Annons:
Etikettmedialitet
Läst 2201 ggr
mörkaögon
5/30/19, 2:45 AM

Skeptiska vänner

Hur hanterar ni andra vänner och bekanta som är skeptiska till det övernaturliga?

Jag är inte den som basunerar ut mina förmågor men ibland händer saker som får människor i min närhet att ifrågasätta och när jag svarar skrattar de och tittar på mig som om jag inte är riktigt klok. :D

Låt mig ta ett exempel:

Förra helgen hade vi gäster, ett par nära vänner kom på besök. Efter maten fastnade vi runt köksbordet i intressanta samtal. Plötsligt smällde något till i vardagsrummet, ca fyra meter bort. Alla hajade till och undrade vad det var så jag tog en titt. Ett av mina och makens bröllopsfoton hade "hoppat" ned från hyllan och landat upp- och ned på golvet. (Om det bara fallit rakt ned hade det hamnat på byrån som står under) Fotot låg som om någon kastat iväg det och för min del var det självklart att det var farmor som busade… igen. :D

Jag ställde tillbaka fotot och anslöt till de andra igen och mannen i det gästande paret frågade vad som hänt så jag svarade att "äh! Det vara bara min gamla farmor som skojade lite!" Varpå han tittade på mig som om jag varit en grön gubbe från en annan planet. 

Jag kan bjuda på det… men borde jag svarat något annat?

Hur gör ni andra? :)

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Annons:
Amandla
5/30/19, 10:26 AM
#1

Jag brukar säga "jag vet vad jag tror på, du får tro på vad du vill" ifall någon verkar skeptisk.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
mörkaögon
5/31/19, 11:25 PM
#2

I går "hoppade" en stor blombukett ned från köksbordet. Den stod i vasen mitt på bordet och plötsligt låg allt på golvet och vasen var trasig. Och här sitter jag och undrar vad farmor har emot pioner?! :D

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

[Andeljus]
6/2/19, 5:59 PM
#3

Äsch bara var den du  är och lita på det du ser och hör , strunta i andra för du är på plats och ingen kan avgöra för dig vad du ser hör och upplever 😎

P.O
6/9/19, 9:59 AM
#4

Jag håller allting själv och blir tyst och jag vet vad jag upplevde när dom andra sitter och säger till varann ” hörde du nåt!?, ja, det var någon granne!” Och jag blir helt tyst där jag kan uppleva som är relaterad till mig ute på en gemenskaps plats och även på mitt jobb. Jag har en killkompis och det är bara vi som kan uppleva samma sak hemma hos mig och ser samma naturväsen. Vi vet att det finns folk som inte förstår. Han upplevde sin mamma där hemma som är med honom och Orber.

P.O
6/9/19, 10:00 AM
#5

🤫

Upp till toppen
Annons: