Lyckoslant
Hur ser ni på lyckoslantar..och vad vet ni om dom?
Jag tog fram min ryggsäck för några dagar sedan och trodde jag hade packat ur allt ur den ifjol vilket jag också hade förutom en guldpeng som ramlade ur nu när jag tittade i den..en tia var det…och nu har jag fått för mig att det är en lyckopeng!!
Förut har man också kunnat hitta slantar men då inte känt nåt speciellt men den här gången känns det som det är en lyckopeng..*ler*
Har kollat runt lite på nätet för att hitta lite info om lyckopengar men har inte hittat nåt.
Är det någon här inne som kan något om det?? Hur förvaltar man lyckopengar?
Kramis

Hej å gomorron
Förr i tiden hade man en liten amulettpåse runt halsen. Idag kan man ju infatta den å ha den som hängsmycke.
Alla mina samlarföremål utom min jungfru brann ju upp, så att förvara dom hemma på en "säker plats" är ju inte så smart. Inte om man tror sig få en otur ifall man förlorar sina "lyckosaker".
Därför tycker jag det är osmart att fästa för stor vikt i saker. Saker med stor vikt får man helt enkelt bära med sig. En del har dom i myntfacket i plånkan, en det alltid i en speciell ficka. Åså har vi ju Joakim von Anka, han förvarar ju sin "lyckopeng" på sitt alldeles speciella sätt.
Så, ditt svar varierar ju beroende på hur högt du värderar pengen, OCH hur du rör dig ute och vilka persedlar du bär med dig, med persedlar menar jag möjligheten att förvara pengen.
SEV
Håller helt med #1. Jag samlar själv saker till amuletter, fjädrar, stenar och sånt. Men tappar jag bort dom så skaffar jag nya. :)
Gör en liten påse och ha i ett band eller nåt runt halsen! :D Det kan ju bli din rikedomsamulett. :)
När jag var tonåring hade jag alltid en peng i skon…men numer struntar jag i sånt.
Jag får göra mig en lite påse o lägga den i..ingen dum ide *ler*
Annars jag också..liksom du dilba…struntat i såna här saker men den här gången säger detta verkligen någonting så de kan ju va värt o prova..kanske jag lär mig nåt på det..eller så inte *ler*
Tack för era svar
kramisar
@--;---

Vad jag vet ska man köpa en lott när man hittat en peng Då ska man vinna sägs det
#5`
ska man köpa lotten för pengen då eller?
kramis

#6 Ja så har jag hört det att man ska använda de pengar man hittar och köpa en lott Så vinner man Hehe
ja då blir de ju bara en tia-lott då i så fall *fniss* men de kan ju ge en del de me om man har tur…fast på nåt sätt känns de som jag bör hålla i den här pengen…jösses så rädd om den ja e 
Kramis

#8 Känner du så ska du inte spela upp den Gör det som känns båst för dig
Ja de får allt bli så..kanske de kommer annat tillfälle då jag ska använda den..blir spännande o se va de blir av den för nåt
kramis

#10 Du får berätta om det händer nåt kul med din peng
Det lovar jag att jag ska göra ;)
kramis

När jag var 9 år satt jag på en gräsmatta och hittade ett fyrklöver! Lyckan var enorm inom mig. Den fick ligga i min dagbok som var det mest personliga jag hade just då =)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus