Annons:
Etikettertipsråd
Läst 571 ggr
SofiaKA
2019-06-25 10:29

Intuition

Hej Jag heter Sofia och jag har en fråga om intuition, ofta tycker jag att jag känner vad min sambo känner, nästan vad han tänker på och jag undrar bara hur jag får reda på om det är min sanna intuition eller om jag får för mig det. Jag har alltid haft öppna sinnen men övar mig mer att bli ännu duktigare på att känna av. 🙂 Hälsningar Sofia

Annons:
JRSN
2019-06-25 10:57
#1

#0 Vet inte om det kan kallas intuition eller något annat men du har uppenbarligen en paranormal förmåga av något slag. Du måste nog avgöra själv vad som är sant eller inte. Tänk bara på integriteten! Det kan bli väldigt obehagligt för din sambo om han märker att han inte får vara "ifred i sitt huvud". Så om/när du får veta något personligt om din sambo så är det tillrådligt att hålla det inom dig, tills han själv tar upp det. ☝️

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

SofiaKA
2019-06-25 11:04
#2

Tack för svar, ja det är väll det jag vill ta reda på ifall jag håller på att bli knäpp eller ifall mina sinnen är väldigt öppna. Ja det är inget obehagligt mer att han är frånvarande och trött och låg, och det som är lite problemet är att min energi sänks för att jag tar in hans energi lite som att jag blir han.

JRSN
2019-06-25 11:12
#3

#2 Här är några tips som möjligen kan fungera om du behöver 'stänga ner'. 🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

SofiaKA
2019-06-25 11:46
#4

Tack så mycket ☀️

Jag ska beställa kristaller nu och testa det andra med. Toppen!

Ha en fin dag

Maghan70
2019-06-25 20:32
#5

Haha så roligt. Jag upplever själv det ofta.  Jag tror att det finns en "sändare" och mottagare.  Min man är också väldigt andligt mottaglig och idag i bilen på väg hem så tänkte jag på svamp.. att vi kanske borde åka ut och plocka lite sommar gulingar snart.

Då utbrister han: - Det börjar komma upp lite svamp nu. Ska vi åka ut och kolla snart?

Jag har upplevt detta med många i min närmaste krets.  Men jag har som oftast upplevt det som att jag är sändaren och dom uppfattar vad jag tänker på.

Magi-cat
2019-06-28 12:44
#6

#0 Hejsan!

Intuitionen använder vi varje dag, fast vi kanske inte tänker på att det är just intuition. Det är inte nödvändigtvis paranormalt och definitivt inget Tecken på att man håller på och "bli knäpp". 🙂

När vi lever nära en person, särskilt om det är en längre tid, är det lätt hänt att tankarna går i samma banor. Det kan vara en association till något tidigare gemensamt upplevt eller att vi bara vet vad den andre skulle reagera på. Det är ganska trevligt, tycker jag, och upplever det ofta.🙂

(Om den andre är väldigt trött och låg kan det förstås vara bra att fokusera på något som gör en stark. så man inte påverkas för mycket.)

Här är en artikel om intuition som jag skrivit på OF:

https://oforklaradefenomen.ifokus.se/articles/553c8d7ace12c476d100016d-intuition?articles-1


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Magi-cat
2019-06-28 12:50
#7

#5 När du skrev det där om sändare och mottagare kom jag att tänka särskilt på en lärare jag hade i grundskolan. (För så där en hundra år sedan. 🙂)

Jag fick ofta in vad han hade i tankarna för klassen, alltså utöver det där vad som kommer på nästa prov som han pratade extra mycket om. Ofta undrade jag om det var jag som var sändare eller mottagare, men jag kom nog aldrig fram till vilket det var.🙂
Det var i alla fall inget mystiskt. Bara en aning irriterande. 😃

Kanske är vi människor inte så åtskilda som vi ofta tror.

Vi är alla av samma stjärnstoft.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

SofiaKA
2019-07-10 07:57
#8

Tack Magi-cat för bra tips och intressant artikel 🙂 det är intressant att komma underfund vad det egentligen är för något. Om det är så att magen känner av så mycket så är det kanske därför vi har magknip när vi är nervösa? ”Fjärilar i magen vid förälskelse ?”

Upp till toppen
Annons: