Bedömma och döma
Jag har idag pratat med en av sveriges största artister och hon har gett mig tillåtelse att skriva om vårat samtal, inte allt förstås =) det privata lämnas inte ut. Vi pratade om våra yrken och hur det påverkas utifrån och hon gjorde en del liknelser.
Det är höga krav och förväntningar på artister och medium
En artist och ett medium förväntas att göra allt rätt trots en dålig dag t.e.x
En artist och ett medium bör inte få göra några misstag eller fel
En artist och ett medium lever helt i sin yrkesroll
Man bedömmer och dömer artister och medium efter en liten stund och minsta fel eller misstag som normalt är mänskligt i många fall, då skrivs det massor negativt om det överallt.
Det här är en liten del av hennes liknelser i hur våra yrken påverkas utifrån och hur folk dömer alldeles för snabbt ibland.
Om du hör en ny låt, lyssna 3 gånger innan du dömer! Om du går på seans, gå och lyssna på mediumet 3 gånger innan du dömer!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Bra och väldigt tänkvärt och sant!

Ett Medium kan ha en dålig dag,precis som vem som helst,det är FULLT TILLÅTET,Ett Medium är en människa av kött och blod,med barn och familj och oftast ett "normalt arbete,vid sidan av Mediumskapet.Likaväl som artisten brinner för sin sång,brinner Mediumet i sin vilja att föra ut budskap,att vilja hjälpa,att vilja vägleda.Likväl som du i artistens sångtexter kan finna ro och styrka,minnas med tårar,känna glädje,så fungerar ett Medium i sina kontakter med andevärlden på exakt samma sätt egentligen.Har själv bevistat Storseanser där inte mycket fungerat.Och det skär verkligen i hela min själ och mitt hjärta,då man efteråt kan få höra så mycket skit om det Mediumet.Svordomar,öhh,f-n inget stämde ju,hon/han va ju skitkass gamla referenser typ:jag har hört att…..och nån konstig ryktesspridning,där inte mycket överensstämmer med verkligheten träder i kraft.Många gånger har man fått trätt in och försökt förklara hur det fungerar,då har det lugnat sig lite,tack och lov.Och man ber om att de ska förstå,inom sig själv.Vem ger oss rätten att döma?? Ingen!!!Bakom Artisten/Mediumet finns faktiskt en medmänniska.

??? Så om man befinner sig i sorg och går till ett medium som man får ett dåligt intryck av, så skall man boka en ny tid och betala 500 kr till. Får man då ytterligare ett dåligt intryck och mår dåligt så kör man en sista omgång för säkerhetsskull? Alla har väl rätt till en dålig dag men samtidigt har alla rätt till en åsikt och rätt till att bilda sig en egen uppfattning. När det gäller att inte ha en dålig dag och ha press på sig så tänker jag nog främst på läkare…

#3 Självklart ska man göra så och man behöver ju inte gå 3 gånger på en sittning om man känner att det är fel. Det som menas här är storseanser. En storseans är annorlunda, den kan vara inbokad lång tid innan och ett hundratal personer har bokat biljett, man får gå upp och göra sitt bästa trots kanske en dålig dag. En dålig sittning tar man inte betalt för ens och man kan boka om tiden om det behövs.
Elisabeth
En kompis och jag har varit på olika seanser för vi tycker det är roligt och spännande. Vi var på seans med en som heter Lotta från Västerås men det var ingen bra seans så vi har sen gått 2 gånger till för vi tänkte att det kan ha varit en dålig dag men det blev samma blaha då med. Min kompis provade att gå en kurs hos henne men slutade ganska fort. Är det många som säger att dom är medium fast dom inte kan nåt?
Jag har redigerat detta inlägg.//Elisabeth
Mycket tänkvärt och bra sagt.
#5 #6 Här är ett perfekt exempel på hur det är i offentlighetens ljus. Jag känner ingen inblandad av dessa två och tar ingen sida. Rent objektivt tycker jag att tar man betalt för tjänster så får man stå för vad man gör, inför alla. Kritik måste man kunna ta på ett forum, speciellt om man tar betalt för det man gör.
Wings har all rätt i världen att komma med kritik, oavsett om h*n gör det offentligt eller inte. Det är hans/hennes åsikt, inte fakta.
Och LottaU har då rätt att förklara sig eller inte, att komma med egna åsikter. Eller att helt enkelt inte bry sig för att det kommer alltid att finnas vissa som inte blir nöjda med vad man betalar för.
Ser ni? Två sidor. Ingen av oss vet hela historian bakom detta. Vi ser dessa inlägg och ska bedöma efter det. Svårt. :)
Angående den ursprungliga posten. Artikeln är väldigt intressant.
Jag har själv funderat på detta med att ta betalt för tjänster men bestämt mig för att inte göra det. Just därför att jag inte vill att det ska vara offentligt för min del. :)
Tar man betalt för tjänster eller handlingar av olika slag, så förändras allt. Då har man inte samma utrymme för att göra misstag. Folk har rätt att ställa krav så länge de betalar för en tjänst.
Det är detta som är så svårt.
Och visst ska man se människan bakom, men samtidigt handlar det faktiskt om pengar man betalar för en tjänst. Något att tänka på från båda håll. Vill jag att folk ska betala när jag har en dålig dag? Vill jag betala för någons dåliga arbete?
Intressanta frågor som alla bör ställa sig. :)

Mycket tänkvärda ord. Men det är lite fel att bara ta "kända" eller offentliga personer enbart i den här tanken. Det gäller alltid oavsett, känner du en person så vet man redan vem det är och förstår att det är en "dålig dag" så då ger man en chans till. Men när man träffar nya personer så ska man kanske vara beredd att ge en chans till.
Det man kan säga är att t ex artister och medium oftast får flera chanser. Låtar från artister spelas på radion så man här dom oavsett om man vill eller inte. Något ett medium sa, även om man inte gillar det, sitter kvar och man hör det inom sig. Och då när man "hör" det några gånger så kan man omvärdera det som sas och kan ge mediumet en chans till.
Medan en främmande person man möter kort, den får aldrig samma chans, så där är det viktigare för mig. Dom "kända" och mer offentliga personerna får nästan varje gång en chans till.
Men undrar får man namn ge personer hur som helst på forumet, det är ju lagar på sån som gäller hela internet. Man får inte namnge utan att då den personen gett sitt löfte om det. Man får inte namnge eller beskriva personen på ett sånt sätt så att man kan förstå vem man avser. Svensk lag!
Tillåter ni som är ansvariga för sånt här på listan?
Satt nyss och läste förljande:
Om man vill rikta kritik mot sajten eller personer här så ber jag er att göra det personligen till den/dem det berör.
och
- Bryta mot svenska lagar och förordningar.
- Skriva inlägg som röjer eller antyder annan användares verkliga identitet.
- Ägna sig åt personangrepp.
Sitter och läser om att det varit dålig stämning här, det kan jag inte uttala mig om då jag bara då och då tittat in och läst om det som intresserat mig. Ser inget nu när jag läser i äldre trådar. Men det här vart lite snopet att läsa och se att det får ligga kvar.
Hoppas att alla idag går ut och får massor av härlig energi från solen som lyser även om det är lite kallt.

Man blir väldigt ledsen när jag som medium håller kurser och storseanser och man får väldigt bra kritik och alla är nöjda (på ytan?)
Man känner att man gör något gott för andra. Där går man nöjd med sin insats och plötsligt får man läsa på ett forum hur värdelös man är. Självklart så mår man dåligt av det och blir självkritisk. Det vore mycket bättre om den som var missnöjd, sa det på en gång, så man har en möjlighet att svara/bemöta kritiken. Att ha att göra med människor av alla slag är inte alltid det lättaste och några kanske finner en, icke trovärdig, men man jobbar hela tiden för att förstå/bli bättre.
Må så gott
Lotta "Värd på Insidan"

Självklart så tror jag att dom flesta medium arbetar för att hjälpa andra och sen kan inte alla människor ligga på samma nivå, utan man träffar ibland personer som inte alls fungerar tillsammans med en själv. Privat, arbetslivet, kurser eller som här medium.
Men är man missnöjd så anser jag att man tar det direkt med personen det berör, annars så ska man inte säga något alls. Att säga att allt är bra, sen klaga bakom ryggen är fult, mycket fult, att gå ut på ett forum är ännu ett snäpp värre. Jag ser det som enbart ett sätt att försöka kasta smuts på personen ut till flera. Så vill vi väl inte ha det på ett forum där vi ska ha kul, lära oss mera och byta erfarenheter?

Jag har redigerat bort namnet. Ett förnamn behöver inte vara att man pekar ut någon personligen för det finns säkert fler med det namnet i den staden och det är ibland svårt att säga vad som är personliga angrepp. wings har berättat sin syn på seans men det finns säkert fler med positiva syner på det också, ska vi radera bort både ris och ros med namn? Jag har skickat p.m till wings och h*n visste inte att man inte fick skriva namn eller vilka som är medlemmar här. Ja det här är svårt tycker jag, det skrivs om olika personer på forum, kolla gärna tv4:s forum och spirituellt.com. Vad är personliga angrepp? när man skriver för-och efternamn och riktar elakheter mot personen, det ser jag som personliga angrepp. Hur ser ni på vad som är personliga angrepp?
Elisabeth

Nu tror jag att lagen säger att man inte får på något sätt skriva så att någon kan förstå vem personen är, det behöver alltså inte vara för och efternamn med, eller nick. Det kan vara beskrivningar som ort, yrkes- eller intresseområde, datum m.m. som gör att man kan lsita ut vem det skrivs om.

Hej håller med föregående 13…peronlig angrepp..för o efter namn o kritik peronligt mot personen.
som sakt vi finns ju fler här på forumet som hetter så o så..bor där o där….så det behöver inte va JAG eller DU..den personen talar om…kram här sys det fina sommardukar…och sen gjort en hemlagad glass..så det blir kvällsmyss här…kramar om er ALLA..här tittar lilla solen fram…
sänder en ros till er ALLA

#11 Eftersom det skrevs ett förnamn och en stad så kan jag förstå att du tog det till dig men det behöver ju inte betyda att det var dig det riktades mot. Alla får vi ris och ros och det är bra, för vi lär oss mycket av det också. Angående seanser och kurser så är det ju så att allt passar inte alla, en del ser det som dåligt och andra som bra, beror ju på hur man bedömer och det beror på personkemin. Sen håller jag med om att dem kan kontakta en personligen och fråga eller säga sin mening. Men är det inte så Lotta? de som hör av sig personligen är ju oftast dem som vill tacka oss som tyckte att det har varit bra, dem med negativ kritik är tysta eller pratar utåt om det istället, många är rädda för att ge persolin kritik också. Ta till dig den positiva respons du får!!! och som sagt, det är inte alls säkert att det är dig personligen den här kritiken var riktad mot.
Elisabeth

Nej just det behöver inte va DU hon menade…vet av att det fanns två andra i västerås..som sa att dom var medium…och tyvärr så har dom flyttat därifrån…troligen för att dom inte va bra…så dom prövar lyckan på andra ställen…dom hade nästan samma namn som du…ja dom förkorta sitt namn…skriver inte här vad dom heter….så tänk posetivt…
Sänder personlig en ros till bara LOTTA U…KRAM

Nu är det så att jag nog är själv i Västerås, som heter Lotta och jobbar som medium.
Men, eftersom jag enbart har mindre storseanser i Västerås, så vet jag vem alla är och som jag ser, så finns det ingen som har gått på tre storseanser och sen provat på en kurs för mig. Jag undrar vilken kurs det var, för jag har knappt haft en kurs förra året, förutom tillsammans med ett annat medium.
Det är även konstigt om man tycker mina storseanser är blaha och sen gå på kurs hos mig…
Sen tycker jag det är konstigt att man blir medlem här och på det tredje inlägget riktar kritik…
Men, självklart så tar jag åt mig av all kritik, både positiv och negativ kritik, för all kritik så lär man sig något nytt av. Men att gå ut så här, ser jag som något oseriöst att göra.
Det spelar nu ingen roll att du har tagit bort namnet Elisabeth, för jag har nu gått ut själv, så alla vet vem jag är. Inge illa menat mot dig.
Självklart så står jag för vem jag är och hur jag arbetar.
Om det är så att det inte var riktat till mig, varför då inte skriva detta på denna tråd???
Tänk om alla kunde samsas i denna värld? Tänk vad skönt och ljuvligt livet skulle vara!
Ljus & Kärlek, det är väl ändå det som vi behöver i denna värld!
//Lotta
Må så gott
Lotta "Värd på Insidan"
Person angrepp tycker jag absolut inte att det var, personlig kritik ja. Person angrepp är om jag skriver: "Anna A är en skitstövel som bedrar sin man." Personlig kritik är "Anna A målade hos mig och gjorde ett arbete som jag inte var nöjd med".
Angående svensk lag, får man alltså inte skriva namnet Carl Bildt utan att han gett sitt samtycke till det? Får man alltså inte kritisera eller komma med kommentarer angående någon och nämna deras namn utan att fråga dem först?
Jag har svårt att tro att det är så. Det låter ju helt befängt. Jag får alltså inte skriva att Mia Törnblom är en bra författare? Eller är det enbart när det gäller negativa saker, som att jag tycker Göran Persson var en dålig statsminister?
Nej, nu har censuren gått för långt. Sånt här tycker jag inte om. Som konsument måste man kunna lyssna på vad vanliga människor tycker om saker och ting. Om jag går på en seans hos A och tycker det är dåligt, då får jag alltså inte skriva om det? Nej, sånt gillar jag inte. Det bäddar för fler charlataner och skojare, eftersom de då får agera utan att kunna bli kritiserade. Är det så VI vill ha det?

Kunde inte sagt det bättre själv Freja42!

Angående personangrepp på forumet så blev jag personligen angripen här för ett tag sedan trots att jag skrev att personen gärna fick kontakta mig personligen istället, med det skedde inte utan påhoppen fortsatte istället under flera trådar på forumet. Jag anser att reglerna bör följas för alla!!! Jag har lagt in en ny tråd angående personangrepp och inlägget som berörs här handlar inte om personangrepp utan kritik.
#20 Håller fullständigt med dig!!!
Elisabeth
Jag tycker faktiskt ni har använt lite väl hård censur här. PUL gäller bara privatpersoner, är vad jag lärt mig iaf. Offentliga personer och företag får man namnge och kritisera offentligt. Dessutom verkar det inte som wings angett mer än förnamn o stad va? Som medium har man väl ändå en affärsverksamhet som måste kunna kritiseras? Wings kritiserar ju Lottas yrkesroll och företagsverksamhet, inte hennes person. Jag tycker inte hon har gjort något personangrepp eller övertramp what so ever.. Alltså inte ens personlig kritik, lottas verksamhet är ju inte hennes privatliv. Skulle någon reagera på om jag på ett forum kontaterade att Marabous nya choklad inte höll vad den lovade i smak och innehåll?

#23 Du har helt rätt!!! 
Elisabeth
#24 wings inlägg är fortfarande redigerat?

Vad anser ni att jag bör göra i det här fallet? Det är svårt =)
Elisabeth
Såvida wings inlägg inte brutit mot några ev särskilda regler ni har för denna sajt, tycker jag det ska återställas till sitt ursprung. Det är ju viktigt för alla forums trovärdighet att man har tydliga regler och de följs benhårt, men samtidigt gäller det då att vara konsekvent.
Ska ni kunna kritisera medium öppet på denna sajt? (på iller har vi diskuterat samma sak, men där gällde frågan om vi kunde diskutera uppfödare öppet)

Detta är ett svårt fall..personligen tycker jag att wings inte gjorde något fel..hon skrev ett förnamn o stad….sen om någon sen tog åt sig..så behöver det inte va den personen wings menar….det finns folk som säger sig vara medium privat..och även har privata kurser….alltså lurendrejare…ni vet väl han som ashberg avslöja för ett tag sen på Insider..
p.s varför tror ni att dessa två ..jag vet bodde i västerås flytta..ju det beror på att dom var falska…DOM kanske lånade ditt namn…för vi vet inte hur den riktiga ser ut…men nu vet vi..TACK för att du satt ut en bild på dig…ETT råd till er alla..ta reda på om medium ni ska till om den är känd….DÅ VET NI ATT DET ÄR ETT RIKTIGT MEDIUM..(det finns alltid info om riktiga medium…
Så mina vänner..ska man inte få skriva ut namn hur ska du..vi eller ni..då kunna rekomenderar olika medium..tex…i nyköping finns ett super bra medium som heter XXXX vet ni nu vem jag menar..kram på er där ute
#18 LottaU, jag kan förstå om du tycker det känns konstigt och tråkigt att bli kritiserad offentligt och jag kan bara hoppas att du gör det bästa av situationen, men min åsikt är fortfarande den att tar man betalt för en tjänst så har kunden rätt att kritisera. Även det bästa medium kan bli kritiserat. Håller man inte med den som kritiserar, ja då får man ställa sig över detta.
Mediala personer och de som sysslar med andliga saker ska inte kunna stå över all kritik. Då utvecklas marknaden till en grogrund för falska gurus och skojare. Självkritik och kritik inom vilken grupp som helst är nödvändigt för att kunna utvecklas, tycker jag.
Och som sagt var, gäller det att man får skriva positiv kritik och nämna namn så ska motsatsen gälla. Alla har inte samma smak. Sen om person A skriver: "fy fan, denna person är skitdum i huvudet" då är det ju självklart att inlägget går bort. :)
Saklig kritik inte personangrepp. :)
Redigera tillbaka Wings inlägg, tycker jag. Inlägget var inte särskilt otrevligt, däremot kanske LottaU kan be Wings om lite mer KONSTRUKTIV kritik, eftersom inlägget inte sade exakt VAD som varit fel? Se, en situation där alla kan lära sig något. ;)

Visst förstår jag dig och visst kan man få kritik. Men jag tycker att man ska först och främst rikta sin kritik direkt till mediumet. Så att man vet vad det är som inte är bra! Det är även på det sättet som mediumet lär sig bäst att kunna framföra sin uppgift på.
Men som i detta fall som jag skrev tidigare, så känner jag inte till någon som denna beskrivning stämmer på. Så om det ska vara kritik, varför inte komma med sann och konstruktiv kritik?
Det kan bara en person svara på, så jag väntar på mer info om kritiken!
Det finns så många rykten som går och det gör det om alla, för alla kan inte älska en. Men jag tycker man ska respektera alla människor och bemöta som som man själv vill bli bemött!
Sen tycker jag att den man kritiserar, ska även delges, så man har möjlighet att svara på kritiken.
Nu var det bara en lyckträff att jag var in på Övernaturligt och såg detta, så jag kunde bemöta det.
Något som jag inte tycker om är "skitsnack", om det ska vara kritik så måste man stå för kritiken man riktar mot en person.
Visst förstår jag att man vill ha fram alla oseriösa medium, men det är bara att kika runt på internet. Så finns det massor av medium, ingen information alls om personen och inget om bakgrunden. Då kan man börja dra öronen åt sig.
Sen behöver det inte vara så att den inte är oseriös, men varför inte då gå ut och lämna info om sig!
Men som sagt så hoppas jag att ni har en förståelse för hur jag kände när jag såg inlägget. Vad skulle ni själv känna om ni var med om samma sak.
Jag är nog inte ensam om detta att reagera som jag gjorde!
Jag går själv inte ut och dömer andra medium, utan jag tycker att man måste få tillfälle att själv "döma" ett medium. Ett bra medium för mig, kanske inte är ett bra medium för alla.
Sen har jag aldrig kritiserat några andra medium om det inte är så att dom har gjort något fruktansvärt. Som jag ser är en helt annan sak.
Det finns många medium i den här branschen, även "de kända", som inte har rent mjöl i påsen, utan som jag anser kanske är på fel plats. Mycket handlar om pengar och bemötande till andra människor!
Ljus & Värme
Lotta
Må så gott
Lotta "Värd på Insidan"
jah tycker Du Lotta är värd mycket, fortsätt med ditt arbete. Du får massor av poängs av mig.
Tycker samtidigt ni stänger av det här personangreppet.
Må gott alla

Hej Lotta tänk posetivt på detta…det kanske inte är till dig personligt…som du vet själv..så finns det folk som tar andras namn och urser sig som medium..Att du reagera så..förstår jag fullt ut…du heter lotta o bor i västerås….men det är jättebra..att du nu har satt ut bild på dig…..kan även säga att vi har ett meduim här i trakten som utsäger att hon är det..när vi ringer dit för att få tid…så svarar alltid hennes man..och säger..nej hon är inte hemma…har ringt nu snart i två års tid..samma svar från mannen…nej nej hon är inte hemma…min tanke är ännu ett falskt medium….men lotta ta nu tag…upp med näsan…var rädd om dig…kram…
bra sagt

Datainspektionen
Det här gör vi
Datainspektionen vill att alla ska kunna använda nya program och arbeta med sin dator på nya sätt.
Men det är viktigt att alla följer de lagar som finns
för vad man får ha i sin dator.
Datainspektionen ska se till att alla följer de lagarna.
Det kan finnas text om dig i datorer. Det kan också finnas bilder. Texterna och bilderna får inte göra dig arg eller ledsen. Du som vill klaga på text eller bilder i datorer kan prata med oss på Datainspektionen.
Personuppgifter
Här kan du läsa vad personuppgifter är och vilka regler som gäller för den som arbetar med personuppgifter.
Om du vill veta något om personuppgifter som inte står här kan du ringa till oss på Datainspektionen.
Vi har telefonnummer 08-657 61 00.
Personuppgifter är texter eller bilder som handlar om dig. Det kan vara ditt namn, ditt personnummer eller något annat som är speciellt för bara dig. Personuppgifter kan finnas i datorer eller på andra ställen.
Må så gott
Lotta "Värd på Insidan"

Men vad i hela h-e är det som pågår????Vad är det du vill ha ut av det här.Vad vill du????Jag såg i en annan tråd att du vill att man kontaktar personligen om det är nåt,så om det är någon du vill tala om detta för råder jag dej att ta kontakt med den personen privat!!!!!!

Det skrivs positivt och negativt om ALLA Medium på samtliga andliga Forum,med namn.Så du menar att så fort ett namn nämns och någon blir ledsen eller tar åt sig,då ska man vända sig till DATAINSPEKTIONEN????Och det är märkligt med tanke på andra andliga Forum som funnits i några år,där det skrivs negativt och positivt med Mediums fulla namn till och med.Men jag tror ändå att de flesta tar kritik positivt.Och kan bemöta det på rätt sätt!!!/Ewa

Här skickade jag en text eftersom det var någon som tog upp PUL.
Nu förstår jag ingenting!?!?
Vad har jag gjort som är fel, eftersom du tar till svordomar?
Sen vet jag inte vilken tråd du menar!!!
Jag är medlem här och jag har rätt att svara på inlägget som var riktat mot mig. Jag skrev ett svar till den personen här på tråden, sen svarade jag enbart vad jag tyckte om saken, inget som var riktat mot någon, utan vad jag tyckte och tänkte. Inget som någon kunde ta anstötning av.
Sen att andra skriver om PUL m.m. får stå för dom. Jag sökte lite fakta på "nätet", för att se vad som gällde och jag kopierade in detta här!
Vad är felet?
//Lotta
Må så gott
Lotta "Värd på Insidan"

Förstår inte att jag ska få så mycket skit för att jag skrev ett svar till wings, som inte alls var otrevligt. Sen att det var andra som började skriva mer och mer om saken .m.m.
Jag måste få skriva vad jag tycker, det är väl det som forumet är till för???
Andra har gjort det, varför inte jag. Jag har absolut inte varit otrevlig och inte utpekat någon, utan har hållit god ton hela tiden.
Det jag ser här, är precis känslan som jag har, som verkar tyvärr stämma, att jag inte är välkommen här!
Har aldrig varit med om något liknande att det ska få gå till på detta sätt! Det här ska vara ett forum där alla ska få säga sitt och alla ska bemötas på samma sätt.
Jag hade tidigar slutat skriva här pga av att det inte kändes som bemötandet här var så bra, så jag slutade. Men när det kommer ett inlägg om mig, så måste jag i alla fall få svara på det, eftersom det handlade om mig!
//Lotta
Må så gott
Lotta "Värd på Insidan"

Men vännen..vad är detta..så du menar att vi får inte ha vad vi vill i våra egna datorer…är det lag på det…så du o datainspektionen menar nu att vi alla ska ta bort våra personliga saker…..du får ursäkta mig…så du menar jag jag inte få ha namn o personnummer på mina vänner i min data..och texter…
snälla …varför detta…är du hundra på att denna person verkligen menade dig…varför tar du inte kontakt privat med denna..och kollar upp om det var dig det gällde…vart vill du komma med detta….vad är felet…om en skulle vara otrevlig mot mig personligt..då ska väl inte hela forumet få stå till svar…först tar reda på fakta först..innan…så slipper det bli så här…du förstår väl att vi ALLA reagerar när det blir så här…snart törs man inte skriva något här längre..för nu kommer väl allt bli personligtangrepp….nu är jag verkligen ledsen…hade skrivit namn men våga inte ha det kvar,,för då kanske jag åker dit för personligtangrepp..ska det verkligen vara så här….kram
P.s inget illat menat nu..ville bara ha en förklaring kring detta…vet inte äns om jag vågar skicka detta mail hit längre…är det så här vi ska känna nu…ska jag våga eller ska jag inte våga…ursh nu börjar det bli otäkt…om vi nu börjar skriva…tex..XXXX då kommer det oxå bli personligtangrepp…eller…då kan man ju tolka XXXX att det gäller MIG eller någon annan här på sidan…så nu får jag inte länge skriva ditt namn längre här på sidan…då får det bli så här då…Hej Xxxxx..hur mår du….ja nu skickar jag detta så får jag väl ta smällen om det blir någon…ha en bra kväll…hoppas nu bara inte detta gör dig ledsen eller förvirrad..för det är inte mening….kram

Det här skapar ju kaos och rädsla för vad man kan skriva på ett Forum.Att jag tog till svordomar beror kanske på att jag blev otroligt upprörd.
Jag vill egentligen inte blanda mig in i denna vilda diskution om rätt och fel.. enligt min mening så har alla rätt till sina känslor vilket inkluderar att känna sig kränkt. Även fast det kanske inte var Wings avsikt att Lotta skulle känna såhär.. Ändå får man tänka efter lite innan man slänger ur sig något och tänka lite på HUR man säger det.
Men jag tror inte att vi kommer komma någon vart med detta :/
Alla kommer alltid att ha olika åsikter så jag föreslår att tråden avslutas innan någon säger något den kommer ångra?
För visst vill vi ha en bättre stämning än så här på Övernaturligt?
Kram på er alla! /a

Men va sjutton är detta!???! "Texterna och bilderna får inte göra dig arg eller ledsen". Skojar ni med mig???? ¨Jobbar själv som konsult och om någon skulle säga något kritisk till mig så hade jag varit tacksam och sett det som ett steg i min utveckling. Min timpenning är inte billig direkt (tyvärr) och jag har därfor fruktansvärt höga krav på mig själv. Om jag inte kan leverera ett bra resultat så är det mitt fel. Om jag inte kan klara av detta så befinner jag mig i fel bransch. Vissa tycker om att stå i strålkastarens ljus men klarar inte av att ta emot negativ kritik. Detta tycker jag är fruktansvärt sorgiligt. I så fall bör man byta bransch. Det är en hård värld vi lever i. Visst är det trevligt med uppskattning, men man får också inse krass fakta. Om man väljer en bransch med bra betalning så bör man också klara av att ta kritik. Jag har kollegor med skarpt intellekt som jag värderar högt, och har svårt att se att någon skulle kunna slå dem på fingrarna. Vissa av dem har tyvärr gått i väggen, men tro inte att de klagar vitt och brett att de har det dåligt. De vet vad de har gett sig in på och kräver varken respekt eller sympati. Det som gör mig så fruktansvärt arg är människor som enbart vill ha pussinull och gull, gärrna respekt och högaktning men så fort någon säger något negativt så åker cencuren på och man bör tänka en eller flera gånger innan man yttrar sig (säg det till mina uppdragsgivare!!!) . Doch är det så himla genomskinligt när man vill skryta och sätta sig själv på en pidestal ovanför alla andra med en leende på läpparna.
Sedan skall man får beröm och uppskattning annars kan man dra. Om man är stark i sig själv och vet vad man går för, kan man hantera både positiv och negativ energi. Om inte, ligger det en hund begraven …

#43 och #44
Otroligt bra sagt!!!!!
Håller med #37 och #44.

#44 Håller med dig om allt du skriver, kunde inte säga det bättre själv, så TACK millis!!! Jag ser kritik precis som du beskriver det, vi lär oss av allt och utvecklas av det också.
Kram/Elisabeth
Elisabeth

Tänker inte lägga mig i diskussionen men vill fråga millis.
Kritik är alltid bra det stämmer, för det gör att man kan förbättra sig. Men ser du det som kritik även om ingen sagt något till dig om att dom inte är nöjda utan du får höra det eller läsa det på annat sätt? Du har haft kunder som sagt att dom är nöjda och sen får du höra av någon annan eller läsa att dom inte alls var nöjda. Och du har inte hört det eller fått en möjlighet att ta det med kunden. Ser du på något sånt på samma sätt?
Det du skrivet millis stämmer till 100 % så jag håller bara med dig. Bara lite nyfiken på hur du ser på den typen av "kritik"
Ville hålla mig utanför detta men lite svårt efter att ha läst alla inlägg. Är definitivt inte ute efter att "dra" ner någon. Håller iaf med dig millis, särskilt det sista du skrev. "om man är stark i sig själv och vet vad man går för,kan man hantera både positiv och negativ energi…
Kram K
tie *L*

#0 intressant jämförelse medium- artist. jag kom att tänka på de flesta yrkesgruppers situation med detta, bortsett från att kritiken inte sprids i samma offentliga utsträckning. tänk alla de stackars läkare och annan sjukvårdspersonal som inte heller riktigt tillåts ha en dålig dag. alla dessa läkare som missar diagnoser och symtom och blir uthängda! sen vidare, allmänt i samhället, är det någonsin "acceptabelt" att göra misstag nuförtiden? jag tycker att det är helt hemskt när jag tänker på det.
För övrigt, har inte denna tråd lite gått till överdrift? bara undrar…lägger mig inte i diskussionen mer än att diskutera första inlägget.

Charmaine, en kollega till mig råkade ut för vad du beskrev, d v s trodde att allt var bra och fick sedan höra att det spridits tissel och tassel. Försökte uppmuntra henne och säga att "Du vet, vad du har presterat och om människor inte har stake nog att säga det rakt till dig, så är det deras problem." Vi gav varandra en kram på parkeringsplatsen och jag hoppas innerligt att hon haft en bra helg och kunna njuta av den tillsammans med sin man och barn. Förstår dig tillfullo och kan säga att jag inte varit modig nog i alla situationer. Det finns tillfällen där jag själv varit en fegis och sagt saker bakom någons rygg istället för rakt ut. Absolut, jag är inte på något sätt bättre än någon annan! Men ju äldre man blir så får man mod till sig och jag kan nu med bestämdhet säga att om det inte är något jag gillar, så försöker jag säga det rakt ut. Dock finns det situationer där man måste tänka igenom vad man gått igenom och det kan hända att man ändrar uppfattning. Först tyckte man kanske att allt var OK men ju mer man fick tänka på saken, så insåg man kanske att man blivit lurad. Jag tillhör den skaran som tyvärr är väldigt godtrogen. Jag tror att folk endast vill gott eftersom jag själv inte skulle kunna leva med att göra någon annan illa. I mitt fall så bokade jag tid med första bästa medium efter att ha förlorat min 31-årige vackra bror. Alla som hört bandet bara skaka på huvudet och håller med mig om att jag blivit blåst på pengarna och familjen lidit av detta. Hade det varit mer stake i mig så skulle jag sagt, "Inget du har sagt stämmer, detta betalar jag inte för". Men vid det tillfället hade jag inget att jämföra med och visste inte bättre. Men när jag nu tänkt igenom allt och har lär mig mera så inser jag att kvinnan lurat mig. Därför vill jag varna andra, precis som jag hade uppskattat att andra hade varnat mig. Dock när det gäller jobbet (något jag kan utan och innan) så är jag mer direkt i min dialog. Jag är varken bättre eller sämre än någon annan. Det enda jag vill ha sagt är att om någon ger mig kritik så fine, vi kan diskutera det. Men om någon sagt att fan, den tjejen suger som programmerare, visst hade jag blivit besviken men det hade inte varit hela världen. Om jag tar betalt för en tjänst och de som betalar inte uttrycker sin besvikelse direkt till mig så kan jag inte göra något åt det. Jag har gjort så gott jag kan utifrån de premisser som jag haft. Precis som det är mitt fel att jag betalat för en tjänst som jag inte varit nöjd med. Låt mig gnälla om jag vill men det är väl inte hela världen, eller? Om hundra personer är nöjda med mina tjänster, men några är missnöjda, det är inte kul att höra negativa kommentarer (på nära håll eller via omvägar) men man vet innerst inne vad man går för. Kritik är något som man får leva med. Om folk kritiserar en rakt upp och ner så får man försöka fixa till det. Om det är på omvägar så är det något man får försöka leva med. Man kan inte göra alla till lags. Precis som i mitt fall, om jag hade vetat mera så hade jag sag "Det här betalar jag inte för". Men jag struntar i pengarna och istället så kan jag kanske varna någon annan för ett medium eller liknande. Summan av kardemumman är att om 1000 personer rekommenderar någon men 10 st säger akta er, så är det i slutändan mitt val om jag vill gå dit eller ej. Alla har rätt till sin åsikt (rätt eller fel) och man får själv dra sina egna slutsatser. Hoppas innerligt att ni förstår vad jag menar, om inte så skall jag göra allt för att svara på era frågor, i morgon dock..;)
Natti natti,
Millis

ang #35
Jag ser inlägget om Datainspektionen som en ren information, inget annat.
Vh/Perla

GODMORGON.mina vänner..har sovit väldigt dåligt inatt..tänker på allt som skrivs här…snälla snäll..kan vi inte få sidan skön och myssig istället..
Vad nu PUL betyder har jag ingen aning om…vi är vuxna människor…iallafalll många av oss här inne..är det några som vill förstöra bara för det ska göras..då tycker jag att det väldigt dåligt..OM någon tycker det verka personligt riktat till någon av oss här på sidan…skriv till den personen det gäller istället…för detta får en så dålig stämmning här mellan oss andra…ta reda på först om det var personligt riktat….jag hoppas av hela mitt hjärta att jag inte har gjort någon illa..eller blivit ledsen över det jag har skrivit..är det så..så skriv till mig då privat…nu önska jag er ALLA en trevlig söndag..nya tag..näsan upp…livet är för kort att tjafsa…KRAM PÅ ALLA där ute..
hoppas mina små kissar jag sprida glädje o lycka över oss och sidan..VAR RÄDD OM ER
Jag har inte lyckats hitta samma text som någon lagt in ovan men här är en länk till vad PUL handlar om, skrivet på ett väldigt lättförklarat sätt http://www.datainspektionen.se/lattlast/lattlast_pul.shtml
Den som vill sätta sig in i det bättre och gillar att bita i lite mer svårläst jargong kan kika på "frågor och svar om personuppgifter" där man refererar och i vissa fall länkar vidare till lagtexten
http://www.datainspektionen.se/fragor_svar/personuppgifter.shtml
Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.
Att nämna ett förnamn och en stad är knappast att bryta mot några lagar alls. Det finns ingen här som VET vem denna person är på riktigt eller vad den personen gör, var den bor, personnummer osv. Alltså är det helt irrelevant. FInns många med samma förnamn i denna stad.

Jag tycker att man har rätt att kritisera människor som tar betalt för sina tjänster både positivt och negativt. Inga privatpersoner här på forumet ska behöva ta emot angrepp. Jag tycker att vi ska bete oss som vuxna människor.
Tack drutten & susanne.s! Precis vad jag försökte säga! 
Jag är ändå bara 15 men till och med jag tycker att er diskution börjar bli lite väl onödig. Inte ska man väl börja svära åt
folk bara för att han/hon ser annorlunda på saker och ting. 
Håll uppe den goda stämningen som vi alla tyckte så mycket om!
Make love, not war
Ett litet inlägg i debatten…
Om man får 100 gånger beröm för sitt arbete - så hör man knappt detta.
Om man 1 gång av 100 får någon form av kritik - då är det det som gör att man mår dåligt i flera dagar.
Det är kanske så att den som ger kritik som svider - kanske mer beskriver sina egna behov än gör en korrekt bedömning av den man kritiserar?
Jag vet inte - men kanske man i stället för att ta åt sig försöka lyssna åt de håll där man kan bli stärkt, uppbyggd och få chans att växa och bli stark.
Jag har sagt det förut i många sammanhang - jag tycker att man skall vara snälla emot varandra.
Oavsett om man känner att man befinner sig i ljus, mörker eller halvskugga…
I snällhet finns många saker:
Ödmjukhet, varsamhet, fasthet, gränser, vänlighet, kärlek, bestämdhet, lyhördhet. Och mycket annat.
Så känner jag - det är viktigast i mitt liv.
T
#58 Noterar att du Trebliss precis blivit medlem på forumet. Du är välkommen hit.
Kanske du inte vet detta, men det har varit bråk här ett tag, i flera omgångar och du har inte läst dessa inlägg, eftersom de är borttagna.
Visst har du rätt generellt sätt, att man ska vara snäll, men man ska inte låta andra trampa på en och låta folk utnyttja en. Det är inte det som snällhet handlar om.
Jag tror det är frumtimmers kräl det handlar om. har bratat med folk om hur lätt det kan bli bråk mellan kvinnor. Men är mera förståede o fastnar inte i små saker så lätt.

#60 Det har du fullständigt rätt i 
Elisabeth
Ja, jag är ny, här - men inte i livet.
Jag är medlem i andra forum, andra communitys, och har varit det länge, och det verkar som om andliga personer bråkar lika mycket som vanliga dödliga… Här som på andra ställen.
Det är nog därför jag skriver om en så självklar sak som att man bör vara snälla emot varandra - visa hänsyn, mm.
Jag dömer ingen, men kanske jag känner att den här sajten är för mycket för mig. Här känns det som att är det ganska mycket kritik riktat direkt emot olika personer och som uttrycks på ett sätt som jag känner är hårt ibland. (Ja, jag har läst igenom en hel del här).
Tack för ditt svar.
T
#60 Jaja, jag ska INTE börja med mina feministiska åsikter…
Jag kan bara säga att jag har haft lika många fåniga gräl med män som med kvinnor.
Tyvärr finns det idioter av båda könen…

#59 Då vill jag gärna tipsa om att gå till bl.a TV4:s forum och läsa där om vad som skrivs om alla olika medium.
Elisabeth

#64 Nu vill jag bara kontrollera så att jag inte missförstår något. Varför ska man läsa på t ex TV4:s forum? Är det för att man ska se att det skrivs om andra på flera ställen och du använder det som en ursäkt och menar på att det är okey att göra så? Eller tycker du som flera andra att det är fel och vill visa att det tyvärr går till på samma sätt på andra forum?

#65 Vad jag menar är att man där verkligen får se i trådarna och inläggen exempel på personangrepp (medium bl.a), vilket jag inte tycker är ok.
Elisabeth
#62 Vad jag menade med mitt inlägg, fast det kanske har missuppfattats, är att viss kritik som uttrycks här just nu, har med äldre konflikter att göra. Det var ingen kritik mot dig för att du var ny, utan helt enkelt en förklaring till varför det är så mycket upprörda känslor just nu.
Som jag ser det, konflikter är naturligt. Det är så vi lär oss vad vi känner, hur andra reagerar. Att kunna ta en konflikt och inte springa ifrån den är något som i högsta grad är en andlig läxa. Som shamanist så vet jag att rädsla är något man måste konfrontera.
Själv har jag inte sett kritiken här som hård utan helt normal. Jag tycker det är bra att man är fri att kritisera. Om man inte kan kritisera så läggs grunden till ett samhälle där folk inte vågar klaga när de blir felbehandlade.
Att förbjuda kritik mot medier som gör ett dåligt arbete tycker jag är censur och kan inte leda till något bra som jag ser det.
Det är tyvärr så att inom de flesta stora religioner är det ansett att man inte ska ifrågasätta eller kritisera auktoriteten, de som vet, prästerna har alltid rätt. Det är därför jag inte är intresserad av den andlighet som man kan finna där utan har valt en annan väg.
#66 Elisabeth, jag förstår precis vad du menar. Jag tycker ju heller inte att den kritik som har framförts här varit något som ens varit i närheten av person angrepp…

Men jag tycker att det är fel att använda ett annat forum som ursäkt på något sätt, att där är det värre. Spelar ju ingen roll hur det är på andra ställen, det som gäller är ju hur det uppfattas här. Sen är det ju upp till var och en att stanna kvar eller inte. Men också om man stannar att man har rätten att tala om att man känner att det är fel, eller går för långt. Kanske dom som känner så här, är personer som avstår från dom andra forumen pga av att nivån där var för hög i deras tycke. Och att dom hoppades att sånt inte skulle förekomma här. Nivån på forumet och vad som tillåts ligger ju helt i händerns på dom ansvariga. Och vad dom sen sätter gränser gör ju hur forumet utvecklas.

#68 Nej det ser inte jag heller att det har varit. Vill samtidigt berätta om varför kritik (inte personangrepp) kan vara bra, för det lär vi ju oss av. Ibland ser vi inte själva de fel och misstag vi gör men vi ser dem när vi får höra kritiken. För några år sedan var jag överhopad med jobb, jag hade svårt att säga nej när människor vill ha hjälp direkt. Jag arbetade nästan varje dag hela veckorna och flera timmar om dagen. Till slut gick jag "i väggen" och arbetet blev ju då självklart inte så bra, jag fick kritik!!! Självklart blev jag ledsen, men det var mig själv jag blev ledsen och arg på för att jag hade tillåtit att det fick gå så långt, men jag tänkte att det finns ju en mening med det också som med allt annat och det är bara jag själv som kan förändra det om jag vill. Jag valde att ta en paus på några veckor för att rannsaka mig själv och mitt arbete och ta reda på hur jag i fortsättningen ville arbeta. Mina beslut blev att inte jobba fullt ut med allt jag gjorde då och att inte klämma in en bokning tidigare i almanackan om det inte verkligen är kris. Dem personer som såg det här då har berättat om hur glada dem är för att jag tog till mig av kritiken och gjorde något bra av det istället. De som gav mig ris då får jag ros av idag! Vi behöver både ris och ros för att lära oss och för vår egen utveckling. Ibland behöver man falla för att resa sig upp med nya tag och med nya lärdomar.
Elisabeth

#69 Jag har inte använt det som en ursäkt!!! frågorna handlar om vad som är personangrepp. Jag skrev bl.a Tv4:as för jag vet inte namnen på alla andra forum, så det var bara ett exempel.
Elisabeth

Kritik är någon man framför till den berörda personen och då till den direkt.
Det är också det enda sättet som man kan ta till sig kritik på ett bra sätt, och kritik är bra och man kan utvecklas. Men det gäller också att kritik då ges på rätt sätt.
Att skriva om personer på ett forum ser jag inte som sådan form av kritik. Och framför allt inte om sen inte personen ens finns här på forumet som medlem.
Så då kommer frågan, kan något ses som kritik som kan utveckla personen det berör om det sägs rakt ut på ett forum utan att personen själv fått det till sig på annat sätt innan. Eller om personen inte ens finns som medlem. Är det fortfarande kritik som kan göra att personen utvecklas, ris som är i positiv anda att ta åt sig och bearbeta på ett bra sätt, eller rent ut sagt bara skitsnack och förtal?

#72 Jag kan personligen inte svara för om alla som skriver om sina upplevelser har framfört det personligen. Självklart anser jag att man bör framföra det personligen. Om jag t.e.x har varit hos ett medium och blivit illa behandlad så säger jag givetvis hur jag har upplevt det, sen behöver jag kanske prata om det med andra och då uppfattas det som skitsnack och kritik bakom ryggen. Så är det många gånger, jag vet personer som har fått höra kritik direkt men vägrat att ta det till sig och när det sen har framkommit från andra håll så har det framkommit som elakheter och skitsnack, trots ren fakta!
Jag tar till mig och lyssnar till allas åsikter här och kommer nu att se över regler om hur det ska vara i fortsättningen på forumet.
Tack och kram till er alla!!!
Elisabeth

# 73
Det är helt riktigt att man kan behöva ventilera sina upplevelser med andra men det kan man göra utan att nämna några namn eller peka ut någon på annat sätt. Gör man det i ett slutet sällskap, vän till vän är det förståeligt men på ett öppet forum är det märkligt att det tillåts. Vare sig det är här eller på något annat forum.
Det som jag upplever har gjort att ditt förhållningssätt till det här blir tvetydigt är att när du själv blev kritiserad för ett tag sedan så låstes en tråd och senare togs inläggen som visade turerna runt detta bort medan de inlägg som öppet nämner namn och kritiserar människor som inte finns med och kan bemöta kritiken tillåts och dessutom försvaras av dig. Det är ju t o m så att du i något fall är med och framför åsikter som späder på den kritik som förts fram mot människor utanför forumet.
Det är dock mycket bra att du kan ta till dig av den kritik som riktats mot det här förfarandet. Det tyder på att du har fått insikt om att allt inte har gått rätt till och det är stort att kunna erkänna.
Varma hälsningar/Perla

#74 Anledningen till att trådarna togs bort då var för att den personen bad mig att ta bort det, för min del hade det gärna fått vara kvar, det finns kvar och det går att lägga ut det igen men jag respekterade personens vilja och som sagt så tar jag till mig av kritik och begrundar orden.
Elisabeth

Det är riktigt och då bestämde du också att ALL kritik skulle riktas personligt i ett pm till den som kritiken berörde. Av vad jag kommer ihåg så framgick det inte att det bara skulle gälla i det sammanhanget och när du sedan själv släpper på den regeln så uppfattas det som att du egentligen tycker att den inte har någon betydelse.

#76 I den tråden handlade det om ett missförstånd, en person uppfattade saker som personangrepp trots en vanlig diskussion och en fråga som inte var illa menad men personen tog det på fel sätt. Allt handlar ju om vad som är personangrepp eller inte, precis som nu men på ett helt annat sätt. Jag vill lyssna till vad alla medlemmar har för åsikter kring det här, alla ser olika på det och det är svårt ibland att bedömma allt direkt. Jag har kollegor som har läst alla inläggen och jag har fått deras syn på det här också så idag kommer vi att begrunda och se vad som är rätt/fel. Om man inte ska få skriva om sina upplevelser som kanske inte har varit bra och man är kritisk, då kan man ju inte heller bara få delge de positiva upplevelserna. Det blir ju att dem som har negativa erfarenheter och upplevelser kring en seans t.e.x inte får skriva det, och det är bl.a det som vi kommer att begrunda.
Jag bad den gången att personen ifråga skulle kontakta mig personligen för att reda ut missförståndet men det har fortfarande inte skett och det är tråkigt, jag tror som det skrevs i ett inlägg här att en del törs inte höra av sig personligen och säga vad dem tycker, tänker och känner. Men jag kan inte ansvara för om alla gör det eller inte. Om jag har en dålig seans så tar jag den kritik som kommer av det och jag förstår den, sen vet jag också att det kommer att pratas om det efteråt, och så är det ju, det pratas, man kan ju inte bara linda allt i bomull och tysta ner det negativa och bara tillåta att dem får säga det positiva, i så fall ska ju ingen få skriva om någon, varken positivt eller negativt! allt behöver balans och i sådant fall blir det ju ett falskspel. Ja det är mycket att diskutera och tänka på kring det här men jag tror att det blir något bra av det här också och hoppas att det kommer att bli bra och positiva förändringar härinne!
Elisabeth
#74 Jag kan bara säga att jag tycker precis tvärtom. Om kritik finns mot ett medium så är det viktigt att detta diskuteras öppet! Sen får folk själva ta ansvar för om de vill lyssna på andras upplevelser eller om de vill prova själva.
jag vet inte exakt vilka trådar du menar men är de de trådar som jag läst, så vet jag inte om det är Elisabeth vi ska kritisera för dåligt uppträdande…

Usch……vad det blivit "tjafsigt" här …..ursäckta uttrycket 
Det känns inte så kul.
Verkar som om det finns olösta konflikter här…eventuellt gamla sådana ?
Bara ett par rader från mig, som är relativt ny här.
Har läst de flesta inläggen här, men känner inte för att blanda mig i.
Men ville bara skriva detta 

#70 Oroa dig inte, det går snart över. 

#78 Jag förstår inte heller varför det riktas mot mig, det var inte jag som skrev inlägget det berör, wings inlägg om sin upplevelse.
Elisabeth
Till saken…
"Om du hör en ny låt, lyssna 3 gånger innan du dömer! Om du går på seans, gå och lyssna på mediumet 3 gånger innan du dömer!"
Vore det då inte rimligt att de två första gångerna var gratis?

#79 Jag håller med dig.-otrevligt detta.jag bara undrar i mitt stilla sinne vem är era arbetsgivare?????Är inte det andevärlden och era kunder…
Vi vanliga dödliga har ju chefer som talar om när man gjort nåt bra eller dåligt!!!!kram därute/galder

#83 Det har du sååå rätt i =) Det kommer inte att bli någon eventuell förändring här förrän vi har fått alla klara svar från våra arbetsgivare! 
Elisabeth

#84Förlåt mig hihi galdra menar jag.Jaru och svaren kan dröja så…….
Puss på er

almis…ursäkta mig nu…hur menar du nu…detta att lyssna 3 gånger innan du dömer…..så då kan jag alltså resa till thailand tre gånger grattis innan jag dömer….sen kan jag då även hämta en dyr oxfile tre gånger innan jag dömer….
sen mina vänner..hur menar ni hur listan ska se ut….som jag ser på listan så har sajtvärden satt ut…medium som är i media..och är kända..i landet…jag har sett och läst om iallafall nästan alla som står på listan och även medverkat i teven…det har tillkommit två-tre som jag inte vet vem dom är…..sen har jag även sett att det finns medium har på sajten som jag aldrig har hört talas om…antagligen för att ni själva har valt att inte gå ut i media med erat jobb…har även i dagarna gått in på era fina länksidor ni har skapat..och tycker det är jättekul att ni har gjort dessa sidor…
hur vore det om att ge sajtvärden en ide om hur listan ska se ut…..kanske ett förslag från mig…så blir alla glada…för det är ju det som är meningen eller…
kända medium….som medverkar i media o tv
kända medium som ej har varit i media o tv
okända medium..ja dom som har detta privat
/sen är det upp till var och en att bestämma villket medium ni väljer….men då ska oxå era besvikelser stanna hos er om ni upplever sådant efter ert val../…för ni kan inte komma sen och skriva att varför har sajtvärden satt upp den eller den..m.m…VALET ÄR ERT…
Ett plus oxå om ni som vill va med på listan..hör av er då till sajtvärden..så inte sajtvärden får obehagliga inlägg från er..t.e.x…varför har du satt in mig på denna lista…ni själva måste godkänna det inför sajtvärden…och är det ingen som är intresserad att få va på listan..ska inte komma efter och beklaga sig…
detta inlägg har sajtvärden rätt att ta bort om sajtvärden vill..sajtvärden har min fulla rätt att göra det…detta är ett förslag bara inget annat…
hoppas nu bara att JAG inte gjorde NÅGON ledsen eller upprörd…med inlägget….sen mina vänner så finns det annat att göra en att vara negativ till saker o ting….detta är inte roligt att det ska behövas vara så…..man börjar tröttna på detta..nu kommer jag vänta tills det blir bra igen på sidan…kommer svara på roliga och intressant inlägg….dessa dåliga vibbar som detta har varit på några trådar nu..kan jag va utan..tror nog att många av oss här känner likadant….en lite fråga till vad får ni ut av detta….
jag vet att jag själv har lagt inlägg på dessa…men det beror på att man blir kluven..
till sajtvärden..om detta inlägg skulle göra någon ledsen förvirrad eller arg..så har du min fulla rätt att ta bort detta…man skulle kunna skriva hur mycket som helst…men nu slutar jag tar mitt kaffe sätter mig på balkongen njuter av solen..ha en bra eftermiddag mina vänner
FÖRÄNDRA SIG KAN INGEN-MEN BÄTTRA SIG KAN ALLA
P.S kom med förslag till sajtvärden..så sajtvärden kan diskutera detta med sina medhjälpare…det är ju inte meningen att personer här på sidan ska behöva avsluta sitt medlemskap..för osämjan skull …kram på er…är det någon som vill kritisera detta inlägg så skriv privat till mig då…svara så gott jag kan då….

hej evawa under din lilla pressbild står det större avatar…om du går in där på så kan du beställa större bild på din press..då ser att några har större än du o jag har..men det kostar 30 kr engångsumma

Hej vill bara säga att det måste vara något som hänt i världen eller ska hända för jag tycker att det är väldigt turbulens över allt,har undrat en del över detta vad beror det på,har själv råkat ut för endel saker som jag inte förstår, människor som jag alltid kommit överens med har trott att jag drivit med dom m,m,något som dom efter lång tids vänskap borde vetat att jag inte skulle göra! på arbetet har det varit många "duster",som man verkligen kan sätta många frågetecken framför…. ja det finns många exempel,så vad är detta egentligen,…
Sol-Angelica

#88 Större avatar=man i byrån!!!!Jag beställde en i går men fick bara en större bild på mig!!!!

fabians galdra..blev du lurad på man i byrån….du får väl anmäla det till KO..skrev du rätt på din beställning….eller…

ja du..det är ju frågan…men tror detta avatar…är nog ava.du tar…ha ha…ja 30spänn är väl taget..du har ju den så länge du vill….hi hi…

Hahahaha kan det vara eva du tar…….De e en evighetsmaskin.Hihi

#95 Det är en engångssumma och man kan sen byta Avatar hur ofta man vill =)
Elisabeth

asgarvar..ja du det var fabians eva vi tar…ha ha…evighetsmakapär det är bra..hoppas den funkar utan batteri oxå…då du ska det inte klagas på 30 spänn….men du eva tar väl adam eller
hihih 93# kan du knäppa ett kort på varan när den anländer så kan jag avatara den i ett större format här på forumet.
tack för svaret nu har jag lärt mig nåt nytt idag med..
ljus och kärlek, ljus och kärlek
Eva

nonono igen sådana bilder på detta forum…galdra nu försöker evawa få dig att skicka bild på evighetsmakapären…gör inte det..hon har bara en baktanke hon tänker sno den för dig..hon får nog skaffa egen man i byrån…eller vad tror du..hi hi..

#98 och #99
Hahahahihihi-no comments.

okidoki..försöka sno andras nej du det går vi inte på..nu snart börjar det okända o osaliga andar..så ta vara på din man i byrån nu den tiden..sen kör vi igång här igen hi hi..om inte evawa har svarat inna teven börjar nu kl 20..så har hon nog hitta sin man i byrån…hi hi
Åhhh, en man i byrän vill jag också ha!! :D

"Om man inte ska få skriva om sina upplevelser som kanske inte har varit bra och man är kritisk, då kan man ju inte heller bara få delge de positiva upplevelserna. Det blir ju att dem som har negativa erfarenheter och upplevelser kring en seans t.e.x inte får skriva det, och det är bl.a det som vi kommer att begrunda."
Varför skulle man inte kunna få skriva om sina mindre positiva upplevelser eller det som är bra bara för att man inte får skriva ner någon person som inte är närvarande på forumet? Var finns logiken i det resonemanget?
Det är väl också en viss moralisk skillnad på att informera om ifall någon i branschen har blivit dömd för ett brott mot att namnge någon som man tycker är kass som medium (även om det råkar vara flera stycken som tycker lika)?
Det ska dock bli intressant att läsa vad ni kommer fram till och personligen tycker jag också att det skulle vara intressant att få namnen på de kollegor till dig som är med och "dömer" i den här frågan.
Varma hälsningar/Perla
#104 Tycker du verkligen att någon har skrivit ner någon annan här?? Vad är det som du inte gillar, är det att man nämner ett namn i samband med en dålig upplevelse?
Jag tycker precis tvärtom. har någon blivit dömd för ett brott är det inte vår sak att döma. Har man tjänat sin tid, har inte jag med det att göra.
Om någon gör ett dåligt jobb, får den som delar ut kritik stå för deras åsikter och den som gör ett dåligt jobb får stå för det.

Hur orkar ni att tafsa om såna bagateller som på den här tråden?????? Det finns väl viktigare saker att ta upp.
Jag hade ett kraftigt kärlkrampsanfall i eftermiddag, tänkte jag måste åka in på akuten, men det gick över med en massa spray av nitrolingual. Så det som ni tjafsar om tycker jag är bara bagateller mot det.
Är det nån som kommer med kritik, ta det för vad det är, svårare är det inte.
Sänder positiv energi till Er alla

Så du dömer gärna de oskyldiga och hyllar brottslingen eller hur menar du?
När någon i skrift ventilerar sina privata åsikter av negativ karaktär om någon annan eller dennes jobb så skriver denne någon ner den person som åsyftas.
Jag tycker precis som du att var och en får stå för sina åsikter resp. det jobb som man har utfört MEN den aktuella frågan gäller om och isf när och hur kritik ska delas ut på det här forumet (eller om, när och hur det är rätt eller fel att kritisera dem som inte är medlemmar på det här forumet).
Vh/Perla

# 106
Håller inte med dig om att det är bagateller men jag förstår också att du kan tycka det sett ifrån ditt perspektiv.
Vh/Perla
#107 OK, den aktuella frågan: Ja, antingen är det Elisabeth som bestämmer eller så är det kanske en demokratisk röstning som krävs.
Du och jag har till exempel motsatta åsikter och det finns säkert många som håller med oss båda, på sitt sätt.
#106 sa något bra. Kommer någon med kritik, ta det för vad det är. Antingen lyssna eller gå vidare.

# 109
Visst är det som du säger att det nog nästan finns lika många åsikter som medlemmar men det är just för att Elisabeth är forum värd som hennes (och hennes kollegors) mening i den här frågan är intressant eftersom det är den som vi andra som medlemmar har att rätta oss efter.
Vh/Perla

Just för att Elisabeth är forumvärd och med hennes kollegors hjälp och stöttning tar upp sånt som hon,dom och vi kan tycka vara av intresse ska vi väl inte bråka och kritisera varandra.Jag personligen rättar mig efter de regler som finns-och jag tycker inte frågan är intressant heller-och jag tror att många med mig tycker så…..Ni övriga som tycker det är intressant kan väl maila våra forumvärdar direkt-för stämmningen börjar bli urtrist.MVH galdra

Håller med dig Galdra!
Är det inte dags att lägga ner den här tråden som inte leder till någonting?

Låt det bara vara för tillfället! ni behöver inte skriva mer här nu. Jag har mina vänner och kollegor som hjälp i det här som sker och dem håller på just nu på och lusläser allt! även dem dolda trådarna som är borttagna (de finns kvar). Jag får då också deras syn och åsikter och därefter gör Ewa och jag tillsammans bedömningen av hur det ska vara. Vi har våra tankar och ideer men vill ha utomståendes åsikter och bedömningar också, även deras eventuella kritik =)
Elisabeth
galdra och drutt tack för fnisset

Håller fullständigt med dig i din åsikt om att vi inte ska bråka och kritisera varandra.
Blir det helt klart vilka etiska och moraliska regler som ska gälla för forumet så finns det iaf för min del ingen anledning att återkomma till det igen.
Det här är frågor där svaren kommer att gälla samtliga medlemmar men om någon tycker att det är trist så är det väl bara att låta bli att läsa?

#Eller låta bli att skriva…

# 116
Exakt. Det är ju ett val man gör själv.
Vh/Perla

Jag väljer att lägga ner och fortsätter kvällstramsa med Freja42 och Galdra i vår djungel av underbart vackra karlar som vi tramsar om i en annan tråd.
Välkomna att tramsa med oss.

Undrar om någon har något har några tankar runt min fråga på #90#??

#90 #119 Ibland har jag undrat över sådana saker också.
Men kan inte komma på någon förklaring.