Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 576 ggr
Isabella4651
11/15/19, 2:43 AM

Drömtydning

Hej! Behöver hjälp med att tyda mina drömmar. Det är 2 återkommande drömmar som jag drömmer ofta. 1.Konfronterar pappas fru, jag gråter och skriker (man hör inte mitt skrik) ska slå henne med knytnäve men innan jag träffar så försvagas min arm, det är som att jag slår genom vatten eller att mina armar inte lyssnar på mig. Jag kan helt enkelt inte slå henne, om det skulle hjälpa så kan jag tillägga att hon har varit hemsk mot mig i 16 år. 2. Jag är i ett hus, ibland lägenhet. Möblerna flyttar sig mot mig, en möbel i taget, sen alla på en gång och jag försöker putta bort dom. Jag känner av andar i rummet. Jag skriker; vad vill ni?! Jag vet inte vad ni vill? Låt mig vara! Lämna mig ifred! Jag fattar inte! (jag hör mig själv) Är oftast naken i drömmen. Jag hoppas att någon kan hjälpa mig, är 22år gammal och kan knappt sova då jag oftast vaknar uppjagad och sönderstressad av dessa drömmar.

Annons:
Dioramabyggare
11/15/19, 3:23 AM
#1

#0: Hej!

När jag läser din beskrivning av dröm 2 får jag en kännsla av att möblerna (som ju är "vardagsföreteelser) kanske symboliserar "vardagsmåsten" som "stänger in" dig. Vardagssysslor som lätt kan upplevas som en sorts tvång.

Att vara naken i drömmen brukar handla om en sorts skyddslöshet.

Jag har själv känt av närvaro av andar och andra övernaturliga väsen i lägenheten, både där jag bor nu, och i ett annat boende. Är de obehagliga säger jag helt enkelt till de att de får ge sig iväg härifrån och aldrig mer komma tillbaka. Vi har en "bus-ande" här, som jag tror flyttar runt saker, men h*n är ganska oförarglig.

Dröm 1 kan jag inte tyda åt dig. Hoppas någon annan här kan?

Magi-cat
11/15/19, 7:46 AM
#2

#0 Hej! Det låter jobbigt att drömmarna förstör din nattsömn som är så viktig. 

Oftast handlar drömmarna om det man hanterar i vardagen. Det blir en hjärnans bearbetning och kanske försök till problemlösning, men ofta svårbegriplig. Men det brukar ibland hjälpa att prata om dem och/eller skriva ner dem. Därför tror jag att du själv är inne på vad dröm 1 handlar om.

I drömmen försöker du "slå" (göra dig gällande, försvara din gräns) men du blir svag och når inte fram, rår inte på situationen.
Det låter lite så på din beskrivning att det liknar verkligheten.

Möblerna som flyttar sig närmare dig i dröm nr 2 är lite av samma tema. Det kan vara att du upplever att omvärlden trycker sig på och att ditt jag, dina gränser, inte respekteras.

Försök att sätta gränser och bestämma dig för att respektera dig själv och ditt jag och låt ingen inkräkta på dina gränser. Visualisera ljus omkring dig innan du somnar och tänk på något du tycker om och en plats där du trivs, läs en bra (icke-spännande) bok eller lyssna på lugn och rogivande musik.

Ingen kan göra dig något i drömmen, de är bara som ett kalejdoskop av känslor och upplevelser. Tänk inte på något övernaturligt.

Nu är jag ingen drömexpert, men det finns en sajt på iFokus som heter Drömmar, kanske du kan försöka där också.

Hoppas du blir hjälpt och kan sova lugnare!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: