Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1008 ggr
Linneanor
2019-08-05 21:37

Min vän föll i slow motion

Jag kom och tänka på ett minne frän min barndom. Jag och några vänner var kanske runt 12 år och brukade klättra upp på ett sophustak i mina vänners bostadsområde. En kväll när vi skulle klättra ner så ramlade en av mina vänner ner och jag stod på backen nedanför huset och såg allt som i slow motion. Det var surrealistiskt men det var verkligen i slow motion. Hon föll ner på backen men helt oskadd, ingen skråma.

Har tänkt på den situationen några gånger under mitt liv och undrat hur det kom sig allt det där. Än idag så tror jag att det jag upplevde inte var någon fantasi utan att det faktiskt var så. Kan det vara något övernaturligt som hände eller tror ni bara att min hjärna spelade mig ett spratt?

Annons:
Maria
2019-08-05 21:55
#1

Pratade du aldrig med din kompis om det hela?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Linneanor
2019-08-06 06:32
#2

Jo, jag sa väl det, på en tolvårings vis "va sjuuuuukt, du föll i slow motion!!" 

Just där och då tänkte jag inte att det skulle vara något övernaturligt så vi pratade inte så mycket mer om det efteråt.

kattöga
2019-08-06 08:55
#3

Det är ganska vanligt att man upplever starka händelser i slow motion. Hjärnan är helt skärpt och fokuserad och snappar upp varenda liten detalj i händelsen, och vi upplever det som i slow motion. 

Jag har upplevt det själv några gånger. Bl a vid en bilolycka framför mig i trafiken. Jag har också upplevt att själv falla i slow motion.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Magi-cat
2019-08-07 11:56
#4

#0 Det där är ett intressant fenomen!

Jag har själv upplevt det åtminstone en gång och tänkte då också under tiden på att "det är som om allt går sakta".
Det händer i stunder av panik och man blir så helt fokuserad på skeendet att allting tycks stanna av.

Så skönt att din vän inte skadade sig!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ghosthunter
2019-08-15 06:55
#5

Ett alternativ kan ju vara att det var en skyddsängel som grep in och tog ner vännen sakta och säkert.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: