Jag är så ledsen :0(
Hej!
Träffade en ny väninna i somras och allt var bra, väldigt bra då hon öste över mig med omtänksamhet och samhörighet.
Plötsligt vänder detta när jag blev sjuk och hon kände sig förbisedd och att jag inte brydde mig längre. Detta var inte sant utan jag var helt enkelt för sjuk för att orka ta kontakt. Ingen allvarlig sjukdom utan jag var på benen efter en vecka.
Allt löste sig och var bra men nu såg jag Tecken på att hon inte var stabil och att hon var mycket lättstött.
Rätt som det är så blir hon arg på mig igen och den här gången har jag inte lyckats få henne att förstå att jag inte gått bakom ryggen på henne som hon tror.
Hon tycker verkligen att jag är en hemsk person och jag är förtvuvlad och känner mig så orättvist behandlad.
Våra vägar kommer att korsas och jag vet inte hur jag ska bete mig när vi ses.
Jag borde kanske vara arg på henne men jag är bara så oerhört ledsen och sårad.
Hur ska jag hantera den här situationen?
Hej aeon,
Uppenbarligen har personen sårat dig och jag tycker att det är upp till denne att be dig om ursäkt. Kanske mådde hon inte bra själv och behövde stöd från alla håll? Försök att inte ta det personligt för det har säkert inte med dig att göra.
När ni möts nästa gång så är mitt tips att bara vara du. Genom att inte gå in med taggarna utåt så mjuknar ofta den andre personen och "inser" att denne har gjort fel.
Fjäril
Sajtvärd på Övernaturligt
Det känns som att denna person använder sig av en teknik för att kontrollera dig. Väldigt vanligt att man stöter på detta martyrskapsbeteende bland gifta där den ena partern hela tiden får den andra partern i underläge på detta sätt. Ta avstånd och sök nya vänner som tillåter dig att vara den du är.
hej ja du alltid svårt i bland . men troligen tölka hon inte det som du. alltså även sjuk kan man smsa osv .
Det känns som att denna person är en människa som själ din energi. Jag säger inte att du ska ge upp din vän, men försök att inte ta åt dig av allt hon säger eller gör. Om du inte kan vara dig själv och ge dig själv det DU behöver utan att hon känner sig sårad och förbisedd. Ja då är det inte mycket till vän i mina ögon.
Massa kramar
🌺
Those who don't believe in magic will never find it 
Lita till dina egna känslor och uppfattning om vad som hänt, ge inte dig själv några skuldkänslor - överhuvudtaget. Livet är en process, förändringar sker oavsett om man vill det eller inte, så det är inte ens någon idé att försöka hålla kvar vid något som inte längre får en att må bra. Denna person är som imke skrev en energitjuv i relation till dig. Om ni ses igen, var lika god mot henne som du skulle varit mot vilken annan person som helst, men sätt också dina gränser, det är varje människas rätt att få uppleva och uttrycka vad som passar och är bra för de vid ett tillfälle och tvärtom och sedan också varje medmänniskas ansvar att respektera det. Önskar dig lycka till och försök att inte låta detta gräma dig någon längre stund, jag har själv varit där. När man väl kommer ur de negativa energierna så undrar man vad man gjorde "därinne" sålänge. P.s. Varje människa spelar en roll i ditt liv, ibland tar rollens plats hos dig slut fortare än väntat men det kan ju också bero på att du någonstans vet och känner på dig att denne inte behövs längre i samma roll och tar därmed en annan roll….
TS skrev detta för bra mer än ett år sedan. Det skulle vara roligt att höra hur det gick, om TS finns kvar här på forumet. ❤️
OJ det såg jag itne ens 😃
Those who don't believe in magic will never find it 
Haha men åh, alla dessa asgamla trådar :-)
Hej
Det löste sig till slut även om det var jobbigt.
Vi hamnade på samma arbetspass en dag och jag konfronterade henne och talade om hur allt låg till.
Hon lyssnade och berättade sin version och till slut förstod hon att jag inte gått bakom ryggen på henne och inte ljugit.
Hon vill gärna ta upp kontakten igen men för mig räcker det att vi inte är osams.
Har sett att detta som hon gjorde mot mig är ett mönster som hon fortsätter med mot andra så jag har det bäst utan henne🙂
Gläder mig för din skull ❤️