Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterredskaptarotpendelkristaller
Läst 2132 ggr
Missmagi
3

Ametist

Jag har precis köpt en stor sten som är ametist. Idag under dagen tog jag fram den och studerade formen och färgen (utomhus i dagsljus) När jag kom till min lägenhet så tog jag fram den igen. Färgen ändrades när jag höll den i min hand. Det var så underligt för ena sekunden var den lila/vit och nu vart den helt mörk lila nästan svart? Hur kommer de sig?

twoodblue
2

Wow, denna sten har jag sett i en meditation/vilstadium, och då befann jag mig i ett berg av denna sten,  Coolt!  :)  Men  för att åter komma tillbaka till din fråga,  ändrades färgen inomhus menar du?

Beautiful Dreams…

[Melodica]
3

Intressant att du upplever att din ametist ändrar färg. Jag har varit med om samma sak med en ametist-ring som jag haft på mig nästan varje dag sedan julafton. Då var den mörk lila och med tiden har den blivit ljusare…jag tror att det beror på att jag mår bättre och bättre så min egen energi har blivit ljusare med tiden. Jag tror att detta påverkat ringen. Kan det vara något liknande angående din sten?

Missmagi
1

Jag var inomhus. Saken är den att i lägenheten är det ungefär samma ljus som ute dvs att min lägenhet har väldigt mycket fönster som solensstrålar lätt kan tränga igenom vilket kan ju inte bero på ljuset? Men det var så läskigt när jag höll den i handen så ändrades färgen rätt snabbt från vit lila till mörklila typ som svart. Tog fram den nu på morgonen igen och det är samma mörka lila nu oxå så det kan knappast vara imbildning jag upplevde igår. Jag vart lite nojjig då med tanke på att lägenheten min inte direkt är renad på andar. Det är fler som saken som inte går att förklara men det är en helt annan historia. Fast kan ametist sten ändras om det är dålig energi i närheten?

[Lynx1]
1

Prova gå ut igen och frigör din tankeenergi och se vilken färg det blir. Vad har du för känslor gentemot ditt hem?

fossingen
2

#0 Ametist stenar har någon sån otroligt kraft. Vart helt yr i bollen när jag hade pärlor av den och kände otrolig kraft i huvudet.

Missmagi
1

När jag tänker efter så önskar jag att jag bodde någon stans. Det är rätt litet, det är väldigt centralt och mycket liv utomhus. vilket jag inte tycker om. Jag gillar lugn och ro, sedan älskar jag naturen och skogen :) inte betång! fast inne är det rätt ljust och det är ju ett hem även fast jag vet att det inte är det hem jag kommer spendera resten av mitt liv i.

Missmagi
1

Jag har bara ägt stenen i tre dagar eller så och känner redan hur mycket den påverkar mig. Svårt att förklara men det är något positivt i alla fall :)