Annons:
Etikettofftopic
Läst 1641 ggr
x-karmaskuld-x
3/26/19, 1:42 AM

Otäcka vibrationer med vidrig frekvens

Jag lägger in detta under off topic, för jag tror det är mer troligt att det är en störning som kommer från grannen, pga nånting som vederbörande sysslar med som orsakar vidriga vibrationer, som känns för jävligt i kroppen. Tror det är nån slags maskin vars vibrationer överförs till stommen, som både kan kännas direkt från väggar och golv, eller att det blir luftburet, d.v.s. radierar från väggar och golv också.

Jag har klagat på detta hos hyresvärden, men utan resultat; utan istället har JAG blivit varnad för att jag kontaktat grannen. Jag är inte särskilt mycket lagd åt det paranoida och konspiratoriska hållet, men oundvikligen så infinner sig ju en sådan känsla, att hyresvärden verkar skydda deras verksamhet.

Det har bytt namn på dörren 3 gånger se'n jag flyttade in för 3,5 år sedan (grannen under mig på 2:a våning), alltså är det 4:e hyresgästen i ordningen. Jag tycker det är konstigt att samma störning och samma ljud jag hör från lägenheten under kvarstår, om det nu är helt nya grannar med förstahandskontrakt, då det ju är köpoäng som avgör vem som har förstatjing på lägenheten. Jag tycker det verkar som att det är andrahandskontrakt, för på så vis kan de ju hålla på, och namnbytena på dörren är väl bara en front kan man tänka.

Det konstiga är också att kvinnan (ungefär i 60-årsåldern) som  bodde där när jag flyttade in, nu har flyttat till grannuppgången istället, fast nu bor hon i en 1:a istället för en 2:a. Tror hon upplät (då hon var skriven där) och fortfarande upplåter sin lägenhet åt dem som håller på och gör mitt liv till ett helvete. Kan ju nämna att efter första namnbytet kollade jag upp hur gamla dem var (ett mans- och ett kvinnonamn), och det visade sig att de var i 50-årsåldern. Men de jag stött på i trappuppgången och även sett på balkongen har bara varit unga grabbar mellan 20-30 nånstans.

Och att det skulle vara ett ljudsystem är uteslutet, för jag har inte haft ont av det förut där jag tidigare bott, ej heller hemma hos kompisar i deras lägenheter. Och det kan också vara väldigt oregelbundet, t.ex. knappt en lugn stund från måndag till fredag, och sen kanske kav lugnt under helgen, och kanske ytterligare några dagar om man har tur. Det brukar ju vara som mest störningar från grannar på helger, så det följer ju inte mönstret för fem öre. Och det kan köra i gång mitt i natten och hålla på en hel arbetsdag. Och startar dem på eftermiddagen så kan de avsluta mitt i natten, och några minuter efter det blivit lugnt så kan man höra en bil åka iväg på gatan. För det hörs väldigt tydligt, då det inte är nån annan trafik ö.h.t. vid den tiden.

Jag får ibland rätt frekvent gå ner i källar'n och lägga mig i förrådet för att jag inte ska bryta ihop och brytas ner totalt av sömnbrist. Det verkar (alltför ofta tyvärr) också som att de tycks jävlas med mig och ibland nästan ha som regel att starta upp i det ögonblicket jag går och lägger mig; illvilligt alltså. Det har ju fått mig att undra ifall de har avlyssning och även visuell bevakning, men hur skulle det gå till? Då har man nästan istället undrat ifall det är nåt övernaturligt; kanske nån eller något som inte gillar (för att uttrycka det milt) hur jag lever mitt liv. Men isf kunde ju den/det/de lika gärna kunna jävlas med mig i källar'n också, men där är det aldrig några störningar.

Och som ni förstår när jag säger att det är lugnt i källar'n, så är det alltså inte några psykiska problem jag lider av, ifall nån nu initialt blev frestad att tro det. Och jag kan ju också tillägga att inga andra grannar verkar störas av detta, fast iofs, jag bor ju inte i deras lägenheter, men förmodligen har dem det nog väldigt lugnt pga att detta tydligen inte sprider sig i stommen till dem. Men vår uppgång är närmast gaveln (så det är inte så många angränsande lägenheter), och de verkar hålla till precis under mitt sovrum, d.v.s. i deras dito, eller kanske i hallen med nån maskin gentemot väggen till deras sovrum. Och grannen på 1:a våning är en man på 85 år, så han kanske pga sin ålder inte är så representativ, då han kanske har blivit rätt avtrubbad.

Nu har detta blivit ett väldigt långt inlägg, men jag skulle vara för evigt tacksam om nån kanske kunde hjälpa mig att få svar från andevärlden vad detta är som dem håller på med, samt kanske också få mina misstankar bekräftade ifall det nu är så att de är skyddade av hyresvärden. Och förhoppningsvis kanske också få tips om hur jag kan komma tillrätta med detta.

Kan ju också lägga till att jag kontaktade ett lokalt medium, och hon sa att hon skulle höra av sig efter 2-3 veckor, men henne hörde jag aldrig av igen….. Vet inte vad som hände där, men jag försöker med ett inlägg här istället, så får jag se om jag får napp. /Mikael

Annons:
Huygens
3/26/19, 2:26 AM
#1

Wi-Fi, strålning från router i trådlöst nätverk?

Magi-cat
3/26/19, 8:17 AM
#2

Kontakta hyresvärden med begäran om en ljudmätning över dygnet!

Om inte det hjälper, kontakta Hyresgästföreningen!

Prata gärna även med andra grannar och fråga dem om de också besväras av ljud i huset. Om det är så att det känns i stommen, borde de också märka något.
Om det är lugnt under helgen, men hörs i veckorna, verkar det vara något jobbrelaterat.

Prata med människor du känner väl och be dem komma och lyssna i din lägenhet.

Om inget av detta ger något resultat skulle det nog vara bra om du söker typ en öronläkare för att få helt klarlagt om det inte kan vara någon typ av tinnitus eller så.

Hoppas att du får gåtans lösning och får det lugnt! Det är otroligt störande med vissa ljud!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Mikael68
1/23/20, 7:22 PM
#3

Det känns vidrigt i kroppen, och speciellt när det vibrerar i magen. Något producerar ju dessa vidriga frekvenser, men Wifi är det knappast, för det använder jag själv utan att känna nånting. Tror ju det är nåt mekaniskt som står och vibrerar nere hos grannen, då jag kan känna av det i väggen i mitt sovrum. Ingen annan granne har klagat, men det betyder ju inte att jag är unik vad det gäller att känna av detta. Dessutom kan det ju vara som värst i min lägenhet, och kanske betydligt lugnare hos de andra grannarna. Förstår mig inte på detta, för jag har inga besvär när jag hör att dom spelar musik eller har besök av kompisar och skrattar och har trevligt. Då borde det ju vara som värst, men paradoxalt nog brukar det starta när det är som lugnast. Ofta på nätterna, och konstigt nog brukar det alltför ofta starta när jag ska lägga mig för att det ska vara en tillfällighet. Så det känna som att det är medvetet, bara för att jävlas. Ibland tror jag att de endast gör det för att plåga mig, och det skulle ju förklara varför bara jag störs, eftersom det bara är riktat mot mig. Men jag kan ju också höra ibland att det låter från nåt reglage eller liknande som det kan smälla till i. Även små dunsar i deras golv, som säkert kan härledas till nån maskin, iaf vad det verkar. Har bytt namn några gånger hos grannen under, men eftersom verksamheten fortgår, förstår man ju att det måste vara uthyrt i andra hand. Tror dock ibland att det måste vara nåt övernaturligt, för jag kan inte förstå hur dom skulle kunna ha sån koll hela tiden på var jag befinner mig i lägenheten. Blir inte klok på detta, men tack och lov kan jag ju gå ner och lägga mig i källarförrådet när det blir för jävligt, för där är det alltid lugnt iaf. Ja, herregud…

Mikael68
1/23/20, 7:31 PM
#4

Vill bara klargöra att det är jag som skrev det ursprungliga inlägget, fast under annat användarnamn (x-karmaskuld-x).

[Jbgs]
1/25/20, 7:53 PM
#5

Hur gammalt är huset ? Det första jag tänker på är ventilations fläktar. Vissa hus har modernare system som mäter av inomhus luften, å startar av sig själva,skulle kunna va en fläkt med ett dåligt lager som sprider vibrationer, dessa ljud å vibrationer kan va riktigt jobbiga ! Vissa av oss är extra känsliga för vissa frekvenser, å en dålig fläkt kan skapa dessa jobbiga ljud/vibrationer. Är du medlem i hyresgäst föreningen ? Kontakta dem å förklara ditt problem isåfall ! Finns mätare som känner av dessa ljud, kunde varot bra att göra en mätning i lägenheten ju !

Magi-cat
1/25/20, 8:03 PM
#6

Stämmer, infraljud (lågfrekvent ljud) kan kännas som vibrationer i kroppen fast man inte direkt hör något. Det kan mycket riktigt vara fläktsystemet som framkallar vibrationerna och är säkert urjobbigt att uppleva!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[Jbgs]
1/25/20, 8:10 PM
#7

Jag har känt av dessa ljud å dem är fruktansvärda!

Mikael68
1/31/20, 1:15 PM
#8

Jag är tacksam för alla svar, men jag har uteslutit fläktsystemet, för det kan vara ett helvete under en längre period, för att sedan vara lugnt en period (oftast bara nån eller ett par dagar). Så det följer ju inte nån som helst logik som korrelerar med en sån förklaring. Och jag har som sagt inte några psykiska besvär, så det är inte orsaken. För det behöver inte upplevas som värst när jag mår som sämst, och mår jag bra kan det vara en helvetisk tillvaro. Men man är ju iaf bättre rustad att stå ut om man innan har fått sova ordentligt och bli utvilad. Men när det sätter igång ger det ångest, och även om det är lugnt för stunden så finns ju alltid stressen där, för man vet aldrig när det sätter igång igen. Och man är inte fredad nån tid på dygnet. Kan ju tillägga att det knappast är nåt kroppsligt heller som orsakar dom här vibrationerna, för nere i källaren är det kav lugnt. Jag är säker på att det är en extern störning, och jag tror grannen håller på med nånting. Att inte nån annan granne verkar störas betyder ju inte nånting egentligen, för dels kan det vara som värst i min lägenhet, och sen är ju knappast ett fåtal människor ett tillförvitligt statistiskt underlag. Jag menar, visst, en del kanske inte skulle störas alls eller väldigt lite. Men det finns definitivt de som skulle uppleva samma helvete som jag, för jag är inte unik vad det gäller att plocka upp detta. Har som sagt inte fått nåt som helst gehör hos hyresvärden, utan jag har istället fått en varning för att jag kontaktat grannar. Snacka om att de bakbundit mina händer! Det är en otroligt frustrerande känsla, och man bryts ner mer och mer. Inte heller vill de hjälpa till att mäta annat än de eventuellt låga frekvenser som kan komma från ventilationssystemet. Och det kan de göra på dagen, men inte mäta i mitt sovrum på natten, med hänvisning till att en sån känslig apparatur ej går att använda i en stad pga bakgrundsbruset! Men på dagen går bra! Var finns logiken i det?! Dom är väl antagligen livrädda att en liten snöboll skulle bli en stor lavin om dom skulle hjälpa mig, för då måste dom ju hjälpa alla som är utsatta för det här. De har helt enkelt varken tid eller pengar för detta. Har ju också tänkt att det skulle kunna vara nåt övernaturligt, men då skulle jag ju inte vara fredad nere i källaren heller. Men å andra sidan, hur skulle grannen kunna veta när jag lägger mig och köra igång precis då?, som tyvärr händer alltför ofta. Jag önskar mig bort, långt bort….

Magi-cat
1/31/20, 5:41 PM
#9

#8 Förstår att det är jobbigt med oljudet! 
Får du ingen hjälp av Hyresgästföreningen heller?

Men beskyll inte grannen, den kanske inte har ett dugg med saken att göra!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Mikael68
1/31/20, 6:23 PM
#10

Jag är inte medlem där, och jag tror inte man kan låna nån sån utrustning av dom så att man kan mäta infraljud. Och om det är som ett medium sa som kontaktade mig härinne att det är som ett genomfartsstråk av andar i min lägenhet, och som värst i mitt sovrum, ja, då vet jag inte hur det skulle kunna kännas precis som låga frekvenser gör. Har läst mycket om hur det kan påverka kroppen, och det stämmer med mina upplevelser. Däremot har jag aldrig läst eller sett på nåt övernaturligt program, t.ex. Det Okända, att nån nånsin har beskrivit att de upplevt andenärvaro på det sättet. Vet inte vad jag ska ta mig till; står och stampar på samma fläck hela tiden utan att nånsin göra några framsteg. 😔

[Jbgs]
1/31/20, 6:28 PM
#11

# 8 du skulle verkligen ha en frekvensmätare ! Finns såna appar med, jag hade börjat med å ta hem en sån app å försöka mäta av detta ! Som sagt så känner vissa av oss av detta mkt mer påtagligt än andra,fråga mig inte varför, testade en app mot myggor för ett tag sen,där kunde man ställa frekvensen, å när ja testade olika frekvenser så plågades jag nått otroligt när dem runt omkring inte märkte nått. Känner du så som jag gjorde så förstår jag dig ! Mät av detta nu å uppdatera oss !

[Jbgs]
1/31/20, 6:30 PM
#12

#8 även om du inte är medlem i hyresgästföreningen så tror jag du kan ringa dem å rådfråga

[Jbgs]
1/31/20, 6:37 PM
#13

# 10 nu fick jag upp ditt sista inlägg ! Ok intressant att ett medium sagt detta, hade fast det försökt mäta av ljuden ! Men är det övernarturligt så kan det ju funka med helt andra metoder, som att stänga ner sig, finns många trådar om detta här på övernarturligt Och många duktiga med för den delen !

Annons:
Mikael68
1/31/20, 6:40 PM
#14

Tack ska du ha för att du tog dig tid och bryr dig. Men skulle verkligen en app fungera? Det krävs ju speciella mikrofoner för det, vilket inte finns på en mobil. Har dock kollat upp vad såna kostar på nätet, och de är inte billiga kan jag säga. Och jag skrev för ett par år sedan till HGF, men fick dessvärre inget svar. Kanske borde pröva igen. Tack än en gång!

[Jbgs]
1/31/20, 6:44 PM
#15

# 14 ok har aldrig testat dessa appar men är det en hyffsad modern telefon du har så borde den lösa det tror jag ! Ja hade iallafall testat å dra igång en sån, först när inget märks av, å sen när det märks av… hade ju varit ett intressant test !

Mikael68
1/31/20, 6:47 PM
#16

Ja, kanske att det trots allt beror på att jag är öppen. Inte för att jag är medial, men jag är å andra sidan väldigt känslig. Och lägger man också till det faktum att jag är försvagad pga att mitt liv ligger i ruiner, där kärlek ständigt har lyst med sin frånvaro, så är det ju nåt som gör mig till en lätt måltavla, tänker jag.

Mikael68
1/31/20, 6:54 PM
#17

Kan ju testa att ladda hem en sån där frekvensgenerator, men jag tror tyvärr att följande logik är sann: kan inte ditt ljudsystems mikrofon registrera den låga frekvensen, kan inte heller samma ljudsystems högtalare återge densamma.

[Jbgs]
1/31/20, 7:49 PM
#18

#17 absolut kan det va så, men kunde va kul å se siffrorna denna app visar när du känner av detta ! Sen efterlyser jag dessa proffs på denna sida inom övernarturligt som helt klart har kunskap om detta/ om det skulle va övernarturligt ! Finns faktiskt människor här som har kunskap om detta/ åsikter… dem kan ju ge sina tankar om detta fenomen med !

Tant Grön
1/31/20, 8:01 PM
#19

En kompis hade liknande problem. Jag och hon kunde höra det, men inte min man när vi var där. Det var ett lågfrekvent, oregelbundet ljud som varierade i styrka och ibland var det tyst. Trodde först det var trafiken, men sen blev ljudet så högt så det vibrerade i bröstet. Tyvärr kan jag inte säga vad det var. Hon sa att många gånger började det sent på kvällen och höll på av och till på natten. Det bodde ett par yngre killar där som hon misstänkte. När dom sen flyttade så slapp hon ljudet.

Jag tänker om det kan vara något spel dom höll på med, finns det något sådant? Kanske kopplat till en subwoofer?

Mikael68
1/31/20, 8:26 PM
#20

#18 Jo, för skojs skull kan jag ju testa. Och visst tycker man att det borde finnas kvalitativt folk som kan hjälpa mig. Kanske borde lägga ut mitt problem som varande övernaturligt, och inte bara här som off topic.

Annons:
Mikael68
1/31/20, 8:49 PM
#21

#19 Jo, fast jag tvivlar på att det är ett ljudsystem, då jag har hört när dom spelar musik och inte störs alls av det. Och skulle dom sitta och spela spel så skulle man ju höra tjo och tjim och skratt när dom lever sig in i spelet, men inget av det. Hör att det är livat när dom har besök ibland, men ingen störning då heller. Tror att det kan vara nån maskin som vibrerar och det överförs till stommen, och kan inte bara kännas vid direktkontakt med väggar och golv, utan också att det blir luftburet pga att det också radierar från väggar och golv. Men det stämmer att det kan gå upp och ner i intensitet, t.o.m. ibland bli bedrägligt lugnt innan det tar fart igen. Tycker mig höra att det låter som de slår till på nåt reglage och då ökar det alternativt minskar i styrka. Dessutom hör man titt som tätt dunsar i golvet, som om nåt maskinellt arbetar. Och ofta startar det mitt i natten, och typiskt nog sker det alltför ofta att de kör igång precis när jag lagt mig. Förstår inte hur det går till, för de kan väl knappast se eller höra mig. Så därför pendlar jag mellan grannförklaringen och den övernaturliga diton. Det är som en förbannelse eller djävulsk mardröm man aldrig vaknar upp från. 😫

Mikael68
1/31/20, 8:52 PM
#22

#19 Förresten, tack för ditt inlägg. 🤗

Tant Grön
1/31/20, 9:57 PM
#23

#22 Menade inte att dom spelade musik, utan mer som detta som jag fann när jag googlade runt lite. Du vet, alla människor är inte snälla.

https://www.youtube.com/watch?v=H8pZmH5DHnQ

https://www.youtube.com/watch?v=H8pZmH5DHnQ

Mikael68
2/1/20, 12:01 AM
#24

#23 Tack för tipset! Jag har allt misstänkt att de ibland medvetet har plågat mig, men jag har ju inga bevis förstås. Fast ett medium härinne påstod att det var en genomfartsled för andar genom min lägenhet, och inte några illvilliga grannar. Utan snarare att andevärlden använder sig av inte bara min negativa energi utan även grannarnas. Ja, vad ska jag tro på egentligen? Förrvirringen kvarstår och tillåts med oförminskad styrka härja omkring i skallen på mig. 😫

Tant Grön
2/1/20, 1:22 PM
#25

Råkade visst lägga in två lika länkar. Den här skulle det vara också:
https://www.youtube.com/watch?v=Ruppl3Lbv3Y
Man kan ju inte veta om det är dina grannar eller något annat. Ville bara säga att det finns mycket på youtube. Jag skulle nog inte klagat på grannarna, även om det skulle vara dom så är det väldigt svårt att bevisa det. Speciellt för att alla inte kan uppfatta väldigt låga frekvenser.
Hoppas det tar slut och du får det lugnt.

Mikael68
2/1/20, 3:00 PM
#26

#25 Ja, jag märkte att du dubblerade samma länk, men jag trodde bara att själva dubbleringen blev fel. Men det skulle tydligen vara en länk till som synes. Tack för den också! Och du har rätt i att det är hart när omöjligt att bevisa öht att man är utsatt för en sån störning, och speciellt om ingen annan granne störs. För att inte tala om den nästan omöjliga uppgiften att peka ut källan till själva störningen. Så jag får ligga lågt och svälja den uteblivna klagomålsförtreten och hoppas jag snart kan flytta till en bostad utan grannar vägg i vägg och golv mot (deras) tak. 😊 Ok, ska kolla din andra länk nu!

Magi-cat
2/1/20, 4:37 PM
#27

En sak till, av egen erfarenhet: Ett kylskåp som står och vibrerar mot en vägg kan brumma något så vansinnigt irriterande!

Prova att puffa till det lite lätt och se om det blir någon skillnad!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[ghostdoggy]
12/10/20, 10:45 AM
#28

är det ett konstant vibrerande frekvens eller kommer det i stötar typ..vruuur..vruuur..blir svårt å förklara ljudet då d knappt kan beskrivas..lol..och jag förstår varför det hörs bäst när folk börjar lugna ner sig på kvällarna,för då hörs inte d övriga ljuden utan detta vrur ljud tar över.det ligger ovanför pratet..blir som en luddig boll du inte kan ta på

Magi-cat
12/10/20, 1:58 PM
#29

#0 Det var ett tag sedan du startade tråden. Nu skrev du ett nytt inlägg. Vill du berätta hur det varit under tiden och om det tillkommit något nytt?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

x-karmaskuld-x
12/12/20, 3:23 PM
#30

#29: Det har varit upp och ner, men sen 1 nov var det precis som startskottet gick för kraftigare störningar samt att de blev mer frekventa, typ varje dag nästan.

Vill inte tro att det har med allhelgonahelgen att göra, alltså nåt övernaturligt. 😰 Nä, dem har helt enkelt blivit mer aktiva (alltså inte spökena😅).

Men det är väl bara att erkänna att jag är väldigt känslig för infraljud, eftersom ingen annan granne verkar ha ont av det. 🤷‍♂️ Men! Det är definitivt inget ljudsystem iaf! För det friskar i eller "mojnar" i och med att det slår till i nåt reglage.

Men som jag tidigare nämnt så tror jag det är nåt projekt som nån samarbetspartner till hyresvärden tillhandahåller. För oavsett hyresgäst under de senaste fem åren, så är det samma verksamhetsljud jag hör. Blir nog inte lätt att få rätsida på det här. ☹️

Ska dock få ekonomisk hjälp av min käre far att införskaffa mätutrustning. Jag återkommer med mer info när sådan finns. 😊

Och tack för att du är så godhjärtad och orkar bry dig. ❤️🤗

E
12/13/20, 3:28 AM
#31

#0: Hej. Jag vill utveckla kring spåret att det kan vara ett infraljud. För det finns några vetenskapligt dokumenterade fall där personer först fått obehagskänslor som sedan följts av visuella hallucinationer. I exemplet från länken nedan så visade det sig att det var en nyligen isatt fläkt som blivit felinstallerad som åstadkom infraljudet. Undersökningar från vissa sk spökplatser har visat att frekvensen (-erna) också funnits där.
Det är två frekvenser som pekas ut, 18 och 19 Hz, sk stående våg. Alltså direkt under den frekvens som sägs vara den lägsta man kan uppfatta, 20Hz. Och då är det när man är ung, frekvensomfånget lär ju minska med åldern. Så frågan är om inte kroppen 'hör' dessa två frekvenser utan att öronen är inblandade :-)
Sådana låga ljud kan komma från dina grannar, t e x en utsliten badrums/köks fläkt som sätts igång av en halvtrasig termostat. Själv har jag i mitt trapphus ett brummande ljud som kommer och går under dygnet. Min gissning den här gången är inte någon granne, utan en fjärrvärmepump i källaren. Notera att detta ljud inte hörs vid pumpen, utan uppstår i rören på väg upp i huset. Så vid pumpen är vibrationerna = frekvensen för låg att höras, men i trapphusets väggar där rören går uppåt uppstår ngn form av resonans som gör att frekvensen blir högre och hörbar. Obs! jag är inte naturvetare, så jag vet inte om en tekniker skulle köpa förklaringen. Har exempel från landsbygden där halva byn klagade på ett mystiskt ljud, andra halvan inte. Pågick 2 år försvann sedan plötsligt. Fick aldrig någon bestämd förklaring, men misstankarna gick mot en pump i avloppsverket.
Funderar vad jag hade gjort i din situation. Förutom mätutrustning så hade jag prövat om sk binaural rytm (engelskans binaural beats) hade haft någon inverkan. En ton med en viss frekvens skall kunna 'tas bort' om den utsätts för en ton med dubbla frekvensen. Så om du ansluter till en tongenerator via internet så kan du pröva om du med öronen kan hitta samma frekvens/ton på tongeneratorn. Går det, så kan du låta tongeneratorn göra en ton med dubbla frekvensen och se om det blir någon skillnad i upplevelsen av ljudstörningen.
Om då ljudet är ett infraljud, som kanske mer uppfattas av kroppen än av öronen (= mindre än 20Hz)? här kommer binaural rytm in. Med hjälp av 2 högtalare/hörlurar med varsin tongeneratorfunktion, en till vardera öra, så kan du lura hjärnan att uppfatta frekvenser under 20 Hz. Teoretiskt skulle du då kunna göra samma som beskrivits, först hitta vilken ton störningen har - sedan dubblera frekvensen för att kolla ifall detta 'tar ut' den störande.
Googla binaural rytm och engelskans binaural beats så förstår du bättre. Länken om låga frekvenser och problemen: www.theguardian.com/science/2003/oct/16/science.farout på nätet finns flera tongeneratorer, den här har jag använt https://onlinetonegenerator.com/

E
12/13/20, 9:02 PM
#32

#31: Har funderat lite till. Att släcka ett ljud med en viss frekvens genom att tillföra ett annat ljud med dubbla frekvensen, gör ju inte att det blir tyst. Det blir enbart att ett ljud ersätts av ett annat med annan tonhöjd.

Ä
12/27/20, 7:33 PM
#33

Jag tycker att detta känns väldigt övernaturligt.

Det enda sanna mediumet

Magi-cat
12/27/20, 8:02 PM
#34

#30 Tack för de vänliga orden. 🙂🌼

Det verkar vara riktigt jobbigt för dig.

Tänker på att du skulle köpa mätutrustning. Borde man inte få hjälp av hyresvärden eller någon myndighetsinstans?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Maghan70
1/3/21, 6:35 AM
#35

Senaste tiden har jag hört ett lågvibrations ljud i höger öra. Jättejobbigt att sova ibland, men jag tror att det kan vara 5G

Magi-cat
1/3/21, 8:26 AM
#36

#35 Kan det vara tinnitus? Det är jättejobbigt och hörs bäst när det är tyst omkring en, som på nätterna.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maghan70
1/3/21, 9:57 PM
#37

#36: Jag brukar ha lite tinnitus ibland men då är det högt ljud, men på senare tid, speciellt när jag ska gå sova.. så hör jag lågvibrations tinnitus. Aldrig varit med om det förut. Det började när 5G startades.

Magi-cat
1/4/21, 9:17 AM
#38

#37 Om du provar att sova någon annanstans, låter det likadant i öronen då?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maghan70
1/5/21, 10:27 AM
#39

#38: Jag har inte sovit borta ännu, men har provat byta sovplatser; soffan, gästrummet. Låter fortfarande. Det är liksom inget konstant brummande utan går som i ett mönster av dovt brummande lågvibrationsljud.
Kan bara höra det när jag ska sova och det är tyst. Ska prova källaren nästa gång haha

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
D
7/25/22, 2:47 AM
#45

Hoppas att detta är till någon hjälp å förståelse om vad som pågår, å var oljudet kommer ifrån. ❤

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Hoseok
7/25/22, 5:36 AM
#48

#47 Vad har detta med TS fråga att göra??

Annons:
Upp till toppen
Annons: