Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 791 ggr
[Älskamig]
1

Blev hon glad?

Jag & min mor var bortresta till ett par vi känner. De bor i Skåne. När vi ändå var där, tänkte vi passa på att besöka mammas kompis grav, så det gjorde vi. Hon dog för 14 år sedan. Den här kvinnan, som gick bort, var även ingift släkting till mina syskon.

Hur som. När vi kom dit var det inga blommor där. Ljuslyktor fanns kvar, men det var inte så att man kunde tända några ljus. Det växte ogräs över graven och man såg att det inte hade varit någon där på länge. Sorgligt, men sant!

I vilket fall som, så tog mamma och jag och började rensa upp lite ogräs där på graven. Jag sa till mamma att vi kunde tända ljus, men när vi väl skulle det, så fanns det inget ljus i lyktorna. Tyvärr. 

Mamma sa till henne att hon får vila i frid. 

Men nu är frågan.. Jag undrar om hon uppskattade detta vi gjorde för henne. Jag tror hon finns ute i världen, någonstans. 
Är det någon som kan känna av vad denna kvinna kände, när vi var där och besökte hennes grav? Går det på något sätt att göra så?

Amandla
3

Gå på din känsla! Kändes det som att hon var med och nöjd? 

Personligen tror jag inte man bryr sig så mycket om sin grav när man är på andra sidan. Det är känslor och minnen som betyder mest 🙂och jag tror absolut att hon uppskattade att ni tänkte på och pratade om henne.

[Älskamig]
3

#1: Jag fick en varm känsla efteråt. Hon har ju inte träffat mig sedan jag var bebis, så jag tror hon tyckte det var kul att jag, som ändå inte träffat henne som "stor" tjej, besökte hennes grav & gav henne en tanke. Så hoppas på det. :) Tack för ditt svar!