Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 715 ggr
SunnyMoon
2019-07-10 22:08

Är jag möjligtvis schizofren??

Jag satte denna i kategorin Andar/Spöken då jag först utgick från det som alternativ. Senaste tiden har jag känt beröringar som att någon pillar på mig,på fötterna, I nacken, händerna , ögonbrynen och till och med munnen. Ibland har det nypt till, nog för att jag alltid varit en stor skeptiker till andevärlden och att våra själar vandrar vidare efter döden osv. Men vissa saker kan jag inte förklara. En gång när jag skulle koka upp mjölk så råkade jag fastna vid mobilen och såg inte att mjölken kokat upp. Plötsligt faller en ask Alvedon ner från köksfläkten och ner på golvet. Fläkten var avstängd, så den kan inte ha "blåst" ner. Först ignorerade jag det. Men när det började lukta bränt tittade jag upp och fick se att mjölken var nästan vidbränd. Försökte någon tala om att mjölken kokade? Kom direkt att tänka på min mamma som är borta sen många år och har alltid tänkt att det var hon som var där och höll koll på mig. Men dessa kittlingar har kommit sen jag börjat tänka på en annan person som är avliden. Känns som att jag "lockat" honom till mig på något sätt (det är en han, så mycket vill jag säga) för jag har känt av dessa beröringar i busskuren, på väg till tåget, I affären, en gång kände jag av detta killande i nacken när jag satt i samtal med min kurator. Då kunde jag såklart inte låtsas om det för jag vill inte att hon ska tro att jag är mer galen än jag verkar. Jag har varit hyfsat ok med det då jag inte känt det som något illa menat förutom om jag totalignorerar kan jag få små nyp istället för kittlingar. Händer även att jag känner som att någon stryker mig över håret osv Däremot vill jag gärna vara ifred när jag är på toa eller står i duschen för det är ju intima/utsätta situationer och då vill jag inte ha sällskap av vare sig andar eller levande människor. Ja, jag har känt av beröring även i dessa situationer. Detta händer om jag tänker för mycket på denne avlidne person under en period, försöker jag avleda mig ett par dagar märker jag ingenting. Jag vet inte om det är själen efter denna person som försöker berätta någonting eller om det till och med är så att jag börjar utveckla psykisk sjukdom…. För några veckor sen vaknade jag av att en manlig röst så något i mitt öra och senast igår tyckte jag mig höra en djup suck, också med ungefär samma röst. Denna avlidna person var ingen nära anhörig eller någon jag kände speciellt väl, men det känns inte som att det är någon kvinnlig energi, så har uteslutit min mor. Kan det vara denne manlige person som försöker säga något, visa något eller så? Just när jag tyckte mig höra rösten/suckandet så började jag fundera på vad tusan jag håller på med och om det kanske skulle vara lägligt med ett besök hos psykiatrin för att utesluta att jag håller på att bli knäpp… Vi har en historia av psykiska problem i släkten, så det vore ju tyvärr inte omöjligt. Men ett besök från andevärlden hade känts som en småsak i jämnförelse med att diagnostiseras med exempelvis schizofreni. :( Vad ska jag göra, tycker ni?

Annons:
[Hukanson]
2019-07-11 06:52
#1

Du säger att du upplever att din avlidna mamma vakar över dig och vill ditt väl men att på senare tid känner du av en manlig närvaro som är mer intresserad av att dominera och bestämma över dig. Du undrar om du håller på att bli knäpp.

Det kan vara så att känsliga människor som är öppna för att "andliga guider" existerar också drar till sig "andliga störningar".  Jag tror att du bör rådgöra med ett medium så snart du kan för att inte riskera att bli ett splittrat psyke.

SunnyMoon
2019-07-11 09:12
#2

#1 Jag upplevde inte det som ett sätt att energin försökte bestämma eller dominera utan mer pocka lite på uppmärksamhet lite väl om jag ignorerar. Om jag så bara ger en blick eller visar att jag blir irriterad slutar det oftast. Som sagt jag har inte stört mig överdrivet mycket på denna närvaro då jag inte tolkat det som någon hotfullt, men jag kanske har fel? Skulle egentligen bara vilja veta om det är någon närvaro eller början på psykiska problem. Du får förklara det där med att bli ett "splittrat psyke". Låter ju ganska hårt.

[Hukanson]
2019-07-11 09:43
#3

#2 Vad bra att det (ännu) inte är något större problem för dig. Men det är något som förföljer dig vart du än går, tom i duschen och väcker dig på natten. Det är inte ok. Det är bra att du kan vara positiv och inte känner dig överdrivet störd. Men tänk om det bara fortsätter så här - år efter år? Blir kanske bara värre och du får tex inte sova ordentligt?

Varför inte prata med ett medium som ju arbetar professionellt med att hjälpa avlidna personer att hålla balansen och dessutom kan de avlägsna mörka energier i det materiella. 

Om du söker dig till psykiatrin så kommer de att betrakta dina problem som en sjukdom och söka behandla med medicin.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Schizofreni

SunnyMoon
2019-07-11 13:14
#4

#3 Jag kanske var otydlig i det första inlägget jag skrev. Ber om ursäkt för det i så fall. Jag har blivit "väckt" EN gång och då är jag ännu inte 100 på om det var en dröm jag precis vaknat upp ur, eller om det var någon ande/energi. Personen jag berättade om i början var en ytligt bekant, jag lärde aldrig känna honom väl innan han tyvärr gick bort några år senare. Det konstiga är att om jag tänker på vad det egentligen var som hände (vet inte hur han dog) eller om jag tänker lite för intensivt så börjar jag märka av detta. Så länge jag håller tankarna sysselsätta på annat eller så känner jag ingenting. Säger såklart inte att det finns någon koppling kan ju vara någon helt annan. Men det klart jag funderar ibland på honom han var inte särskilt gammal när han gick bort. Tror inte andar kan höra vad vi tänker dock. Jag är som sagt, eller har varit skeptiker, fram tills nyligen så det här med medium kan bli ett svårt beslut just för att jag helst intalar mig själv att allt är inbillning. Om han/hon inte kan hjälpa mig så får det nog bli psykiatrin ändå, för om jag säger att jag känner beröringar och inget hittas i min lägenhet skulle jag undra hur det var fått med mig. Blir lite orolig då min mamma led av vanföreställningar…..

[Hukanson]
2019-07-11 14:36
#5

SunnyMoon har du tittat på teveprogram som Det Okända och Andarnas Makt på kanal 5 och kanal 7 ?

SunnyMoon
2019-07-11 14:43
#6

#5 Bara det Okända, men det var för många år sen nu. Hur så?

Annons:
[Hukanson]
2019-07-11 14:46
#7

Om du sett det på teve och sätter dig in i att de kommer hem till dig - vad är det som är farligt med det?

SunnyMoon
2019-07-11 15:02
#8

Inte farligt såklart, men jag har alltid varit en skeptiker till allt andliga och mediala även om det ibland händer saker som jag inte kan hitta naturliga orsaker till. Men jag kanske får svälja stoltheten.

Migsjälv
2019-07-14 10:48
#9

Jag har haft samma upplevelser som du. Jag upplever att någon är med mig hela tiden. Det började som kittlingar eller sensationer i kroppen när jag skulle sova. Håret på huvudet kunde vidröras till en grad att jag trodde att fönstret var öppet och blåste på mig. Jag kände en spänning i pannan som till slut blev obehaglig och gjorde mig rädd. Jag kunde känna någon smeka mig på armen eller foten om jag lät dem sticka ut utanför täcket. Detta började strax efter min mamma gått bort och jag trodde då att det var hon men tror nu att det är någon annan som vakar över mig och som vill mig väl.  Jag blev rädd i början och bad det att upphöra eftersom det skrämde mig, och då slutade det. Nu kan jag testa om funktionen finns kvar genom att be om att bli berörd någonstans. Det fungerar alltid. Så någon är med mig. Min starkaste erfarenhet var när jag satt vid mitt skrivbord på jobbet, i ett hörn, nära väggen. Jag hade kortärmad tröja på mig. Plötsligt rör någon min överarm. En svepande rörelse. Jag tittade snabbt som om någon skulle stå där, men det var bara väggen. Några minuter senare samma sak igen. Någon pockade på min uppmärksamhet. Jag blev orolig. Strax därefter ringer min pappa och säger att han förlorat känseln i halva kroppen. Jag förstod att han hade en stroke och ringde efter ambulans. 

Jag har liksom du funderingar på schizofreni. Det finns i min släkt också. Men det som talar mot det är att själva kärnan i den sjukdomen är att man inte tror sig vara sjuk. Alltså man kan inte reflektera kring möjligheten att man är sjuk utan man tror sig definitivt vara frisk och att "alla andra" vill lura en till att man är sjuk.  Jag tror att man kan ha drag av schizofreni och att det kan öppna sinnena för andliga upplevelser och att om man håller det under uppsikt så kan det vara en fördel. Men jag är osäker! Hur som helst, prova att be om att bli lämnad i fred. Säg att du vill testa och förstå saker och ting, och be sedan om att bli berörd igen när du vill prova om du har kontroll.  Jag tror att det är någon som vill dig väl men att du behöver berätta att du blir orolig eftersom du inte förstår vad det rör sig om.

Upp till toppen
Annons: