Hjälp!
Hejsan!
Jag är 15 årig tjej och har hela mitt liv hört och sett saker. Har haft "låtsas kompisar" som man kallar det istl för andar. När vi flyttade för 8 år sedan till detta hus upphörde saker men sedan nu för ca 2 sen började saker hända igen. Jag blev panik slagen för dörrar smälldes igen och så. Jag har aldrig fattat vad det varit tills för ca 1 år sedan. Min mammas kompis hjälpte mig som är nästan som ett medium, hon gav mig rökelser så jag kunde slappna av för jag var sresad av rädd hela tiden.
Efter ett tag blev allt för mycket. Jag kontaktade en person som hjälpte mig att stänga av mig för andevärlden. Men sedan kände jag mig ensam, jag vet det låter jättekonstigt för först ville man bli av med dem; men jag saknade kontakten i vilket fall så jag gick till en kvinna som var godvän med mannen som hjälpte mig.
Hon gjorde så jag fick se min morfar som dött för några år sedan, jag grät och var jätteglad för jag såg att han mådde bra, jag kände av hans närvaro. Han log mot mig. Jag tackade så mycket och åkte sedan hem. Jag kände av honom i två dagar men sedan var allt borta. Jag kände abslout ingetting. Jag fattade inte vad som hade hänt.
Sedan för några dagar fick jag panik. Jag såg något när jag kollade bland skorna, en svart skepnad och när jag vände mig om helt försvann den helt (var helt hundra % säker att det var något). Senare på kvällen kollade jag in i köket. Där stog en människa som såg ut som min mamma, nästan exakt som hon, men det var något annorlunda, kan dock inte säga vad. Men det var inte mamma för hon hade åkt till jobbet några timmar tidigare. Senare gick jag även ner för dricka, men direkt när jag steg in i köket kände jag något slags negativt kan inte riktigt beskriva men nackhåret reste sig, jag fick kalla kårar och allt , jag sprang upp till mitt rum och stannade där resten av natten. Det var så konstigt, har aldrig upplevt det innan. Nästa dag var det borta, och det har inte upprepats, varken "synerna" eller "känslorna". Vad är detta? Vad kände jag av? Varför har jag helt tappat kontakten med min morfar? Personen i köket, vem kan det vara?
Snälla, även fast ni inte är säkra skriv! jag vet inte vad jag ska göra!
Mvh
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig för jag är ny här på sajten och läser mest för att lära mig mer. Men jag hoppas att du kan få råd av någon här inne.
Kram
Bondmoran
Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu
Hej hej!
Jag är inget medium men jag ska ta min version utav det hela.
För 7 år sedan så började jag se, känna och höra saker. Hade inga problem i livet för övrigt. De saker jag började se och känna va inte negativa saker men eftersom det va nytt för mig så va det ganska skrämmande. Fram till idag så har det hänt massa olika saker som jag sett och hört osv… Som sagt så hade jag inga problem i mitt vardagsliv i början men det börja ske lite olyckor här och där, ekonomin börjar lägga sig lite smått åt fel håll osv. Allt eftersom olyckorna kom så ändrades oxå de andliga upplevelserna som jag hade. De började bli mer negativa och, precis som du, så såg jag oxå en svart skepnad som inte alls kändes positiv. Tack vare den svarta skepnade så blev jag mer rädd och de negativa händelserna under vardagarna blev allt fler och tydligare. Du ser nog sammanhanget här nu…
Ju mer rädsla för den andliga sidan desto mer olycka, eller tvärtom om man vill det.
MEN… Det var inte det som va mitt problem. Mitt problem va att jag hade problem med mig själv. Ett exempel är att jag säger "Ja" till alla… Alla vill ha hjälp och jag hjälper alla!! Det är bra och fint att hjälpa andra men man ska se till att man inte själv blir lidande.
Jag trodde jag mådde bra av att hjälpa andra. Det kändes så pass bra att jag inte kände av att jag länge hade varit i en depression. Så anledningen till varför jag kände och såg negativ energi/andeväsen va pga att jag själv inte mådde bra.
Kanske kan vara så med dig oxå… Så gå igenom dig själv och verkligen känn efter ifall det finns nånting som inte är bra hos dig.
Du skrev att det va en man som hjälpte till att stänga ner dig. För mig började allt med att jag själv började leka med energier. Och det va förmodligen så som jag öppnade upp mig oxå. Så som jag fått veta ska man alltid be sin guide eller skyddsängel om hjälp när man öppnar upp. För det är dom som bestämmer vilka som får komma igen. Jag fick med mig nånting dåligt när jag omedvetet öppnade upp mig.
Och sen kanske du ska besöka en healer. Bara ifall att tänkte jag. Har man energiparasiter på sig så kan man oxå få uppleva negativa andliga saker.
Hoppas nånting av det här hjälper :)
#2 Tack så hemskt mycket! Ska testa din tips! Tack en en gång!