Funderar
Jag har ikväll hjälpt en vän, vars vän har det jobbigt. Jag har varit medmänniska och gett lite tips. Jag kan inte berätta så mycket om vad det rör sig om men ni som kan det här, frågan blir då till er. att via telefon är det möjligt att jag som är öppen kan "se" vad "som stör" personen jag talar med. För det var ungefär vad som hände mig, jag blev väldigt konfunderad när jag fick syn på det jag såg.

ja helt klart kan du det!,man kan få tydliga bilder,sekvenser,ord tillsig när man föröker hjälpa någon..,det är väl bara frågan om du ska berätta för din vän om dennes väns situation?,det rör ju en andra person,någon som inte bett dig om hjälp,,och denne/denna kanske inte vill att detta du ser skall komma fram,jag skulle vara mycket försiktig i ditt fall..,för att inte ställa till med något.förstår att du bara vill hjälpa till men detta blir en etisk fråga,,jag tycker tystnads plikt är lika viktig här som i något annat "yrke",,
Kram Sol

tack för svaret jag talade med personen i fråga som det gällde . jag kände inte personen alls utan vår gemensamme vän såg till att vi kunde tala med varann via telefon.