Annons:
Etikettmedialitet
Läst 476 ggr
molam
2/10/20, 3:24 AM

Kan man lära sig att kontrollera det? isf hur?

Förlåt för lång och kanske rörig text men jag hoppas Verkligen att någon orkar läsa igenom, och hoppas ännu mer att någon har några tips =)

Jag vet inte om det är rätt grupp, eller ens rätt Sajt, men måste börja nånstans då det börjar bli riktigt Frustrerande.

Det är såhär, att enda sedan jag var liten har jag vetat saker jag absolut inte borde kunna veta.
Jag har vetat när kompisar ska ha fött barn.
Jag har vetat att mamma varit Gravid innan hon vetat det.
Jag har vetat när någon varit påväg att bli utsatt för nått.
Jag har vetat när djuren ska ha dött. (visste Datum men inte år)
Jag har vetat när en kompis morsa skulle fått en hjärtattack.
Jag har vetat när folk skulle bli extremt svikna av en eller annan anledning.
Jag visste att en kompis skulle få ett speciellt barn
Stoppade min kompis från att bli våldtagen för att jag fick en plötslig känsla av att ringa henne
ETC.

Jag vet helt enkelt saker rätt vad det är, atingen innan dom hänt eller medan dom händer eller liknande.
SEnast igår, jag skulle gå och lägga mig, blundade och hörde att nån "knackade", jag har sömnsvårigheter, och kan inbilla mig saker när jag lägger mig, så tänkte inte mer på det, Sluttade dessutom så fort jag öppnade ögonen, så vände mig bara om och blundade och försökte sova igen, nästan  direkt jag blundade började "knackandet", nu lite högre, öppnade ögonen och lyssnade åt dörren men "knackandet" slutade, så jag gjorde återigen samma sak.
Men varje gång jag blundade och försökte sova så började "knackandet" igen och det blev mer och mer intensivt för varje gång. Mot slutet var "knackandet" nästan Desperat, som att nån ville komma in, eller typ ha min uppmärksamhet.

Så ledsnade och satte mig upp och började fråga alla mina kompisar om dom var okej, eller om nått hänt, snart fick jag svar av en killkompis, att han hade haft en skitdag och var hyperstressad och bara kände för att skada sig själv eller nån annan, så satte mig och pratade med han i några timmar tills han lugnade ned sig och först då, slutade "knackandet" så fort jag blundade

Men det jobbiga med dessa "känningar" eller vad man ska kalla det, är att jag inte vet vart jag ska vända mig, jag vet inte vem det handlar om i dom flesta fall och det är riktigt frustrerande, för jag vet inte vart problemet ligger, går det på nått sätt att lära sig kontrollera det? kanske se till att man inte får "känningarna" närsomhelst, kanske till och med lära sig att styra när "känningarna" ska komma?
Eller kanske lära sig att slippa dom helt? det hade varit det bästa, men tror det kan va svårt.

Nää jag vill inte höra nått i stil med "det är en gåva du borde ta vara på" eller liknande, för har man haft dessa problem sen man vara typ 4 år Gammal så är det ingen jäkla gåva, det är sjukt läskigt och obehagligt, och ännu äckligare när man inser att man hade "rätt", och det blir inte bättre av att man inte kan kontrollera skiten 😕

Tack på förhand

//Frustrerad och less 25 åring tjej

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Huygens
2/10/20, 3:12 PM
#1

Mitt intryck är att man kan inte påverka när dessa saker händer, även om jag inte säkert kan säga att det är så.

Vad jag gör dom ganska få gånger något sådant händer är att fråga. Mitt antagande bygger på att det troligen finns en målmedveten eller intelligent aktivitet bakom fenomenet och att jag troligen borde kunna fråga för att få mer info.

Ibland har jag visualiserat någon pålitlig person och fått svaren av denne i tankeform.

Magi-cat
2/17/20, 4:12 PM
#2

#0 Hoppas du får fler svar och att något kan underlätta för dig.

Jag har tyvärr ingen lösning, kan bara säga att det säkert är väldigt vanligt att vi känner på oss saker, men ovanligt att det går att kontrollera/välja när det händer.

Det där att känna tidigt när någon är gravid har inträffat för mig flera gånger. Kanske är det något man reagerar på väldigt tidigt utan att man är medveten om vad.

Jag vill också säga att det var fint av dig att du kollade med dina kompisar när du blev orolig och lyckades ju också finnas där vid rätt tillfälle, en eloge till dig. Men kontrollera - nej.

Vi är väl helt enkelt (eller inte så enkelt) i viss mån sammanlänkade med varandra. Ibland är fönstret öppet, ibland inte.

Vet inte om det är någon tröst, men jag gissar att det blir färre sådana fenomen för dig vartefter du blir äldre. Att lugnt acceptera utan att försöka gräva djupare tror jag är en början.

Lycka till och tack för att du skrev och berättade!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: