Annons:
Etikettövrigt
Läst 785 ggr
majlar
2019-11-07 08:01

övernaturligt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad är övernaturligt, egentligen är väl själva livet övernaturligt. Min dotter och jag diskuterade igår. Vad kom först. Hönan eller ägget. Man får bara huvudvärk när man diskuterar sånt som man aldrig kan få svar på. Därför kan jag tycka att det är själva livet som har ett övernaturligt skimmer över sig. Naturen, minsta lilla liv. Växter som dör på vintern och återuppstår till våren. VA, hur är det möjligt. 

Jag har en novemberkaktus som blommar exakt varje månad november. Hur kan den veta att det är just den månaden den ska blomma.. Visst är väl hela alltet övernaturligt egentligen. Livet är fantastiskt. 

Bara lite funderingar. Kram och ha en fin dag alla.

Annons:
Dioramabyggare
2019-11-07 08:17
#1

#0: ja, jag håller med dig. Och som igår, när jag hjälpte en vän att plocka äpplen i hennes trädgård ute på landet… då tänkte jag "hur kan egentligen ett enda litet frö ge upphov till ett stort träd som ger mängder med frukt, i massor av år"…

Livet… så "skört", och ändå så starkt och uthålligt… som maskrosor, som klarar att bryta igenom också tjock asfalt. Och hur "vet" maskrosen vad som är "upp"… 🤔

majlar
2019-11-07 10:42
#2

Hahaha jaa man kan ju undra. Allting är så uträknat. Men av vem och hur. Man slutar aldrig att förundras.

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: