Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 251 ggr
navarro
0

Ett problem!

Jag bor i Spanien och det ar ganska dåliga elledningar i byarna har i bergen i Sierra Nevada och jag har lange trott att detta varit problemet. Nar jag tander en lampa hander det ofta att den exploderar inne i sjalva glaset. Det har aldrig hant maken! Lagenheten vi bodde i forr var det 40 lampor pa ett ar. Har borjat undvika att knäppa pa teven, eftersom en gick sonder nar jag knappte pa, det hors bara ett klick, klick, klick nu efterat. Nu det senaste ar att jag kanner elektriska stotar om jag om jag tar pa  saker, dorren ut till terassen, datorn, bilen etc det hander hela tiden. Vill garna veta om den ar nagon mer som har detta "problem". Inbillar mig att jag ar full av energi, som jag kanske skulle anvanda till nagot battre, men jag vet ju inte till vad.

navarro
0

Satt just och laste om "Min Indian" som Elisabeth J skriver. Kom da ihag att for 25 ar sedan nar jag fick akupunktur i Ludvika, fick jag konstig kontakt med honom som gav mig akupunkturen. Han pastod att jag alltid borjade prata om det han just da tankte pa. Jag fattade ingenting, men han bad mig ga till biblioteket och lana de bocker jag kande for. Nasta vecka nar jag hade tid hos honom igen, hade jag valt en bok som handlade om en indianhövding  pa mitten av artonhundratalet i Centralamerika. T ex att ingen indian lamnar ett barn som ar hungrigt och att man alltid skall planera ett nytt trad om man hugger ner ett. Nar jag visade boken for akupunktören, tog han fram ett kuvert med mitt namn pa. Det var igenklistrat och nar jag oppnade och laste brevet inuti, stod det att jag i mitt tidigare liv varit en shaman i mitten pa 1800-talet i Centralamerika. Pa den tiden var jag inte alls mottaglig for detta och glomde bort det anda till idag, nar jag laste traden om Elisabeths och andras "indianer".

lightseeker
0

mycket intressant. SÅ då frågar jag dig: vilka är de 3 senaste böckerna som du har läst?

Elisabeth-J
0

Vilken fantastisk bekräftelse du fick navarro! Jag har också levt tidigare liv som indian och det där med hungriga barn, jag har alltid varit så noga med att mina barn inte ska gå och vara hungriga. Jag har gjort andra saker i det här livet som jag sen har fått veta att det beror på mitt tidigare liv som indian. Min pappa har också alltid varit intresserad av indianer.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

navarro
0

lightseeker, for narvarande laser jag varierande sorts bocker som jag inte tror har nagot direkt med mitt innersta att gora. Tror  att jag soker lattlasta bocker for att inte bry mig for mycket! Semester for den som ar hyperkanslig (kan inte ens ta dod pa flugor, vilket ar ett problem eftersom grannen har hast, hons och getter mittemot bostaden). Men nar jag tittar i bokhyllan finns det en som heter Winonas väv och som jag lamnat olast fran sid 156. Den senast lasta heter La Catedral del Mar av Ildefonso Falcones, det ar just nu Spaniens mest salda bok och jag kopte den av ren nyfikenhet. Hennings Mankells bocker och filmer om Wallander finns ocksa har pa spanska och jag har kopt dem nar jag hittat dem. Skall borja med Winonas väv igen, det handlar just om en kvinnas mote med indiansk visdom skriven av Priscilla Cogan. Min dotter har skickat hit den.

lightseeker
0

oh, jag har läst winonas väv, det säger mycket at du valde den boken. La catedral del mar, kan jag inte säga att jag har läst, så jag vet inte vilka sanningar den bär på, men det får väl du berätta för mig, när du har läst färdigt den. Skall bli intressant att fortsätta att tala med dig. Har själv en dröm om att bla gå Till santiago del compostela, besöka Taizé i Frankrike, mm.

Vad jag läser just nu är böcker om gudinne-dyrkan över hela världen av vår duktiga författarinna,:Birgitta Onsell, Dom är verkligen att rekommendera. Jag kan inte ens kalla mig för kristen längre, när jag läser om hur man massakrerade den gamla respekten för moder jord.

Jag har även talat med flera personer som är elöverkänsliga och dom brukar själva vara orsaken till att glödlampor mm, går ideligen. Uteslut gärna elfel också, genom att konsultera en auktoriserad elektriker. När du har gjort det: så kan du kanske kalla in ett medium,