Annons:
Etikettupplevelser
Läst 534 ggr
Dioramabyggare
11/9/19, 1:54 AM

"Värme" via ljuslykta

Igår kväll satt jag i köket, med en tänd värmeljuslykta av glas intill mig. Plötsligt "kände" jag en våg av "värme", men det var inte värmen från själva ljuset jag kände… det var som att ljuslyktan "förmedlade" någon sorts värme från… ja, vad? Månen? Men månen är ju kall…?

Jag var med om en liknande händelse för lite drygt en månad sedan, men då stod jag på balkongen, med en bergkristall, ett bergkristallkluster och ett litet stycke kyanit som jag tänkte prova att"ladda" i ljuset från fullmånen, då jag lika oväntat kände en sådan där "värmevåg".

Är det verkligen möjligt att det kom "energi" från månen, som sedan träffade ljuslyktan och därifrån sändes vidare mot mig?

Annons:
Huygens
11/9/19, 7:56 PM
#1

Jag skulle fråga med tanken om det fanns någon där som sände värmen eller ville få min uppmärksamhet. Och jag skulle känna efter vilka andra intryck eller vetanden jag fick.

Dioramabyggare
11/9/19, 11:06 PM
#2

#1: Ja, så har jag också funderat, men frågan(!) är om jag enbart ska tänka frågan, eller uttala den högt… och hur jag vet att svaret är "det rätta"🤔…

Huygens
11/10/19, 10:23 AM
#3

#2 Det har jag undrat över också när jag fått ett svar, hur vet jag att svaret är rätt och inte t ex någon liten lustig ande som skojar med mej. Jag vet inte.

Dioramabyggare
11/10/19, 12:16 PM
#4

#3: ett svar jag fått av några vänner är ungefär "känns det rätt så är det rätt". Men jag är inte säker på att det tänket är tillämpbart på just detta… ("varför leder varje svar till en ny fråga"… 🤔😡)

mörkaögon
11/10/19, 11:19 PM
#5

Allt handlar om tillit! När vi litar på att "rätt saker", kunskap och insikt kommer till oss när vi är mogna att ta emot, kommer vi att förstå.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Upp till toppen
Annons: