Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: tvtidningarradio
Läst 664 ggr
BranDuir
0

ringar på vattnet av "spådam"

http://www.

smp.se/nyheter/Sverige/rattsvasendet-granskar-spakonster(566360).gm

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Elisabeth-J
0

Det bör handla om samma person som  det skrivs om i den här tråden: http://overnaturligt.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=1f550986-e223-4d19-8a33-5214927ca4af

Det är bra att det uppmärksammas mer nu och att rättsväsendet ser allvarligt på det dom sysslar med.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

BranDuir
0

ja visst är det samma dam…..och ja det är bra….men sista stycket….med tanke på en del av trollen …*S*

Citat "Folk har länge slagit mynt av att påstå sig kunna se in i framtiden, men många är skeptiska.
– De som spår mot betalning säljer en produkt som de inte kan leverera och det vet de själva om. Det är allvarligt för folk blir beroende av en massa vidskepelse och kan därför inte själva styra sina liv, säger Sven Ove Hansson.
Han är tidigare ordförande i Vetenskap och folkbildning – en förening som kämpar mot ”ökad vetenskapsfientlighet i samhället”.
Han tycker att rättsväsendet hittills har duckat för frågan.
– Traditionellt har samhället och rättsväsendet betraktat detta som enklare nöjen. Jag ser gärna att detta prövas i domstol." Slut citat

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Jane-Lyzell
0

Chalataner - är spiritualismens eller de seriösa mediums akillishäl - har alltid varit så och kommer alltid att vara så , tyvärr! Det drar ner oss seriösa i skit.

Dessa finns inte bara i vår branch - utan i alla olika brancher !

De ska bort naturligtvis - bakom lås o bom eller ännu hälre sammhälstjänst där dom kan hjälpa dessa männskor vars liv dom trasat sönder! på ett eller annat sätt! genom handledare!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Manni
0

Jag blir så förundrad över hur någon som kämpar mot "ökad vetenskapsfientlighet i samhället" kan vara så negativ mot det övernaturliga. Har de inte lärt sig nånting av stora vetenskapsmän som Newton och Einstein bland andra? Människor som ingen trott på, men som ibland flera hundra eller till och med tusen år efter deras död visats ha haft rätt i sina teorier.

Nu säger inte jag med bestämdhet att det "övernaturliga" finns, kan man bevisa motsatsen så okej, då litar jag på det och kan acceptera det som hjärnspöken. Men så länge inte är motbevisat kan ingen heller säga bestämt att det inte finns.

Sen är jag ju naturligtvis absolut emot människor som luras - i alla brancher.