Livet efter döden??
Finns ju ingen som kan bevisa att det finns ett liv efter döden,tyvärr:(Dom flesta tror nog att när man dör så är man död och ingenting mer händer.Jag tror(vill tro)på att allt inte bara är slut när man dör.
Jag har fått väldigt mycket tankar på vad som händer när man dör den sista tiden efter min kära pappa dog.
Nu undrar jag om livet efter döden har något med kristendom att göra?Eller ni som tror på ett liv efter döden hur ser ni på det?
Jag har aldrig varit kristen men jag har döpt mina barn i kyrkan(inte minstingen)pga att min pappa gick bort.Som det känns nu så känner jag att om det fanns en gud så hade dom inte tagit min pappa.Känns ibland som att dom fina personerna dör först.
Jag funderar på att gå ur kyrkan samtidigt som jag känner att då kanske man inte får ett liv efter döden.Sjuka tankar kanske
Har livet efter döden något med gud att göra över huvud taget?
Jag tänker oxå på att vad mycket kyrkoskatt man betalat och ändå har man knapp råd med en fin begravning för sina nära och kära..
Livet efter döden är inte bara kopplat till kristendomen utan många religioner. det finns olika former av "reinkarnation" som att man återföds som människa, återföds till något annat eller får stå sitt kast i nästa liv för vad man gjort i detta.
Själv tror jag att vi återföds som människor med nya uppdrag här på jorden. Men att vi däremellan har haft en period "där uppe" eller "på andra sidan" Antingen lever man på jorden eller så lever man "där" men någonstans lever man allt, det är bara en skillnad i "form" Gud vet jag inte vad jag tänker om för mig som ser mig själv som kristen så tror jag på något, det finns nog en högre makt men att den mer hjälper oss. Och den kristna tron har på många sätt i mitt skapande varit tilltalande för mig i förhållningssätt, tolerans mm. Men jag är nog en liten hybrid.
Huruvida Gud tar liv eller inte och att det är dom fina som dör först tror jag snarare som så att man dör när man är färdig med sitt liv man lever nu, vissa är färdiga när dom är 5,17 eller 104 år gamla. Det beror precis vad man haft för uppgift.
Kyrkoskatten ska inte gå till att någon ska få en begravning utan till att driva kyrkan. Begravningen får man allt vackert stå själv vilket jag nog ändå tycker är rättvist då det annars bara skulle vara "finare" för dom dom betalat in massor med kyrkoskatt😐
Men man kan väll lägga undan till sin begravning om man inte vill att släktingarna ska stå den smällen 🙂
Hoppas du kommer till ro i dina tankar och att du kan känna ett lugn i alla fall gällande döden =)
Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

Gud tar inte liv, Död finns egentligen, snarare avsaknad av liv. Gud kanske snarare ska ses som ansvarig för allt liv. Så han har allt med reinkarnation (flera liv), oss, att finnas, livet efter detta på jorden. Däremot kan man inte tvingas till att tro. Det får vara varje människas sökning. även oavsett vilken religion vi söker oss till eller avsaknaden av dem, eller annan kombination.
Alis volat propriis 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej mångafrågor
Citat
”Finns ju ingen som kan bevisa att det finns ett liv efter döden,tyvärr:”
….säga vem?
Vetenskap?
Tex.
De vetenskapligt arbete och studier …….
Elisabeth Kübler-Ross,
eller
D.Scott Rogo Raymond Bayless
eller
Charles Tart
http://www.youtube.com/watch?v=Z2DWrTfEfo8
http://near-death.com/tart.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Tart
och med religioner?
Den tibetanska dödsboken
på originalspråk Bardo Thödol, utgår från början från mångtusenåriga bugghistiska handskrifter. Även om Bardo Thödol i första hand används som ett breviarium som reciteras när döden når en människa är den ursprungligen avsedd att användas som vägledning också för de levande. Som bidrag till vetenskapen om döden, om tillvaron efter döden och om återfödelsen betraktas detta verk som unikt bland världens heliga böcker.
Häls/Joggan

ofta som medium kan nan inte bevisa allt man e med om. som att gå i skogen o se en varg. du kan inte bevisa det när du berättar det. ingen kan ta det ifrån dig helle
Alis volat propriis 
Det går bevisa vad som händer efter döden, om man vill. Men för det krävs lite självdistans och mindre tro för att inte skapa illusion av vad som sker.
Men visst går det alla kan det.
Hej,
Finns medvetandet fortfarande kvar efter döden, eller upphör den att existera precis som vår kropp?
Frågan som Människan alltid har ställt sig i alla tider.
Min magkänsla säger ja, det finns en gud och liv efter detta, men mitt intellekt säger nej.
Vad ska man tro och tänka?
Vi människor är ju så lättmanipulerade, kolla bara på all reklam, socker, cigaretter och nazismen. Så tänk om vår rädsla för att sluta existera, är så stark, att vi bara hittar på allt kring gud och evigt liv?
Vill någon ge mig lite lugn i denna oro? För jag kan inte sluta tänka på döden och mina nära och kära och framför allt, kan jag inte sluta tänka på hon jag älskar.
Tänk att Aldrig mer få vara med dom man tycker om.
Om vi (vilket jag fortfarande hoppas på) fortsätter att leva, kommer vi att komma ihåg alla våra nära och kära? Kommer vi att födas på nytt, vad tror ni?
Beautiful Dreams…
#6 Enligt min egna erfarenhet, (har sett andar) , så finns det liv efter döden. Blev så glad när jag hittade övernaturligt i fokus som bekräftade mina egna upplevelser. Äntligen kunde jag "prata" med många andra människor som också upplevt saker. Men jag förstår verkligen att det kan vara svårt att tro på något man aldrig upplevt själv. 🙂
Kan tillägga att jag också tror som grodprinsessan, att vi återföds för att till sist bli fullt utvecklade och "upplysta". Alla våra känslor och tankar har vi även på andra sidan mellan reinkarnationerna. Och där möter vi också våra nära och kära.
#6 ja det är jätte svårt, jag tar in information från medium, religiösa, och oreligiösa m.m. Och alla kommer med bra information från båda håll så att säga. Jag kan inte säga att den ene har rätt och den andre har fel. Dock hoppas jag ju på evigt liv (och tror lite) :) Sen är det svårt att förstå, hur en man älskar ( mer än livet själv) att vi inte är med varandra, och man ställer sig frågan, kommer det att bli vi två? Om inte, varför? #7 möter vi våra nära och kära i form av medvetandet i nuet, eller får vi lära känna dom från grunden igen, som här på jorden? Vad tror du? :)
Beautiful Dreams…
Det är inte lätt det här med kärleken. Men du kanske kan försöka att tänka så här: Är det meningen att ni ska träffas och vara tillsammans så kommer ni att bli det. Även om det inte sker just nu. Försök att ha tålamod och släpp det lite grann om det går. Ni kanske annars träffas senare i livet när ni båda är mogna för ert förhållande. Om ni hade träffats när ni inte är mogna så kanske ni hade gjort slut? Det kanske underlättar om man ser det mera så? Har ni pratat med varandra om hur ni känner och "planerat" något hur ni vill göra med era liv tillsammans? Om du inte vill skriva här får du gärna skicka ett pm. :)
Tror absolut att vi möter våra nära och kära precis så som de var i jordelivet.
Jag har försökt, men det är svårt. För jag vill inget hellre än att vara med henne och jag känner med hjärtat och själen, att det bara är rätt.
Så om det inte skulle bli vi, så kommer jag att känna mig djupt sorgsen resten av mitt liv. Därför ligger jag så mycket på, men ska försöka lugna mig lite mer.
Det verkar som att jag känner mer än vad hon gör, i alla fall nu, men det är svårt att veta, för hon är lite sparsam med orden.
Jag är ju så vis, att jag förstår att man inte kan tvinga någon, och situationen är lite komplicerad dessutom.
Därför vände jag mig hit, för att åter få kraft, och dessutom kanske bli spådd/vägled eller själv utveckla kraften att kunna göra det. Dessutom vill jag åter igen få stark tro på gud/evigt liv.
Jag hoppas också vi möter våra nära och kära så som det är här på jorden =)
Beautiful Dreams…
#6 Jag tror det finns något efter döden. Även om det inte kanske är som på jorden så tror jag det finns något.
#12 jag hoppas så :) Vilken nitlott det hade vart annars. Är väldigt filosofisk, så fantasin flödar Vilt i mitt huvud.
Beautiful Dreams…
#13 Jo, är man filosofiskt (jag är det också) så blir det ibland väl mycket tankar kring saker, men det känns också som att man uppnår ett högre stadie av medvetande och tar in mer information speciellt på det andliga/övernaturliga planet, eller vad man vill kalla det.
Dock kan det ibland bli väl mycket känslor och då får man helt enkelt försöka, om man kan, att ta tag i det vardagliga, även om tankarna inte riktigt försvinner helt. :)
Jag har alltid trott på ett liv efter döden. Men nu ska jag skriva en väldigt intressant sak!
Min pappa är vän med ett mycket känt medium och han var och besökte oss i vår sommar stuga eftersom vi tror att det spökar där. Men ialla fall passade jag på och fråga 'vad tror du det är som händer när man dör?'
Han svarade att han en gång fick kontakt med sin mormor och hon berättade för honom att hon har det bra och att hon i en sort värd men personer som har passerat. Helt otroligt!
Han sa att han även trodde att ande världen är som en sorts kö. Man ställer sig i en kö och där får man stå. (Ett bra tag sa han) och när man är längst fram så återföds man till något annat. (jag vet inte om han menade att man kunde återfödas som ett djur eller så men jag tror inte det)
I alla fall… tycker det är helt fantastik! Men det är ju inget som går att bevisa men det är så himla otroligt.
Faast.. det är ju igen höjdare att stå i kö så värst länge..

Det vore väl sorgligt om allt man lär sig och upplever under livet skulle försvinna bara för att man dör?
hoppas å tror att det finns en annan "dimension" där våra kära finns
Låter fint med en väntsal 👍
#14 diktar du mycket med då?
Jo man får ju försöka =)
Man vet aldrig =)
Visst vore det Sorgligt, men kan nog tyvärr vara så, hoppas dock inte. =)
-------
Tvekar inte på att folk kan se, men tror att dom ser det vi i så fall känner, inombords.
Blir mer och mer tveksam till liv efter döden.
..Och är det inte så, så förstår jag verkligen inte denna prövning gud ger oss. Blir mycket för "honom" att förklara sen i så fall.
Mitt hjärta Gör ont varje dag, Min ångest har aldrig varit mer kraftfull, samtidigt som min kärlek till människor på jorden blir allt starkare. Trots alla mina försök att få kontakt med gud och andar, så händer inget. Jag har försökt många sätt, men inga resultat.
Jag ber varje dag om ett Tecken, en vägledning, till det jag känner, men än så länge, inget..
Beautiful Dreams…
#17 Dikta gjorde jag mer förr. Nu gör jag väl det inte direkt mera, utan jag vet att det finns krafter som är så mycket större, men trots det så är jag lika filosofiskt som förr om allt och dagdrömmer mig bort ofta.
Som du berättar så låter det som du börjar tappa hoppet. Men att du börjar hysa mer kärlek till människor är bara ett plus, även att du ber varje dag är också ett plus. Gud lyssnar, men man kanske inte får svar på det man söker direkt, men för att du själv ska kunna se mer klarhet i det hela, behöver du också mer klarhet i din kropp.
Jag vet att det är tuffa tider, men vardagliga saker och nya hobbisar kan vara en hjälp på traven för att nå det du söker. Och jag är ganska säker, du kommer få svar.
Har själv förr varit ångestfull och lite på villovägar, till jag en dag fick se något otroligt på himlen som förändrade mitt liv. Vad jag och en annan såg var en gigantiskt ängel stå ovanför ett berg på himlen som vart bildat av ett pågående norrsken, riktigt klart och tydligt var det, pågick exakt likadant i ca 15 minuter. Förstod inte alls då vad det betydde. Ca två veckor senare ser jag samma sak igen, fast nu ser jag en annan ängel, exakt på samma ställe ovanför berget och lika stort pågick minst lika länge. Försökte fota, men blev inget på kameran alls.
Sedan dess har jag utvecklats enormt från att kunna se saker via naturen, till att kunna saker via drömmar som ska ske och har skett, dvs förnimmelser och bakåt i tiden. Har även sett döda släktingar visa mig runt i deras hus.
Ibland får jag även upp bilder och känslor när jag pratar med personer jag umgås med ofta. Kan vara en djur som personen haft när denne var liten som visar (i mina tankar) hur glatt det levde, även fast jag aldrig träffat eller vetat om tidigare.
Trots det så är jag minst lika filosofiskt som förr, men jag utvecklas för varje år, även om det tar lång tid till det man kanske vill uppnå, så får man väl vara glad för det man fått uppleva. :)
Okej, ändå kul att du fortfarande är filosofisk =)
Japp, Jag har börjar tappa hoppet.
Jo, jag måste få igång mig själv, för att livet ska ta fart igen.
Jag hoppas på flera svar och tydliga sådana! För nu mår mitt hjärta inte bra.
Det gör så ont i mitt hjärta för den starka kärlek jag har för en människa. Gud har en hel del att förklara, om "han" inte vägleder mig till henne, dvs, ger mig möjligheten att få vara med henne.
För hon är, som jag tidigare sagt, kärleken!
Tvivlar inte alls på att du såg något magiskt, men för mig som inte har upplevt det, så är det svår att ta in, för jag kan ju inte veta hur du upplevde det, men magiskt kan jag tänka mig att det var =)
Drömmer hela tiden, (kommer ihåg 5-15 drömmar varje natt). Minns dessutom 100-tals drömmar från tidigare nätter i livet.
Det är fascinerande, :)
Absolut, det ska du vara! Mår du dessutom bra av det, så fortsätt :)
Beautiful Dreams…
#19 Just det som kan vara problemet är att du fokuserar på det hjärtskärande, dvs kärleken du hyser till personen uppslukar dig totalt att du har svårt att se klart på annat. Sedan så kanske du vill lite för mycket på samma gång att du försöker stressa fram att se något, men då ser du inget istället.
Har du länge varit öppen för andar/gud? Eller är det just nu i livet?
Varför har du inte möjlighet att vara med kärleken?
Nej, svårt att ta in för den som inte upplevt det, det förstår jag :P
Det var ganska häftigt med änglarna, men hade inga större tankar om det på den tiden, först senare började jag försöka förstå budskapet.
Mja, jag kan inte förhindra sakerna jag ser helt enkelt, jag har lärt mig acceptera det och försöker vända det till något positivt.
Ja, det är nog så, men om jag får lite svar, så kan jag lugna mig lite. har fått ett jobb över sommaren, så kanske det underlättar.
Jag har vuxit upp i en familj med tron inom kristendomen, så den har väll alltid funnits där. Just nu behöver jag det mer än någonsin, men verkar svårt att finna det man söker.
Hon Bor i ett annat land och upplever det inte på samma sätt som jag. Sen är det rätt komplicerat., Så just nu, kan jag inte vara med henne. =/ Många säger: är det meningen att bli ni två, så blir det så.
Och det är det värsta man kan säga, i alla fall för min del. För man har ingen aning hur viktig hon är för mig, mina känslor har aldrig varit så här starka förut!
Så Jag hoppas på ett mirakel, annars tappar jag hoppet på tron, tyvärr.
Ja, det måste ha varit enormt spännande, vet du vad änglarna ville dig? =)
Okej, ser du saker ofta?
( sorry att det låter lite negativt, men försöker att få det låta neutralt, men svårt i text, speciellt när kärlek gör ont.) :)
Beautiful Dreams…
#21 Ja, jag hoppas i alla fall det löser sig för dig, är man som sagt redan i botten brukar jag tänka, "ja det kan ju inte bli värre så", men med tiden blir det oftast bättre.
Ja, jag vet väl inte 100% procent vad änglarna ville direkt. Före jag såg änglarna har jag mest varit med om mindre spökliga saker i ett hus. Och sett på naturen, exempelvis via fåglar, när personer/djur ska dö, hemskt, men sant. Men det jag tror änglarna ville, var att förmedla att det kommer bli en förändring, jag var ganska deppig kring den perioden jag såg dem. Och kort senare vart det en väldigt stor förändring med allt möjligt kring livet.
Jag har väl aldrig direkt tvivlat på att det finns en gud/andar, jag har väl ganska stor tro helt enkelt. Och tro spelar ju in ganska mycket på saker man vill se.
Ja, det jag ser i drömmar som har hänt eller ska hända drömmer jag inte varje vecka eller så, utan det kommer ibland flera gånger per månad och ibland kan det vara ganska lugnt i flera veckor. Svårt att säga hur ofta då det varierar från år till år ganska kraftigt :P
Det jag ser i tankar och känner av i kroppen sker väl mer ofta. Påverkas ofta av känslor av andra personer och andar, blir lite väl jobbigt ibland, även fast jag inte kan se andar rakt av, utan bara känna av dem i känslor, värme, ja, förutom när jag fått någon liten knuff då och då fysiskt, men det har då inte skett på ett år nu i alla fall :P
#22Tack! Jag hoppas det också! Ja, jag försöker också tänka så, det underlättar. :)
Oj, hur var känslan av det spökliga och vad hände?
Hur beter sig fåglarna i den situation?
Hur såg änglarna ut? Det låter som en bra och rimlig förmedling! :)
Jag Tror också på gud/andar, nåt enormt mycket, speciellt nu, jag kan inte ge upp hoppet, även om det känns tungt! Men jag får inga svar, inga Tecken och varje dag blir mer och mer ledsam, där utav mitt tvivel, fastän jag inte egentligen vill tvivla..
Om någon människa/ängel/gud eller ande bara kunde spå om min kärlek för denna kvinna, och om möjligheten finns att få vara med henne, så skulle jag må bättre.
Just nu är det inte alls bra, det är inte kul att gå med ångest, oro, sorg mm varje dag, jag vill kunna leva också.
Jag låter väldigt egoistisk nu, och jag behöver vara det, tyvärr, för vanligtvis kommer alla andra först, sen jag.
Så En vänlig själ som vill spå/vägleda mig och berätta om denna kvinna och tydligt kan berätta om någon avliden, uppskattas!! Så att man kan få känna lite trygghet.
Har haft kontakt med två st här på Övernaturligt (ni vet vilka ni är) Och ni är guld värda, men behöver ännu mer kött på benen, för att få lite ro.
Wow häftigt! Drömmer du ur eget perspektiv då, eller kan det vara ur andras människors perspektiv?
Spännande, kan du berätta något du har sett/känt av, som var helt otroligt?
Beautiful Dreams…
#23 Nja, det spökliga före i huset var det mesta bara känslan av iakttagelse, källaren var absolut värst, ville helst inte gå ner dit själv.
Ett handtag trycktes ner på en dörr som ingen rörde. Det däremot var nog anden eller "spår" från katten som gick bort kort före, hon brukade hoppa på handtag och öppna dörrar.
När jag passerade ett fönster så sprängdes/small det sönder och det var glas överallt.
Fotsteg hördes väldigt ofta av en person när ingen annan var där, samt beröring/klappar på axeln om personen satt i en särskild stol i källaren.
Hur fåglar beter sig vid sådana tillfällen. Mja, det jag sett är att de samlas massvis med fåglar, ibland olika arter och de skränas, låter och har sig, de håller sig precis framför tomtarnas ingång eller dörrportar.
Hur änglarna såg ut, ja, svårt att förklara. De hade vingar, såg mest siluetten i lila medan kroppens färg var en blandning av vit och lila. Den flaxade med vingarna som fåglar gör ungefär, benen sparkade den framåt och bakåt som en del gör när de simmar.
Drömmer lite olika, både fps, tps .
Mja, av det jag känt av från andra människor är mest husdjur som visat sig i mina tankar. Har då berättat åt personerna om det och frågat om de haft ett djur som såg ut si och gjorde så. Och det stämmer. Har inte känt av så mycket bilder från andra så pass länge, utan det var som i år den biten kom mer framåt, så jag utvecklar mig hela tiden och jag antar jag kommer lära mig så pass mycket mer framöver :)
Om du vill bli avläst så finns det folk på Avläsningstråden. De finns nog personer där som hållit på att avläsa ganska länge som kanske kan hjälpa dig :)
Känns mer som en politisk samhällsfråga detta med religioner och vad man ska tillhöra. Ser man på Svenska kyrkan i de större perspektivet så finns där en väl inarbetad samhällsnytta inom väldigt många områden som är närmast intill ovärderlig, genom så mycket baseras ideellt och frikopplat ifrån resten av staten.
Vi kan ta samarbeten med skola och ungdomsverksamheter på olika sätt, äldreboenden och sjukhem, utsatta och svagare grupper.
Vart hän vänder man sig om inte kyrkan hade funnits och vart skulle man hitta anslag och samma hjälp till olika typer av aktiviteter?
Om man vill skapa sig frid i sinnet så kan man ju faktiskt påverka samhället medans man lever i en positiv riktning.
Vad vi lämnar efter oss i avtryck en gång….
Att göra en skillnad för eftervärlden 🙂

I går gick ett av de bästa tv programen jag sett om livet efter döden.
Det är en Engelsk tv serie som började i går och är i 3 delar.
Som heter sex-död- och meningen med livet.
Gårdagens program handlade just om livet efter döden.
Är ateister som gjort denna program serie och som på ett objektivt sätt skildrar livet döden ur olika religösa och ur vetenskapliga perspektiv.
Ett super program gårdagens program finns på SVT play i 7 dagar.
Här är länken till programmet och jag kommer starta en helt ny tråd om just detta program för så intresant ur många perspektiv.
Rekomenderar starkt detta tv program oavsett om man är troende eller skeptiker.
Ja, det kan ju vara lite obehagligt, det förstår jag! Hade nog inte heller gått ner i den källaren ensam.
Wow, spännande, hoppas jag också får se änglar någon gång.
Oj, magiskt ju, kul att du utvecklas så mycket =)
Japp, ska även gå till en sierska och prova det.
#26 true story! Fint sagt! :)
Den måste jag se, tack för tipset! =)
Beautiful Dreams…