Annons:
Etikettmedium
Läst 460 ggr
mörkaögon
2019-11-30 23:39

Hej, hej, säger farmor!

Nu är farmor på besök igen. :D Idag har hon "lekt" med den elektriska ljusstaken i gästrummet och tänt och släckt den ett antal gånger. Hon är lite fascinerad av moderniteter farmor, för hon gick över till andra sidan redan när jag var barn, på 60-talet.  Jag känner det så enormt tydligt att det är hon som är här. Det hela började för ca fem år sedan när jag tog itu med att släktforska på hennes sida och hittade en väldigt fascinerande livshistoria som tigits ihjäl av släkten i alla år. Så nu kommer hon på besök rätt ofta. Jag uppfattar det som att hon gillar att jag fört fram hennes liv i ljuset. Hon var, som jag minns det, en glad och skojfrisk person och nu är hon här och skojar lite. Det känns fint. :) 

Förra året köpte jag en vit amaryllis till jul. Den gillade hon inte! På hennes tid var alla amaryllisar röda. Så hon fick denna vita blomma att "hoppa" ur sin innerkruka, vilken stod i en betydligt högre ytterkruka och landa på golvet i en helt annan riktning än om den skulle fallit ned på ett naturligt sätt. Hela krukan stod dessutom kvar på fönsterbrädan med ett stort hål i jorden, den låg inte omkullvält eller så. Jag skrattade lite åt det. 

Men i år köpte jag en röd amaryllis. Den står fint i sin kruka än så länge. Tror nog att farmor gillar den. Vill ju inte bråka med henne, även om hon tar sig vissa friheter här hemma. :D

Undrar vad som händer om jag dristar mig till att köpa en av de nya vit-rosa amaryllisarna närmare jul? :D

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Annons:
[Jbgs]
2019-12-01 13:57
#1

Haha du får testa 😁

Upp till toppen
Annons: