Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1214 ggr
Lindsay
3/7/19, 9:08 PM

Ny här och har en fråga ang röster och knackningar

Under några år så kommer jag in i perioder då jag ofta vaknar av att någon ropar mitt namn. Det är så tydligt och så starkt att det inte går att jemföra med det man når med sina drömmar. Det är en manlig röst, ganska mil och ung. Alltid samma röst. Ett par gånger har jag också vaknat av kraftiga knackningar på ytterdörren. Jag ligger då vaken, blixtstilla och lyssnar livrädd efter om jag hör fler tydliga ljud. Är det fler som varit med om detta och fått svar på vad det kan vara som väcker mig så kraftigt och lite panikslaget?

Annons:
JRSN
3/7/19, 10:32 PM
#1

Detta låter verkligen som ett besök från andevärlden. Ofta är det i form av en bortgången anhörig som vill förmedla någon form av budskap. Mer sällan är det en "platsbunden ande" som levt där tidigare och som har åsikter om huset, tomten etc. Det kan vara värt att kontakta ett erfaret medium som kan åskådliggöra kontakten lite tydligare och reda ut vad det är som anden vill förmedla.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Lindsay
3/8/19, 6:20 AM
#2

Jag är lite rädd för att få ett svar som kommer skrämma mig. Men det är väl dags att se vad det kan vara. Vem som kan vilja mig något. Natten till igår (torsdag) var det som tydligast och flest rop. Några timmar senare så somnade min mosters man in på sjukhuset, sjuk i cancer. Någon period har varit när min dotter hade självmordstankar och inte ännu berättat detta för mig. En annan gång var när min morfar snart skulle gå bort. Den morgonen han föll ihop så vaknade jag av rösten och satte mig panikslagen upp i sängen. Jag har aldrig egentligen tänkt i dessa banor förut, att det kommer under perioder då det ska ske saker. Var kan man hitta pålitliga medium?

Lussan20
3/8/19, 7:04 AM
#3

Telefonen, dörrklockan, även mitt namn. Jag har hoppat upp och svarat, i telefonen, kollat dörren. Men det är aldrig något. Vi bor i en lägenhet som förr var en mjölkaffär med dörrklocka. Men detta har alltid funnits med de sista 30 åren? vart jag än bott. Starkt och klart ringer telefonen, men bara nattetid. Undrar också ibland om det är en hälsning eller hjärnans minnesbank? Mvh/WL🌺

JRSN
3/8/19, 8:40 AM
#4

Om att hitta ett medium, Lindsay: Det beror lite på var du bor. Om du till exempel bor i Karlstad så googla på "medium Karlstad" och så vidare. Man behöver inte alls få tag i ett "Tv-medium" för att få bra svar, det finns massor av duktiga medier därute. Men det tycks som du har väldigt stor känslighet, ett medium kan även hjälpa dig "stänga ner" en smula, om det skulle behövas. Att saker och ting kan verka skrämmande beror ofta på att andarna tycker sig behöva "ta i" för att nå fram, men det finns ytterst sällan onda avsikter bakom.

Wonnalesan: Verkar finnas stor känslighet hos dig också. Jag hör emellanåt ljud från dörrklocka, telefon etc (men inuti mitt huvud). Tolkar det som påminnelser om någonting från min skyddsande, till exempel när jag håller på att försova mig.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Lussan20
3/8/19, 9:32 AM
#5

Tänker jag efter så är det som att det ökar då något hänt eller då jag mår dåligt! Men har inte kopplat ihop det förr. Min pappa berättade att då jag flyttade hemifrån och två grabbar bröt sig in hos mig och min kompis. Vi hade flyttat till Gotland  för att jobba där, den natten hörde pappa mig ropa-pappa lilla pappa- han vaknade förtvivlad. Samt då han var i Israel och gick ner i Jesu födelsekyrka hörde han  sin mamma ropa hans namn högt två gånger, då var han ju vaken. Han pratade ibland om detta..

….Mvh/WL🌺

[Ay'e]
3/8/19, 5:04 PM
#6

Lindsay, först av allt försök släppa rädslan för det finns inget att vara rädd för, försök att tänka som så att anden är inte annorlunda än när han eller hon levde tvärtom  dom är som oss och den enda skillnaden är att dom befinner sig i andekroppen och vi i vår jordiska.

Jag kan förstå att du blir rädd när du inte är van men vänd på den rädslan och tänk på hur dom var i livet för dom är inte annorlunda i andlig form än dom var i fysisk  och då var du inte rädd för dom så varför ska du vara rädd när dom är ande 🌺

Helt klart är du öppen och det är en fin gåva att ha och jag ser och hör andevärlden lika tydligt som jag hör oss fysiska och det i vaket tillstånd så jag behöver inte sömnen som hjälp för dom finns där hela dygnet och är för mig lika naturligt som om du och jag skulle mötas och prata med varandra över en kopp kaffe.

 Anledningen att många andar söker människor under sömn beror på att då är dom som mest avslappnade och har inga dagliga blockeringar så då når andarna fram lättare och det du beskriver i  dina inlägg så är det som om dom som är på väg över eller nyligen har gått över vill berätta för dig och det där känner jag så väl igen.

Även om en persons fysiska kropp ännu inte tagit sista andetaget så kan anden förflytta sig astralt och på så vis besöka oss och vi kan se och höra dom som om dom står framför oss och anden är fri den kan gå i och ur kroppen när helst den känner för oavsett tid på dygnet men åter något som många upplever under sömn när dom är som mest avslappnad men för mig sker även det när som helst på dygnets timmar där jag bara går ur kroppen och reser runt när helst jag känner för.

Det som skrivs  ovan om att kontakta ett medium tycker jag låter som en bra id'e och jag vet inte om det här är något du vill ägna dig åt men du kan få tips och råd hur du ska använda din gåva.

Du kan också lära dig att hantera det här och förstå vad det är du är med om och som skrivs ovan lära dig att stänga ner men där är vi alla olika en del behöver stänga ner andra inte och det är lite beroende på vilka val vi gjort andligt och går jag till mig så stänger jag aldrig ner vilket är en del av en form av kontrakt jag har med andra sidan som shaman en väg jag vandrat i 30 år så jag är öppen dygnet runt och konstant i "tjänst" medan ett medium jobbar på andra sätt och stänger ner medan han eller hon  inte utövar sin uppgift så är shamanen alltid tillgänglig.

Med stänga ner menar man att man får vara ifred när man behöver det och sen öppnar man upp när man själv känner att man vill vara tillgänglig och det där sker på olika sätt men med lite övning behövs bara tanken att nu är ni välkomna eller nu vill jag vara ifred men stänga ner helt kan vi aldrig göra däremot kan vi lugna ner andevärlden och på så vis få ledigt om vi anser det blir för mycket andligt spring.

Det du upplever kan vara anhöriga det kan också vara din guide så jag tycker det är en bra tanke som skrivs ovan att gå till ett medium och ta reda på där du bor vilka som finns och vilka som är bra för det finns verkligen både och och en massa oseriösa som bara pratar en massa ytligt snack som kan stämma in på vem som helst och ett bra medium behöver du aldrig berätta ett enda ord för tvärtom det är mediet som ska berätta för dig inte du för mediet.

Att hitta bra medium i en andlig djungel är inte det lättaste så man får söka och söka samt höra med andra vem eller vilka som dom upplevt kunnat leverera en bra sittning där bevisföring är högsta prio inte allmänt babbel som kan stämma in på vem som helst och deras bullbakande mormödrar för en sittning ska beröra dig riktigt personligt på djupet och mediet ska kunna berätta detaljer om dig som ingen annan än du vet om och dom finns men dom är få som verkligen kan sin sak.

Det kan låta skrämmande med medium men faktum är ett bra medium ger dig den information och dom svar som du behöver här och nu och dom gör inget som kan skada eller skrämma upp däremot kan det bli känsligt just för anhöriga kommer igenom och vill ge råd men det är inget att känna rädsla för men det kan bli känslosamt för stunden och dom vill oss alla så väl från andra sidan och sånt blir känslosamt där minnen och den sentimentala biten kommer fram.

En viktig sak till är att medium i alla lägen har tystnadsplikt så har även jag som shaman eftersom jag möter alla former av livsöden både på ont och gott och jag kallar det för andlig tystnadsplikt för inget absolut inget som kommer fram under andligt arbete med en klient får någonsin röjas och skulle det vara så att nån läcker ut det hen sett då ser universum till att shamanen eller mediet snabbt förlorar sina gåvor så A och O är andlig tystnadsplikt vilket dom flesta faktiskt följer och är medvetna om.

Vet inte om du blev nåt klokare på mitt inlägg men det här är så naturligt och så enkelt egentligen och jag har levt med andarna under hela mitt liv där jag ser och hör dom alla tider på dygnet och det är inget att rädas tvärtom se på det med värme och glädje för dom är som oss dom vill vara med och visa att dom inte försvunnit ur våra liv bara för att dom har lämnat sin jordiska kropp 🌺

Annons:
Lindsay
3/8/19, 9:23 PM
#7

Aye. Tack för ditt svar. Jag vet egentligen inte vad det är som skrämmer mig. Bara det att jag inte vet vad komma skall. Jag kan känna på mig saker, peka ut rätt paket av 10 st till rätt kund om och om igen, jag är en fantastiskt bra människokännare och aldrig riktigt känt att jag passat in. Kanske detta är en gåva och kanske att jag ska ta och utveckla det. Har även hört talas om telepati mellan oss som ännu finns här fysiskt, att man kan höra någons röst om denne tänker väldigt mycket på en? Jag bor på Gotland och ska absolut kolla om det finns något medium här på ön. Tack för svar!

Lussan20
3/9/19, 8:00 AM
#8

Du är inte ensam om att vara rädd, för i varje program på Tv där de söker hjälp av medium för att få bort andar så är människor helt förstörda och inte orkar längre. De blir knuffade, slagna, rivna och uppskrämda av dunkar smällar, saker som flyger genom luften.

Förstår de inte mer på andra sidan, att många av sina kära får fruktan , oro och blir sjuka av deras besök? Det känns ibland inte som en trevlig plats, då de hellre vistas i våra hus? Jag är inte jätterädd , men i barndomen var vi barn jätterädda. farmor berättade om vita frun mfl och vi kunde inte sova minns jag.

Kanske tur att man inte är så medial egentligen? Mvh/WL🌺

[Ay'e]
3/9/19, 10:32 AM
#9

#7 Lycka till, hoppas du hittar nån som du blir nöjd med 🌺

#8 Förstår de inte mer på andra sidan, att många av sina kära får fruktan , oro och blir sjuka av deras besök? Det känns ibland inte som en trevlig plats, då de hellre vistas i våra hus? 

Så kan man lätt tänka men går vi till oss själva om vi inte blir hörda eller förstådda så väsnas vi också med att höja röst ,drämma igen dörrar eller slå näven i bordet det är exakt samma för andevärlden får dom inte synas och komma till tals då för dom oväsen på olika sätt.

 oro och blir sjuka av deras besök?

Det där att bli sjuk handlar mer om att en person är öppen och tar in eventuell sjukdom som anden hade under sitt liv det är så vi ofta jobbar som medium vi får helt enkelt både fysiskt och psykiskt krämpor och åkommor vilket är ett av många olika  sätt för anden att visa vem han eller hon är.

Misstaget som man gör när man inte är insatt i hur det fungerar är att man lägger det på sig själv och faktiskt upplever sig som sjuk när man egentligen inte alls är.Man kan träna upp det där,träna sig att  skilja på när det är en ande eller en annan människa som vi tar in och på så vis avgöra om det är sitt eget, en andes eller nån vi helt sonika mött ute .

Jag kan ta ett exempel av hur många som helst genom åren, en söndag åkte jag ner och handlade en sån där fin härlig sommardag när solen sken och ag mådde toppen och bara kände harmoni med allt vackert omkring mig där jag cyklade en vacker sommardag.

Jag stötte på en enda person i butiken samt hon som satt i kassan men när jag lämnade var jag urförbannad och ingen eller inget hade retat upp mig varken på vägen dit eller i butiken men jag var otroligt förbannad och jag kände att det var inte min egen ilska så den energin hade jag fått med mig av nån antingen på vägen dit eller från den enda kunden i butiken alternativt hon som satt i kassan men hon mötte mig enbart med glatt humör och var hur trevlig som helst.

Väl hemma, in i duschen snabbt och få bort den energin för den var ju inte min men så enkelt är det att ta in likaså med sjukdomar både från andar och oss fysiska men man kan träna upp att avgöra när det är sitt eget eller andras. 

Det känns ibland inte som en trevlig plats, då de hellre vistas i våra hus?

Andra sidan är en enormt härlig trevlig plats som jag ofta besöker astralt och det handlar om att dom vill vi ska veta om att dom fortfarande är med oss och vi lär göra lika när vi kommer över besöka våra nära och kära precis som vi gör i  jordelivet men uppfattar dom oss inte så lär vi också föra oväsen tills nån förstår och lyssnar på oss.Svårare än så är det inte tvärtom det är väldigt enkelt och logiskt  🌺

De blir knuffade, slagna, rivna och uppskrämda av dunkar smällar, saker som flyger genom luften.

Där har vi att göra med något helt annat och det är ett ämne som inte sajten ÖN tillåter så jag kan tyvärr  inte gå in på olika orsaker av hänsyn till sajtens regler.

Lussan20
3/9/19, 12:02 PM
#10

Oj! Tack vad du bemödat dig att svara! Ärligt och fint beskrivet.

Det var en ande som tyckte det var trist på andra sidan?

Min mamma var synsk och visste att pappa skulle hämta henne på hans dödsdag, så skedde. Hon sade till mig näst sista dagen hon levde, jag kommer och hälsar på dig. Jag svarade-lilla mamma , jag har inget otalt med en enda människa du behöver inte komma: Jag älskar dig.- Hon såg besviken ut, det minns jag.

Synd ändå med språkförbistringen, mellan dimensionerna. Att de inte vet att vi drabbas av deras sjukdomar innan de dog, livet är så svårt ändå.

Jag vill bara sitta vid en liten stuga mitt i sommaren, med alla mina djur omkring mig. Kanske något besök. Syrenerna blommar och det fläktar i de tunna tyllgardinerna. Det doftar kaffe och solen lyser på de vackra trasmattorna. friden är total. Det är min dröm om evigheten…Tack från WL🌺

Upp till toppen
Annons: