Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Alternativmedicin, hälsa m.m. Andar/Spöken Andlighet Barn i Andevärlden Barn/Ungdomar Bok- och filmtips Dagens Ros / Dagens Kram Dikter, visdomsord Drömmar/Drömtolkningar Foton Frågor ang. sajten, funktioner m.m. Healing iFokus-information Info från admin Kurser Länktips Medialitet Meditation Medium Musik Mytologi/Naturväsen Mässor, storseans, arrangemang, träffar Ny medlem/presentationer OT Bildgalleri OT från tråd Off Topic Oförklarade Fenomen Redskap: tarot, pendel, kristaller m.m. Reinkarnation/Tidigare liv Seans - upplevelser & frågor Sorg Tips & Råd TV/Tidningar/Radio m.m. Tävlingar och lekar på sajten och iFokus Undersökningar UFO Upplevelser Videoklipp Övningar Övrigt
Off Topic

Otäcka vibrationer med vidrig frekvens

2019-03-26 01:42 #0 av: x-karmaskuld-x

Jag lägger in detta under off topic, för jag tror det är mer troligt att det är en störning som kommer från grannen, pga nånting som vederbörande sysslar med som orsakar vidriga vibrationer, som känns för jävligt i kroppen. Tror det är nån slags maskin vars vibrationer överförs till stommen, som både kan kännas direkt från väggar och golv, eller att det blir luftburet, d.v.s. radierar från väggar och golv också.

Jag har klagat på detta hos hyresvärden, men utan resultat; utan istället har JAG blivit varnad för att jag kontaktat grannen. Jag är inte särskilt mycket lagd åt det paranoida och konspiratoriska hållet, men oundvikligen så infinner sig ju en sådan känsla, att hyresvärden verkar skydda deras verksamhet.

Det har bytt namn på dörren 3 gånger se'n jag flyttade in för 3,5 år sedan (grannen under mig på 2:a våning), alltså är det 4:e hyresgästen i ordningen. Jag tycker det är konstigt att samma störning och samma ljud jag hör från lägenheten under kvarstår, om det nu är helt nya grannar med förstahandskontrakt, då det ju är köpoäng som avgör vem som har förstatjing på lägenheten. Jag tycker det verkar som att det är andrahandskontrakt, för på så vis kan de ju hålla på, och namnbytena på dörren är väl bara en front kan man tänka.

Det konstiga är också att kvinnan (ungefär i 60-årsåldern) som  bodde där när jag flyttade in, nu har flyttat till grannuppgången istället, fast nu bor hon i en 1:a istället för en 2:a. Tror hon upplät (då hon var skriven där) och fortfarande upplåter sin lägenhet åt dem som håller på och gör mitt liv till ett helvete. Kan ju nämna att efter första namnbytet kollade jag upp hur gamla dem var (ett mans- och ett kvinnonamn), och det visade sig att de var i 50-årsåldern. Men de jag stött på i trappuppgången och även sett på balkongen har bara varit unga grabbar mellan 20-30 nånstans.

Och att det skulle vara ett ljudsystem är uteslutet, för jag har inte haft ont av det förut där jag tidigare bott, ej heller hemma hos kompisar i deras lägenheter. Och det kan också vara väldigt oregelbundet, t.ex. knappt en lugn stund från måndag till fredag, och sen kanske kav lugnt under helgen, och kanske ytterligare några dagar om man har tur. Det brukar ju vara som mest störningar från grannar på helger, så det följer ju inte mönstret för fem öre. Och det kan köra i gång mitt i natten och hålla på en hel arbetsdag. Och startar dem på eftermiddagen så kan de avsluta mitt i natten, och några minuter efter det blivit lugnt så kan man höra en bil åka iväg på gatan. För det hörs väldigt tydligt, då det inte är nån annan trafik ö.h.t. vid den tiden.

Jag får ibland rätt frekvent gå ner i källar'n och lägga mig i förrådet för att jag inte ska bryta ihop och brytas ner totalt av sömnbrist. Det verkar (alltför ofta tyvärr) också som att de tycks jävlas med mig och ibland nästan ha som regel att starta upp i det ögonblicket jag går och lägger mig; illvilligt alltså. Det har ju fått mig att undra ifall de har avlyssning och även visuell bevakning, men hur skulle det gå till? Då har man nästan istället undrat ifall det är nåt övernaturligt; kanske nån eller något som inte gillar (för att uttrycka det milt) hur jag lever mitt liv. Men isf kunde ju den/det/de lika gärna kunna jävlas med mig i källar'n också, men där är det aldrig några störningar.

Och som ni förstår när jag säger att det är lugnt i källar'n, så är det alltså inte några psykiska problem jag lider av, ifall nån nu initialt blev frestad att tro det. Och jag kan ju också tillägga att inga andra grannar verkar störas av detta, fast iofs, jag bor ju inte i deras lägenheter, men förmodligen har dem det nog väldigt lugnt pga att detta tydligen inte sprider sig i stommen till dem. Men vår uppgång är närmast gaveln (så det är inte så många angränsande lägenheter), och de verkar hålla till precis under mitt sovrum, d.v.s. i deras dito, eller kanske i hallen med nån maskin gentemot väggen till deras sovrum. Och grannen på 1:a våning är en man på 85 år, så han kanske pga sin ålder inte är så representativ, då han kanske har blivit rätt avtrubbad.

Nu har detta blivit ett väldigt långt inlägg, men jag skulle vara för evigt tacksam om nån kanske kunde hjälpa mig att få svar från andevärlden vad detta är som dem håller på med, samt kanske också få mina misstankar bekräftade ifall det nu är så att de är skyddade av hyresvärden. Och förhoppningsvis kanske också få tips om hur jag kan komma tillrätta med detta.

Kan ju också lägga till att jag kontaktade ett lokalt medium, och hon sa att hon skulle höra av sig efter 2-3 veckor, men henne hörde jag aldrig av igen..... Vet inte vad som hände där, men jag försöker med ett inlägg här istället, så får jag se om jag får napp. /Mikael 

Anmäl
2019-03-26 02:26 #1 av: Huygens

Wi-Fi, strålning från router i trådlöst nätverk?

Anmäl
2019-03-26 08:17 #2 av: Magi-cat

Kontakta hyresvärden med begäran om en ljudmätning över dygnet!

Om inte det hjälper, kontakta Hyresgästföreningen!

Prata gärna även med andra grannar och fråga dem om de också besväras av ljud i huset. Om det är så att det känns i stommen, borde de också märka något.
Om det är lugnt under helgen, men hörs i veckorna, verkar det vara något jobbrelaterat.

Prata med människor du känner väl och be dem komma och lyssna i din lägenhet.

Om inget av detta ger något resultat skulle det nog vara bra om du söker typ en öronläkare för att få helt klarlagt om det inte kan vara någon typ av tinnitus eller så.

Hoppas att du får gåtans lösning och får det lugnt! Det är otroligt störande med vissa ljud!

Hjärta ""Se aldrig ned på någon om det inte är för att hjälpa henne upp." G. Schyman

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant och Oförklarade fenomen.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.