Fysiska påminnelser
Jag har en lite fundering och skulle vilja fråga alla er om hur ni ser på det..
Om jag säger att jag tror på fysiska påminnelser så menar jag att vi har alla alltid ng omkring oss.. När vi ligger i sängen så har vi säng och nattuksbord och dyl.. när vi är i köket så har vi köksbord och spis och dyl…men
jag tror att om vi tex, tar oss ut och ska köra någostans och det då kommer en lastbil som det står något på tex… Vatten ! Då tror jag att det är en liten påminnelse om att --Glöm inte och drick Maria, du behöver dricka mer.. Eller.. jag kanske stanna vid ett stoppljus och ser en bil framför mig som har vissa bokstäver på fordonsplåten.. tex, GER 128…. Då sätter min hjärna kanske snabbt (2sek) ihop det till Glöm Ej Ring och telefon nummer … Kan vara att jag möter en människa som representerar telia.. Oj.. Har jag betalt min telefonräkning.. OSV… OSV Att allt har en mening det tror jag att vi alla är overrens om,, men detta uppenbara sig mitt framför ögonen och visar mig ng som jag kanske har glömt.. Det är för mig helt fantastiskt hur vår värld är egentligen !!
Ibland tänker jag själv.. är jag flummig eller har detta hjälpt mig.. Jag har faktiskt kommit fram till att detta har hjälpt mig.
Är det fler som känner igen sig, eller är jag helt ute på tune´med min fysiska påminnelser ????
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Jag vill nu även tillägga att jag är ju inte ALLTID såhär.. för då skulle man inte göra annat.. Däremot så är det så att om jag inte lyssnat, prioriterat eller om jag glömt vissa saker,, så kommer det som fysiska påminnelser..
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

ibland faktiskt =)
Visst är det så, bara man är uppmärksam…
Det händer mig ofta..
Det är bra att vara uppmärksam,det har hjälpt mig mycket i livet.

Det är dom fysiska påminnelserna som oftast leder oss rätt så visst bör man uppmärksamma det. 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus