Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: alternativmedicinhälsa
Läst 6210 ggr
Vintersnö
0

Efterlyser violett vatten

Hej!

Här är ännu en som efterlyser violett vatten. Finns det någon här som skulle kunna tänka sig att dela med sig till mig? Jag betalar mer än gärna porto.😃 Tack på förhand, hoppas någon har möjlighet. 🙂

Amandla
4

Vad är det? Har aldrig hört talas om det… 🤔

[Evisen]
0

#1 Inte jag heller. Så jag som är så nyfiken sökte och fann detta. Skulle det funka så vore det fantastiskt:).

http://monabaumann.blogspot.se/2010/05/violett-vatten.html

Amandla
0

Hm, det där känner jag mig en smula skeptisk emot. Känns mycket enklare och mer självklart att använda healing i så fall.

tarotlasse
1

Jag är också skeptisk mot detta verkar vara precis det  samma Som ASEA vattnet. 

ASEA vattnet har visat sig vara rena bluffen.

Man kan säga vara världen dyraste saltvatten. 

De analyser som gjorts av vattnet har det visat sig att ASEA vattnet innehöll vanligt vatten, koksalt och en liten skvätt klorin. 

Så allt går att sälja och tjäna en jäkla massa pengar på med mördande reklam. 

I Norge har myndigheterna försökt stoppa försäljiningen som görs genom pyramidförsäljning. 

Där har både myndigheterna och kända alternativläkare och forskare inom alternativ medicin gått ut och varnat för detta vatten med Klorin. 

Men framförallt för att det bara är helt vanligt vatten som man tillsatt  lite koksalt och en skvätt klorin. 

Nu har även detta vatten börjat säljas i Sverige trots att det är enligt lag förbjudet med pyramidförsäljning i Sverige.

Ett råd i all välmening har man råd att köpa detta dyra vatten så har man råd att skicka detta vatten på  vatten analys för det kostar inte många kronor. 

Så får man själv reda på vad detta vatten innehåller. 

Lasse

tarotlasse
0

Om du vill så kan jag skicka en liter vatten som jag healat för endast 20 kr så gör jag en rejäl vinst på det. 

Om du vill så kan även jag tillsätta lite koksalt och en skvätt klorin  för jag gör fortfarande en  rejäl vinst på detta vatten, 

Du behöver inte behöva betala tusentals kronor genom att förbinda dig till en pyramid försäljning. 

De som kom på detta vatten ja dom vältrar sig i pengar nu och skrattar nog gått åt de  naiva mäniskor som gjort deras plånböcker överfulla av pengar. 

Lasse

tarotlasse
0

Jag har ett par vänner  ett gift par som  för 15 år sedan var med från början  i en sådan här pyramidförsäljning. 

Gällde även då en hälsoprodukt de var några av de första som började med denna produkt i Sverige på ett år tjänade de 2 miljoner kronor och det var bara bråkdelen av vad de som startade försäljningen i USA tjänade. 

Så det är  enorma pengar och vinster som ligger bakom dessa pyramidförsäljningar.

Så helt genialiskt ekonomiskt att sälja vanligt vatten med salt och klorin. 

Det är minimala kostnader och det  ger enorma inkomster på detta försäljnings sätt.

Moraliskt  ja det kan man fråga sig men det blev förbjudet i Sverige med pyramid föräljning.

Men nätförsäljningen på detta sätt är väl kanske lite svårare att ha kontroll på för Svenska myndigheter. 

Lasse

[Evisen]
1

#5 Men du Lasse.. Jag läste att det där med violett vatten, det får man inte ta betalt för. Lite skillnad där mot klorinvattnet.

tarotlasse
0

OK helt gratis det var ju inte dåligt. 

Men  Jag får inte fram mer information om det för sidan man hänvisar till  för att få tag i vattnet. 

Den har man stängt ner hmmmm underligt. 

Lasse

[Evisen]
0

#8 Jag är totalt novis på violett vatten(och allt annat med), men i länken jag lade in här stod det juh gratis och en annan länk att det inte kostade ngt.

Fann någon förening som tydligen pysslar med frekvensera vattnet (kan man säga så?). http://www.eventkoll.se/evenemang/5471 Dock är den där länken från 2012.

tarotlasse
0

Ännu mer skeptisk blir jag när jag läser på hemsidan att man behandlar vattnet med Den violetta frekvensen har en vibration på 549 400 Hz.  

Vårt el nät har en frekvens på 50 hz  och det högsta mätbara Hz talet inom forskningen är ju ljuset som är det som är snabbaste och är uppmätt till 750 HZ.

Då har de kommit längre fram en vad forskarna kommit fram till inte dåligt får jag säga. 

Kan informera för de som är intreserade av fakta Healing energien är av forskarna  och vetenskapen uppmätt till 7,8 - 8 Hz så healing energien ligger i det låga alfa till gränsen till theta området. 

Så konstigt att healingen  och den läkande kraften ligger inom dessa låga frekvens område och att detta vatten ligger på ett å högt o ej mätbart frekvensområde. 

#9 Ser att länken du nämner går till en förening och till namn som jag har fullt förtroende för. 

Men fakta uppgifterna om  detta vatten  ja det får jag inte i hop då har de kommit längre en vad Gustav Hertz som fick nobelpriset för sin forskning och det får man ju i sådana fall beundra. 

Lasse

Älvan
0

Jag vetinget om just detta vatten, men jag läste att vatten som hade blivit healat före det gavs till växter gjorde att växterna växte bättre än kontrollväxterna som fick vanligt vatten!!!👍

Därför är det inte en dålig ide att heala vatten, men någon tillsats behövs då ej!😉

tarotlasse
1

Jag pratade med två healer som gjorde testerna på FOA om just healing på växterna.

Det var väldigt intressant det testade på spannmåls växter.

Det hade två lådor med samma jord samma ljus så precis samma förhållande. Det vattnades med exakt samma mängd vatten.

Men den ena lådan fick healat vatten resultatet blev att i början av växt perioden växte de som fick Healat vatten betydligt snabbare.

Men slutresultatet blev exakt likadant och de gav samma skörd vilket som.

Lasse

Älvan
3

Jättespännande detta. Synd att de inte blev skillnad i längden. Undrar om näringsvärdet blev detsamma. Lite svårare att mäta dock, men inte omöjligt.

Kanske skulle börja dricka healingvatten?😉🌊

Kanske en ide för mineralvattentillverkarna? 😂

"Nyhet; healingvatten fyllt till bredden med kärlek. Finns med jordgubbs och hallonsmak!"

😂

Magi-cat
3

#10 Angående ljusets våglängd: 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hertz:

• 428 THz till 750 THz, synligt ljus (elektromagnetisk svängning)

TeraHertz alltså, som är ganska mycket:

http://searchnetworking.techtarget.com/definition/terahertz

Det violetta vattnet som sådant vet jag inte mer om än att det är gratis och att jag använt det. 👍

Jag tror att mycket ligger i intentionen. Om 1000 människor tänker på rent vatten är det bättre än om 10000 struntar i det. Allt börjar med en tanke. Efter tanke kommer handling. 

Och vatten är viktigt….

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen