Saker som bara dyker upp?
Nu är det så att jag aldrig varit med om detta eller hört om detta, men har en väninna som upplever att det dyker upp saker i hennes hem som inte är hennes och som hon inte har en aning om varifrån som kommer.
Hon har frågat de vänner och bekanta som brukar vara till henne ifall det möjligen skulle vara deras men det har inte varit deras.
Om det spelar någon roll så handlar det om en bok och sedan några klädesplagg.
Vad tror ni har ni hört om andar/ gaists som kan hämta materiella saker till huset som inte funnits i dem tidigare?
Som ja skrev i början jag har aldrig varit med om sådant här tidigare eller ens hört om dem, frågar bara för intressets skulle om att se ifall det är andra som upplevt liknande saker.
Väninnan är nämligen ganska uppskärrad över detta. Och jag vet inte vad jag skall säga henne.
< you gotta hold on, no matter what they say.>
<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>
Det är ju ganska häftig grej om man tänker på det, men obehaglig ändå, för man vill ju inte bli anklagad för stöld.
Tyvärr har jag aldrig hör talas om detta förut, bara motsatsen- Att saker har försvunnit och dykt upp på andra ställen.
Jo och det har varit saker som funnits i huset från förut?
Och detta handlade om saker som inte funnits i huset men plötslig dykt upp. Som sagt har jag ei heller hört om dessa saker förut därför frågar jag här ifall någon skulle erfarat sådana härna saker.
Ja, det kan hända sådana märkligheter.
En gång hittade jag en guldring på golvet i vardagsrummet. Den hade sju diamanter, varav en av dom var borta. Den var jätte stor, alldeles för stor även för mitt pekfinger. Skulle nog ha passat storleksmässigt nätt och jämt för min man men han använder inte sådana.
Jag hade nyligen dammsugit och kunde inte förstå…vi hade inte haft gäster på långa vägar. Jag kan inte förstå varifrån ringen kommit.
Diamanterna lär inte var äkta -fast har inte kollat närmare…ringen finns kvar i en skål i bokhyllan. Tror jag i alla fall.
Eller har min man kanske haft ett besök -måste säga- av en jättekvinna…😉
För min del skulle jag nog gilla tanken av att saker dyker upp från ingenstans men min väninna så blir bara rädd för att det skulle vara något väsen eller annat.
Men för henne är tanken så skrämmande att hon vill nästan inte ens höra på mig, så jag vet ju inte vad jag skall säga henne.
Nej detta kommer nog vara en ganska knepig situation i allafall för mig, men grejen är den att jag känner ingen engergi alls när jag är hemma hos dem. Och då menar jag ingen.
Dessutom är jag gravid just nu i vecka åtta, och är extremt känslig. Känner hur någon kan picka mig i sidan om när jag inte först reagerar på det känns det som att den pickar mig lite hårdare för att den skall märka att jag nog känner dennes beröring. (om man kan kalla det så)
Miiz, är det kanske meningen att din väninna skulle behöva läsa boken. Den kanske har något att säga för henne.
Situationen är knepig som du säger. Jag har inget annat råd än att ni skulle behöva få bort anden eftersom hon är så rädd och situationen skapar energiförluster.
Den tanken har inte ens slagit mig, för hon sa med boken direkt att det är inte en bok hon skulle läsa.
Men skulle ju kunna ge henne det tipset. Jag har nämligen inte fått se bok själv.
Hon är nog egentligen rädd för alla väsen som finns, i allafall verkar det så på henne när vi har pratat, vill inte höra om olika saker osv. Eller hon vill åtminståne inte höra det jag upplevt.