Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1104 ggr
Minaojag
2019-04-02 00:12

Samma tid varje kväll

Hej! Vi har hört kraftiga knackningar på fönster och dörrar här hemma. Öppnar, tittar, ingen där. Har hört en man som ropar "Hallå" samt fler saker. Samma tid varje kväll. Varför?

Annons:
JRSN
2019-04-02 10:13
#1

Det kan vara en avliden ande som söker kontakt i något syfte. Kan vara en nära anhörig eller någon som hör till platsen/huset. Om ni inte är mediala själva så kan det vara idé att anlita ett erfaret medium som kan reda ut saken.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Minaojag
2019-04-02 15:06
#2

Det känns otäckt och både jag o mina barn blir skrämda. Har ingen nära anhörig som gått bort på sistone. Kan anhöriga "komma tillbaka" även efter många många år eller är det närmsta tiden efter dödsfallet? Jag är inte medial men jag känner av saker och är öppen, känner "närhet" av någonting titt som tätt. Hur får jag kontakt? Och vart anlitar man ett medium?

Minaojag
2019-04-02 15:08
#3

Just nu går vi runt och är rädda och det känns ju inte ok i vårt eget hem 😞

JRSN
2019-04-02 19:40
#4

Min erfarenhet är att det oftast inte finns anledning att vara rädd för sådana här fenomen. Avlidna andar kan bli väldigt enträgna när de söker kontakt men de enda "medel" de förfogar över är s.k. spökerier i form av knackningar, saker som rör sig eller flyttar på sig, subtila röster etc. Kanske är det just för att du känner av saker som anden har valt dig, av något skäl. Det finns exempel på att personer har "dragit med sig" andar hem från en helt annan plats. Andarna väljer sina "kontakter" utifrån hur stor möjligheten är att uppnå en kommunikation, en dialog.

Pröva att söka på 'medium' + orten där du bor. Det finns många dugliga medier överallt i landet. Borde inte vara så svårt att hitta någon. Kostnaden brukar i regel ligga omkring 600 kr/tim, dyrare medier är inte nödvändigtvis bättre.

Anhöriga kan komma tillbaka även efter längre tid. Det kan finnas något de vill ha sagt eller något de vill varna för. Det kan även röra sig om en kontakt med de allra bästa avsikter, någon som vill berätta vem de är, att de existerar och att de finns i bakgrunden för att hjälpa till om det skulle behövas.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Minaojag
2019-04-02 21:16
#5

Tack JRSN för svar 🙌 Jag tänkte på det här med knackningarna, det var fyra starka knackningar varje gång. Betyder det nåt speciellt?

JRSN
2019-04-02 22:40
#6

Tror inte fyra knackningar är något speciellt annat än att anden vill visa upp en medveten närvaro. Dvs visa ett Tecken som avviker från slumpmässiga ljud.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Annons:
Huygens
2019-04-03 12:36
#7

sök bland äldre inlägg

[Forest]
2019-04-09 10:21
#8

Själv har jag hört flera gånger hallå när jag gått ner till tvättstugan/förrådet. Jag får inget obehag utan första gången vart jag väl lite väl mer vem är här nere i mörkret?! Öppna o titta igenom där jag hörde rösten och sen sa jag jag blir inte rädd och sen går jag och små pratar lite :) Grannen som har hört mig fråga om jag prata med någon nä mig själv bara :D Så om jag letar efter en sak i en låda så säger jag nä här är den inte är nästa låda osv. Tvättar jag säger jag här en till svart strumpa och så lite tvättmedel i facket och sen sätter jag på maskinen så där nu går jag. 😎

5 Jag tror att det är någon som helt enkelt säger hej. Vill du/ni inte bli mer på hälsade så kan man säga hej du nu får det vara bra. Vi vill inte att du knackar eller pratar mer med oss. Att man tydligt pratar och säger det är bra nu det räcker kan ofta hjälpa.

Upp till toppen
Annons: