Annons:
Etikettsorg
Läst 1114 ggr
PAH
2019-03-28 19:15

Änglahund

Hej !

Igår var vi tvungen att ``ta bort´´ vår älskade hund Rita efter en tids sjukdom,och även fast hon inte var frisk så var hon de senaste dagarna jätteglad och hon var glad att träffa veterinären,hon var nyfiken och hon pratade i ett. Men… det som jag är undrande över är,när vår förra tik gick bort så kontaktade hon oss rätt omgående,men det har inte Rita gjort,så jag undrar om ett djur kan ``fastna´´ mellan 2 världar? 

En sak som jag undrar också över om hon är arg på oss för att vi lät henne gå?  Hon blev bara 7,5 år och skulle haft flera år kvar och saknaden efter henne är jättestor.

Det jag också undrar är hur hon har det och hur hennes känslor är nu.

/Per-Arne

Annons:
[Paranormal team värmdö]
#1

Så sorglig beklagar verkligen vad va hon för ras😭😪hon kommer finnas här hon lämnar inte sin själ

Sparven88
2019-03-28 19:44
#2

Beklagar! Jag har inget direkt bra svar att ge dig, mer än att jag kände samma som du när jag fick ta bort min katt i julas. Just det här om djuret kände ilska för att vi tog beslutet att låta det somna in. Jag sa det till veterinären och hon svarade att så inte alls var fallet, utan att katten istället känner tacksamhet för att vi tog beslutet att han inte skulle ha ett värdigt liv om vi behöll honom vid liv bara för vår skull. Man åsidosätter sina egna känslor för djurets bästa. För så klart vill vi ha kvar våra djur hos oss, men inte till vilket pris som helst. Du ska se att Rita ger sig til känna, när hon är redo och när ni är redo! Djuren ger så mycket glädje, och fy vad jobbig den dagen är då man tvingas ta beslutet! 💐

PAH
2019-03-28 19:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hon var en smålandsstövare.

Magi-cat
2019-03-28 19:59
#4

Vilken underbar hund! Beklagar sorgen! ❤️🐶

Ni gjorde vad ni måste, den där sista tjänsten för djuret som man inte vill, men måste. Det var för hundens bästa för hon skulle slippa lida. 

Saknaden går väl aldrig riktigt över men de har en plats i våra hjärtan. ❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

PAH
2019-03-28 20:20
#5

Jag hoppas hon väntar på oss ( och även hunden före henne) vid regnbågsbron och att vi får vara tillsammans igen när det är vår tur att resa. Just nu känns ett liv utan henne fruktansvärt ont.

[Paranormal team värmdö]
#6

Å vilken underbar hund värsta beslutet man kan ta i bland måste man släppa taget den dag vill man inte uppleva

Annons:
PAH
2019-03-29 09:11
#7

Man önskar att det fanns besökstid där så att man fick träffa dom igen och på så vis få veta att dom har det bra och att dom är lyckliga.

Magi-cat
2019-03-29 09:17
#8

#7 Det har jag också önskat många gånger. 🙂❤️🐱🐶

Eller åtminstone en brevlåda. ✉️🌈❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

mörkaögon
2019-03-31 00:27
#9

Nej, hon är inte arg. Hon kommer att ta kontakt när hon är redo för det. Ha tålamod. :)

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

PAH
2019-04-02 06:17
#10

#7 Ja tänk om det fanns en brevlåda där man kunde lämna brev eller meddelanden till dom så dom visste att man saknade dom jättemycket 🐶❤️.

#9  Ja jag hoppas att det är så,just nu undrar jag om vi gjorde rätt som lät henne somna in,det dåliga samvetet har börjat gro 😕.

Magi-cat
2019-04-02 08:30
#11

Jag tror djuren förstår. Ni hade säkert i samråd med er veterinär gjort allt för er hund och nu gjorde ni det där sista som man måste ibland fast man helst inte vill.

Det är inte ovanligt att folk berättar att hunden/katten verkar glad den sista stunden. Ibland tror jag de gör det för vår skull, "titta här matte, var inte ledsen, det går bra ska du se". 

De finns alltid med oss i våra hjärtan. ❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Amandla
2019-04-02 09:51
#12

När min första hund gick över fick jag en hastig bild till mig av hur han dansade över till andra sidan (han gjorde ofta så när han var glad, snurrade runt runt på bakbenen) och så hörde jag "Äntligen!" ❤️När min andra hund gick över kände jag som en stark vind av kärlek och hörde "Tack!" ❤️


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2019-04-09 10:30
#13

Jag tror att våra djur träffar man sen på andra sidan. Jag ser själv min mamma med sin älskade hund och katt. Jag ser min mamma och pappa men vid mammas sida är djuren.  Jag tror alla som man håller varmt om möter man sen på andra sidan ❤️

Även jag säger beklagar förlusten otroligt fin liten vän 🌺

Annons:
Upp till toppen
Annons: