Annons:
Etikettoförklaradefenomen
Läst 665 ggr
Emilia0003
5/18/19, 12:08 AM

Bortkastade saker kommer tillbaka

Hej

För ca 2 veckor sedan kastade jag bort något som jag behövde bli av med, orelevant vad för föremål- men jag kastade det i en offentlig soptunna påväg till skolan så inte jag skulle bli förknippade med det. Jag skrev till och med ner det in min "dagbok".

Jag har en klar bild av när jag kastar föremålet med 100% säkerhet, så varför hittar jag det idag i min jackficka. Jag ser ingen annan logisk lösning än att jag blir/är galen och jag är rädd att där är något allvarligt fel med mig… Vet någon vad som händer mig? Eller är typ universum ute efter mig? Snälla hjälp mig, tack

Annons:
Magi-cat
5/18/19, 7:41 AM
#1

Hejsan!

Först vill jag säga att det du beskriver inte betyder att det är något fel med dig och jag är till 100 % övertygad om att typ universum inte är ute efter dig eller så!

Jag skulle tro att det där händer oss alla och att vi kan känna igen oss lite grann. Vårt minne fungerar inte alltid perfekt. Ibland kan vi ha en minnesbild av att vi gjorde något, men det vi minns är minnesbilden, inte vad vi i själva verket gjorde.

Så jag gissar att du gick noggrant igenom i tanken vad du skulle göra, så noggrant att du trodde du gjort det, eftersom det var viktigt.
En annan möjlig variant är att du hade två exemplar av det du gjorde dig av med och således hittade den andra i din ficka.
En tredje variant är att du tog upp fel föremål ur din ficka och kastade det, medan det du ville göra dig av med låg kvar.

Hoppas du känner dig något lugnad. (Nästa gång du ska göra något sådant viktigt, ta gärna en bild med mobilen, så har du den att hänga upp dig på om inte annat.)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: