Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 5454 ggr
Falkögon
0

Är detta andekontakt?

I morse då jag låg i sängen och var halvt vaken, halvt sovande kände jag något som kom "krypande" över täcket. Det kändes verkligen som om jag inte var ensam i rummet/sängen men jag kunde inte se eller höra något. Det jag kände var en enormt tryckande känsla i kroppen, jag blev varm och stundtals kändes det som om jag inte kunde röra mig. (vilket jag kunde - det var bara en känsla). Jag kände mig yr och hade ett tryck över bröstet som höll i sig under hela upplevelsen. Det kändes också som "smekningar" på arm, ansikte, över täcket - svårt att förklara, men det var typ så det kändes. Då detta inte är första gången blev jag inte rädd utan lät det vara "vara" tills jag somnade om. 

Jag kan även känna detta vid olika tillfällen när jag står och lagar mat, när jag borstar tänderna m.m. men jag blir inte alltid lika yr då utan kan mer känna "beröring" och känslan av att någon står bakom mig. 

Är detta någon ande som försöker ta kontakt med mig eller vad kan det vara? Några teorier? Någon som får upp något?

Med Kärlek och ljus

Namaste, 

Emell 

Falkögon
0

ingen som upplevt samma sak?

Med Kärlek och ljus

Namaste, 

Emell 

Amandla
0

Det har gått en väldigt kort stund sen du skapade tråden, jag skulle tro att många jobbar eller är i skolan och är upptagna. 😉

Falkögon
0

Ny medlem, som jag är, blev jag visst lite otålig.😎 Du har helt rätt, inte alla som är lediga idag bara för att jag är det. Tack för påminnelsen!😇

Med Kärlek och ljus

Namaste, 

Emell 

Amandla
0

👍Välkommen hit!

Falkögon
0

Tack!

Med Kärlek och ljus

Namaste, 

Emell 

[Bettanbop]
2

Hej Falkögon och välkommen hit 🌺

Det låter som om du hade en påhälsning av någon, av någon som tcker om dig och vill dig väl. Men jag kan tycka denna är lite väl närgången 🙂

Jag kan inte det här med att tolka drömmar, men det kommer nog fler svar ska du se. jag drömde själv konstigt i natt.

Denna kommentar har tagits bort.
Fjäril
2

Falkögon, det låter lite som en Sömnparalys av något slag (det första du beskriver). Googla på det 🙂

Sajtvärd på Övernaturligt

Falkögon
1

Vet inte vad jag ska tro men uppskattar att ni tar er tid att svara och komma med idéer och tolkningar. Dock känns det inte alls som Sömnparalys, då jag kunde röra mig, både armar ben samt hela kroppen. Jag var vaken, dock väldigt trött men kände verkligen hur det rörde sig på täcket, från fötterna upp till huvudet. Det var som om någon "rörde" vid mig - samt det kändes som om någon låg bredvid mig. 

Ja jag vet inte. Tänkte bara slänga ut förfrågan och se om någon upplevt något liknande. Som sagt har jag ju känt lika dan't vid andra tillfällen - då jag lagar mat, borstar tänderna o s v  --- och då kan det ju inte vara Sömnparalys då jag är vaken :) 

Vad har ni andra för erfarenheter av andekontakt?

Med Kärlek och ljus

Namaste, 

Emell 

[Lynx1]
0

När man lagar mat, borstar tänderna, diskar etc så är det ju ett tillfälle att bara stå och "göra ingenting" eller "göra per automatik" dvs man stannar upp, kanske i sitt i övrigt ganska hektiska liv. Jag blir också mer uppmärksam då i allmänhet. Om du vill ha svar på vad det kanske var så rekommenderar jag meditationsstunder och ja helt enkelt fler bara-vara-stunder. 

Lycka till,

Lynx

Falkögon
0

#15 Tack, jag ska försöka meditera mer för att få "svar". Om det finns fler som har andra teorier tar jag tacksamt emot.

Med Kärlek och ljus

Namaste, 

Emell 

Sherbet
2

Jag har ofta också varit med om liknande saker, oftast om jag vilar i sängen eller soffan på dagen. Flera gånger har jag legat och blundat och trott att katten kommit upp i sängen och trippat runt, men när jag tittat upp har det inte varit någon katt där utan hon ligger någon annanstans i lägenheten. Känner även ofta som att någon blåser svagt men kallt i mitt ansikte, eller petar och stryker mig i ansiktet eller på armarna eller benen. 

Vad eller vem det är vet jag inte, men känns inte obehagligt på något sätt iaf, snarare tvärtom :)

Falkögon
1

Jag förstår lite vad du menar. Jag tycker inte heller det är direkt obehagligt men jag blir alltid så frustrerad över att jag inte fångar upp vad/vem det är. Jag har vid olika tillfällen lyckats få kontakt med andar/avlidna anhöriga till vänner - och kunnat förmedla budskap m.m till dem - men när det gäller mig själv, vid dessa tillfällen blir jag helt låst och hör och ser ingenting. FRUSTRERANDE. Vet inte vad det beror på??

Med Kärlek och ljus

Namaste, 

Emell 

[Lynx1]
0

Känner igen det där. Jag kan precis innan jag ska somna be om att få träffa min vägledare för att få veta mer om saker och ting och sen i drömmen har jag låååånga lååånga konversationer med någon/några, ungefär som i ett klassrum med ca 5-6 medverkande och vi pratar och diskuterar intensivt, sen när jag vaknar så minns jag INGENTING av vad som sagts. Jag är dock inte ett dugg utvilad även om jag "sovit" hela natten och det känns som om det förts en enda stor dialog hela natten.

Det har hänt ett antal ggr nu på sistone.

Så summan av kardemumman: ingen sömn dvs skittrött och inget minne av vad som sagts. Kul! Haha! Får hoppas att det fastnat i mitt undermedvetna iallafall så det gör NÅGON nytta :-)

Så jag känner med dig i din frustration.

Falkögon
0

# 19 Tack Lynx1 - jag antar att när man är *redo* för att höra/se m.m så kommer det till en, men det är så himla jobbigt att vänta ibland. Förstår det där med drömmer också. Jag kan också drömma så där intensivt och tänka, i drömmen, "det där ska jag minnas när jag vaknar", och så när jag vaknar så minns jag INGENTING!! GAH. 

Vad ska man göra för att minnas?

Skulle gärna ta emot tips från andra som lyckats få kontakt med sin/sina vägledare samt avlidna anhöriga på andra sidan. HUR har ni gjort för att få kontakt och hur har era erfarenheter sett ut? Tips, råd, vägledning mottages tacksamt. Både här i tråden samt via PM.

Namaste, 

Falkögon

Med Kärlek och ljus

Namaste, 

Emell 

imke
0

Det där känner jag igen! Att när man sover känns det som att man pratar med massor av folk. NÄr jag vaknar vet jag att jag haft massa kontakt under natten. Men minns absolut INGENTING alls. Väldigt irriterande…
Och känner som du, att jag knappt sovit alls. Dom nätterna är inte roliga alls. OCh tyvärr händer dom ofta.

Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

[Lynx1]
0

#21 det må vara irriterande, men det är nog inte "tyvärr" :-) Vi får nog veta vad det handlade om i sinom tid och då kommer vi nog vara mer tacksamma över våra "sömnlösa" nätter :-)

imke
0

Kanske är så 🙂

Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Hybrism
1

Jag skapade en tråd om en upplevelse jag var med om inatt, kanske det är likt det du var med om? 

javascript:nicTemp();

Regnbåge

[lillalollo]
0

Låter som om någon kom för nära. Detta känns ju oftast precis som du beskrev. Yrseln kommer att din energi blandas med dennes. Ofta brukar då anden ha starka energier av förvirring, upprörd,ilska. Då kan det bli väldigt omtumlande om denna närmar sig. De letar efter ljus och vi är ljusvarelser. När vi ligger och slappnar av är vi som mest mottagliga.

Falkögon
0

# 25 jag ska läsa det du skrev! Hur har det gått?

Med Kärlek och ljus

Namaste, 

Emell 

Falkögon
0

Ja det kändes verkligen nära och påträngande. Har du varit med om något liknande?

Med Kärlek och ljus

Namaste, 

Emell 

Noorah
0

Jag har varit med om det du säger många gånger, att någon kryper upp på mig eller lägger sig bredvid mig, kramar mig, försöker dra ut mig från sängen osv. Men jag kan inte förstå hur någon kan påstå att denne ande skulle "vilja väl" mot en när den gör på det viset. Om anden ville väl så skulle den inte ens kontaktat en på något vis och haft respekt, inte skrämt en på det viset. Dessa "andar" vill verkligen inte väl. De bara utnyttjar människor när de är i detta halvvakna (ibland paralyserade) tillstånd. Då vi människor är väldigt mottagbara för detta.