Behöver hjälp snarast.
Hej! Jag är helt ny här men jag antar att det bara är att skriva på och hålla tummarna för att det finns någon som orkar läsa all text och hjälpa mig med mitt problem…
Jag är 18 år och har bott i en lägenhet i Jönköping i hela mitt liv med min mamma, pappa och stora syster. Ända sedan jag var ca 8 kanske så har jag sett/hört saker, därför så har jag lixom aldrig varit speciellt rädd för det som sker, för det har alltid varit del av min vardag. Att det rycktes i dörrar, att jag kände mig iakttagen och att jag alltid sprungit ner för alla trappor från översta våningen där lägenheten ligger pga känslan att någon eller någonting kollar på mig genom kik hålet i dörren eller att jag hört ljudet av stolar i andra delen av lägenheten, har alltid varit helt normalt även fast jag då och då har fått en ordentlig adrenalin kick av det. Några gånger har jag dock varit rädd, på riktigt. T.ex när jag en gång skulle låsa dörren från utansidan med min nyckel och jag tydligt känner att någon från insidan håller igen låset och drar emot så jag får ta i med all min kraft för att faktiskt kunna låsa dörren efter mig. Eller när en leksakstelefon inne i garderoben (vi har en garderob som man kan gå in i precis vid hallen som är väldigt stökig med massor av lådor huller om buller, chansen att någonting skulle falla ner är liten då allt är staplat nästan ända upp till taket och att man ej kommer in i den). Nu på senaste har detta dock förvärrats, speciellt när jag duschar. Nästan varje gång de senaste månaderna då jag sätter på kranen och vattnet börjar rinna så har jag hört steg utanför i hallen. Men det har trappats upp ännu mer. Knackningar i väggarna, som låter som att komma inifrån den fullproppade garderoben (mamma fick testa om ljudet var likadant när hon kom hem då detta bara händer när jag är ensam och ja, det var exakt samma ljud som jag hade hört när jag duschade.) Läskigast av allt är att senaste gången jag stod i duschen så lät det som kranen i köket sattes på och vattnet i duschslangen hoppade till så som det brukar göra när vattnet från samma ledning sätts på. Jag frågade min mamma om kanske grannen hade samma ledning, men det har de inte konstaterade hon. En annan ganska speciell sak som hände var när jag skulle ta ett kort på mig själv via min datorns webb camera för några år sedan så hade jag så kameran riktades ut mot hallen där garderoben är, när jag sedan går igenom alla foton så ser man en skugga passera bakom mig, i hallen. Tyvärr så använde jag såklart effekter på fotot dvs att det blev ännu mer otydligt men efter ett stunds pratande med min kusin som är väldigt intresserad av detta så skulle jag försöka mäta avstånden och uppskatta hur lång människan i bakgrunden kunde vara, svaret var ca 120cm lång, vilket ingen i min familj eller kompiskrets är. (Det har dock kommit fram de senaste åren att det bodde en stor barnfamlilj i denna lägenheten varav ett av barnen bodde i garderoben, kan detta vara barnet?)
Hur som helt, kan någon hjälpa mig, är detta i mitt huvud eller händer det? Om det gör det så varför händer det bara mig och ingen annan i min familj? Och allra främst, hur gör jag för att bli av med det? Alla andra tankar och teorier uppskattas väldigt mycket. Jag är super tacksam för alla svar!!
Hej och välkommen hit, Eftersom du vänder dig hit antar jag att du tror att det är något "övernaturligt" bakom händelserna som sker och då det är svårt att svara så här på rak arm, och över internet, kanske ni kan kontakta någon i er närhet som kan hjälpa er? Har du sökt på nätet? Vad säger dina föräldrar? Alla (i en familj) behöver inte uppleva samma saker, vi är olika "öppna" för andevärlden. Det finns några tips under vår "Hjälptråd", vilken du finner längst ner på vänster sida av menyn.
Sajtvärd på Övernaturligt