Symboler
Fick en vit ros under mediationen igår. Hela rosen med stjälk var krit vit nästan silvrig…vet någon vad det betyder? har någon tips om någon bra bok om just symboler?
Kram
Eva

Jag tror Evawa,att genom att du fick denna ros,så kan det stå för att du får healing i ditt hjärta.Inte för att du är hjärtsjuk,utan att du kanske fått ditt hjärta känslomässigt trasigt under en period.Färgen i kombination med rosen står oxå för att du är en mångsidig person,har mycket energi och står inför positiva förändringar….Så ta till dej Rosen med ödmjukhet och glädje,njut av gåvan!/Ewa
snyft tack Ewa.
Då förstår jag varför jag hade sådan livs glädje i går kväll. Det var / är en sån härlig känsla jag fått. Jag riktigt känner att allt håller på att vända.
Kramiz

Värmer att höra!!/Kram Ewa

Vad finns det för olika symboler och deras betydelser?
Oj.. Det finns massvis med symboler och tolkningar… Finns ganska bra böcker om det också.

#5 CarolineD Hej!
vet du nån bra tips på bok om det?
vilka är de vanliga symbboler man kan få fram i medititation?
Heheh, jag ser ju hjärtan lite här & där sen några år tillbaka…
Helleh,, vad betyder de att man kan se hjärtan lote här o där,, kompisens dotter har en sådan period nu,, var hon är ,, så ser hon hjärtan,,
#6 Jag kommer inte ihåg vad den heter nu, men det finns en bok med symboler och som inriktar sig särskilt på just djur… De går i samma serie…
Någon annan som vet? De flesta tolkningarna slutar med "min gåva till dig är………" Känns det igen? Mina försvann i en flytt o jag har inte hittat dem igen, men skulle gärna ha dem igen för d va superbra böcker, båda.
#8 Om jag ens visste det själv… Jag började se dom i samband med att jag skaffade mig en pojkvän för några år sen. Det förhållandet & han var speciellt, men det tog slut efter 2 år pga våra egna problem, men jag fortsätter se hjärtan… Tuggumin på marken, vattenpölar,fläckar osv…

#9 CarolineO Ahaaa….men annars kan jag ju fråga de i affären om de känner till den med symboler…
jag brukar inte så så mycket symboler…kanske ansikten i olika saker…men det händer inte ofta…
Har beställt pärlor,kedjor och en massa annat skoj,så jag tänkte jag skulle göra en egen,personlig smycke symbol…
både örhänge,fotlänk, armband och halsband…kan knappt vänta tills grejorna kommer på posten….
Ska söka lite inspiration från indianernas symboler…
MVH MQ

#12 MissQuinn Hej! vart har du beställt pärlorna och det ifrån?
#13 Hej! Beställde från Pagoni…finns massor..massor….
#14 Ja, den sidan är en toppensida!! Jag har pratat mig varm om den inne på pysselsajten =0) Jag handlar alltid där!
De är billiga, har fina saker, det är fraktfritt och man får alltid en gåva där när man har handlat! De brukar skicka med ett par pärlor eller nåt hänge med beställningen.

#14 Tack…ska kolla upp sidan hära…
¨Caroline O Jag tror att du menar "Djurens språk" Av Solöga. Boken med djursymboler
Kram Anki

Vägvisare av Denise Linn är mycket bra som symbolbok.