Annons:
Etikettermytologinaturväsenskrock
Läst 687 ggr
Caveguy
2020-01-11 13:24

Döda Blommor

Hej på er! Tidigare i förrgår kom jag hem att se hur blommorna som vattnats ofta nog i samma jämlik mängd har plötsligt dött under nåra timmar. Nu har de varit lika uttorkade i tre dar fast jag vattnat dem och gett dem sol. Nu det jag undrar är vilken sorts varelse kan ta kål på blommor och växter på detta vis för jag vet att det finns något sorts väsen som kan styra växter och natur så blev lite nyfiken.

Annons:
Schhh
2020-01-11 14:03
#1

(Off topic: Vill inte vara en sån partypooper, men det mest troliga som hänt är rotröta. Vanligt under vinterhalvåret. Jorden nere vid rötterna blir för blöt, rötterna dör och sedan torkar växten ut eftersom det inte finns levande rötter som kan ta upp vatten. Ofta snabbt förlopp som du beskriver. Vanligt att inte märka att jorden är blöt eftersom det översta jordlagret kan vara torrt.)

Magi-cat
2020-01-12 12:33
#2

Instämmer med ovanstående, tyvärr vanligt under vintern att blommorna säckar ihop.

Ibland säger man att de inte tål julgranen. (Gran-gran alltså, inte plastgran. 🙂)

https://www.expressen.se/leva-och-bo/tradgard/se-upp-granen-kan-forstora-dina-vaxter/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

mörkaögon
2020-01-16 00:15
#3

Håller med tidigare! Händer här också varenda år vid denna tiden.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Upp till toppen
Annons: