, inte att man hittar något direkt.
"Har fortfarande inte hittat min mors nycklar sedan jag flyttade… Var kan dom vara?"
Som Vargman sa, rött är det där, i två nyanser, skulle kunna vara klädsel på en slät yta.
Dessutom har ni uppe till höger en vit rund sak med en blått figur på; Kan vara som en rund skål eller en mugg; Verkar snarast vara direkt på en hylla som inte har ett slätt plan, men kanske som ett grått nät.
#61 skrivetav janehellen80
"Jag har tappat bort vår bilnyckel"
Vad jag kan se så verkar den vara vid en sorts tunn plåt, den går runt som väggar i en fyrkantig form, och även en del veck och kanter, känslan är något som endera alstrar eller skyddar från värme.
Makailoa.
Hej! Någon som kan hjälpa mig att hitta några tärningar som är gjorda i vit sten (vit marmor)? När jag var liten spelade vi Yatzy med sådana varje kväll på semestern. För ett tag sedan skickade min pappa några likadana tärningar till mig med posten. Låter kanske konstigt, men tärningarna betyder mycket för mig eftersom jag har så många minnen knutna till dem. Jag vill minnas att de låg i en vit plastpåse (typ 1-liters, genomskinlig) inuti ett vitt C5-kuvert. Tror att jag lagt dem, i den knutna plastpåsen, på ett "säkert" ställe, men nu kan jag inte hitta dem. De ser ut ungefär som på denna bild: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTqSmZ-SSbi1qj6iOutSXgsQYAIZqBSHdnuKYgKizGJ_4cvpz0Naw
#65 Hej, Får en bild av en beige färgad hylla, där bland böcker eller liknande kan den finnas. Obs, provar detta för att se om man är "synsk", kolla och återkoppla gärna =)
Beautiful Dreams…
#66 Njae, vi har ett brunt bokskåp där vi har spel och andra saker. Jag borde ha lagt dem där, men jag har letat där flera gånger och min man påstår att han tömt allt och letat, men ingen utav oss har hittat dem.
Hjälp nån?
Igår försvann min Gröna tygpåse med mitt handarbete i, samt mina hörlurar.
Inte livsavgörande saker men nog så irriterande då alla mina nålar osv låg däri :-(
Jag vill minnas att jag tog upp påsen när jag kom hem från City men nu har jag fasen letat i varenda skåp plus bland tvätten :-( Alla familjemedlemmar nekar till att ha rört den.
Nån som kan hjälpa mig att se vart det tog vägen?
Jag har tappat bort min MP3-Spelare den är gammal modig och ful samt lite Trasig men den är viktig för mig, Skulle vara jätte snällt om nån kunde se nått ifrån den och kanske ha en aning om vad den ligger, hörlurarna är urkopplade så der är bara själva MP3-Spelaren
#68 Ameyo Har inte mycket att komma med men jag säger det lilla jag ser. Ser ett fönster med nerdragna men fällda persienner så man kan se ut. Vid fönstret ser jag även en soffa alt. Byrå eller liknande.Något man kan sitta på och titta ut genom fönstret. Har faktiskt ingen aning om vart jag befinner mig. Jag ser även en cykel. Kan även se en man i 40 års ålder som bär tygpåsen av någon anledning. Denne man kan om han tänker till säga vart påsen är! Hoppas du ser något tydligare i detta en vad jag gör. Jag ser bara saker som pusselbitar. Behöver dock hjälp att pussla ihop det:)
#69 molam Jag dras till ett skrivbord. Alternativt datamöbel. Ganska ljus möbel. Känns som det härmed data att göra. Får även färgerna rött och grönt till mig utan att förstå varför. Känns som jag är i ett mindre rum. Verkar vara lite oordning på saker och ting i rummet. Mycket sladdar. Ser även en telefon som står på laddning. Hoppas du förstår vilket rum jag är i? Leta där isåfall! // Mvh
#71 låter precis som mitt rum Det var en läskig likhet av mitt rum o.e kollar där, tack så mycket ^^
Men jo, jag har hela tiden misstänkt just det här men mannen hävdar bestämt att han inte rört den.
Ser du om den skulle finnas där vid fönstret? Det är annars där han brukar sitta.
O japp, cykel kan ses, persienner alltid nere haha. Otroligt vad på pricken det stämmer.
Har nu letat runt hans dataplats men inte hittat där heller. Är rädd att han slängt den utan att tänka sig för.
Har letat på de platser jag brukar ha mina sticken men inte där heller.
Finns det något jag kan skriva om som kan hjälpa dig på traven att se hur det ser ut där den är nu?
Påsen är som sagt av ljustgrönt tyg, med lite mänster på. Den stängs med ett satinband. I ligger vita lurar, svart garnystan, en virknål och en liten börs med en döskalle på med nålar, lite garn och så vidare i…
Påsen är upphittad :-)
Tack vare denna sida för mannen letade lite mer när han kom hem o den låg under sonens säng. SÅ nog bar han i den ;-) till mig (nu), o nog tänkte han efter vart den kunde vara :-)
Plus att beskrivningen av hans datahörna stämde på pricken.
Dock är han 30 :-)
Skönt att höra Ameyo att påsen kom fram trots att jag missade åldern på mannen:)) Mycket roligt att du även skriver in att du hittat påsen. Så det blir lite feedback.
#75 Deliquate Jag får känslan av att den finns i ett rum med en tv. Rummet känns lite större så jag skulle tippa på vardagsrummet alt det största barnrummet. Det känns som spelet hamnat i samma hög som dvd filmer eller musik cd skivor. Lite dolt. Så leta ordentligt. Titta även i olika fodral ifall det råkat hamnat tokigt. // Mvh
Tack för svaret vargman, men fortfarande inget spel. Spelet låg i sitt fodral vid försvinnandet och jag har kollat i vardagsrummet (har även en tv i sovrummet) där vi har bokhyllor fulla med spel och blu-rayfilmer. Vi har bara en låda med DVD-filmer och cd skivor och den genomsöktes noggrant efter ditt tips. Senast jag såg spelet låg den i en kasse från lagerhaus som jag tog hit från mitt föräldrahem ihop med en diskmaskin. Lägenheten har bara sovrum, vardagsrum, kök och badrum. Ganska litet och vi har datorer i sovrummet ihop med en tv vid fotändan. I sovrummet finns även där spel men har kollat igenom dom med.
MVH
Deliquate
#75 Jag får en bild av ett bord som har en hylla under bordet. Kan ev finnas där, eller i närheten av vardagsrums-bord . (obs håller på att testa om jag kan "se" saker, så värt ett försök) :)
Beautiful Dreams…
#64 Tack.. hmm vet inte riktigt vart det kan vara någonstans.. funderar..
#77 & #79 Tack men fortfarande inget… Letat igenom hela lägenheten nu och inget spår av det. Vänt upp och ner på allt, kollat igenom alla hyllor och inget! Misstänker att jag har lagt det på en "säker" plats, typ gömt det men har inget minne av det och jag har annars minne som en elefant. Får fortsätta leta…
*Borttappat grönt koppel*
Efter att min bror har haft kopplet som tillhör min hund är nu försvunnet.
Grönt tygkoppel kan man nog säga att det är. Tacksam för hjälp :)
#edit. Upphittad i ett annat hus.
Till personen som skrev inlägg #84: vi har som princip att inte leta efter personer, då det finns många fall där personen inte vill bli funnen av olika anledningar.
Hej!
Är åt min treårige sons vägnar ledsen över att hans livskamrat, en nalle i form av mumintrollet, plötsligt försvunnit. Vi har letat överallt i hemmet och är rädd att vi kanske har tappat bort honom utomhus, men nu var det ett tag sedan sonen hade med sig honom ute så det känns inte heller riktigt rätt… Är det någon som kan se vart Mumin befinner sig? Tack! <3
Uppdaterat: Hittat spelet! Det låg i en svart hurts från IKEA, hade ramlat bakom lådorna och gick inte att se eller känna att den låg där utan att ta ut hela lådorna. Tack för er tid.
#86 monyette Jag ser ett rum. Barnrum känns det som lite stökigt av leksaker i allafall. Jag ser en säng, kanske är det en annan möbel. Men det känns som en säng. På denne möbel finns det en bräda som är starkt grön. Jag får känslan av att mumin skall finnas omkring denne möbel. Av någon anledning ser jag även en nalle puh björn. Frågan är bara… Är det ert barnrum eller hos någon ni hälsat på? Kanske så illa att någon annan hittat mumin och tagit hem den? Hoppas detta kan leda till att du förstår vilket rum jag är i? Leta där.
#88 Vargan
Du är klockren! Måste först och främst säga att jag hittade Mumin idag, och du hade rätt; på min sons säng i hans barnrum lång en starkt grön filt, och den hade jag lagt i tvätten för två dagar sedan och när jag drog upp filten ur tvättkorgen idag så trillade Mumin ut ur den! Så han hade råkat hamna med i filten i all hast när jag tog upp den.
Fantastiskt! Tack!
har tappat/lagt bort ett fotoalbum som betyder väldigt mycket för mig,finns kort av min farmor,farfar och övrig släkt från pappas sida..alla kort är i svartvitt
sen har jag tappat alternativt glömt den nånstans el så har nån stulit en tavla jag ärvde av min far..föreställande häst med timmerdoning i vinterlandskap
tack på förhand 🙂
Fortfarande inga nycklar .. se inlägg 61 …
#91 janehellen Tyg och väska får jag en känsla av. Titta noga i alla kläder och fickor igen. Även i väskor som ni kan ha haft dagen nyckeln försvann. Försök tänk tillbaka. Ser även en ganska smal men hyfsat hög garderob. Kanske finns väskan eller kläderna där? Röj ut garderoben och gå igenom allt! // mvh
Fortfarande inga tärningar. :( Se #65
Vill minnas att jag lagt dem i bokskåpet, men de finns inte där. Har vänt ut och in på allt där inne - böcker och spel - mer än en gång. De kanske åkte med pappersåtervinningen istället. Eller har de tagits om hand om av någon annan i familjen?
först vill jag tacka alla och maikailoa som givit mig ledtrådar om var jag kan söka efter mina smycken.!!
nån som ser något mer?
inlägg #6 och #52
tack
" Swenglunds" Hur gick det med din kisse? var jag till någon hjälp?
Synd att du inte lagt ut din fråga här, för här finns det fler som är duktigare än mig.
Hoppas jag lägger denna fråga rätt nu ?,
Är ny här inne och finner inte så bra än 
Våran lilla kattkille kom inte hem igår, väldigt märkligt för han är väldigt beroende av oss och följer oss annars som en liten hund. Vi tror inte han håller sig borta frivilligt utan säkert sitter inlåst någonstans. Vi har kollat runt i området och i så många träd vi orkat. Har även delat ut lappa i området och sökt via fb.
Nu sliter vi efter halmstrå och ger vår hopp till någon som kan sia/se var han kan vara ?
Tack på förhand !
Mvh
Carpe Diem
#95 Såg inte ditt inlägg förut, har inte riktigt lärt mig allt än. Men jag hoppas någon iaf kan ge ett svar om vi ska törs hoppas om han kommer tillbaka eller om han dött. Oavsett så skulle det kännas bättre om man vet…. Han är nu inne på dygn 3 och vi har letat som tokar efter honom och griper varje halmstrå. Snälla någon som vill hjälpa oss ?!?
Carpe Diem
#97 skrivetav Swenglunds
"Våran lilla kattkille kom inte hem igår"
Det är risk att den är vid en rund vattensamling, kanske en brunn, men ytan verkar synlig, det verkar vara grumligt vatten.
Där kan även vara ett galler vid ena kanten, rött eller rostfärgat.
Maikailoa.
Nycklar!!!! Min bror har tappat bort extra-nyckel till min lägenhet. Tänk om någon kunde känna och se vart den är, då slapp jag byta lås. Det är en nyckel med en blå rund bricka på samma knippa. Tack så mycket på förhand! Ta hand om er!
#99 Tack snälla för ditt svar. Kan man då räkna med att han då är död ? Kan du se om det är långt hemifrån vi bör leta ?
Carpe Diem
#99 Maikaiola
Tack för din hjälp, Zixten är hemma igen ! Och han luktar faktisk lite gammalt vatten, så vem vet !!
Carpe Diem
Vargman! Tack så jätte mycket min mp-3 spelare är upphittad och den var på mitt skrivbord i mitt rum den satt instoppad i min Stereo under sladdar och kläder ! Jag tackar dig av hela mitt hjärta
Tack molam att jag får lite feedback. Det är just det som får en att orka fortsätta. Tyvärr är det ofta så att man inte får detta och tappar intresset men så kommer det någon som du och även tackar för hjälpen. Det är bra drivmedel… Tack
# 90….foto och tavla.
Vet inte om det stämmer men gör ett försök
foto : I kartong på mörkt ställe ….och där finns även tavlan nånstans..
Kolla garderober källare utnus…etc…men känns som det är fuktigt och mörkt där..och där finns en massa bråte där..träplank..???
Vargman Var så lite så, man ska alltid Vara tacksam om man får hjälp av nån ^^ Särskillt om man får bra hjälp så man hittar nått man saknar, nått som betyder mycket för en ^^
Så återigen säger jag tack så Himla mycket ^^
#104,
Klart ni ska ha feedback och tack för att du lyfte "frågan", detta ska jag tillägga i #0 👍
Många tack Fjäril!
Hej! Behöver lite akut hjälp! Ska baka min brors bröllopstårta på lördag och idag nr jag skulle ta fram min påse med flowerpaste, utstickare och färger var inte påsen där den borde vara! Har vänt upp och ner på hela huset och gubben min har också letat men vi hittar inte påsen! Behöver några dagar på mig att hinna göra alla blommor ju 😭
Hoppas innerligt att nån vill och kan hjälpa mig på rätt väg ❤️
Titta noga i köksskåp. Kanske i skåpet där det finns vetemjöl, socker m.m. Känns alltså lite som ett skafferi skåp. Plocka ut lite saker där och kanske finner det du söker. Jag känner i allafall starkt för kök. Framför mig ser jag även Dan Sukker Florsocker i skrivandets stund. // Mvh
#109 plutopellis skulle jag skrivit ovan!:))
Tack! Blev så glad så rusade direkt ut i köket men tyvärr :( lyfte och plockade i samtliga hyllor. Blir galen! Suck, men tack snälla du för hjälpen! Det betyder väldigt mycket för mig.
#112 plutopellis Tråkigt att höra att du inte hitta det. Kan inte förstå varför jag hamnar i köket och ser dessa saker jag beskrev till dig. När jag står i köket hör jag även tickande ljud. Låter som en klocka. Äsch du måste bli lika förvirrad som jag:( Sorry att jag inte vad till hjälp.
109# hej, jag ser ett köksskåp som öppnas åt väster sida. I där ska finnas en lergryta eller en bunke i samma färg. Vid den längst upp kan den finnas ( OBS jag övar på detta, så kan ha fel, men värt en titt) .
Beautiful Dreams…
Ja vi har klocka i köket samt en timer som tickar och nu när två sagt kök har både jag och gubben vänt ut och in på samtliga skåp, det är inte så många men vi hittar det inte. Får bli Panduro imorgon och se om de har så jag kan köpa nytt och då ska ni se att det ligger där i första skåpet jag öppnar sen. I-landsproblem ja men visst blir man tokig i huvudet av det? Jag kan verkligen inte minnas att jag flyttat grejerna, de borde ligga i skåpet i vardagsrummet men icke bara för att jag varit lat och lämnat det till sista minuten. Underbara goa ni som hjälper!!
Plutopelleis och Vargman 👋
Jag får det till att påsen ligger i ett under skåp under en bänk som det möjligtvis är en försänkning i eller en låda över skåpet under bänken.
Är nybörjare på detta så det kan va helt fel men håller tummarna 🙂
#100 "Nycklar"
Jag kan ha helt fel, är nybörjare på detta.
Ett fönster dök upp när jag försökte se var nycklarna var????? med raka gardinlängder på var sida…….
Det kan vara ett villospår eller en bild från föregående #116
men titta iallafall i fönsterna 😉
Hahaha! Ursäkta men i en låda över skåpet under bänken. den var invecklad! :) men jag ska kolla :) tack snälla
Hahah förlåt 😉
Men inte i lådan utan i skåpet under lådan 🙂 men det kanske inte är en låda, det kan vara något annat på bänken typ en bild, en figur, en fördjupning. Det kanske inte är ett köksskåp, det kan var ett annat skåp i köket.
återkommer med svar till dig när jag har kollat huset jag flyttade ifrån + en väns hus 🙂
Jag saknar mitt borttappade armband som jag fick i födelsedagspresent av några vänner. Det har runda vita pärlor med strasstenar emellan pärlorna, saknar det så! Någon som kan hjälpa och se var det kan vara?
Efter min bortgångne morfar ärvde familjen Medaljer, dessa fick morfar i andra världskriget.
De har försvunnit. Vi har letat överallt. Jag har förhoppningen att kanske någon riktigt skicklig medial person här inne kan känna av var de är och vad hände med dem?
Det är ett ovärderligt minne, jag skulle vara så glad och tacksam för hjälp och en hint var de kan vara. Skicka gärna via PM eller här. Skulle bli väldigt glad och tacksam om jag får tips.
Med massa ljus och kärlek Katja
gör ett försök då jag är nybörjare på detta..men ser ut som medaljerna sitter på något rött ..alterniv röd sammetsduk??? och ligger i en möbel av ev mahogny..kan vara en sekretär eller annan möbel med skåp och lådor.
ser även ett vitt trähus ganska stort men varför vet jag inte.
om det inte är till någon hjälp så hoppas jag andra kan se vart medaljerna finns.
Mamma har tappat bort en nyckelknippa med nycklar hem till henne. Hon tror att den försvann i januari-februari men ingen vi tror kan ha fått med dem,säger sig ha dem :( Vore mer än tacksam för hjälp att hitta dem:)
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
#124 skrivetav Skogshumblan
"Mamma har tappat bort en nyckelknippa"
Vid ett ljust, vitt område, som en vägg, kanske vid ett fönster, eller någon sorts nisch i väggen; Där är en sorts spjälad kant runt där.
Maikailoa.
Maikailoa, tack, jag ska kolla där du skriver. Om det är hemma hos mamma vet jag exakt vad du merar jag ska leta:)
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Maikailoa, tack för ditt svar om armbandet :) har svårt att komma på vilket ställe det kan vara. Vet du något mer? Ex vilket hus det finns i? Saknar det efter en flytt.
#128…vet inte om jag kan vara till någon hjälp men gör ett försök…
ser något som är gult och kan vara av glas alternativ plast…typ en skål…men vart den står vet jag inte…ev på en vit hylla ???
hoppas du finner armbandet.
Min älskade katt Nisse har varit försvunnen sommaren för 2 år sedan. Men jag drömmer fortfarande om honom, vilket min mamma också gör.
Egentligen så har jag nästan gett upp hoppet om att få hem honom igen. Dessutom så har vi flyttat, så om han nu är vid liv så har han nog inte den blekaste om vart vi har tagit vägen. För man har ju hört att katter har väldigt bra lokalsinne.
Det jag egentligen vill fråga är om det är någon som kan känna någonting om honom. Vad som helst! Som sagt så tror jag inte att han lever längre, då han försvann i en väldigt stor Norrlandsskog. Och vintrarna här kan vara väldigt outhärdliga.
Men jag vill inte släppa tanken på att han kanske, KANSKE har tagits om hand av någon annan, eller att han iaf inte behövde irra runt så länge.
Det känns som att jag har gjort allt. Jag har meddelat varenda kattklubb, och jag ringer fortfarande dit för att höra om de har fått in någon kattgosse som stämmer in på beskrivningen. Vi har hört runt med alla vi kan tänka oss har sett honom, vi har polisanmält, vi har satt upp lappar, vi har lagt ut annonser i tidningar och blocket…
Men framför allt så har vi LETAT. Vi har ropat oss hesa i skogarna för att sedan få gå hem besvikna i jag vet inte hur många dagar.
Jag skulle bli otroligt tacksam för svar. Han var med under 10 år av min uppväxt, och om det är någon som ser/känner någonting så vet jag att jag abssolut inte får ge upp, även om jag kanske måste förbereda mig på att bli besviken.
Tack på förhand, Maja
# 130
gör ett försök men inget jag kan lova.
ser ett hus som är rött - kan vara en ladugård där man har djur men även hö..ser ut som om katten trivs bra där..ev bor det en äldre herre där också ?
kan tyvärr inte säga vart men känns som norra sverige.
hoppas det är något ni känner igen.
#122 upstairs_ to_heaven Jag får direkt en känsla av ett äldre hus. Falu rött färgat med vita knutar. Känner också att jag befinner mig i ett rum som känns lite öde. En vind? Ett förråd? Det känns i allafall som om man inte brukar vistas så mycket där. Om du inte redan nu vet i vilket hus och rum/ förråd jag är i så försök minnas om du varit hemma hos någon där du kan ha glömt dem. Tycker det känns som de ligger i en grå/brun papplåda. Svårt att se färgen på lådan kan vara grönfärgad… Lådan verkar finnas i detta lite öde ställe. / massa lycka till
Tja! Har tappat bort laddaren till mitt kamerabatteri. Har nu skaffat någon svindyr (närmare 500lappen) universialladdare som jag kan använda istället, men jag skulle inte ha något emot att hitta orginalladdadern ändå.
Den har varit borta sen i höst/vintras, batteriet räcker länge när den väl blivit fulladdad och jag fotade inte mycket den perioden. Senaste tillfället jag kommer ihåg att jag använde den var i augusti. Kan tillägga att jag har haft ett par mindre flytter i internatet sen dess.
#133 brukar inte hålla på med sånt här.. men testar.. 🙂
Känns som om den ligger nedstoppad i en liten låda längst inne i en garderob. Kanske på ett vindsutrymme. känns i alla fall som om det skulle vara ett litet ställe som är trångt att komma in i.. 🤔
Har fortfarande ingen aning om var mitt armband kan vara, vita pärlor med strasstenar emellan? Någon som vill ge detta ett försök? Var ett av mina favoritarmband så vore väldigt tacksam! Tack till er som försökt hjälpa, kan vara jag som inte förstår :)
132 # Vargman.
Tack varmt för tipset. Jag ska genast undersöka det! :)
Finner inte min mörkrosa usbkabel/laddare till Iphone. Någon som vet? ;)
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
#135 sunshinea Hej! Vill att du kikar lite på ett ställe som jag skall försöka förklara. Vet inte om jag är på rätt väg men jag skriver för säkerhets skull. Detta får jag jag fram: Ser ett staket som verkar vara i olika höjder. Sen ser jag en vacker buske som blommar jättefint i rosa. Likt japansk körsbärsblom. Det känns som jag är i en trädgård. Lite ovårdat högt gräs. Kanske har ägarna varit på semester eller inte varit vid huset på länge. Jag dras till staketet och denna vackra buske eller träd. Vill att du letar där ifall du kommer på vart jag är. På marken. Känns som det hamnat där av någon anledning. Har du plockat av dessa vackra blommor och det har åkt av? Har någon annan haft armbandet och tappat det där? Försök hitta platsen med ett staket med olika höjder samt det rosa blommorna. Staketet är brun/grått. Omålat. Trevlig söndag och hoppas du finner det!
# 133. kan ha helt fel då jag är nybörjare på detta men gör ett försök.
får in en låda ..typ av skokartong . men tyärrr inget mer just nu. Står ev i högt uppe i ett ovanskåp - vet inte om du har garderober med ovanskåp i sovrummet eller hallen…???
hoppas du finner den.
#137 skrivetav KaterinaPetrova
"Finner inte min mörkrosa usbkabel/laddare till Iphone"
Får svagt fram någon sorts brun yta med antingen en kabel eller en stång ovanpå, denna kröker i en vinkel, upp en liten bit och sedan vågrätt.
Det bruna kan eventuellt vara ett kädesplagg.
Maikailoa.
hej…brukar försöka hjälpa till här men än så länge vet jag inte om jag haft rätt eller inte…😉
Denna gång undrar jag vart mitt gröna JOJOusskort är ? är laddat med 500kr.
Har andra jojokort men icke det.
Det försvann för lite mer än två år sen i en flytt. - tänkte att det kanske finns någonstans men jag anar att det försvunnit i soporna under flytten.
Finns det ngn uppföljning på hur det gått m de borttappade sakerna? Vore kul att se hur många som hittat sina prylar/djur och hur många som fortfande letar.
Nyfiken på detta faktiskt.
Hejsan
Min mamma har varit duktig och tappat bort ett av mina favorit spel och jag tycker jag har letat överallt där det kan finnas men tycks inte hitta det
det är en komplett version med Zoo Tycoon som innehåller Zoo Tycoon, Zoo Tycoon - Dinosaur Digs och Zoo Tycoon - Marine Mania.
TÄnker fortsätta leta nu men skulle vara super bra om nån kan ge mig en hint om vart den kan vara ^^ Ger ett litet Tack på förhand
PS Så att ni inte ska dras till Akvariet så ligger det gamla trasiga Zoo Tycoon och Zoo Tycoon - Dinosaur Digs på akvariet men det är inte dom som måste hittas ^^ men dom är separata och inte i en komplett version DS
#142 Gör en undersökning så får vi hoppas att så många som möjligt svarar 🙂Annars får du sitta och bläddra igenom gamla trådar, visa gärna resultatet sen.
# 143..MoLarn .Jag är .nybörjare som sagt på detta och försöker öva upp min förmåga…men här kommer vad jag får in..men .hoppas andra kan se bättre.
ser typ en hög garderobsdörr ev vit eller grå??? och där inne finns även en vit plastpåse med något i..??? tyvärr är det allt jag får fram och det kan vara helt galet.
skriv gärna svar åter om oavsett om det stämmer eller inte…på så sätt lär man sig att lita på bilderna man får i huvudet.
men mina bilder kan ju också vara fantasier.
hoppas du finner dem.
HAr tittat på alla ställen där vi har garderober eller garderobs liknande Skåp men tyvärr ingen lycka ''/
ok..tack i alla fall. 🤔
undrar bara om ni har någon hög brun bokhylla ?..
Jaa det har vi nere i mammas och pappas rum Sen har vu en högre skänk uppe som står framför ett fönster
Hej! Har inte lyckats hitta min avlidna mors halssmycke i tidigare tråd trots hjälp. Halssmycket föreställer en mor som håller sitt barn. Det är i guld och silver. Finns det i hennes lägenhet? Tacksam för hjälp! /C
Jag har ärvt men tyvärr lyckats förlägga några små Medaljer som delats ut till en avliden släkting. Vet inte om de försvann med sin ask i samband med att vi städade ur en lägenhet åt anhöriga eller om jag har packat ned dom o själv lyckats slarva bort dom hemma???
De har ett sentimentalt värde för mig…
Letade idag efter en orange räfsa som jag brukar ha när jag rensar ogräs ute.. Men hittar den inte.. Så undrar om ni kan se var den är någonstans??? 🤔
Ingen som kan se Zoo Tycoon kollektionen? Se #143

Panik borttappade nycklar!
Någon här inne som är duktig på att lokalisera saker?
Har försökt att själv slappna av och se om någon bild dyker upp men jag har för mycket panik. Är kattvakt och måste bara in i lgh. Hittar inte nycklarna. Är 99.99% säker på att de är hemma men har vänt upp och ned på min lgh och hittar dem bara inte.
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!
# 153 …hoppas du funnit dem vid detta laget…det enda jag kan se är några små kuddar men inget mer. ..kolla där du har kuddar - soffa , bil , fåtölj..etc.
ligger bland något mjukt tror jag.

Tack, tack, tack skall leta…. har letat i princip överallt, nu har det löst sig för stunden genom att ägaren kom hem med ett par andra extra-nycklar. Elände, elände men katterna måste ju ha tillsyn :-/
Men trevligt vore ju om de trots allt kom tillrätta då jag har dem permanent. Tack och lov är jag nära vän med ägaren och har haft nycklarna i snart 11 år permanent utan att tappa dem så hon var trots en resa på 4 timmar enkel väg förstående. Men urk så dåligt samvete man har.
Återkommer med info om jag hittar dem :-)
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!
"Har inte lyckats hitta min avlidna mors halssmycke"
Jag försökte med den här igen. Inte enkelt att förstå var det är. Nu kollade jag med vad jag svarade innan, och det verkar vara samma ställe.
Där skall finnas någonstans ett knippe eller en härva av svarta trådar, eventuellt av flätade band. Några, enstaka är andra färger, gröna. Detta är lite grann under något, som om det var under ett bord; Fast det är nog knappast ett bord, och inte i en låda heller. Man bör kunna se det utan större problem.
Kanske har ni något flätat eller trådigt svart föremål under någonstans, dock inte på golvet.
Maikailoa.
Hej, kan någon se vart mitt vita suddgummi har tagit vägen? Jag måste ha det nu när jag skriver låtar och ritar.
Beautiful Dreams…
Hej
Har fått tre ringar i vitguld av min make. Den första har en vit diamant, den andra har en svart diamant och den tredje har en grön sten.
Ringarna försvann för ca en månad sedan. Har sökt igenom huset på alla tänkbara och otänkbara ställen.
Känner mig så ledsen över att ha slarvat och inte haft bättre koll på dem. Finns de kvar i huset? Är så tacksam om någon kan vägleda och se var jag kan hitta dem.
Med vänlig hälsning/ Vanja
Jag låser den här tråden då Fjäril nyss skapat en ny. Har ni inte fått hjälp än så skriv gärna in frågan i den nya tråden istället.