Annons:
Etiketteralternativmedicinhälsa
Läst 715 ggr
Mortricia
2019-06-04 09:43

Healing/chakrahealing/regression?

Hej Jag har harvat på öppenvårdspsyk i 15 år nu, med och utan medicin. Jag tror att problemen började i barndomen pga blockeringar jag har. Också många som gått bort som stått mig nära. Jag tror inte längre på en lösning inom vanliga vården eller kemisk medicin, jag tror att det finns en annan lösning som inriktar sig på de revor jag har i själen. Finns det någon som håller på med healing här (som är rimligt pris för en ensamstående) eller vet något om regressionstetapi? Tacksam för svar💕

Annons:
JRSN
2019-06-04 09:59
#1

# 0 Jag tror att första steget är att identifiera de 'revor' som du talar om. Steg två är förstås att försöka skapa nya livsmönster, nya förhållningssätt till omvärden som innefattar ett bättre personligt skydd. Detta är svårt för vi måste formligen vända ut och in på oss själva under en period. Duktiga regressionsterapeuter finns lite överallt, man får googla runt, jämföra priser och så.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Mortricia
2019-06-13 08:27
#2

Tack för svar JRSN. Har du tips på någon? Tror jag inte haft förmåga eller vilja att ta tag i vissa bitar. Tänkt att det förflutna får vara. Men som små flöten poppar de saker man försökt sänka till botten ändå upp till ytan. En sak att tänka att man behöver göra något. Steget till handling är något knepigare.

JRSN
2019-06-13 20:12
#3

#2 Har inte något tips om en specifik terapeut, det kan vara bra om man finner någon i närheten där man bor. Sen är det förstås en prisfråga också, om den vanliga vården är otillräcklig så får man ju vända sig till den 'öppna marknaden', där kan priserna variera väldigt. 

Ett generellt tips om olika terapier är att börja med de enkla och lättillgängliga formerna. Sedan gå vidare steg för steg med mer djupgående och avancerade metoder. Kropp och själ behöver liksom få tid att smälta de förändringar som blir. Personligen föredrar jag terapi enligt alternativ medicin men alla är olika och man får känna in lite vad som passar en själv. 🙂

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Magi-cat
2019-06-13 20:20
#4

Reglerna:

  1. Frågor som handlar om kroppsliga symtom, där man upplever yrsel, stickningar i kroppen, psykiska problem och så vidare kommer alltid ges tips om att uppsöka läkare (oavsett vilken trosuppfattning man har).

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

JRSN
2019-06-13 23:27
#5

#4 Absolut. Men Mortricia säger ju här uttryckligen att hen "inte längre tror på en lösning inom vanliga vården eller kemisk medicin".

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: