Dubbel gångare....
Jag hade ingen aning om att man har en dubbel gångare..Som kan vara så lik en..Min brors älsta dotter var i Paris för en vecka sedan med sin familj.. Då hon ser en kvinna komma och cykla förbi henne..Och hon ropar Hej Åse…Denna kvinna bara stirrade på henne..Men hon sa samma sol glasögon, solbränna och klänning som jag har..Samma skor och hår färg med själv lockigt hår.. Så min bror ringde och frågade..Har du varit i Paris för en vecka sen?? Nej, sa jag inte det.. Ja då har du en kopia av dig där skall du veta…
Min tanke e dock..Kan det finnas någon som e just som "jag". Med samma kläder och allt?
Har någon mer råkat ut för detta?? Vore intressant och höra…
Kram//Åse…=)…
Har aldrig upplevt en sån snarlik dubbelgångare som i ditt fall, men visst har man hajat till ibland när man ser någon som är väldigt lik mig - vilket har hänt ett par gånger. :)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#1..
Jo visst har jag kunna tycka någon e lik mig på dragen eller någon annan vän..
Men inte så här..Det tyckte jag var så underligt..Vore dock kul att få träffat denna kvinna….=)….
Jag har fått höra några ggr att jag är väldigt lik nån annan. Senast var det en kille som undrade om jag var en bekant till honom i Umeå.. Visserligen har jag släkt där, mamma bor numera där oxå, men nää. Jag var inte hon :)
Jag råkade ut för det för många år sen. En kille kom och frågade mig, varför jag inte hälsade när jag var på dans den gångna helgen. Jag svarade honom att jag inte hade varit där, utan hemma. Han ville först inte tro mig, men senare sa han att du måste ha en dubbelgångare, för hon hade samma frisyr och samma stil på kläderna. Jag tyckte det var ruskigt.
Det är häftigt, men jag antar att det är en lite läskig upplevelse för er, att ni har dubbelgångare :) Men jag undrar som ni faktiskt…
Men varför ska det inte finnas en till av er? Frågan är ju bara varför de är så otroligt lika er med hår,kläder & allt. Undrar varför jag med :)

Jag har också varit med om att personer påpekar att de sett mig fast jag aldrig varit på den platsen.
Och det finns en reklam som jag sett på TV där det finns en kvinna som är så otroligt lik min syster. ( som tyvärr lämnat mig )
Hon är inte bara lik henne i utseende utan också i blicken, i sättet att skratta osv.
Jag har också råkat ut för detta ett par ggr. Den första gången var jag ca 15 år och befann mig i Västerås. Jag och min kompis kom gåendes där på sta´n, så kom det en främmande tjej emot mig med utslagna armar ocha sa HEEEJ så där välbekant. Men när hon kom inpå mig, så tog hon ner armarna, och tog sig för munnen och utropade förskräckt: Nej men förlåt!! Alltså trodde hon att jag var någon hon kände.
Andra gången, så var jag i Australien och reste runt, det var 1990, och då såg jag faktiskt mig själv stå på gatan och spela gatuteater med ett gäng killar och tjejer!! DET var nästan otäckt, att få se en kopia av sig själv, på andra sidan jordklotet!! Mycket märklig känsla….

Jag har gjort det.. Det var nästan lite kusligt då min syster berättade att hon såg mig på stan och då hon fick syn på mig så tänkte hon ….har Maria köpt nya snygga kläder.. Hon tog sig med bestämda stog mot mig och blev glad av att träffa mig där.. Men när hon kom endast en liten bit ifrån, så tvärstannde hon !! Då såg hon att det inte var jag..
Jag har även själv sett min syster i en affär.. men då jag kom närmare så var det inte hon..
Jag tror vi alla har en "look a like"… men när man sen tittar närmare så är det deltaljer som avgör. Eller vad tror ni ??
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör