Annons:
Etikettövrigt
Läst 968 ggr
[QASIK]
12/3/19, 7:50 AM

Ser när man blundar...

Oftast när jag blundar vill jag titta på mina ögonlock kan man säga. Det har blivit ett litet nöje för mig för ibland träder ansikten fram. Det började med tvärtom, att jag råkade upptäcka ansikten med minspel och allt och det tog ett tag innan jag kom på att det är genom att titta på ögonlocken som är knepet för mig. Önskar så innerligt att jag kunde rita, för dessa ansikten är mycket tydliga och då hade man kanske kunnat kolla om de finns eller fanns. Men jag kan knappt rita en streckgubbe :).
Det är olika ansikten varje gång med olika kön och åldrar. Om det är själar vet jag inte, men det känns ibland så.
Känner någon igen sig i detta?

Annons:
Maria
12/3/19, 8:22 AM
#1

Jag känner igen mig. Har så länge jag kunnat minnas sett ansikten när jag blundar men jag har aldrig känt det som något övernaturligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

bernadette
12/3/19, 8:24 AM
#2

Jag känner absolut igen det. För mig förekom dessa ansikten och personer (helt främmande) i början av min mediala "bana". Nu är det mera sporadiskt att de dyker upp spontant. Nu kan man styra det hela lite mer. En gång när jag övade mig på att utföra reiki på min mor så dök en massa inre bilder fram hos henne som hon beskrev för mig. Det var bilder på personer som avlöste varandra. Bland annat en bild på en liten flicka i röd och vit prickig klänning. Först förstod vi inte, men långt senare gick det upp för mig att det kanske var sig själv som liten som mamma såg.Hon har ett foto på sig själv (svartvitt i och för sig) men hon bär en likadan klänning på fotot som hon beskrev. Ibland brukade jag även tänka vilka är alla dessa människor och varför ska jag se dem? Det var väl det enda som gäckande mig…

[QASIK]
12/3/19, 9:08 AM
#3

#2 Jag funderar också över vilka de här kan vara och om det bara är min fantasi som skapar dem. Jag minns särskilt ett ansikte på en rätt gammal man som såg ut som nativamerikan från den södra kontinenthalvan. Hela väsendet gjorde så starkt intryck. Jag är inte det minsta för indianteman, tvärtom känns de lite väl kitch för just mig, så jag blev verkligen häpen. :)

bernadette
12/3/19, 10:26 AM
#4

Att förklara dessa bilder som fantasier är ju det enklaste man kan göra. Jag menar att det är ju den lättaste förklaringen. Givetvis, den tanken har även jag haft en gång i tiden. Men av erfarenhet har jag lärt mig ett par grejer när det gäller området andlighet/spiritualitet eller vad man vill kalla det. Först och främst så var det en aha-upplevelse att förstå att det man tidigare förklarat för sig själv som fantasier faktiskt var en nyckel eller inkörsport till medialiteten. Svårt att förklara. Alltså bilderna och intrycken började få en djupare betydelse. Man kunde börja dra kopplingarna till verkliga händelser och platser. Till exempel : om jag för mitt inre såg en klar bild på en brun stuga och omgivningarna runt denna, så kunde jag få det bekräftat att en person befann sig just i en sådan omgivning och i en sådan stuga. Alltså när jag kommunicerade med personen per telefon. Det som jag tidigare trott bara var min fantasi hade faktiskt en förankring i verkligheten. Det var själva aha-upplevelsen och nåt som man senare kunde jobba vidare med och utveckla.En annan lärdom är att jag en gång i tiden ifrågasätta och avfärdade en persons upplevelse som var av andlig karaktär. Denna person talade varmt om sin koppling till just indianer i tidigare liv eller andlig guide eller vad det nu var. Är så länge sen nu. Då tänkte jag väldigt nedsättande och inskränkt att hon/han hade väldigt livlig fantasi. Då hade jag ännu väldigt lite erfarenhet om den andliga aspekten av livet. Men jag kan säga så mycket att jag fick äta upp mina ord rätt fort efter denna händelse. Jag som aldrig till den dan funderat över andliga guider eller dylikt fick uppleva nåt som skulle få mig att tänka i andra banor. Just då vid den tidpunkten i mitt liv uppenbarade sig - ja vad tror ni? En indiankvinna eller vad jag tolkade som en indiankvinna till utseendet. Hon dök upp med ett mycket speciellt budskap till mig. Och jag lärde mig att efter det aldrig avfärda folks upplevelser som fantasier. Sen kan man fortfarande att ha svårt att sätta sig in i en annan människas situation och upplevelse särskilt om man själv inte varit med om samma sak. Men jag respekterar ändå människan och dennes upplevelse.

Diana_Melbourne
12/3/19, 2:45 PM
#5

Äntligen några som har samma erfarenhet som jag!! Dessa ansikten är i högsta grad levande och absolut inte fantasier. Dock undrar jag vad de betyder, vad de vill säga, vilka de är. Min mottaget sker i perioder, men om jag är lugn och avslappnad kan jag framkalla ansiktena vid vissa tillfällen. De kan se skrämmande och groteska ut, men jag har lärt mig att avstyra dem och säga ja till mer vanliga ansikten. De är i olika åldrar och kön, ibland på håll och ibland jättenära.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Upp till toppen
Annons: