Jobbig dröm
Det senaste har jag en massor jobbiga & konstiga drömmar. Trotts drömfångare och annat.
Inatt speciellt var det jobbigt!
Jag drömde att jag försökte dränka mej själv i vatten, för att slippa dö utav lava. Hela natten drömde jag om alla mina försök till att dränka mej själv! Man stog på tak och kullar för att komma undan vattnet och vulkanutbrottet. Jag visste bara att jag inte ville brännas till döds. Att drunkna vore behagligare. Men det gick aldrig att dränka sej. Hur jag än försökte. Det var allt hela drömmen gick ut på.
Någon som är duktig på att tyda drömmar?
Som jag brukar säga så är den som drömmer den bästa drömtydaren eftersom symbolerna kan stå för olika saker. Men jag kan försöka hjälpa dig på traven. En mycket klurig och intressant dröm, tycker jag!
Lava kan handla om upplevelser du haft men förträngt pga att det var obehagligt (det omedvetna som alla har hos sig). Tänker också på att man bränns ju till döds av lavan och detta förknippas med huden. Huden har vi som försvar till vår omgivning. Bränd hud kan innebära en skada i relation till andra människor. Känner du dig jagad av något du upplevt som skadat din relation till andra människor?
Vatten betyder ofta våra egna känslor. Att vilja drunkna till döds istället för att brännas handlar kanske om hur du hanterar denna upplevelse som du haft. Att fly från jagande brännande upplevelser genom att försöka "dränka" sig i sina känslor? Drömmen kan också innebära frågan: Försöker du bearbeta dig själv och ta "död" på dessa jobbiga känslor men känner att du inte lyckas? Drömmen kan också helt enkelt betyda att om man var tvungen att välja på att brännas till döds eller drunkna så känns det mer behagligt att drunkna.
Eller kanske du kan försöka gå in i drömmen själv (i fantasin) och prata med dig själv eller de människor i drömmen som du möter. Ställ frågor till dem. Drömtydning och drömbearbetning har själv hjälpt mig mycket. 🙂
Kram!
Tack så jätte mkt för din hjälp! Ligger mkt i det du skriver! Jag försöker lära mej att "kontrollera"/hantera mina drömmar bättre. Tack för ditt tips! Ska försöka mej på det! :)
Kram
Lycka till! :) Kram