Annons:
Etikettupplevelser
Läst 608 ggr
bernadette
5/25/19, 7:42 PM

Påverka fysiska fenomen med tankens kraft

Har någon av erfarenhet av att kunna påverka saker med hjälp av tankens kraft? Alltså rent fysiska fenomen. Har någon upplevt sig kunna göra det? Det här ämnet har börjat intressera mig på senare tid. Det närmaste jag själv kommit i mina egna erfarenheter av ämnet, är tillfällen då det varit fel på nåt mekaniskt som bara måste fungera. Till exempel en bil. Då har jag ägnat intensivt "tankearbete" åt att önska/be om hjälp att få saker att fungera. Alla gånger har detta funkat och räddat oss från vidare problem så att vi kunnat ta oss hem för att ta ett exempel. Ett annat exempel är för inte så länge sen när jag satt eldvakt ute på gården. Vi hade gjort upp en majbrasa för att bränna kvistar och löv. Det var så pass vindstilla den kvällen att röken knappt for nånstans utan i en jämn takt snett förbi mig relativt nära marken några meter från mig. Fick då för mig att i mina tankar be röken ändra riktning och som en sort smudgingprocess överskölja mig. Vilket den gjorde till min förvåning alldeles strax efter att jag tänkt tanken. Utan att det började blåsa mer eller att draget ändrade riktning så ändrade röken riktning och översköljde mig där jag satt. Jag blundade och lät det ske. Det hela pågick en kort stund tills röken ändrade riktning på nytt till den ursprungliga riktningen. Det var jätteskumt det som inträffade, men det lämnade en stilla tackamhet hos mig.

Annons:
Upp till toppen
Annons: