Annons:
Etikettmedium
Läst 856 ggr
mörkaögon
10/19/19, 1:15 AM

Föraningar

Vad tror/tycker ni om föraningar?

Jag har en mycket gammal anhörig som jag besöker varje vecka. 

Dagens besök gav mig en känsla om att hen snart lämnar denna världen, vilket är helt naturligt när det gäller en gammal person, men samtidigt känner jag mig så sjukt ledsen.

Jag har aldrig känt detta så tydligt och uttalat vid tidigare besök och är mycket tacksam för input här!

<3

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Annons:
[QASIK]
10/19/19, 12:15 PM
#1

Åh så jag förstår dig. Har känt det vid tre tillfällen. När jag såg mormor, morbror och bonusmorfar kändes det så jättefalskt när vi sa till varandra att vi snart ses igen. En liten röst sa till mig att jag såg dem för sista gången. Morbror var bara 59. Nu är jag livrädd för att känna den känslan igen. Jag fick tom dåligt samvete sista gången då jag trodde att min närvaro bidrog till att korta deras liv (snacka om bakvänd hybris :D ).
Jag är verkligen livrädd just nu också , ifall jag skulle känna det för min mamma som har ett par cancerdiagnoser. Men samtidigt får man ju komma ihåg att det är oss som känner detta som det är värst för. Vi vet ju att de lever vidare på ett annat vis, så vi mister dem enbart i fysisk form. <3

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: