Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 5141 ggr
Eldflickan
1

Vad betyder drömmen?

Det skulle vara väldigt, väldigt snällt om någon kunde tyda en av mina lite längre drömmar åt mig som jag tänker skriva ner här, för jag har en känsla av att de betyder något som har en stor vikt för mig.

I drömmen bor jag i ett stort slott och min skola ligger i källaren där. Jag såringer ner för en lång och stor spiraltrappa som liksom svävar, jag är på väg till hemkunskapen och jag är försenad. Jag passerar flera dörrar till klassrum medans jag springer i spiraltrappan. Till slut kommer jag fram till hemkunskapen någon minut efter att den börjat. Hemkunskapen ligger i spiraltrappan, och jag ställer mig vid den enda lediga platsen bredvid en tjej som heter Nora (hon går i min parallellklass och det går ett rykte om att hon har något på gång med killen jag är förälskad i). Jag får veta att uppgiften är att laga något med tre frukter och en smaktillsatts. Jag springer omkring och yrar i spiraltrappan och letar efter frukter och sedan är tiden slut. Jag får en tallrik i min hand med kycklingsallad på och så ska jag lägga på den frukt-sallads-grejen jag gjort. Alla ställer sig i ett långt led och ska lämna det vi gjort till hemkunskapsläraren som ser ovanligt enorm ut och sitter bakom en stor kateder. Framför mig i kön ser jag killen jag är kär i, och han kysser en tjej med kort, eldrött hår. Hon är lång och slank och har höga klackar (det är inte Nora). Jag vet inte vem tjejen är, känner inte igen henne, och just den här bilden kan jag inte få ut ur huvudet. (kanske borde nämna att hennes utseende påminner om mitt)

Drömmen gör ett hopp, jag sitter bredvid killen jag är kär i, i spiraltrappan och väntar på att spanskan ska börja. Vi sitter och pratar och läser ur hans "personliga bok", med dikter och små sångtexter och annat liknande. I början när vi pratar är han irriterad och vill inte riktigt umgås med mig, men ju längre vi pratar desto mer pratglad och entusiastisk i våran konversation blir han. Jag tänker att "nu, nu har jag äntligen en chans." Sedan kommer min mamma och sätter sig bredvid mig och säger att "när rektorn kommer, då är man riktigt sen." Vi märker att våran klass redan gått in och att rektorn kommer gåendes mot oss så vi springer in i klassrummet. I spanskan har borden flyttats om, de står i klumpar med ca 5-7 borde i varje. Jag hamnar längst fram till vänster med Emelie (min bästa vän i klassen), Ida, Linnea och någon mer tror jag (alla de går i min parallellklass och jag känner dem ej så bra). Borden blir till militärtält och marken blir till skogsmark, och man kan höra stridsflygplan flyga förbi utanför. Jag går ut utanför tältet och kollar ner på mina skor, de är bruna och knähöga och snörade. Jag tänker att jag vill köpa sådana för att det är så snygga. Killen jag är kär i är längst fram i klassrumet, fast till höger, i ett tält med andra killar från mina parallellklasser.

Drömmen hoppar igen, och nu sitter jag framför en stor byggnad, tiden är 1800-tal tror jag. Allting är väldigt brunaktigt, och den är kväll. Jag sitter på en bänk kanske ca 200 meter rakt framför byggnaden, som min klass har hemkunskap i vet jag, fast jag var typ sen så jag satte mig där istället. Till höger om mig har jag en lyktstople med ett svagt sken, och bänken är som i utkanten av en liten park med blommor. Jag har på mig en stor klänning, mycket volanger, handskar, och ett gammaldags paraply ligger vid min sida. En man som ser ganska sliskig och lurig ut kommer fram och erbjuder mig något som ser ut som sniglar på en tallrik, han säger att min klass laget det och han tycke ratt jag också borde få smaka. Jag tackar nej, och mitt jag i det drömmen har inte alls några misstankar om honom, även om det skriker lurendrejare och skummis om honom.

Drömmen hoppar igen. Jag står på en ganska futuristisk tågperrong och väntar på mitt tåg, jag ska åka hem. Jag hör i högtalare hur tågchaufförerna ropar typ "Du där, kliv av spåret, nej, nej, akta på dig, nej stopp!" Och sedan hörs hur någon blir överkörd av tåget. Jag tänker typ "så det är så det låter när någon tar självmord." Drömmen hoppar igen här så därför undrar jag om det var jag i drömmen som tog mitt liv.

Jag är i en lastbil, den luriga killen som erbjöd mig de snigelliknande sakerna kör. Någon mer är med, jag tror det är killen jag är kär i. Han som kör är ganska hotfull nu, han lurade in oss genom att säga att vi skulle få skjuts hem. Vi står bakom honom, lastbilen är konstigt byggd, och man kan gå omkring som i ett utrymme bakom sitsarna längst fram. Han säger åt oss att laga mat, och vi börjar att rota i kylen som finns bakom honom, och jag tror vi tar fram typ potatis eller pomfritt och köttfärs och ska laga i ugnen som finns där. Det ät faktiskt som ett het kök bakom honom.

Och där är det jag minns av drömmen slut.

Någon som kan ha någon idé vad den kan betyda?

Amandla
1

Puffar upp tråden så fler ser den 😉

[Kattuggla]
3

Skickar ett pm. 😃