Annons:
Etikettfoton
Läst 840 ggr
kredka
2019-11-03 11:01

Finns det något där?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag undrar om någon kan känna något i det här huset? Finns det kanske någon historia bakom? Jag vill inte riktigt skriva på en gång vad är det för hus och vad vi kände när vi var där, vill bara kolla om det är rimligt att vi kände som vi gjorde där :)

Välkommen till ferretplanet.se :)

Annons:
Lona
2019-11-03 12:45
#1

Jag är inte bra på det här och vill absolut inte säga att det r si eller så med huset, men rent spontant får jag en obehagskänsla när jag ser bilden. Då brukar jag ändå gilla gula trähus oavsett hur de ser ut.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

bernadette
2019-11-03 17:43
#2

När jag tittar på bilden får jag omedelbart en känsla av tryck över bröstet, som att nåt snörps åt vid halsen. Känns rent fysiskt - inte bra. De som bor där känner nog inte att huset är deras. Kan vara ute och cykla men det känns som att det en gång i tiden varit en skola (ingenting i husets utseende skvallrar om det men det är bara en känsla). I närheten rinner en å känns det som. Var är det för koppling till huset, det vet jag inte. I övrigt ser huset fint och mysigt ut. Men känslan i och runtomkring är annorlunda.. Så här spontant, känner jag…

Dioramabyggare
2019-11-03 18:42
#3

Jag fick också samma känsla som bernadette. Särskilt när jag tittar på stolen under fönstret, eller på det bruna bordet.

Huygens
2019-11-04 11:45
#4

Vikten som hänger på sned kan ramla ner på någon.

Dioramabyggare
2019-11-04 12:00
#5

#4: är det utrymningsstegen under fönstret på övervåningen du menar?

Huygens
2019-11-04 12:23
#6

Är det en stege, trodde det var något annat.

Annons:
mörkaögon
2019-11-08 21:34
#7

Jag får en väldigt obekväm känsla av att något otäckt hänt i rummet bakom det övre högra fönstret på vänstra gaveln… kan i nuläget inte precisera mera dock.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Magi-cat
2019-11-08 22:00
#8

Hoppas TS vill ge lite mer  upplysningar …🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

kredka
2019-11-11 22:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Hej igen :) Vad skönt att ni kan också känna det där nästan oförklarliga obehaget! Vi har för ett tag sedan spenderat natten i det här huset som är vandrarhem vid Borgvattnets prästgård. Vi åkte ”för skojs skull” men det blev allt annat än ”skoj”. Redan när vi kom fram så kändes det som att vi inte borde gå in- att man ska absolut inte vara där. Vi kom och lämnade av sakerna och gick för att kolla omgivningar samt den berömda prästgården. Där började kameran i min mobil flippa ur - hela skärmen blev vit och det gick inte att ta bilder en stund. (har min mobil i 3 år nu och det har aldrig hänt tidigare, nu över 3 veckor efter besöket har det inte upprepat sig en enda gång heller). På natten hörde vi steg och läten som om någon höll på i andra rummet. Min kille som aldrig har huvudvärk fick på kvällen huvudvärk deluxe samt drömde mardrömmar hela natten (det brukar han inte göra heller). Det konstiga är att jag hade en känsla som om jag har inte sovit en blund på hela natten - enligt mig var jag vaken hela tiden men killen berättade att när han hörde steg så ville han väcka mig och han tydligen både skakade mig och ropade mitt namn men jag reagerade inte. Det var en moment också där han medans han sov fick panik och började skrika ”gå ut härifrån” mot dörren - jag fick väcka han då. Allt som hände under natten är grejer som annars aldrig händer när vi är hemma. Jag undrar om det kan vara så att någon/något som hör till huset ville inte ha oss där? Som om vi störde?

Välkommen till ferretplanet.se :)

Denna kommentar har tagits bort.
kredka
2019-11-11 22:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11
kredka
2019-11-11 23:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Bifogar lite bilder inifrån vandrarhemmet.

Välkommen till ferretplanet.se :)

kredka
2019-11-11 23:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13
Annons:
kredka
2019-11-11 23:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14
Lona
2019-11-12 08:15
#15

Jag får obehagskänslor av de två sista bilderna, fick det redan när jag scrollade förbi dem. Skumt, jag brukar aldrig reagera så kraftigt!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Dioramabyggare
2019-11-14 01:12
#16

Jag får en obehagskänsla när jag tittar på bilden med stolen (när jag tittar på dörren bakom den). Men jag kan inte "se" om det sitter någon på den.

bernadette
2019-11-14 08:21
#17

Sista bilden med stolen framför : känslan är att det som finns bakom är ett kompakt mörker. Fortfarande svårt att andas. Även i rummet med sängarna känns det obehagligt. Fysiskt påverkad. Blicken dras även till skåpet under bänken samt skrubben. Vad har förvarats där måntro?

Upp till toppen
Annons: