Namn
Har någon av er erfarenhet av att ett namn följer er som en röd tråd genom livet? För min del är det Tomas. Det hette min förste man- pappa till min dotter. Det heter min nuvarande man också. Därför fick min dotter också heta Tomasdotter.
I yngre dar hade jag också en kort romans med en till Tomas. En av mina söner heter också det som tredje namn.
För två år sen kom min dotter hem och presenterade sin pojkvän som nu ska bli pappa till hennes barn. Gissa vad han heter? Jo- han heter Tomas.
Visst är det lite häftigt? Slump? vad tror ni?
Visst är det häftigt. Det kanske är ödet. Själv har jag haft jungfrur runt mig i alla år, både bekanta, vänner och killar i förhållanden. Så visst är det knepigt. Kanske nån annan har en bra förklaring.

Faktiskt nu då du säger det,finns ett namn som följt mej sen 1974,och det är Jörgen.Har inte tänkt så mycket på¨det innan,förrän du tog upp det här.Lustigt
#1 kan hålla med där,, de är lite lustigt.. dom killarna jag haft genom livet har varit jungfruar allihop,,
Ohja! Och många konstiga sammanträffanden var det mellan min mans släkt och min släkt - många glada skratt när de träffades första gången, och osannolika (?) sammanträffanden, både beträffande namn och datum. Så jag skulle utifrån egna upplevelser absolut säga att namn och kanske datum kan liksom - betyda något….
Varje siffra har ju sin energi, varje bokstav likaså och sammantaget kan det vara vissa energier man dras till - som med stjärntecken och dess egenskaper.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Speciellt ett namn har följt mig genom livet =) Sen finns det ett par sammanträffanden till som varit märkliga =)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jag hade 3 killar som hette Mikael och min bror heter Mikael. Hoppas inte han som jag ska täffa heter ocså Mikael, då vet jag inte vad jag gör 
Jodå…vi har också namn som verkar återkomma hela tiden genom olika människor, det är inte bara så att barnen blir döpta efter någon släkting utan personer med lika namn verkar dyka upp helt slumpmässigt och hamna på "viktiga poster" i våra liv….det är lite märkligt men kanske ren slump.
,
Min ungdomskärlek.heter Tomas,så nu har jag en granne som heter Tomas.Vi är bara vänner,lite lustigt.namnet i sig betyder tvilling.