Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1416 ggr
Carrosh
8/30/19, 9:34 AM

Det händer lite grejer här hemma..

I oktober förra året flyttade vi in i en större lägenhet. Det dröjde inte länge förrän det började hända grejer här. Knappt 2 månader efter vår inflytt så blev min kisse akut dålig och fick avlivas. Någon vecka eller 2 innan så tror jag hennes mamma var på besök, då jag kände av en katt vid mitt huvud när jag låg och slumrade i soffan, och den katt som fortfarande var vid livet låg på andra sidan lägenheten på en stol och sov. Mamman brukade vara vid mitt huvud mycket när hon levde, vaknade nästan alltid på morgonen av att hon satt bredvid mig, uppe vid huvudet, så jag var säker på att det var hon som kom för att titta till oss innan lillkisse skulle få somna in.

Efter detta så har märkliga saker börjat hända. Papper har "blåst" ner på golvet fast fönster varit stängda. Saker har trillat ner från bord och bänkar där de legat stadigt länge, precis innan jag skrev detta trillade min sambos headset ner från där de legat stadigt hela veckan. Min dotter på 1,5 har INTE kunnat nå sladden heller och var inte ens i närheten när detta hände.

Har också hört steg och knäppanden som inte kan härledas till någon granne eller någon apparat. Det låter ibland som att en skåpsdörr stängs eller knarrar, även fast allt är stängt . Är noga med att stänga allt då min dotter brukar dra i allt, men allt det här händer alltid när hon ligger och sover, aldrig när hon är vaken och uppe.

Igår såg jag för första gången en vit skugga röra sig från köket, genom matsalen och mot rummet på andra sidan - vilket skrämde skiten ur mig. Har aldrig sett något så förut, och jag blev inte långvarig uppe själv kan jag ju säga.. Svinjobbigt att det här händer och eskalerar när jag är ensam hela veckan med dottern. Jag har tänkt många gånger att det kanske är mina katter som spökar för mig, men jag börjar omvärdera den tanken nu. Kanske jag ska nämna att det brann i den här lägenheten för 9 år sedan och hela lägenheten fick totalrenoveras. Vet inte omfattningen av branden och om någon dog, men jag funderar på om det kan ha någon koppling till det som händer nu..? Vad tror ni?

Tror ni även att man kan "ta med sig" spöken hem? Eller är det bara jag som är mottaglig och råkat hamna på två ställen där det spökar (hemma och på jobbet)? Spökar det verkligen? Jag är inte ensam om att uppleva saker på jobbet, min sambo har börjat reagera på grejerna som åker ner på golvet här hemma, han som inte ens tror på något övernaturligt.. Behöver sortera tankarna lite och bolla med någon som tror och som varit med om liknande.. Finns det någon som kan hjälpa mig reda ut vad det är som händer?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
Dioramabyggare
9/1/19, 10:11 PM
#1

#0: Hallå Carrosh.

Jag har varit med om liknande saker här hemma, och jag har skrivit ett inlägg om den händelsen här (inlägg #25https://overnaturligt.ifokus.se/discussions/58410b688e0e743a2d000450-hur-blir-jag-av-med-vara-objudna-gaster

Senare tog jag bort det där draperiet, och efter det slutade det där övernaturliga hända.

Carrosh
9/3/19, 1:11 PM
#2

#1 Känner inte igen mig alls, faktiskt. Låter som ni haft massa mer aktivitet samt att spökena/andarna rört vid er. Funderar lite i banorna av att någon kanske dött där och sen är missnöjd med hur vi gör, att vi gör något annorlunda.. funderar dock på att kontakta ett medium..

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

mörkaögon
9/4/19, 11:54 PM
#3

Du har besök, helt klart!

Har varit med om liknande i min förra lägenhet, där saker ramlade ned och flyttade på sig titt som tätt. 

Visst kan man, av misstag, få med sig andar hem om man är öppen och inte hittat förmågan att stänga och sätta gränser. Nu känner jag inte dig så jag vet inte hur just du är. :)

Något har hänt i lägenheten, men du behöver inte vara orolig för att någon ville er illa. Andar är lite fel ute ibland och deras behov av uppmärksamhet kan både vara missriktad och misstolkas. 

Det som brukar hjälpa mig är att ställa mig stadigt på en trygg plats i bostaden. Jag har handflatorna öppna och vända utåt, sen andas jag djupt och avslappnat och tänker intensivt att "jag ser dig, jag ser att du är här, det är lugnt och jag önskar dig frid". Samtidigt är jag närvarande i mig själv, lugnar mig själv och utstrålar säkerhet. 

Om du inte får lugn eller får det att funka själv, rekommenderar jag dig att ta kontakt med någon som kan rensa lite åt dig. Du måste ju vara trygg i ditt hem.

Kram

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Dioramabyggare
9/5/19, 10:34 PM
#4

#2: jaa, den kännslan har vi också haft. Jag har funderat på att kontakta kvinnan som bodde här före oss och fråga henne om hon känner till om det bott någon här och som dött här, men vi har bott här i 16 år nu, och hon skulle säkert undra varför jag i så fall kontaktade henne efter så här många år för att fråga henne om en sådan sak, så jag låter bli att göra det.

Carrosh
9/7/19, 8:37 AM
#5

#3 Det ska jag testa! Har hört någon annan också säga att oftast vill de säga något, men vet inte hur de ska få fram det. Att det är därför saker kan flyttas eller byta plats. Kan säkert vara så också. Härom morgonen så var det väldigt tungt att gå ut i köket, fick rysningar och kände som ett tungt tryck över bröstet och jsg kände mig nästan andfådd. Kan det vara så att anden vill berätta hur hen dog? Samtidigt var det tvärlugnt på jobbet den dagen och jag reagerade på att jag kände ett sådant lugn där.. Well, ska prova det där o se! Vågar jag göra det när dottern är hemma? Hon sover i vårt sovrum och där är också som en slags frizon, har aldrig känt något annat än lugn där inne. #4 åh, har tänkt tanken också, men de som bodde här innan har alldeles för många knivar saknade ur sin låda, om du förstår vad jag menar? Har också tänkt prata med hyresvärden, men de kommer ju inte ge ut nån info ifall någon dött här eller om någon dött i branden som var här.. :/

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Dioramabyggare
9/8/19, 12:01 AM
#6

#5: kanske du menar bokstavligt, att "någon" tagit knivar ur lådan utan att lämna tillbaka de? Annars förstår jag inte hur du menar 🤔…

(Jag lyckades inte hitta förra hyresvärdens telefonnummer, så jag får nog "sväva i ovisshet" om det där med stången bakom draperiet.)

Annons:
Carrosh
9/8/19, 7:00 AM
#7

#5 nä, jag menar att de inte har aå mycket vett i skallen, tyvärr. De hade lämnat en hel del grejer trasigt och skitigt som vi fick hålla på o fixa med första tiden efter inflytt..

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Dioramabyggare
9/8/19, 1:13 PM
#8

#7: aha, då menade du nog som i talesättet "inte vara den vassaste kniven i lådan"?

Hoppas ni har fått ordning på de trasiga och skitiga grejerna nu.

Carrosh
9/10/19, 5:56 PM
#9

#8 Ja just så xD Jodå, det mesta, fått några temporära lösningar också, som ska åtgärdas sen, men det var bra mycket fastighetsskötaren fick ordna första tiden här..

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Dioramabyggare
9/18/19, 10:00 PM
#10

Idag köpte jag en kabelskotång med tillhörande förvaringsask. I asken ligger ett antal kabelskor som följde med. Jag satt i eftermiddags i köket en stund för att testa hur den fungerar, och när jag var klar stängde jag asken, lät den ligga kvar stängd på köksbordet, och gav mig iväg för att göra några ärenden nere i stan.

När jag sedan kom hem låg en av de där kabelskorna på hallbordet, och där hade jag ingen anledning att lägga någon kabelsko…

Det skulle vara väldigt intressant att veta vem det är som flyttar omkring saker här hemma, och varför…🤔

Carrosh
10/6/19, 6:45 PM
#11

#10 Shit vad läskigt! Jag hade skitit på mig om jag kommit hem till det!

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Dioramabyggare
10/6/19, 8:20 PM
#12

#11: jaa, det känns minst sagt ruskigt när sådant där händer… och häromdagen ramlade en kryddburk av glas ner från datorbordet (i den burken jag har lite sand att använda till dioramabygge). Trots att jag satt vid datorbordet när det hände har jag ingen aning om hur det gick till. 😮🤔

mörkaögon
10/7/19, 11:20 PM
#13

#5 Ursäkta sent svar. :)

Jo, det kan vara så att din besökare försöker förmedla känslorna vid dödsögonblicket. Försök ta emot dessa, men slappna av och låt dem rinna igenom dig. Bekräfta att du förstått och att du inte behöver känna dem mera.

Jo, du kan göra det när dottern är hemma när hon väl somnat in och sover djupt. Ställ dig där du känner dig som mest avslappnad och trygg, det ger ju inga ljud ifrån sig som väcker henne liksom. Stå där, grunda dig, känn dig fast förankrad och ha tillit till att allt löser sig. :)

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Annons:
Dioramabyggare
10/22/19, 4:53 AM
#14

#10; #11; #12:

Äntligen har mysteriet med kabelskon på hallbordet fått sin lösning ☝️… det var helt enkelt jag som hade lagt den där på bordet när jag "fick ett akutärende" till toaletten, och inte ville/behövde ta med kabelskon till badrummet 😮😟☺️.

Men varför jag sedan lät den ligga kvar ett tag efter att jag testat den där kabelskotången är fortfarande ett mysterium för mig 🤔… jag som normalt alltid är "aspergiskt"*) noggrann med att aldrig låta "fel sak ligga på fel plats" trots min nästan kroniska utbrändhet…

*) jag har Aspergers syndrom, diagnostiserat av en duktig psykolog för omkring 35 år sedan.

Upp till toppen
Annons: