När kärlek gör ont
Jag vill först börja med att tacka alla fina människor på det här forumet som verkligen bryr sig. Sedan jag hittade den här sidan känns det som att jag har hittat hem och för första gången hittat människor som är på samma nivå och faktiskt förstår mig! Tack för att ni finns! 🌺❤️
För ungefär ett år sedan träffade jag en man när jag var på semester utomlands. När jag såg honom för första gången var det som att tiden stannade till, plötsligt bara stod han där. Jag minns varje sekund i mitt huvud som om det spelades upp i en film.Hur hans ögon liksom glittrade när han såg på mig, hans fina breda leende som gjorde mig alldeles varm i kroppen. Jag minns vad han hade på sig den kvällen, hur han luktade, hur mjuk hans hud var,hur hans läppar kändes och hur det smakade när han för första gången kysste mig.
Vi behöll kontakten när jag åkte hem igen och vi har pratat flera gånger i veckan i ett år.
Även fast vi bara har träffats en gång (pga avståndet) så känns det som att jag har känt honom hela mitt liv. Han har fått mig att känna känslor som jag aldrig känt förut. Jag är en person som alltid varit väldigt reserverad av mig och hållit allt inom mig. När jag har mått dåligt har jag aldrig pratat med någon om det, varken familj eller vänner. Men för första gången i mitt liv känner jag att jag vill öppna upp mig och det är för honom. Jag känner att jag skulle göra allt för personen i fråga och jag har nog aldrig brytt mig så mycket om någon förut. Jag tänker på honom konstant, varje dag. Jag tillochmed drömmer om honom flera gånger i veckan.
Han säger att han saknar mig och tycker om mig väldigt mycket men eftersom att vi inte bor i samma land så är det ingen bra idé. Inte förens jag har flyttat dit. Jag har planerat att flytta länge men alltid har det varit något som skjutit upp flytten. Därför har vi på senaste tiden pratat mindre och mindre. Min intuition säger mig att han drar sig undan för att han tror att jag aldrig kommer att komma och han vill inte bli sårad…
Det har känts länge nu att jag har kommit till ett vägskäl i mitt liv och jag har suttit fast ett tag utan att komma någon vart. Men nu börjar det äntligen lätt upp och sakta men säkert gå framåt.
När jag var hos min mentor den senaste gången frågade jag henne om den här mannen och varför jag har så starka känslor för honom. Det första hon berättade var att hon såg som en energi som gick mellan oss trots avståndet. Att han finns i mina tankar och jag finns i hans. Sedan berättade hon att vi har levt flera tidigare liv tillsammans som ett par, hon såg hur vi stod bredvid varandra hand i hand. Ni kan ju förstå att jag blev förvånad. Äntligen fick jag reda på varför jag känner som jag känner! Hon sade även att det är meningen att vi ska träffas igen och att det kommer att hända mycket förändringar i slutet av sommaren.
Jag vet egentligen inte varför jag skriver det här. Antagligen för att det känns så jobbigt att jag tänker på honom precis hela tiden och att vi inte har pratat på ett tag nu. Även fast min mentor berättade det här för mig så kan jag liksom inte ta in det riktigt. Jag tänker att om det nu är så varför hör han inte av sig? Och tänker han verkligen på mig? Men jag antar allt har sina skäl och att allt händer av en anledning. Är det meningen så är det meningen. Det kan bara tiden utvisa. Det är mest bara skönt att skriva av sig lite. Jag har ingen jag kan prata om det här med irl…
Skulle vara kul/skönt att höra era åsikter och om ni kanske känner in något från hans sida?
Tack på förhand. Kram
Never undervalue who you are and what you're capable of...
Jag har fått lära mig att det finns sådana människor och de kallas ledsagare. Jag träffade en kille som heter Tomas och vi hade en sådan drar kontakt så att vi flyttade ihop m.m. Under tiden som gått fick jag flashbacks av olika bröllop som våra själar hade. Och det fick mig själv att fundera. Vad händer? Jag pratade med min kompis som är likadan som mig och hon sa att han måste vara en ledsagare. Den som håller ens känslor i schack på kortare och längre avstånd. Han helar dig. Men något som Man ska vara medveten om är ett en tid så försvinner känslorna eftersom att andetalare och ledsagare är för lika. Men jag vet inte om du är en andetalare eller tankeläsare! :)
Vad fint du skriver Feeltheflow, dels om hur du upplever sajten och dess medlemmar (tack för det och detsamma till dig) och inte minst om kärleken du upplever till den här mannen. Ja vad ska man säga, mer än "kärlek vid första ögonkastet" och att vissa människor fastnar vi för direkt. Dels handlar det om just de speciella egenskaper personerna bär på men också känslan om att "det känns som om vi har känt varandra hela livet", det där händer ofta tycker jag, eller snarare, vi alla känner nog igen det. Lyssna till ditt hjärta och följ den väg som känns bäst för DIG! Kärlek kan göra ont men om det är rätt (det som finns mellan er) kommer ni att mötas/träffas igen.
Sajtvärd på Övernaturligt
Glöm honom..är mitt råd…var tacksam för det romantiska mötet som var.Det kan vara en stärk kemi som har tumlat om det för dig…Vilken kultur är han från…utländska men har som regel fru och barn ,men har gärna äventyr med turister…var du i hans hem,träffade du hans familj eller vänner…svarar han när du ringer…om inte…glöm honom…bara ett gott råd…kram
#3 Det där känns som ett uttalande fullt av fördomar, ingen av oss vet mer än vad TS skriver överst. Mannen kan lika gärna vara från nordligaste Norge, från Kanada eller Nya Zealand som från något av de länder du verkar mena.
TS: jag tror att vi ingår i själsfamiljer, en grupp som vi känner oss väldigt nära och hör ihop med. När vi är på andra sidan så är det familjen vi är med mest, när vi är här har vi ofta flera ur familjen nära oss även om vi kanske inte vet om det. Om man då stöter på en person som man aldrig träffat tidigare men ändå känner igen ur djupet av sin själ så är chansen stor att det är just någon ur ens familj. Meningen med det är omöjligt att avgöra, ibland att man ska få en ny chans att ha ett äkta kärleksförhållande, ibland "bara" att den andra personen ska ge en tankeväckare till exempel om vad det är man egentligen vill ha ut av ett förhållande eller att man ska börja sin medvetna andliga utveckling. Det finns många andra anledningar också som kan upplevas både positiva och negativa.
Just det senare har jag själv upplevt. Det var ett destruktivt förhållande som inte varade länge, med mycket starka känslor åt alla möjliga håll. Resultatet blev att jag började söka efter svaret på VARFÖR det var så jobbigt och jag har lärt mig så otroligt mycket såhär snart tjugo år efteråt. Mannen finns inte längre i mitt liv och jag är helt övertygad om att det var bäst för oss båda att det inte blev något längre förhållande.
Det enda rådet jag vill ge dig är att om du verkligen vill träffa mannen igen så ring honom och berätta hur du känner och vad du funderar på. Eller skriv ett brev! Om du bara är passiv är risken stor att det hela rinner ut i sanden och du kommer att grubbla länge över vad som kunde blivit mellan er.
".utländska men har som regel fru och barn ,men har gärna äventyr med turister…"
Hemmm…… och du har varit med alla män du har träffat utomlands eller? Och alla blonda svenskor är sexmaniacs och svenskarna äter bara köttbullar och tittar på Pippi Långstrump?
Bha, jag anmäler inte din inlägg bara för att jag har bättre att göra.
@Feeltheflow Njut av den tid du har haft med honom och tänk så: Livet är för kort för att inte njuta av det i vänta på någon annan än dig själv.
MVH /S
#0 Vill bara säga att jag tror absolut på själarnas möte. Att man kan känna igen varandra från tidigare liv och att därför kan man känna kärlek vid första ögonkastet. Med det sagt, vill jag ändå säga att det du är med om inte är så ovanligt, inte för att jag vill förminska det du känner och er relation utan för att ta ner det hela på jorden lite. Avståndet som man har när man lever i olika länder kan faktiskt göra känslorna intensivare.
(Jag talar ur egen erfarenhet här) Men när vardagen kommer in är det inte ovanligt att det intensiva falnar och det är först då man ser om relationen kan bestå. Så mitt råd till dig är lossa inga förtöjningar, flytta inte dit förrän ni fått er prövotid med varandra. Du kan hälsa på en längre tid, men skynda långsamt.
Och detta med energin som finns mellan er är inte heller helt konstigt. Ni har varit fysiskt nära, era känslor har varit starka, era tankar kretsar kring varandra och ni har med all sannolikhet karmiska band så då blir det starka energiband. Men är det en bra sak? Inte alltid, det kan faktiskt vara jobbigt att blanda energier sådär.
Om du klipper banden framför allt från hjärtchakrat så kan du märka att du få mer energi och blir lugnare, och du kan märka en annan sak han kommer antagligen höra av sig direkt. Det är inte fel att hålla isär energierna så, det är sunt och man blir faktiskt mer "attraktiv" när man är självständig och jordad i sig själv. Och han kommer omedelbart söka hjärt-kontakten igen. (Troligtvis)
#3 Virpa. Det kan du inte veta. Många träffas utomlands och stannar med varandra. Jag hade själv en liknande historia som TS beskriver. Och mannen ifråga har fortfarande en plats i mitt hjärta. Vi bodde ihop ett år, men hans svartsjuka tog över och tillslut måste jag inse att det inte gick att fortsätta, hans svartsjuka förgiftade förhållandet. Men han var helt seriös med mig, och känslorna vi hade för varandra var starka och intensiva och jag drömde en mycket tydlig dröm om ett tidigare liv vi haft tlllsammans redan efter första dejten. Jag ångrar inte den relationen den var värt allt.
Men… nu vänder jag mig till Feeltheflow igen. Min pojkvän reagerade som du fått erfara, när jag tog tid på mig att komma trodde han det fanns andra, blev rädd för att han var ett andrahandsval så för att inte bli sårad och för att visa sig stolt drog han sig tillbaka lite. Det kan var en orsak att han blivit mer distansierad, men det kan vara andra orsaker också förstås, att han tröttnat på att vänta helt enkelt. Men du ska inte stressa ner för det. Kan han inte vänta så kanske det inte är meningen heller utan bara en kort men vacker upplevelse som var där för att öppna ditt hjärta och hela det sår som redan fanns innan.
Tack för alla svaren.
Vad innebär ledsagare, andetalare och tankeläsare? Har inte råkat på begreppen tidigare. Kan det vara ungefär samma sak som vad jag kallar för "lekkamrat" - en person som kommer in i ens liv för en stund när man just behöver den pga olika anledningar och sedan försvinner ur ditt liv när du är redo att gå vidare i ditt liv?…
Tack så mycket Fjäril och tack för de fina orden. Jag tror faktiskt att det är något sådant jag behöver göra. Att lyssna på mitt hjärta och gå efter magkänslan, istället för att alltid tänka logiskt och lyssna på hjärnan. För just nu säger mig magkänslan att jag ska lyssna på mitt hjärta istället.
Jag vet inte vilken kultur du syftar på men han är från västra Europa. Jag vet att han varken har fru eller barn. Jag har varit hemma hos honom och han svarar alltid när jag hör av mig. Han är absolut ingen person som bara "har skoj" så att säga. Han är en sådan fin person inifrån och ut…
4#
Tack så mycket det förklarade en hel del. Jag känner att jag inte är redo att släppa honom. Jag måste träffa honom igen för att se vad som finns där först. Som du säger så vill jag inte fundera på vad som kunde ha blivit! Så jag tog ditt råd Amandla och helt enkelt hörde av mig till honom idag. Det gick väldigt bra och som jag skrev tidigare drog han sig nog tillbaka pga de anledningar jag nämnde. Jag har planerat en resa dit snart igen och när jag berättade det blev han väldigt glad. Det känns så rätt i både hjärtat och magen! :)
Tack så mycket för rådet. Jag förstår hur du menar men som jag skrev till ovanstående så känns det som att jag måste träffa honom igen innan jag kan avgöra något. Han betyder så himla mycket för mig.
Tack så mycket. Jag förstår verkligen hur du menar, och ja det har både varit otroligt jobbigt vissa perioder och tagit mycket på krafterna att ha dessa energier! Men samtidigt är det ingenting jag ångrar. I det stora hela så har det varit mer positivt än negativt.
Hur klipper man bandet från hjärtchakrat och vad innebär det?
Det är nog så han har känt som du beskriver. Jag skulle verkligen förstå honom om jag var i hans sits om han inte orkade vänta. Men som jag skrev till amandla så var det inte så i det här fallet. Vilket jag tycker är så skönt. Snart ses vi igen och då får jag äntligen ta reda på vad det här är mellan oss. Åå vad jag längtar! :)
Härligt! 🙂❤️
Tack igen för alla kommentarer. När jag skrev det här inlägget så var jag som ni nog förstår väldigt nere och när jag mår dåligt fungerar inte riktigt huvudet som vanligt. Efter att jag har läst alla era råd och åsikter så har jag fått lite mer insikt över situation. Jag måste lyssna med hjärtat och lita på magkänslan. Jag har trots allt en väldigt stark intuition och jag måste våga lita på den. I det här fallet säger den mig att inte släppa taget om honom, jag måste träffa honom igen. Han betyder väldigt mycket för mig och jag måste se om det finns något att hämta ur det hela…
Men samtidigt måste jag våga släppa det en aning och lämna över det till mina vänner på andra sidan. När jag säger släppa det så menar jag att jag ska försöka att inte gå runt och tänka på honom konstant. Är det meningen att vi ska träffas igen så kommer vi att göra det. Vilket det lutar åt nu :) kram på er
#8 tack det känns jättebra🙂❤️
#7, 11
Du känns varm, fin och en person som verkar stå med båda fötterna på jorden (ja du ger mig den känslan) vilket gör att jag återigen vill säga - gör det som känns rätt! Då blir det rätt! Lova det🙂
Åh tack så mycket Fjäril, vad glad jag blir! Det stämmer väldigt bra om jag får säga det själv och jag hoppas att folk upplever mig så .
Innerst inne vet jag att jag alltid borde lyssna till mig själv och göra det som känns rätt, men det är lätt att glömma bort i den här stressen som alla verkar leva i nu för tiden. Därför kan det vara väldigt skönt när någon påminner mig om det då och då :) Jag lovar! 🤗🌺
Ibland behöver vi den där "puffen" av andra även om vi har svaret själva🌺
#13 så sant :) kram
Om han har dragit sig undan så får det alla mina varningsklockor att börja ringa. Jag vill inte vara en partypooper men jag har också varit ung och dyngkär en gång i tiden… och det är inte ett särskilt vettigt och klokt tillstånd att befinna sig i.
Bästa sättet att veta om en man är värld att satsa på är om han visar "staying power". Tycker du att han gör det?
Ledsen för min ärlighet men jag tror att du klamrar dig fast vid en vacker dröm som aldrig kommer att bli något annat.
Hoppas givetvis att jag fel och önskar dig det bästa.🙂
Jag förstår absolut hur du menar.
Jag brukar oftast veta vad som är rätt och fel för mig även om det ibland är smärtsamt att inse och acceptera sanningen. Min starkaste spiritualistiska sida är min intuition. Självklart kan jag aldrig veta till 100% så det får tiden utvisa. Men det känns väldigt rätt i det här fallet.
På din fråga kan jag bara svara ja, det gör han verkligen.
Tack för omtanken :)
jag håller alla tummar och tår jag har på att du känner rätt. 🙂
Ber om ursäkt om jag lät diskriminerande,inte min mening. har själv varit förlovad med en kuban i 6 år och min x var sydafrikan.Då jag levt 20 år utomlands har jag nog sätt liknande fenomen med kvinnor för mycket i min tid…min reaktion var därefter…låter bra det du skriver om honom,då förstår jag att du inte tvivlar på hans karaktär…men ändå hade han varit intresserad hade han visat detta mer tydligt.Önskar dig all lycka och hoppas du får din kärlek..är det menat så är det menat och då ordnar det sig…kram
ÅÅÅ, vad vackert skrivet, jag känner så väl igen mig i den situation, men för min del, så har jag ännu inte träffat den jag känner så för, men vi pratar ofta via nätet. Precis som du beskriver, så är detta magiskt på något sätt.
Jag hoppas att ödet finner en väg för ditt hjärta, och hoppas det gör det samma för mig =) Lycka till, och många varma kramar!!! =)
Beautiful Dreams…

Kärleken kan göra fruktansvärt ont och den är inte alltid logisk.
Jag vet själv hur ont det kan göra.
Jag träffade en kvinna där det blev kärlek vid första ögonkastet från båda håll den här magiska energien som du berättar.
Men så fruktansvärt ologiskt och inte heller en hållbar situation.
Så man kan fundera varför bli kär och denna magiska energie mellan 2 människor i en ohållbar situation.
Kärleken är inte logisk och den kan göra så oerhört ont.
Så jag förstår precis hur du känner.
Lasse
#19 tack så mycket twoodblue. Jag kan bara säga detsamma! Kram 🌺
#20 Vad tråkigt att det inte fungerade för er Lasse. Ibland gör kärleken ont och det kan verka ologisk som du säger. Men den kan också vara alldeles underbar. Vågar man inte kasta sig ut i det okända så får man heller aldrig veta om det var värt det. Var det inte det så kan man i alla fall vara stolt över sig själv att man vågade och gå vidare med lite mer erfarenhet och visdom i hjärtat. Hellre det än att man går runt och funderar tänk om. Livet är trots allt för kort för att gå runt och ångra saker…
Man måste våga för att vinna. Ibland får man helt enkelt "put myself out there". Man måste testa sina vingar för att se om dom bär. För det kan ju också bli alldeles alldeles underbart. Kram