Annons:
Etikettmedium
Läst 725 ggr
Pick
2019-06-26 20:58

Medium

Jag har pratat med många olika medium. nu sist pratade jag med en som var otroligt pricksäker men även väldigt rak och tydlig' vilket jag uppskattar. Dock så fick jag inget hopp överhuvudtaget genom detta samtal. Det gav mig snarare ångest och allt kändes plötsligt så fruktansvärt hemskt. Hon sa till mig att om man bara möter motgångar så betyder det att man är på fel väg. Att jag har valt fel väg? Och då menar hon kärleken främst. Jag instämmer inte alls då jag har fått världens finaste krabat med mannen som jag älskar. Men vi har det tufft i perioder tillsammans. Hon så även att vi kommer inte att hålla. Sånt är alltid jobbigt att veta. Men hon tyckte att jag skulle separera från honom om någon månad.. eftersom det är den bästa månaden för mig att separera? Hon så även att du måste göra detta.. annars hamnar jag i ett mental fängelse och får en massa motgångar under som närmaste månaderna.. Det kommer vara värre än förut. Hon sa även att jag bör separera med min man för att träffa en partner år 2020.. våra vägar kommer att korsas. Och det varar längre än 4 år ? Lät inte som något bra enligt mig. Jag vill inte att mitt barn ska växa upp med skilda föräldrar.. Jag ville inye detta. Jag har tänkt i dom banorna innan och gett vårt förhållande flera chanser. Men jag tänker på mitt barn. Sen vill jag naturligtvis ha ett syskon till mitt barn.. men jag vill absolut inte ha det med någon annan. Jag vill ha barnet med min man.. Men när hon såg på detta sätt så vet jag varken ut eller in.. Hon så att ett syskon kommer det att bli. Men inte med vem eller när? Och det här med ödet.. finns det bara ett öde? Jag vet att man kan ta flera olika vägar men vilken är rätt? Hur ska man veta? Jag har mött fruktansvärt många motgångar hela mitt liv. Det är något som jag är van .. men menas det att jag varit på helt fel väg redan då jag föddes? Och hur i hela friden ska man då veta att man är på rätt väg? Snälla. Dela med er av era klokord.. så kanske jag finner lite hopp igen..

Annons:
silverfiisk
2019-06-26 21:05
#1

Följ ditt hjärta och gör det som känns bäst för dig. Lita på magkänslan. Oavsett vad ett medium har sagt så skulle jag personligen inte följa råd som inte känns rätt. Vill du fortsätta kämpa med din man så gör det. Det kanske kommer en dag då du vill lämna, men då kan du göra det då, när det känns som rätt alternativ.

Lona
2019-06-26 21:24
#2

Nu vet jag inte hur ditt förhållande med din man ser ut, men jag tror absolut inte på idén att man ska hålla ihop för att barnet inte ska få separerade föräldrar.
Givetvis ska man inte släppa taget direkt och har man barn tillsammans så tycker jag verkligen att man ska försöka rädda relationen, men det finns nog inget barn som tackar sina föräldrar för att de stannat i en dålig relation för deras skull, snarare tvärtom.
Att växa upp med föräldrar som inte funkar ihop är definitivt inte ett bättre alternativ än två separerade föräldrar som trivs med sina respektive liv! Att dessutom inse så småningom att föräldrarna höll ihop (och mådde dåligt) gör lätt att man tar skulden på sig.

Jag tror inte att det bara finns ett öde och en väg och att om man mår dåligt så har man gjort fel val i livet eller är på fel väg, jag tror att det är mer komplicerat än så. Det är  på både gott och ont men samtidigt innebär det att man kan rätta till det som är fel. Sen tror jag att alla människor mår dåligt i sina liv emellanåt, det vore snarare konstigt om man inte gjorde det.
Man får vissa förutsättningar här i livet, vissa saker går att forma eller ändra, andra får man lära sig att leva med.

Jag har inte jättestor erfarenhet av medium, men jag tycker ärligt talat inte att hon lät särskilt proffsig. Som "mitt" medium sade när jag var där en gång: "Du ska vara stärkt och må bättre när du går härifrån, jag kan ge dig bitar att jobba konstruktivt med men inte som trycker ner dig".
Där tycker jag att hon brast, hon kunde byggt upp dig även om hon kom med i princip samma budskap. Sen litar jag faktiskt mindre på medium som låter spiksäkra, "Om tre månader och två dagar träffar du en ny man som…" än de som visserligen kommer med konkreta grejer men är lite mer öppen för olika vägar.

Lycka till hur du än gör, och ta hand om dig!🌺


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Hukanson]
2019-06-26 23:03
#3

För mig har du pratat med en lifecoach som tydligen vill skaka om dig att tänka utanför bekvämlighetszonen och se ditt ansvar för ditt eget välbefinnande. Allt hon sade var nog ämnat att få dig att acceptera möjligheten att faktiskt göra något för dig själv om den dagen kommer att du faktiskt vill göra det. Om du känner att du verkligen har hamnat i ett dödläge och det enda raka är att förändra din situation så är det inget fel alls med att göra det om det inte skulle svårt såra dina nära och kära - då är det prioriterat att lösa den delen.

Magi-cat
2019-06-27 06:43
#4

Följ din egen känsla och strunta i mediumet! Det är du som väljer, ingen annan och hon har ingen rätt att uttrycka sig på det där viset!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Andeljus]
2019-06-28 09:51
#5

#0 Oj oj oj jag blir alltid lika bedrövad när jag läser och hör om medium som går tillväga på det här viset,ett medium ska endast ge råd och goda såna annars har dom inget som medium att göra.

Det är exakt så som Lona skriver ,  "Du ska vara stärkt och må bättre när du går härifrån, jag kan ge dig bitar att jobba konstruktivt med men inte som trycker ner dig".

Man ska vara stärkt inte sänkt men tyvärr finns medium som inte sköter sina jobb som dom ska sen finns dom som gör ett fantastiskt jobb så det medium som sagt allt det här till dig är inte ett bra medium och du bör inte lyssna på henne och istället som redan skrivs lita på din egen intuition för endast du och ingen annan vet vad som är rätt för dig.

Önskar dig all lycka till och våga lita på din egen känsla för det är den som alltid har rätt ❤️

Upp till toppen
Annons: