Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 2233 ggr
jessi_twini
0

Orber eller damm?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle fota min kompis. Och sedan när vi kollade på bilden såg vi det här.. En vid huvudet, en vid slutet av tröjan, En övanför det högra knät om man kollar spegelvänt, en under stolsbenet och två svaga nedanför vänstra axeln.

Den vid slutet av tröjan såg vi massor av färger i när vi kollade närmre i. Vi har läst lite här så sajten och läst att Orber brukar ha många färger. 

Är detta Orber eller är det bara damm? 

// Jessica och johanna =)

Eija
0

Jag är så dålig på att tyda Orber, men nog ser det ut som det….men sen ser jag på väggen konturen av som det ser ut ett bröllopspar framför en präst, prästen har ryggen hitåt

Zedd75
0

För mig är det en ljus reflex från en kamra blixt eller lampa

MVH Zedd

Ayena
0

Du har massvis med folk i rummet. De är klädda i sekelskifteskläder 1800-1900 talet. De rör sig i rummet ,det är fest och de står i grupper och pratar - minglar skulle man kunna säger. Jag ser dem röra sig också.

Hur är historian om huset?

hälsningar Devona

jessi_twini
0

Okeej! =) Det ända vi vet är att den bodde en gubbe här som tog livet av sig i köket. Fast vi kan ta reda på mer. Men vad är Orber egentligen? Är det spöken eller andar eller något annat?

Igår tänkte jag bara ta ett roligt kort och se om det kommer mera orber(om det nu är det) Och så såg vi att det fanns på dom bilderna också. Jag brövade fota i hennes rum och såg svaga ''orber'' Och sen så tog jag en till bild på samma sak i samma vinkel och då fanns det inga kvar.

här är en bild. Tyvärr är den negativ men man kan se dom iallafall. I fönstret är det blixten. Jag tog dom innåt data rummet där den första bilden är tagen.

jessi_twini
0

Och här är en till bild som jag tog strax där efter. Man kan se en ''orb'' vid jackan ungefär. Är detta också någon orb?

chik
0

Orb!!Är energi…

Första kortet var det intresant på väggen..Sen tvistar dom lärda om det är "orb" eller damm..Jag tycker personligen att vissa saker som man får med i kameran är väldigt intresanta.

Ett litet tilläg,Aurora fotografi..Vad har dom för kamera för att få fram dom färgerna?  Om det är någon som läser detta ,som kan svara?

Lena.P är jag i verkliga livet.

[MargaretaA]
0

#5 detta är den första orb-bild jag sett där orben är dold till hälften bakom något. Jag vet inte om det betyder något speciellt men det bör bevisa att denna orb inte är en reflex på linsen eller damm framför kameran. Eller… om man zomar in så får man heller inte det vanliga genomskinliga orbmönstret - den här verkar vara helt kompakt. Om det inte finns en ljus fläck på väggen redan från början så är denna orb ganska annorlunda än de vi vanligen får se här :-)

Maggan

jessi_twini
0

aha.. okeeej =D =D. Jag kollade på några andra kort vi tog samma dag och samma tillfälle. Och på nästan alla finns det sånna där.

Bild 1 

En halv vid huvudet.

jessi_twini
0

Bild 2

en vid huvudet ungefär.

jessi_twini
1

bild 4

2 på golvet. Kanske finns mer. En på höger väggen om man kollar spegelvänt och en på samma väd fast på det vita där vid dörren.

jessi_twini
0

och bild 5

en vid huvudet.

[MargaretaA]
0

jag tog mig friheten att göra ett litet kollage av några av dina bilder. Där ser man tydligt en ljus fläck i huvudhöjd på din kompis. Som jag ser det är fläcken på samma ställe på alla bilderna - det är din kompis som ändrar position. Vad ligger på hyllan under ljusfläcken? En lampa lyser från taket och dess ljus kan lysa på något blankt som skickar en reflex på väggen.

De andra orberna på dina bilder ser ut som de vanliga Orber vi ofta ser och jag är tråkig och tror att det är damm Flört

Maggan

jessi_twini
0

Okej! ja det kanske är sant. Men dom andra verkar flytta på sig. Fast damm kanske flyttar på sig.. Men iaf Någon som kanske ser nått annat? =) Om jag har fattat rätt så är Orber bara energi.. ingen sorts ande eller så? :D

jessi_twini
0

*putt* =P

[Hellas]
0

Hej jessi_twini,

Nu kommer jag och är lite tråkig men jag tror absolut detta är damm och ingenting annat, möjligen kan det vara reflexer eller något som sitter på kamera linsen också men jag är ingen expert på kameror eller foto så den bedömningen överlåter jag till de som kan bättre!
Jag grundar det på dels utseendet på "Orberna" + att för min del så måste jag även känna energin och det gör jag inte alls denna gång. Jag ser en tjej stående i ett rum!

Det jag tycker är att man ska vara oerhört skeptisk till Orb bilder och i första hand ska man alltid hitta logiska förklaringar, vilket ju finns i detta fall.
Självklart kan man ju då säga att det alltid går att tvivla en smula och så är det ju men när det gäller foton på Orber så finns det lite för många frågetecken.
Men det är ju vad jag tycker och det finns många här som inte håller med mig!
Det Du kan göra är ju att även ställa frågan inne på siten:
Foto, där finns det ju många som är riktigt duktiga på Foto.

Det finns en gammal tråd där det diskuteras lite kring detta.
"Ett orb-experiment"

Du kan även läsa lite om Orber om Du använder Sökfunktionen och skriver Orber :)!
Jag lovar, det finns hur många trådar som hellst