Annons:
Etikettintuitionsövningar
Läst 7374 ggr
Amandla
2019-02-25 14:28

Borttappattråden

Innan du gör ett inlägg i tråden, LÄS HELA DETTA INLÄGG  för att slippa få ditt inlägg raderat.

Om ni inte fått svar i den gamla tråden så ställ frågan igen här! 

På förekommen anledning: det är INTE jag som letar efter föremål eller djur som saknas. Se punkt 6 för mer info om vem det är som kan hjälpa till här!

Gamla tråden här:

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/567e823d8e0e74632a00131e-borttappat-traden

  1. Var noga med att bara lägga in bilder som ni tagit själva!! Alla måste följa copyrightlagarna på iFokus, det står i skrivreglerna som vi alla godkänt då vi en gång blev medlemmar på nätverket. Alla inlägg som har en bild som vi ser är kopierad från annan sida tas bort direkt. Bäst är att du istället länkar till en sida där man kan se vad du menar för slags föremål. 

  2. **DET ÄR INTE TILLÅTET ATT EFTERLYSA SAKER ELLER DJUR SOM TILLHÖR NÅGON ANNAN!!! Detta gäller oavsett om ni fått lov, det är omöjligt för oss i admin att kontrollera och reglerna ska gälla lika för alla.
    **

  3. **Det är INTE tillåtet att söka exempelvis pengar eller andra saker av större värde. 

    **

  4. **Det är ej heller tillåtet att söka saker som är stulna. Det är polisens jobb och skyldighet att lösa brott.
    **

  5. För er som söker ett bortsprunget djur eller något annat, så ber vi er lägga er fråga i den här tråden - men det gäller INTE försvunna människor, det är oetiskt att känna in andra människor utan deras tillåtelse och sådana frågor tas bort direkt. Vi lämnar inga garantier för att ni får hjälp, men vi vill ge en möjlighet till både tränande medium och andra som vill hjälpa till.

  6. Det är frivilliga medlemmar som gör detta på sin fritid så det kan ta ett tag att få svar. Vi är mycket tacksamma för deras engagemang GladDet här är också en tråd där man kan träna på att hitta saker, så prova gärna själva, kanske hittar du något som en annan medlem letar efter!

  7. Om du inte får svar beror det inte på att du är bortglömd eller dylikt. Det kan vara så att den som gör läsningar helt enkelt inte kan se något om det du vill finna, därför har du inte fått svar. Det är ingen idé att börja påminna eller tjata, det har snarast motsatt verkan eftersom det då blir en obehaglig känsla omkring frågan och då minskar chansen att någon vill ta sig an den. Så ha tålamod och slappna av.

  8. Kom ihåg att lämna feedback när någon tagit sig an din fråga!

Lycka till!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Mari
2019-03-11 18:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#1

Jag behöver hjälp att finna min snabbplatta som tillhör mitt stativ. Jag har tidigare haft den monterad på kameran men av någon anledning tog jag bort den och nu när jag behöver använda stativet igen så kan jag inte hitta snabbplattan. 

Tog lite olika bilder som hjälp, på bilden över instruktionsbladet så är själva snabbplattan på bild 1. Tyvärr minns jag inte när jag sist hade den eller vart det var men är säker på att det är 1+ år sedan, säkert mer. 

Jag har letat på de flesta ställen så som kameraväskan, lådan med kameratillbehör, i förrådet där jag hade stativet och övrig studioutrustning samt omkring datorn där jag sitter för att redigera bilder från kameran. 

Hoppas att någon av er kan känna något tips på vart den kan ha hamnat, jag gissar och hoppas att det är på något sånt där bra ställe som kändes logiskt för stunden. 

Tack på förhand ❤️🌺

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

spiritoffalconer
2019-03-11 19:21
#2

Var längesen nu . Men köket nära Microsoft har du lådor under bänken där micron är . L

Mari
2019-03-11 19:46
#3

#2 Tack men tyvärr inte. Har inga lådor under bänken där micron står men har gått igenom alla lådor i köket samt i anslutning till köket nu och hittar tyvärr inget 😕

Eller vad menade du med Microsoft?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

spiritoffalconer
2019-03-12 15:44
#4

Ingen aning mobilen lekte sitt eget liv

Almamamma74
2019-03-13 11:30
#5

Söker efter en nyckelknippa med en lägenhetsnyckel, en husnyckel, en grön tagg till gymmet och 2 vita band som det står Julia på det ena och Mimmi på det andra. Den har varit borta i flera månader nu. Finns det nån här inne som kan ge mej en ledtråd?

mörkaögon
2019-03-14 01:40
#6

#5 Jag ser en burk… en burk med någon blå färg… i ett kök, tror jag.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Annons:
Zico
2019-03-18 06:58
#7

Panik. Söker efter en borttappad vigselring i gult guld. Med inskriptionen Marie 20100227. Vänt upp och ner på hemmet och letat på platser som besökts. Snälla kan någon hjälpa?

Elisa68
2019-03-24 07:07
#8

Hej jag har tappat bort en liten påse med smycken. Det är ett bla stelt guldarmband med små diamanter på som jag fått av min mamma som gått bort😢 ett par örhängen som är en blomma som hänge och en kedja med en stor pärla i ett guldfäste. Påsen är en tunn, vit, genomskinlig tygpåse. Snälla hjälp mig hitta den😌

hallonblomma71
2019-03-27 08:11
#9

Hej!
Vi städade här i helgen och dottern la sin älskade snuttekanin på något bra ställe så vi kan inte hitta den. Hon är ledsen och vi har letat överallt känns det som. Jag har en film på kaninen men den vill inte laddas upp.

Tacksam för hjälp!

hallonblomma71
2019-03-27 09:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Tror jag lyckades spara en bild från filmen.

[Kraxi]
2019-03-29 09:31
#11

Hej! Jag har tappat bort mitt skolbusskort och matkort och måste hitta dessa igen! Det kan hända att jag blev av med dem på tåget, men om någon känner sig manad får de gärna testa. 💖 Busskortet är grönt och matkortet är rött. De ligger i ett genomskinligt fodral där det finns bild på mig, vilken skola jag går på osv.

Anna#76
2019-04-01 00:29
#12

Jag har tappat bort min förlovningsring. Den betyder så oerhört mycket för mig så jag skulle bli så glad om någon kan hjälpa mig att hitta den! Den är av vitguld med tre små diamanter. Den är från 1955 så den har en vacker vintage-design. Den är graverad med texten: "Lars 23/10 2018" Varma hälsningar Anna

katsy
2019-04-03 10:47
#13

Jag hittar inte mina intyg från en utbildning som jag gick på. Det är akut viktigt att jag hittar dem men har ingen aning om var jag ska börja leta.

Finns det någon som kan se var de finns eller hur jag ska kunna leta vidare?

Annons:
Smirrelushi
2019-04-05 13:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Hej, Nu ska ni få nått att bita=) Jag har tappat bort ett utav däcken till dotterns bil. Jag håller på och bli galen!! Har kliat mitt icke hår hela veckan men kommer inte på någonting. Vore grymt om nån kan peka mig i rätt riktning.

tlover
2019-04-11 14:04
#15

Var är min kokbok?

En av mina favoritkokböcker är borta. Det är egentligen en hemkunskapsbok men den har massa bra grundrecept i den. Någon som känner var den är?

l'm back

Duvetsofie
2019-04-11 14:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Hej, jag har tyvärr tappat bort min förlovningsring. Jag tar aldrig av mig den så den har åkt av när jag inte märkt det. Någon som kan känna vart den är?

Kashii
2019-04-12 22:01
#17

Nu ikväll blev jag medveten om att en av mina nyckelknippor är puts väck *panik* Kommer inte ihåg allt som hänger på den, men det är bara en husnyckel på den, resten är krimskrams. Hänger på en blå nyckelrem.. Var ligger den? Har kollat i vanliga handväskan, gympaväskan, jackficka osv :/

Anngerd
2019-04-13 22:05
#18

#17 Jag får en känsla av att den ligger i en soffa eller fåtölj. Lyft på dynorna och titta. Lycka till /AnnGerd

Jennyundrar
2019-04-15 10:04
#19

Hej. Jag tappade min förlovningsring i torsdags. eller rättare sagt jag slarvade bort både min vigselring och förlovningsring på mitt är arbete, på den i arbetsskjortan och hade den hela dagen (i patientarbete, på möte, under bildfärd och på mitt hemma kontor). På tröjan i tvätten. Vigselringen hittades (Tack o lov) i tvättmaskinen och kom till mig åter. Nu vill jag ha hjälp om de finns möjlighet att jag kan finna min vigselring. En slät guldring med mitt förlovnings datum och makes namn. Tacksam för hjälp.

Jennyundrar
2019-04-15 14:02
#20

Förlovnongsringen är troligtvis funnen åter. Får den troligtvis i veckan. Ni behöver inte lägga energi på att hitta denna längre, om ni inte vill briljera med att nämna var den hittades eller var den finns nu 😋💞

Annons:
lightworkZ
2019-04-15 17:36
#21

Hej alla fina. Borttappad svart Daniel Wellington klocka jag fick i present av min pojkvän. Den betyder mycket för mig och är helt borta. Någon som kan känna av den? 🧿 Sååå tacksam för hjälp!

Amanda10
2019-04-22 00:36
#22

Hej! Jag har kan inte hitta min dotters halsband, den betyder väldigt mycket för mig är det någon som kan känna av den?

Hedber
2019-04-26 21:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Hej! Finns det någon begåvad människa som kan hjälpa mig hitta min extranyckel till bilen. Den har varit borta sedan i vintras. (Den ser ut exakt som på bilden ovan) Tack på förhand!

matildamaria
2019-04-30 13:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Hej jag fick ett par ”gamla” släkt-örhängen av min farmor i 20 års present, men tappade det ena samma dag… Det ena som jag har kvar är på bilden. Det har gått ett par år men hoppas fortfarande att jag ska kunna hitta det borttappade. Finns det någon som kan känna av det?

Magi-cat
2019-05-01 08:49
#25

#24 Ligger det i ett kuvert, eller något?

Ibland lägger man saker i säkert förvar - och glömmer bort dem…

Hoppas du hittar det!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

matildamaria
2019-05-01 14:14
#26

#25 Nej det gör den inte, hade båda på mig när jag skulle åka bil till stan och insåg väl framme att det ena var borta… Tack ändå!

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Hallonsoda88
2019-05-23 21:25
#28

Hej, snälla kan någon hitta mitt silverörhänge?

Ambivert21
2019-05-29 13:44
#29

Nu har det gått runt tre år, men mina vigselringar är fortfarande försvunna. Jag hade fått ringarna förminskade efter viktminskning, men tyvärr blev ringarna för små igen. Jag har tagit av mig dem, lagt dem nånstans men kan inte hitta dem. Förutom vanliga hyllstädet har jag också kollat mer udda platser hemma, såsom inuti köksfläkten och i tvättmaskinsskrymslen. Under spisen fanns de inte heller. Skulle så gärna vilja återfinna förlovningsringen och vigselringen. Nu är jag dessutom på god väg mot den lägre vikten igen, så nu passar ringarna igen 🌟

Magi-cat
2019-05-29 14:08
#30

#29 Inuti tvättmaskinens filter? Vattenlåset på tvättstället? Bakom elementet? Mellan sänggaveln och madrassen?

Några fler tips på luriga ställen. 🙂

Hoppas du hittar dem! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ambivert21
2019-05-29 21:08
#31

#30 Tack för tips, ska fortsätta leta! Har fått tips om en låda med vitt lock eller ev vit väska där ringarna kan finnas 👌

Hanna-90
2019-06-03 12:56
#32

Hej har en avställd bil som jag har tänkt besikta men hittar inte igen bilnyckeln och tycker att jag har letat överallt. Hoppas någon kan ge mig ett tips på vart jag kan leta efter den.

Zopha
2019-06-09 21:55
#33

Jag behöver akut hjälp att finna en dop klänning som är borta, den ska ha ett blått band i sig och även befinna sig i en påse om jag minns rätt. All hjälp uppskattas oerhört

tlover
2019-06-09 21:58
#34

Jag har hittat min kokbok från #15

l'm back

Annons:
Magi-cat
2019-06-09 22:01
#35

#34 Så bra! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Smutzig
2019-06-10 14:31
#36

Hej! 

För ca en månad sen tappade jag bort min medicin från sjukhuset i en liten påse, jag måste hitta dem då jag inte kan få ut nya än(har redan försökt), jag minns att jag la undan dem någonstans i mitt rum, har letat överallt men kan inte hitta dem! Det är blåa tabletter och dem ligger i en zip-lock påse. Måste hitta dem då jag både har barn runt omkring samt djur, och jag vill inte att någon ska få i sig dem.😮

Amazon323
2019-06-10 21:11
#37

Hej Börjar bli desperat jag har letat överallt men hittar inte mina jobbnycklar. Det är två nycklar och en tagg som hänger i ett blått nyckelband.och med en nyckelring med en bild av mina barn.snälla kan du nån sevar dom är?? Mvh Madeleine

hery
2019-06-10 21:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Hej

Mitt älsklingshalsband är borta, jag lägger det på samma plats varje kväll men i morse när jag skulle ta på mig det så var det borta. Jag vet inte om jag förlagt det eller tappat det. Vore tacksam för alla tips.

Med vänlig hälsning, Helene

Pololuka
2019-06-11 22:45
#39

Hej Jag behöver hjälp, jag har letat efter min och dotters pass (id kort) jag mindes att de låg sist på byrå, men sen försann sen helt plötsligt! Har letat och tänk mkt på dessa 2 kort.. Hoppas ni kan hjälpa mig och jag vet de kan ta sin tid att hjälpa mig å andra i nöd. Tack för mig Karola Rasmussen

mimaj66
2019-06-13 19:25
#40

Hej. Jag och min man flyttade för ett år sedan och letar efter vår yngsta sons studentmössa. Han flyttar till Nice och vi vet att han vill ha den med sig. Kan nån hjälpa oss att hitta. Tack.

VampireGirlElvira
2019-06-18 10:38
#41

Jag har tappat bort mitt ryggbälte, igen, så kan någon se var den kan vara?

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Annons:
VampireGirlElvira
2019-06-19 12:26
#42

Uppdatering, hittade ryggbältet under en hög med kläder på sängen igår kväll. ^ _ ^

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Magi-cat
2019-06-19 12:29
#43

#42 Toppen! Tack för att du uppdaterar!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

malinul
2019-06-21 09:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Snälla hjälp mig 😭 våran katt har varit borta i fem dagar, min autistiske son finner varken ro i kropp eller själ, vi är så ledsna och vore så tacksam om det finns någon som kan hjälpa oss ❤️ Han heter Viggo och är fem år.

Magi-cat
2019-06-21 09:09
#45

#44 Oj vad tråkigt, hoppas för er alla att han kommer tillbaka! Tyvärr har jag ingen annan idé än att sätta upp lappar, fråga grannar, anmäla till polis och katthem, ev Facebook-grupper och Vilse.nu.

Läs gärna även den här bra artikeln från Hittekatter.ifokus.se.

https://hittekatter.ifokus.se/articles/5cc9468cce12c47091006154-10-goda-rad-nar-katten-sprungit-bort-van-utekatt?articles-1

Håller tummarna! 🐱🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

malinul
2019-06-21 09:13
#46

Tack ❤️ Har gjort allt, även vilse.nu så jag hoppas att det finns någon som har sett honom, har letat överallt, vet inte hur många mil jag har gått dom senaste dagarna. 😢

Magi-cat
2019-06-21 09:19
#47

#46 Vi får hoppas någon tagit hand om kisse, eller att han bara är ute på strövtåg.

❤️🐱


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

silverfiisk
2019-06-24 21:03
#48

Kan någon se vart mitt halsband är? Det är en tunn guldkedja med ett litet hänge med en briljant. Det har varit borta länge och jag har letat överallt, men det är borta. Skulle verkligen uppskatta all hjälp jag kan få!

Annons:
Annaskrolls
2019-06-26 14:03
#49

Hej! Är i mycket akut hjälp att hitta en nyckel som går till motorcykeln. Tack på förhand. / Annna

Starlite
2019-06-26 17:54
#50

Hej jag har tappat bort mina solglassögon i fodral. Jag hade på mig dom när jag gick till jobbet och bytte sen till vanliga glasögon. Satte sen ner fodralet med glassögon i fickan och där efter försvann dom.

Kimjon
2019-06-26 23:53
#51

Hej Jag har tappat bort min mobil, det är en iPhone 6 med gul/grönt skal på. Såg den senast i lördags i min lilla handväska när vi var ute. Trodde att den låg i den lilla handväskan i en större väska i min hall, men när jag skulle ha den i måndags var den spårlöst borta. Vore oerhört tacksam över att finna telefonen igen om någon har möjlighet att hjälpa mig?

HBF
2019-06-29 14:40
#52

Hej! Jag kan inte hitta mina vigsel- och förlovningsringar! Tog av dem och förvarade dem i liten 6-kantig svart smyckesask i sammet (sådan ring kan komma i från butik) sedan jag och min man separerade men har alltid vetat var asken har varit. Nu, när vi är tillsammans igen och vi ska sätta på oss ringarna är de borta!!! Jag är SÅ ledsen och kan inte fatta var asken är (dvs var jag har stoppat den, eller när)? Jag kan verkligen inte se att den skulle kunna vara stulen. Jag hoppas SÅ att någon kan hjälpa mig. Tack!

Evalottapotta
2019-06-30 12:32
#53

Hej! Vår katt Charlie har nu varit försvunnen sen den 17 maj. Vi saknar honom oerhört och undrar om han ens lever fortfarande, och såklart vart han i sådana fall är? Kan någon se vart han finns? Behöver jag lägga in mer info?

Evalottapotta
2019-06-30 12:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54
Evalottapotta
2019-06-30 12:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55
Annons:
Mimmi25
2019-06-30 19:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Borttappade glasögon Hej! Jag tappade bort mina glasögon den 23 juni. Var ute på promenad och plockade lite blommor efter vägkanten. Jag hade tagit av mig glasögonen och hängt dem i halsringningen på min tunika. Har letat hemma och gått samma sträcka flera gånger och tittat längs vägen och i diket. Men de verkar vara borta. Kan någon hjälpa mig att hitta dem? Mimmi25

Ellie91
2019-07-01 11:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Jag har tappat bort pass. Denna handling låg i denna väskan. Jag använde mig av det så sent som på fredag förmiddag. På lördag 29/6 eftermiddag så var det borta. Endast rört mig på 2 platser under dagen. Jag är i stort behov utav hjälp. Går det att finna ett pass som legat i denna väskan? Mvh Ellinor

unikorv
2019-07-01 17:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Hej, våran älskade Ursula har varit borta länge nu och vi saknar henne så mycket. Finns det någon som kan se vart hon kan finnas? Vi har letat åt det hållet där vi tror att hon kan ha hållit till men ingenting. Än ger jag inte upp hoppet! Jag vill ha hem min kära gosbulle ❤️

Jakt98
2019-07-03 17:21
#59

Hej jag letar efter mina vapenskåps nycklar som Båda är borta nu. Jag har vänt upp och ner på lägenheten men hittar den ej. Andra nyckeln tror jag finns hos mina föräldrar men är inte säker. Jag vill verkligen hitta dom. Kan någon hjälpa mig?

theycallmeem
2019-07-08 13:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Hej! Hjärtat och triangeln till denna är spårlöst förvunna. Är det någon som kan hjälpa mig att hitta dem? :) Det känns som om jag har letat överallt. Tack på förhand.

Hemling
2019-07-09 23:45
#61

Hej! Har tappat bort en plånbok idag 9/7. Använde den och betalade precis innan bilfärden hem till huset! 15 minuter senare upptäcktes det att den var spårlöst borta. Huset är nästan tomt på grejer då en ny ägare ska ta över. Men ändå så går det inte att hitta den. Kan någon hjälpa? Det vore fantastiskt.

Elni
2019-07-13 18:43
#62

Hej! Har tappat bort ett jätte viktigt usb minne, det är väldigt litet o silvrigt. Köpt på Kjell och Company för någon månad sen. Innehåller min slutprodukt av en film jag gjorde som gymnasiearbete b.la. Sist jag minns att jag hade det var någon månad sen då jag fick tillbaka det efter ha lånat ut det till min lärare. Tacksam för svar! Sandisk Ultra Dual 3.0 USB-minne med USB-C Här är en länk till hur det ser ut: https://www.kjell.com/se/produkter/dator-natverk/datortillbehor/usb-tillbehor/usb-minnen/sandisk-ultra-dual-3-0-usb-minne-med-usb-c-128-gb-p97209

Annons:
MaElLa
2019-07-20 15:53
#63

Hej, Letar desperat efter ett dussin kaffeskedar i ett blått etui. Det är min dotters som hon har fått av sin nu bortgågna mormor och det är förmodligen jag som sist hade dessa i förvar så jag hoppas att ni kan hjälpa mig ändå, det är ju troligen jag som slarvat bort dom. Tack på förhand

aerikss0n
2019-07-23 22:06
#64

Hej! Jag har lyckats slarva bort min batteriladdare till min systemkamera. Har letat överallt i huset men har ej kunnat finna laddaren. Hoppas att någon kan hjälpa mig att finna det så vore det tacksamt. Mvh Angelica

Helena123456789
2019-07-28 12:29
#65

Hej! Jag skulle bli otroligt glad och lättad om någon skulle kunna hjälpa mig hitta mina nycklar, som är väldigt viktiga. Den består av en nyckelring med en nyckelbricka (som är blå och svart, ca 5 x 2 cm) och en vanlig nyckel. Jag har nyligen varit på bilsemester med mina barn och hade med mig dem i handväskan vi åkte (den 4/7) så nycklarna har varit med hela resan men jag är osäker på om jag sett dem sedan vi kom hem igen (15/7), för i så fall har jag nog lagt dem på "ett bra ställe" direkt när vi kom hem. Nu är de helt borta. Jag har letat överallt. På resan var vi först hos min mamma. Där har jag ett svagt minne av att jag kan ha lagt dem i min datorväska och kanske haft dem där större delen av resan. Sen var vi och hälsade på flera vänner och min bror och min pappa och vi var på Astrid Lindgrens värld och på flera badställen under resan, men jag har hela tiden försökt vara noga med handväskan. Datorväskan har jag inte använt mycket under resan och alla dess fack har jag letat igenom nu också. Stort tack om någon kan hjälpa mig hitta dem! Vänliga hälsningar /Helena

Emilie. Friberg
2019-07-29 13:35
#66

Jag är desperat, tappade min mobil telefon på ett bröllop jag var ihelgen och nu är den helt borta. Tror absolut inte att den är stulen utan bara ligger undangömd på något bra ställe så jag skulle vara väldigt tacksam för hjälpen framförallt då barnens sjukförsäkrings kort och mitt körkort finns där. Det är en honor 8 som är svart och finns i ett svart mobilfodral. Tack på förhand / emilie

Magi-cat
2019-07-29 13:45
#67

#66 Tittat i bilen eller väska som varit i bilen?

Hoppas du hittar den! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Emilie. Friberg
2019-07-29 14:09
#68

Där har jag sökt men där finns den inte 😥 något annat tips?

Bejka
2019-07-30 00:40
#69

HJÄLP MIG! Jag och min man letar som galningar efter en extranyckel till Volvon, någon som kan hjälpa? <3

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Amandla
2019-07-30 11:27
#71

#69 Läs punkt 7 i det översta inlägget.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
borttappad123
2019-07-30 13:51
#72

hej, har tappat bort en svart iPhone 7.  Den ligger i ett svart mobilfodral med korthållare. I korthållaren är det ett resekort från norrtåg. Har letat igenom hela huset sen i lördags utan någon som helst lycka.  Finns det någon som kan hjälpa mig att hitta den? Tack på förhand

pumizen
2019-07-30 20:24
#73

Hej.min lilla dotter har förlagt sin lilla plånbok nånstans o glömt bort var.vi har letat precis överallt på den men inget.det är en liten plånbok med hundansikte på.hon skulle bli jätteglad om den kommer fram så hon får lägga mer mynt i den.

kajjo
2019-07-31 12:15
#74

Jag har tappat bort min tandskena som jag behöver ha med mig på semestern… Den har helt plötsligt bara försvunnit ur mitt badrumsskåp och jag hittar den ingenstans! Är väldigt säker på att jag inte skulle lägga den någon annanstans, men den är spårlöst borta! Hjälp! :(

Jl123
2019-08-05 05:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Jag har tappat bort min halsduk efter en utekväll. Jag vet inte vart den kan vara och har inget minne på vart den kan vara jag har varit och kollat på ställen jag befunnit mig på men hittar den inte. Snälla skulle någon kunna hjälpa mig.. 🙏

Karin.86@hotmail.com
2019-08-07 17:53
#76

Jag har ett par solglasögon av märket Rayban med blått spegelglas. Jag använde de förra sommaren och när jag för ett tag sedan kom att tänka på dom har jag inte hittat dom trots frekvent letande. Hoppas någon kan hjälpa mig att hitta dom igen! Bifogar en länk med bild. https://www.synsam.se/ray-ban-aviator-rb3025-112-17-58 Mvh Karin

Annons:
gustavsson.amanda
2019-08-22 10:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Hej! Min förlovningsring försvann sent igår kväll och jag har gråtit mig svullen hela natten. Jag har inget minne att jag tagit den av mig men jag kanske minns fel. Är rädd att den åkt av i duschen och hoppas att någon ser min älskade ring, som jag ärvt av min mormor, på en plats i min lägenhet eller annat ställe som gör att jag kan få den åter :(

Anngerd
2019-08-23 15:16
#78

# 77 Jag får en känsla av att ringen befinner sig i stoppat tyg typ i soffan eller i sängen. Lycka till och glöm inte att ge feedback.

liljajonsson
2019-08-24 12:42
#79

Hej! Har tappat bort min hemnyckel med tillhörande yale-doorman tagg (lila). Har inte sett den sedan 1vecka tillbaka då den var hemma. Någon som kan hjälpa mig att hitta den? :( har letat hela veckan

mörkaögon
2019-08-25 02:25
#80

#79 Hej, jag får fram en fåtölj i ljust tyg. Den har åkt ned mellan sittdynan och ett armstöd.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

mörkaögon
2019-08-25 02:28
#81

#77 Jag ser ringen liggande på ett tvättställ, men inte vilket tvättställ eller var.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Hejdär
2019-08-27 09:36
#82

Bortappat presentkort Hej. Det är så att jag och min sambo fick ett presentkort förra julen som gäller för ett helt centrum. Presentkortet är på 1000kr och vi lade det i "säkert förvar" för att inte tappa bort det under flytten som ägde rum innan sommaren. Vi har båda letat överallt men kan inte hitta det. Presentkortet skulle verkligen sitta bra till hands nu ! Kan någon hjälpa oss att hitta det? Hälsningar Jessica

Anethera
2019-08-27 19:31
#83

Hej! Jag har tappat bort mitt pass efter en bilresa till Tyskland i juli, från Skåne. Det ligger inte alls i bilen vi åkte i, och är säker på att den ligger någonstans hemma hos mig - men jag har inte hittat det, hur mycket jag än vänt upp och ned på lägenheten! Finns det någon chans att se det någonstans? Tack!

Annons:
[Honkallasjenn]1
2019-08-28 19:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Hej! Jag skulle hemskt gärna vilja be om hjälp att hitta våran katt som varit borta sedan lördags morgon, han är 2år och heter Levis. Letat & ropat dag som kväll, men han har inte velat komma hem :( Super tacksam om någon skulle ha tid och lust att hjälpa mig hitta vår älskade katt.

[Honkallasjenn]1
2019-08-28 20:42
#85

Bor på orten Årjäng i värmlandslän

[Honkallasjenn]1
2019-08-28 23:23
#86

Nu kom han äntligen!!

Magi-cat
2019-08-29 06:56
#87

Så bra att den fina kissen kom hem! 😻🤗


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Alizander
2019-08-31 12:47
#88

Hej! Jag har blivit av med mycket saker genom åren men nu är det min förlovningsring, vigselring och alliansring som är spårlöst borta sedan ca 1månad tillbaka. Senast jag vet att jag hade den var när vi var och hälsade på svärmor i sthlm trakten. Jag har frågat henne om ringarna finns där men hon säger nej. Jag börjar bli förtvivlad i mitt sökande. Jag hoppas verkligen att här finns någon som kan och vill hjälpa mig. ❤️

fru.tillmar.thorn
2019-08-31 14:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

Hej, har förtvivlat letat efter min vigselring, har inte haft på mej den på ett tag då Jag gick upp en del i vikt. Någon som kan hjälpa mej? Bifogar en bild. Den är nu förlustanmäld till polisen pga försäkringsfråga. Skulle va så tacksam om den kom fram! Mvh Emma

StellaElla
2019-09-01 20:38
#90

Pärlor! Kan någon hitta mina pärlörhängen. Vita pärlor med guldstift som jag fick av min pojkvän på vår 6-årsdag. Försvann just innan vi fick middagsbesök av svärföräldrarna. Finns dom i lägenheten?

Annons:
lisaaandersson
2019-09-10 10:10
#91

Hejsan! Jag har ett stort problem, jag har tappat bort en extern hårddisk, med massor av bilder som endast finns på denna, och även en del bilder som inte går att återskapa… Jag letar förtvivlat i min nya bostad. Jag fasar att den kommit på villovägar under min flytt för ca ett år sedan, flyttat saker då och då eftersom min mor bor kvar där jag bodde innan. Hon har letat, och jag har letat.. den är svart, kan ligga i någon form av fodral i fejk-läder men kan även vara utan den. Den har en indikations-lampa som lyser grönt när den är ansluten till en dator, och blått när den är ansluten men inte får kontakt med enheten. Skulle gråta floder om jag återfann denna, den besitter så otroligt många värdefulla bilder på djur och människor jag aldrig kommer träffa mer. Ber ödmjukast om hjälp! Den är gammal så jag lyckades tyvärr inte hitta någon bild, men den är svart som sagt, skulle gissa 8 x 6 x 1.5 cm Varma hälsningar, Lisa

Sparven88
2019-09-10 14:17
#92

Är det någon som får någon känsla var min swedbank-bankdosa kan ha hamnat? Använder mig aldrig utav den längre, men eftersom jag bytt telefon och måste installera bank-id på nytt behöver jag den. Tacksam för hjälp!

Sanna76
2019-09-10 20:42
#93

Hej Borttappattråden! Jag har förlagt min nyckelknippa med svart/grönt band någonstans på tomten där jag bor på landet. Jag la den på något "smart" ställe för c:a en vecka sen och nu är det som bortblåst var jag lagt/gömt den. Någon som får en känsla VAR på tomten jag ska leta? Tack på förhand! mvh Sanna

AlvaB9
2019-09-10 21:11
#94

Hej! Har tappat bort min plånbok och har verkligen vänt upp och ner på allt. Senast jag har en kontakt med den är när den låg i jackfickan i pissregn påväg mot bilen. Hoppas någon kan ge mig en ledtråd!

lisaaandersson
2019-09-10 21:31
#95

#91 Hej igen ! Jag har fått hjälp och har hittat min hårddisk, SÅ LYCKLIG! :D

lisaaandersson
2019-09-10 21:31
#96
mörkaögon
2019-09-10 23:36
#97

#94 Jag ser den i en väska. En lite större väska som är svart.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Annons:
mörkaögon
2019-09-10 23:36
#98

#93 Leta under eller på en trappa.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Sanna76
2019-09-11 12:21
#99

#98 Tack för att du kollar! 🙂..har dock nu letat under/på/bredvid tomtens alla trappor men inga nycklar synes..

Alva05
2019-09-11 15:21
#100

Hej! Har tappat bort alla min kort i ett brunt läder mobilskal och hade verkligen uppskattat lite hjälp med att finna det! Kan verkligen inte hitta det…

Denna kommentar har tagits bort.
Nillah59
2019-09-12 13:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

Hej! Om någon kunde se var jag lagt min medicin, så vore det bra. Jag har många olika, och snurrar ofta till det. Det kan vara två burkar, det är en licensmedicin, och jag får inte hämta ut förrän om en månad nästa gång. Jag kan få ut en bruk men då får jag betala 640:-/burk, så väldigt dyrt. Jag har själv försökt ”se” något, under tiden jag reikade. Men såg ingenting, är inte utbildad i detta, men chansade bara. Har letat ”överallt” men inte hittat dem. Tack på förhand om någon vore så snäll och kollade. ❤️

SofiaCarlsson83
2019-09-12 21:05
#103

Hej, jag skulle bli så glad om någon kunde min andra AirPod. Spårlöst borta sedan flera månader 🙏

SofiaCarlsson83
2019-09-12 21:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#104
Annons:
[PetrusPettersson]
2019-09-13 22:05
#105

Hej! Vi ska gifta oss snart, men tyvärr har min blivande mans förlovningsring försvunnit. På grund av en handsjukdom har han inte kunnat använda ringen på ett par år, så den har legat hemma på en säker, läs lite för säker plats. Jag är relativt övertygad om att jag lagt den på ett ”smart ställe”. Men, nu har vi vänt upp och ner på huset utan framgång. Snälla hjälp! /Kontrollfreak och förvirrad

mörkaögon
2019-09-14 00:06
#106

#105 Jag ser den under någonting av tyg, textil i något skåp eller en låda, tror jag.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

silverfiisk
2019-09-16 11:24
#107

#103 Klicka på länken nedan så kan du enkelt hitta din AirPod.

https://support.apple.com/sv-se/HT207581

SofiaCarlsson83
2019-09-16 15:55
#108

#107 Jo det har jag självklart provat redan…många gånger 😄 Den har varit borta sedan i maj.

VampireGirlElvira
2019-09-19 15:46
#109

Jag har tappat bort mina poslins saker som fanns i en liten kartong. Den var i en bokhylla i allrummet i vårt hus, och sedan så satte jag den kartongen någonstans. Det fanns en Johann Sebastian Bach porslins byst på honom plus andra smått och gott.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Gurra03
2019-09-20 09:06
#110

Mitt dophalsband i guld från 1968 tappade jag förra veckan. Min man hittade berlocken på gräsmattan. Vi har letat och letat men inte hittat det. Det är i rött guld, smalt, 18K, ca 60 cm. Det är ett kärt minne, skulle bli så glad om det kom åter.

VampireGirlElvira
2019-09-20 16:31
#111

Söker fortfarande min lilla blåvita porslinshund som jag hade när jag var yngre, men igår blev jag överraskad när jag hittade bilden på denna blåvita porslinshund som jag hade på ebay. Länk nedan. https://www.ebay.com/itm/Lot-of-2-Vintage-Dachshund-DOG-FIGURINE-Puppy-Blue-White-Porcelain-Japanese-/163630213431 OBS! Det är den som har tassen uppe. Så om någon fortfarande kan se var den är, så blir jag glad. Ps. Skrev i förra tråden, inte i denna, förrän nu när jag har kommit lite närmare svaret. : ) Hoppas detta inlägg gills. : )

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Annons:
matildamaria
2019-09-22 01:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#112

Hej verkar som om jag har tappat bort mitt fina Efva Attling armband jag fick av min faster i 18års present. Står Pencez de moy på den, saknar den jättemycket… Någon som kan se vart den är någonstans?

Lotta76
2019-09-22 21:26
#113

Nyckelknippa Våran nyckelknippa med reserv nycklar till vår bil , husvagn och takboxern är försvunnen. Troligtvis såg vi dem på vår resa Norrköping sista veckan i Juli. Vi var även på en dags tur till Stockholm. Vi har letat över allt men hittar inte dem.

Hejdär
2019-09-26 20:21
#114

Hej igen! Har fortfarande inte hittat presentkortet som har varit borta i drygt 6 månader nu. Någon som har en känsla om var det kan vara? Har letat precis överallt och jag behöver det verkligen.

Smurfen1
2019-09-27 15:54
#115

Hej! Min ena laptop är borta, någon här som kan känna var den är någonstans? Tack på förhand.

CoralCloe09
2019-09-27 22:42
#116

Vår lilla kanin är borta. Sune rymde från sin bur i trädgården och är nu spårlöst borta. Är det någon som ser var han kan befinna sig? Finns han i närheten eller har han dragit iväg långt? Lever han? Snälla, vore så tacksam för hjälp💕

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annaskrolls
2019-09-28 19:34
#129

Någon som kan hjälpa mig hitta min dopklänning?

Eperssonn
2019-10-01 21:19
#130

Vi har sökt och sökt sedan i fredags efter vår nyckel till 4-hjulningen. Är det möjligt att någon kan veta var den är? Min sambo flyttade 4-hjulingen förra helgen/veckan och vi upptäckte att den var borta i fredags. Vi har två nycklar, den gråa har vi koll på. Men den svarta saknas, om det skulle vara till någon hjälp. Tack på förhand 🌸

Angelinas
2019-10-06 21:40
#131

Hjälp mig snälla att hitta samsung plattan och fjärkontrollen till tv:n. De finns hemma det vet jag:(

Marlene_ni2
2019-10-06 22:58
#132

Hej. Jag söker desperat efter mina barns fårskinn som de fått av sin farmor och farfar när de föddes. De var utlånade till min syster för styling i lägenhet, därefter har de varit hos min mamma och pappa. De tror att de lämnat tillbaka dem i en påse till oss men varken vi eller de har denna påse hemma. Vart kan de vara? Så sorgligt när det är barnens egna fårskinn. Med vänlig hälsning Marléne

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
2019-10-07 08:54
#134

#133 Hej!

Påminner om regeln:

**DET ÄR INTE TILLÅTET ATT EFTERLYSA SAKER ELLER DJUR SOM TILLHÖR NÅGON ANNAN!!! Detta gäller oavsett om ni fått lov, det är omöjligt för oss i admin att kontrollera och reglerna ska gälla lika för alla.
**


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Angelinas
2019-10-07 16:19
#135

#131 fjärrkontrollen hittad! nu är det bara samsung plattan kvar. Hoppas att någon kan se den. Den har varit på vift sen mars tror jag :(

Magi-cat
2019-10-07 16:36
#136

#135 Var hittade du fjärrkontrollen? (bara nyfiken 😎)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Angelinas
2019-10-08 12:48
#137

#136 i kanten inuti fåtöljen. Använde nycklar och sax kneppet. Drt som är konstigt att både jag och mannen letade där flera gånger.

Angelinas
2019-10-08 12:48
#138

#136 i kanten inuti fåtöljen. Använde nycklar och sax kneppet. Drt som är konstigt att både jag och mannen letade där flera gånger.

lilldessi
2019-10-08 15:31
#139

Hej,

Jag har förlagt mina skoternycklar. Skotrarna är parkerade i stugan över sommaren och när vi skulle ta fram dem nu i höst så hittar vi inte nycklarna. Det är två nycklar som sitter ihop. De sitter på en nödstoppssladd som är skruvad som en gammal telefonsladd. Sladden är svart. Jag brukar lägga nycklarna i ett skåp hemma men jag hittar dem inte där.

Tack på förhand/lilldessi

Annons:
Agoran
2019-10-08 22:38
#140

Jag tappade bort min nyckelknippa för ca 1 månad sen. Det är en nyckelring med ett svart läderband, husnyckel, jobbnyckel, postlådenyckel och en tag som går både till hemmet och jobbet. Håller tummarna att någon kan hjälpa mig! Tack på förhand 🙏

mörkaögon
2019-10-11 23:12
#141

#140 Jag får fram skor och en skohylla/skoskåp. De har åkt ned i något eller bakom något som har med skor att göra.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

djinn291
2019-10-12 21:40
#142

Hej Min lilla 1 åring har tappat sin snutte. Vi är helt slut och besvikna på oss vuxna som inte märkte vart den tappades. Den säljs inte i butik längre . Vart är min dotter älskade snutte ? Tacksam för svar.

djinn291
2019-10-12 21:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#143

Vi letar efter vår 1 årings snutte som försvann idag. Och vi letar med allt vad vi förmår. Hon älskar den och sover bäst med den. Snälla hoppas någon kan se den.

Agoran
2019-10-15 10:34
#144

#141 Tack så mycket! De låg i en väska jag har till hunden när vi reser. Väskan stod i en garderob i hallen med skohyllor i. Lättnaden jag känner är obeskrivlig ❤🙏

mörkaögon
2019-10-17 00:53
#145

#144 Så skönt att höra! Glad för din skull. <3

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

mörkaögon
2019-10-17 00:58
#146

#142 och 143

Jag ser en trottoar, höstlöv (vilket inte är så konstigt eftersom det är höst!) och ett elskåp. Bakom ett elskåp! Något du känner igen där ni brukar gå?

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Annons:
Kininälskaren
2019-10-31 16:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#147

Hej!

Jag har tappat bort mitt halsband jag har fått som konfirmationsgåva. Senaste gången jag vet att jag hade halsbandet var 23 dec 2018. Sedan dess känns det som att jag har letat överallt. Hoppas någon kan hjälpa mig.

Annaaa88
2019-11-10 16:02
#148

Panik tappat mina nycklar i fredags hemnyckel, bilnyckel , nyckel till entré i mitt lgh hus. Har en banan som som nyckelknippa.. Nån som kan känna av var dom är?

Denna kommentar har tagits bort.
Missmagi
2019-11-10 19:26
#150

Jag saknar ett sifferkodlås som användes för att låsa vår barnvagn med. Låset är rätt så stort, runt och svart målad metall och man låser den med hjälp av siffrorna. Minns inte vart den kan ha tagit vägen, kan någon hjälpa mig med det?

Nathalie9001
2019-11-15 13:47
#151

Hej. Jag har tappat bort ett guldarmband som jag fick av min mormor på min student. Som hon hade fått av sin mormor, det är ett guldarmband med en del hängande berlocker på. Det är borta sen många år. Hoppas någon kan hjälpa mig!

Yahina
2019-11-15 22:30
#152

Hej! Jag insåg idag att min plånbok är försvunnen. Kan inte minnas när jag hade den sist och jag behöver få fatt i den då kvittot för reparationen av min vigselring ligger i den. Plånboken har en baksida av rött fuskläder och framsidan är i ett färggrannt sjaltyg. Den är stor nog att få ned ett pass i. Hoppas någon kan hjälpa mig.

mörkaögon
2019-11-16 00:46
#153

#152 Ser den instoppad i en ficka eller en väska i någon garderob eller ett skåp. Det känns mörkt där, eller om väskan eller plagget är mörkt? Leta långt inne.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Annons:
Yahina
2019-11-16 06:50
#154

#153 TACK!!!! Hittade den i en väska i en garderob som mannen hade städat bort den i! Stort tack!

Tobias84
2019-11-19 20:36
#155

Hej jag behöver hjälp med att hitta min förlovningsring som har försvunnit. Jag tog av mig den igår när jag skulle kavla ut pizzadeg. Lite senare när jag kom på att jag inte tagit på den och skulle hämta den så var den borta, har verkligen ingen aning hur den kunde försvinna. Det är en silverring där det står "din för all tid" på insidan. Snälla hjälp mig! Tobias

96millan
2019-11-21 23:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#156

Hej! Har tappat bort mitt älskade Efva Attling halsband jag fått i studentpresent av mina föräldrar, de har ett stort sentimentalt värde för mig och jag är desperat! Har vänt upp och ner på hela min lägenhet men utan framgång. de är halsbandet på bilden. Tusen tack på förhand!

Yahina
2019-11-22 11:20
#157

Jag skulle bli så glad om någon kunde hjälpa mig. Jag köpte fyra fina bilder av Kajsa Wallin på Bära Barn mässan i Stockholm i oktober men nu när jag skulle plocka fram dem för att sätta upp dem är de spårlöst försvunna! Vill minnas att jag plockade ur dem ur sin bruna papperspåse för att jäntan ville leka med påsen. Tack på förhand!

[Joh]
2019-11-22 17:29
#158

Hej, Jag köpte för ett tag sen två böcker med klistermärken i till min dotters födelsedag men de är spårlöst borta. Nån som har en känsla av vart de kan vara? Tack på förhand!

Alliey
2019-11-27 07:25
#159

Borttappade minneskort Min pappa gick precis bort efter en tid sjukdom. Och kort känns extremt viktigt just nu. Hittar inte flertal minnes kort från tidigare år på mina barn, pappa och familj. Rädd att jag råkat kasta/tappat då jag flyttat två gånger på tre år.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
sofiakatt
2019-11-27 16:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#161

Snälla snälla! Kan nån hjälpa mig att hitta min katt som är borta? Om någon kan ge tips på någon jag kan kontakta, är beredd att prova vad som helst för vill bara ha hem min älskling Tacksam för alla svar /Sofia

mörkaögon
2019-11-30 00:14
#162

#155 Jag ser en rund glasburk, som att ringen ligger bakom eller i den. På någon bänk i köket tror jag…

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

mörkaögon
2019-11-30 00:15
#163

#156 Halsbanden ligger i någon låda. Är det jumprar i lådan? Titta under dem. Ev sitter förstycket till lådan löst så att det hamnat i en springa där.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

mörkaögon
2019-11-30 00:17
#164

#157 Bilderna ligger på en hylla högt upp, troligen i en garderob under någonting av textil, en väska eller några klädesplagg.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

mörkaögon
2019-11-30 00:18
#165

#158 Jag ser böckerna i en låda, typ byrålåda, men de ligger skymda under andra saker.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

mörkaögon
2019-11-30 00:20
#166

#159 Minneskorten finns inte hemma hos dig. Har du något syskon som tagit hand om dem? Eller har du lagt dem i någon säkerhetsskåp på något annat ställe?

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Alliey
2019-11-30 07:32
#167

#166 mörka ögon du får ingen känsla iaf att dom råkats kastats? Vid första flytten flyttade jag isär från mitt ex, kan han ha dom? (Han vet att jag letar och ska också leta, han har fortfarande flyttkartonger ouppackade). Har också ett förråd i källan, räknas det som hemma hos mig tro?

Annons:
mörkaögon
2019-11-30 23:25
#168

#167 Men "hemma hos dig" menar jag just din bostad, inte förråd på källare eller vind. Jag får till mig att de ligger i ett hörn av en stor låda, ev en flyttlåda?

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Smurfen1
2019-12-02 19:24
#169

Hej! Skriver igen. Någon som ser var min ena laptop är? Tack på förhand! :)

Hästhäst
2019-12-03 22:16
#170

Hej! Förra söndagen tappade jag min mobil antagligen när jag städade garaget. Jag har letat som en tok men hittar den inte. Har bilder på min dotter i den som inte sparats sen i mars så den är ovärderlig just nu för mig! Kan någon se vart den ligger?

Ekorröga
2019-12-08 17:27
#171

Mitt pass är försvunnet sen några dagar tillbaka. Det ligger i ett knalligt rosa passfodral. Jag undrar om någon här möjligen kan se var jag borde leta?

Denna kommentar har tagits bort.
tlover
2019-12-08 20:48
#173

Jag har tappat bort recept mappen med bland annat receptet på hudlotion. Även recept på schampo och tvål finns i och lite info om olika örter. Det är en mjuk genomskinlig rosa plastmapp. Någon som ser var den är?

l'm back

Paulinama
2019-12-12 09:22
#174

Hej! 

Jag har tappat bort min svarta lilla plånbok för några dagar sedan. 
Har letat ihjäl mig, frågat runt och vänt upp och ner på allt i lägenheten. Kan inte hitta den någonstans!? Har jag tappat den ute…? Glömt den någonstans….? 

Finns det någon där ute som kan hjälpa mig? Hade varit evigt tacksam!
/Paulina

Annons:
tlover
2019-12-12 09:46
#175

#174 enligt runorna (obs! Jag är nybörjare) så är den ute (där det är kallt) och du hittar den med hjälp av vänner. Jag har förresten hittat pärmen med recept

l'm back

Paulinama
2019-12-12 09:48
#176

#175
Vet du vart jag ska leta? Kan du se hur det ser ut runt omkring?

tlover
2019-12-12 10:08
#177

#176 jag frågade runorna igen och om jag förstått dom rätt så är det i närheten av någon fast egendom som du har, förmodligen där det kan finnas älgar (eller något som har med älgar att göra). Och än en gång kom hjälp, eller i detta fall gåvor från vänner fram. Men jag är nybörjare men om det betyder något för dig kan det kanske hjälpa

l'm back

Sannabanan
2019-12-13 23:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#178

Snälla hjälp mig hitta min älskade katt. Lilla Saul, 6 månader, har varit borta i en vecka och ingen verkar ha sett honom sedan dess. Han är alldeles för skygg och liten för att vara ute ännu.

Magi-cat
2019-12-14 07:11
#179

#178 Hej! Hoppas innerligt du hittar den fina kissen  i tid! Lycka till!

Under tiden du letar intensivt, kollar i förråd, sätter upp lappar, frågar runt och anmäler till polisen och katthemmen kanske du kan ha ytterligare nytta av tipsen i den här tråden:'

https://hittekatter.ifokus.se/articles/5ccee2f28e0e746e8b0160e4-10-goda-rad-nar-katten-har-sprungit-bort-innekatt?articles-1


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Smurfen1
2019-12-14 16:53
#180

#178 kolla så han inte blivit instängd någonstans.

Elenore.skoglund@gmail.com
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#181

Tusse försvann spårlöst för snart ett år sen (3 januari 2019). Han är så saknad och jag vill såklart få hem honom igen om han fortfarande finns i livet. Finns det någon som kan ge mig svar på vad som hänt och vart han finns, död eller levande.

Annons:
Matildarickets
2020-01-02 17:19
#182

Hej! Har tappat eller lagt vår magasinsnyckel någonstans i måndags eller tisdags och nu hittar jag den inte.. kan nån snälla hjälpa mig hitta den?

Ana#80
2020-01-02 22:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#183

Vet inte riktigt vart jag ska vända mig och börjar bli desperat och otroligt ledsen. Någon gång mellan onsdag eftermiddag 18/12 och fredag morgon 20/12 så har en av mina förlovningsringar försvunnit. (Den nedre smala ringen på bilden) Förlovningsringen är två delar, en slät och en alliansring med små diamanter. Den som har försvunnit är alliansringen. Jag har alltid mina förlovningsringar samt vigselring på mig men onsdag 18/12 eftermiddag kände jag att händerna kändes svullna så jag tog av mig ringarna och la dom på mitt sminkbord i vänstra hörnet. Va hemma hela torsdagen men satte aldrig på mig dom. När jag skulle sätta på mig dom på fredag morgon när jag skulle iväg var just den ena ringen borta. Jag har inte haft någon hemma under dessa dagar så igen kan ha stulit dom. Jag har vänt hela huset upp och ner men hittar den inte. De är så konstigt🥺 Är otroligt tacksam för all hjälp jag kan få.

mörkaögon
2020-01-04 02:27
#184

#183 Finns det en garderob, ett skåp eller en byrå till vänster om ditt sminkbord? Hur som helst ser jag en möbel till vänster där ringen ramlat ned och försvunnit bakom.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

MMK123
2020-01-04 15:19
#185

Hej, Dagen innan julafton 2019 vid 16-tiden hade min son sin mobiltelefon, en nästan helt ny Iphone som han fått i födelsedagspresent. Den är gråsvart och med skal bara på baksidan. Dagen innan julafton var vi hemma hos vänner, sedan åkte vi hem och det finns en liten möjlighet att den fanns med även på juldagen i min mors hus i Västmanland (där vi firade jul), men därefter är den spårlöst försvunnen. Vi tycker att vi letat överallt, lyst under möbler med ficklampor, sökt igenom mammas bil och ringt de få ställen vi besökte under juldagarna. Har du en aning om var den kan vara och om den är borttappad inne i huset? Tar tacksam och ödmjukt emot svar.

Ana#80
2020-01-04 20:18
#186

#184 mörkaögon tack för att du tog dig tid!! Har två byråer vänster om sminkbordet som jag nu har letat i igen, tittat i, under, bakom. Tagit ur varenda låda, varenda klädesplagg men tyvärr utan resultat. Har även letat i sminkbordet igen som har en låda. Du ser inget annat? Tack på förhand!

Denna kommentar har tagits bort.
Minla
2020-01-05 13:20
#188

Behöver hjälp! Dottern fyllde år i augusti och fick då lite pengar och presentkort som vi föräldrar sa att vi skulle ta hand om så de inte försvann och vad gjorde vi… tappade bort det! Så gör ett försök att få hjälp att hitta hennes present, tack i förväg!

Annons:
linwes181
2020-01-06 15:55
#189

Hej!

Jag  har tappat bort min plånbok. Senaste gången jag såg den var 20/12-2019.  Den är ungefär 20 cm lång. Bredden är ungefär 10 cm. Plånboken är svart med en guldfärjad dragskedja. Den har även en bild av en mops på framsidan i svartvit, men mamma upplever hela plånboken mörkblå. Jag har mitt körkort, ID, två betalningskort. varav ett är mammas. Det finns  tre busskort i den.  Det kan även finnas en femma i plånboken.  Jag har tyvärr ingen bild på min plånbok. Tack i förväg!

Deidre
2020-01-07 21:05
#190

Hej, Jag har förlagt mina silversmycken, två halsband, armband, örhängen. De ligger i en svart fyrkantig smyckeask från Efva Attling. Har letat på alla upptänkliga ställen utan resultat. Tack på förhand!

Magi-cat
2020-01-10 21:42
#191

Rätt tråd, Ebba07 undrar:

2020-01-10 18:36#203 av: ebba07

Jag undrar om någon skulle kunna hjälpa mig att se var jag gjort av mina ärvda smycken?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

IdaMariaL
2020-01-11 14:07
#192

Hej.

Min 7-årige sons klocka att ha på armen är spårlöst försvunnen, så jag undrar om nån kan hjälpa oss hitta den?

Han är ordentlig och brukar alltid lägga den på samma ställe när han inte använder den, men helt plötsligt finns den ingenstans. Vi har provat lägga en sax och nyckel i fönstret, men det funkade inte.
Hoppas nån här kan hjälpa!

Med vänlig hälsning/ Ida-Maria

[Jorå]
2020-01-11 21:31
#193

#192 jag såg en skrivbordslåda typ/ kan va vit… har du en sån tro ?

IdaMariaL
2020-01-12 12:29
#194

#193 nä, det tror jag inte… 🤔

IdaMariaL
2020-01-12 12:34
#195

#193 vi har flera vita bokhyllor från IKEA, kan det vara en sån? Du ser inga fler färger eller detaljer? /Ida-Maria

Annons:
[Jorå]
2020-01-12 23:47
#196

#195 detta va mer som en låda man drar ut.. kan va en kökslåda

Sacha81
2020-01-18 19:43
#197

Hej! Jag har fått ett halsband av min man när vi precis blivit tillsammans, det är två hjärtan i silver som sitter ihop. Märket är sahara och det heter Victoria. På nåt vis har jag förlagt det när jag inte använt det på ett tag. Det kan också försvunnit i vår flytt i maj förra året. Skulle bli så glad om nån kunde säga mig var det ligger //Sara

IdaMariaL
2020-01-21 20:34
#198

#196 jag har kollat alla utdragbara lådor jag kom på, men ingen klocka :( Men tack för att du försökte :) /Ida-Maria

Denna kommentar har tagits bort.
Careli
2020-01-29 22:42
#200

Hoppas någon kan hjälpa! Dottern har tagit min vigselring som legat i sängbordet ett tag, antar att det var nyligen. Hon säger att hon inte minns om hon slängt eller gömt den :(

Alwarion
2020-01-30 20:23
#201

Jag tycks ha förlagt en handkontroll. Det är en Arrogant Frostbite Gamepad, med USB-anslutning. Den tycks ha kommit bort när jag flyttade i somras. Mest troligt ligger den i sin originalkartong någonstans.

Alwarion
2020-01-30 20:23
#202

Jag tycks ha förlagt en handkontroll. Det är en Arrogant Frostbite Gamepad, med USB-anslutning. Den tycks ha kommit bort när jag flyttade i somras. Mest troligt ligger den i sin originalkartong någonstans.

Annons:
FruIAndersson
2020-02-11 23:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#203

Hej! Jag vet inte vart min vigselring är. Har designat den själv och det gör så ont i hjärtat att inte veta vart den är. Kan ni hjälpa mig? Mvh Linda

Denna kommentar har tagits bort.
Annaaa88
2020-02-17 21:04
#205

PS4 kontroll spårlöst borta någon som kan hjälpa mig hitta??

Einna.a
2020-02-29 22:38
#206

Hej! Jag hittar inte två jackor, en gul regnjacka och en svart skinnjacka. De är spårlöst försvunna! Har letat överallt och fattar inte vart de har hamnat. Är det någon som har en idé? Tack på förhand! 💐

stainos
2020-03-06 20:38
#207

Hej! 

Jag skulle vilja hitta mitt armband. Armbandet är en tunn guldkedja med en halvmåne på från märket Edblad. Jag brukar alltid lägga det på mitt smyckesfat, men nu är det spårlöst borta! Tror att jag senast hade på mig det på en lektion för några dagar sedan.

[Irco]
2020-03-10 15:08
#208

Har tappat bort min hörapparat, jag har en till varje öra och den ena är borta nu. Jag tog båda från laddningsstationen på morgonen och jag brukar lägga dom i varsin ask när jag åker till jobbet. När jag kom fram och skulle sätta på mig dom så var den ena asken tom. Jag är handikappad nu och är beroende av dem i mitt arbete som lärare och en hörapparat kostar väldigt mycket pengar Hjälp!

Maddis58
2020-03-14 09:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#209

Jag har tappat bort en husnyckel, den låg inte på stället där jag borde ha lagt den. Nu ska huset säljas och vi vill inte gärna att en nyckel är "på vift". Det känns dumt att behöva byta lås p g a mitt slarv.
Den påminner om nyckeln på bilden, fast kromfärgad. Kan någon ge en ledtråd, så blir jag jätteglad

Annons:
Magi-cat
2020-03-14 10:20
#210

#209 Har du letat i alla fickor?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ninatarot
2020-03-14 23:14
#211

#209 - Leta i plastpåsar och bland ”sopor” eller hör med din sambo om han har den i en jeans ficka eller dylikt.

hannalindholm1
2020-03-15 11:03
#212

Jag har tappat bort mitt pass, i Onsdags eller torsdag. Varit på Willys, samt på jobbet. Jag har letat överallt. :(

Ninatarot
2020-03-15 11:27
#213

Använder du ditt pass som id när du inte reser? Alltså om du går runt med det?

hannalindholm1
2020-03-15 11:50
#214

Ja, jag använder det dagligen. Här alltid legat i min väska eller i skåpet i köket.

Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
2020-03-15 12:12
#216

#214 …och där har du förstås letat hundra gånger om? (Jag frågar bara av egen erfarenhet när jag tappat bort och letat mig fördärvad och så finns det där ändå …)🤪


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Ninatarot
2020-03-15 12:24
#217

Har du samma väska varje dag då? Annars kan du ju ha lagt den i den du använde gången innan nu senast. Men där har du väl också tittat. Annars kolla på jobbet igen. Kan ju hända att man bara stoppar ner handen i väskan för att ta upp något medan du är på språng och så river man med sig både nycklar och papper som man flyger ner på marken och så hör man det inte. Jobbar du i en affär?

hannalindholm1
2020-03-15 12:47
#218

Jobbar på en snabbmats restaurang. Här kollat jackan o väskan ja använder jämt. :(

Denna kommentar har tagits bort.
Ninatarot
2020-03-15 14:06
#220

Ok, jag vet inte, men har en känsla av att någon har hittat ditt pass och att det ligger i en plastpåse eller plastficka. Det är någon annan som har lagt undan den åt dig någonstans. Finns bland borttappade saker. Det är bara en spontan känsla. Om jag vore du skulle jag även leta på dom mest konstigaste ställena där man tänker att man aldrig skulle finna sina saker. Oftast är det där dom ligger och så blir man lika förvånad varje gång 😂 Lycka till!

hannalindholm1
2020-03-15 16:31
#221

Jag får ringa chefen imorgon, annars får jag höra med polisen om nån lämnat in den där :)

Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
2020-03-15 18:14
#223

#221 Håller tummarna, berätta hur det går!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
hannalindholm1
2020-03-16 09:55
#224

Inte hos polisen, och ingen på jobbet har sett det. Den är borta 😒

Magi-cat
2020-03-16 10:27
#225

#224 Tråkigt. Hoppas det ändå kommer fram! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ninatarot
2020-03-16 12:37
#226

#224 - Fy vad trist. Men hoppas, precis som Magi-cat - att det kommer fram. Man vet aldrig 🌞

Maddis58
2020-03-16 22:18
#227

#211 - den finns inte i några fickor, vad jag kan se. Men jag ska leta vidare och tänka på det du har sagt. Tack så länge

Tant Grön
2020-03-17 00:09
#228

Mina tarotkort är borta. De låg i en vit kasse med en vanlig kortlek. Har inte använt dom på flera år. Hoppas någon kan se var dom finns.

hannalindholm1
2020-03-17 01:54
#229

Jag hade passet när jag var på Willys och handlade i torsdags, sedan så tog jag min handväska och skulle ner på jobbet som ligger 4 min här ifrån, la väskan i skåpet och upptäckte i lördags morse att det var borta. :(

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Magi-cat
2020-03-17 07:58
#231

#229 Hade du frågat på Willys?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2020-03-17 08:03
#232

#228 Stoppat in den i någon låda? (Sagt av egen erfarenhet.)
Hoppas de fram. De brukar vara som på egen hand ibland. 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tant Grön
2020-03-17 08:27
#233

#232 Tycker jag har letat i alla lådor. Nu har jag i alla fall lagt en sax och nyckel i fönstret. 😃

Magi-cat
2020-03-17 09:18
#234

👍

Lycka till! Håll oss uppdaterade!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

hannalindholm1
2020-03-17 09:27
#235

Ja jag fråga dom :/

Caseopeja
2020-03-17 17:57
#236

Hej! Jag har blivit av med min guldring. Det är min farfars vigselring som är omgjord till mig. Jag har haft den i 15 år. Nu är den borta. Jag tyckte den låg i köket innan idag. Snälla hjälp mig ni som har förmågan. /Karin

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Tant Grön
2020-03-18 22:21
#238

Hittade korten tack vare Ninatarot som beskrev nästan exakt var dom låg. Hon såg t.o.m. att jag lagt påsen i en annan påse! 🙂

Ninatarot
2020-03-19 12:53
#239

#238 - Är så glad att du hittade dom😊

Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
2020-03-19 12:55
#241

#238 Underbart! 🎴 Bra hittat, Ninatarot!🙂
(Och sax och nycklar. 😃)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ninatarot
2020-03-19 22:20
#242

#238 - Tack! 😊 Sax och nycklar? 😆 Det har jag inte sett röken av hehe

Ninatarot
2020-03-19 22:27
#243

#236- Hej! Om jag ser rätt så ligger den förpackad i något lila/blått på en trähylla, typ uppställd på något sätt. Eller så har du tänkt lägga den någonstans men så har något kommit i vägen och så har du råkat lägga ifrån dig den i all hast. Du bor i ett hus va?

Tant Grön
2020-03-23 13:36
#244

En sak till som är försvunnen är min skruvdragare. Den försvann förra året och jag har letat som en galning.

Annons:
Ninatarot
2020-03-23 14:54
#245

#244 - ser ut som den ligger i en trä låda med springor, typ 30#30 cm både djup och bred. Nära ett fönster i ett mindre rum som ser ut att ha väldigt mycket prylar Det var min första känsla. Sen kom det upp en cykel.

Tant Grön
2020-03-23 15:48
#246

#245 Det finns ett sådant rum där jag har cykeln. Har väldigt mycket prylar där och det finns ett litet fönster. Skall leta där 🙂

Ninatarot
2020-03-23 21:05
#247

#246- 😊 hoppas du hittar den 🙏

Tant Grön
2020-03-23 21:52
#248

Hittade den inte, men hann inte leta så mycket. Har en till cykel i ett annat utrymme med mycket prylar. Fast där finns inget fönster. Tror faktiskt den kan finnas på någon av dom platserna.

Ninatarot
2020-03-23 22:15
#249

Hoppas det🙏 Återkoppla gärna sen 😊

Citizenjoke
2020-03-24 14:34
#250

Hej! Slarvade bort 2 nyckelknippan i förrgår. En min bilnyckel(Saab) och lägenhetsnyckel. Det andra knippet är det två taggar och en bomnyckel med kedja till. Går dessa att hitta tro? Mvh Jocke

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
TanjaSaglind
2020-04-01 14:03
#252

Hej alla vackra människor!

Jag har tappat bort min plånbok och jag skulle bli så otroligt glad om jag hittade den. Finns det någon snäll människa som tror dem kan hjälpa mig hitta den?
Den är ganska liten (ca en dm i längd), ljusbrun, handgjord i läder, med ljusgröna och gula små trekants-mönster som kantar den. Den är vikt på mitten och innehåller mitt orangea swedbank kort, mitt körkort, och en del andra kort och lappar jag inte minns. Den har en liten ficka för mynt men knäpp-knapp. 
Jag hade den senaste när jag betalade på en Thai restaurang.
Jag har ringt dem och dem sa att dem inte sett den, men ringer mig ifall dem hittar den. Jag har även kollat bilen!

Jag hade blivit så otroligt glad för all hjälp som jag kan få!

Tusen tack på förhand och otroligt stort tack för det arbete ni gör - att hjälpa människor med sådana här "problem". Ni är riktiga hjältar!

Jag hoppas på att den är någonstans i närheten.

Kram

Med varma hälsningar,

Tanja Saglind

TanjaSaglind
2020-04-01 16:25
#253

JAG HITTADE DEN :D !!!! tusen tack för er hjälp ändå, hoppas ni alla får en magisk dag !!!!! <3 <3 <3 :D Mvh Tanja

Magi-cat
2020-04-01 16:32
#254

#253 Hurra vad bra! Ibland hjälper det bara att man frågar. 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

gerberanda
2020-04-01 17:31
#255

Kan någon hjälpa mig hitta min brun och vita ihalator. Jag har förlagt den och behöver den desperat i dessa tider. Stort tack på förhand!

MalinnilaM
2020-04-03 16:01
#256

Hej! Jag är så glad att jag hittat hit och hoppas på lite vägledning. Min farmors ring är borta. Den fick jag i arv när hon gick bort förra året. Den är en landskapsring - gotlandsring - i guld. Väldigt välanvänd, ganska tunn och lite nött. Jag har tyvärr ingen bild på ringen. Min dotter på 1,5 år fick hålla i ringen medan jag gick till ett annat rum för att hämta något. Jag hör plötsligt ett dovt klirrande och vänder tillbaka till dottern. Ringen är spårlöst borta. Jag har letat ”överallt” och känner mig förtvivlad och ledsen. Det här hände för ungefär tre månader sedan. Tacksam för all hjälp jag kan få. Lämnar självklart feedback.

Denna kommentar har tagits bort.
Jessika_83
2020-04-04 18:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#258

Har förlagt mina lila solglasögon samt fodralet så ja misstänker att dom ligger där i. Har verkligen letat överallt (på samma ställe x antal ggr oxå)och börjar få smått panik nu. Finns det någon som möjligtvis kan se var ja kan lagt dom

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[Jbgs]
2020-04-04 21:11
#260

#258 i din bil

[Jbgs]
2020-04-04 21:12
#261

#256 ser bara en soffa när jag läser detta !

Mojis
2020-04-05 16:06
#262

Hej! Jag har tappat bort ett plastkort, i mitt hem. Det är personligt id kort/inlogg till datorn på jobbet, i storlek av ett vanligt ex. betalkort. Ett plastkort med mitt foto på, som ligger i ett genomskinligt fodral, och har ett blått snöre så man kan ha det hängandes runt halsen. Har haft det på samma ställe flera år, men när jag städade för några dagar sen måste jag ha tänkt att det fanns någon annan plats, som var rätt plats för kortet. Men jag vet inte vart! Hjälp!

CillaAndersson
2020-04-06 11:16
#263

Hej!! Hoppas att någon här kan hjälpa mig. Jag har tappat bort mitt favorit halsband som jag fått av min man. Det är ett långt champagne färgat halsband med ett champagne färgat hjärta som är fyllt med en massa små glittrande kristaller. (Den glittrar typ som en discokula) Jag hade den senast på mig på julafton 2019 och vet inte vart jag har lagt den efter det. Jag skulle bli oerhört glad och tacksam om någon kunde hjälpa mig att hitta den. För den betyder såå mycket för mig. /Cecilia

Denna kommentar har tagits bort.
Martin J
2020-04-13 08:02
#265

Hej Jag har tappat bort en nyckel som är väldigt viktig för mig, vore väldigt tacksam om nån kunde hjälpa mig att hitta den. Mvh Martin

Annons:
Ginster
2020-04-14 17:37
#266

Hej! Letar efter en husnyckel som vi har som extra nyckel till min son. Står Assa på den. Tacksam för svar.💕

Ginster
2020-04-14 17:42
#267

Glömde skriva att den hänger inte i nått nyckelband och inte på en nyckelring utan är bara själv nyckeln som är borta.

a.neren
2020-04-15 09:58
#268

Hej. Jag har vänt upp och ner på min lägenhet letandes efter mina cykelnycklar och önskar verkligen hjälp med att hitta dem då jag tänkte rusta upp cyklarna 🙏 Den ena tillhörandes en gammal Crescent världsmästarecykel, en sådan där vikt och lite smårostig med en liten nyckelring. Den andra tillhörandes en lila växelcykel av märket Mustang, det är en liten svart Basta click. Hjälp! 🙏❤️

Magi-cat
2020-04-15 10:01
#269

#268 Tittat i alla, precis alla fickor? 🙂

Hoppas du hittar dem!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Madhog
2020-04-15 21:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#270

Vi saknar våra katt sedan söndag kväll/måndag morgon. Kan någon se vart jag ska leta efter honom? Har gått och ropat och letat i närområdet men ingen respons. Har satt upp lappar, skrivit på Facebook mm men ingen sett till honom. Kan ni se något?

Magi-cat
2020-04-15 21:45
#271

#270 Tyvärr kan jag inte "se" något, men här i länken är goda råd vad man kan göra om katten är försvunnen, bl.a. är det viktigt att leta noga i alla förråd och garage! Ge inte upp!

https://hittekatter.ifokus.se/articles/5cc9468cce12c47091006154-10-goda-rad-nar-katten-sprungit-bort-van-utekatt?discussions-1

Hoppas han kommer tillbaka! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ninatarot
2020-04-16 08:02
#272

#270 - min katt försvann ett tag och det visade sig att han smugit in i ett cykelrum ( som inte tillhörde våran gård ) Jag fick en känsla av att han var i det huset så jag och min sambo gick dit och såg att dörren till cykelrummet var öppen, och då var det antagligen någon snäll person som hade sett Simba ( han heter så ) där inne men så hade han varit för rädd för att komma ut så personen hade lämnat dörren öppen. Vi gick ett par meter till och sedan hörde vi hans pingla som han har runt halsen. Han skrek av lycka. Ofta, väldigt ofta så har katter blivit skrämda och gömt sig någonstans och så besvarar dom inte när man man ropar. Bäst att leta i skymning. Sen rekommenderar jag ljud som finns på youtube för att locka till sig katten. Eller ta med en burk med kattmat och skramla med. Leta i förråd, stå utanför och ropa. Kolla i träd. Där satt Simba en gång också utan att säga ett ljud. Och som Magi-cat skriver - ge inte upp. Din katt finns där ute någonstans och kommer komma hem igen. Men viktigt att du är ute och letar så han hör din röst. Tidig morgon och skymning är bra tider. Jag får känslan av ett cykelrum eller barnvagns rum. Eller i ett trapphus längst upp. Lycka till! ❤️

Annons:
Madhog
2020-04-16 15:40
#273

#271# får du upp någon klarare bild ?

Madhog
2020-04-16 15:42
#274

#272# kan de se de här cykelrummen, trapphuset klarare? Färg? Område?

a.neren
2020-04-16 17:03
#275

#269 Det är två mycket olika cykelnycklar som jag inte använt på många år så jag måste ju ha lagt dem på något bra ställe (som jag inte vet var) eftersom att jag är mycket rädd om mina saker. Jag har verkligen kollat på alla tänkbara ställen 😟

Ninatarot
2020-04-16 17:35
#276

#274 - Jag kan se något som liknar en fotbollsplan och en bit därifrån finns det höghus och lite skog bakom. Känns som att det finns ett dagis/förskola i närheten också. Känns mer som om han har krypit in under något. Typ under en barnvagn i ett rum någonstans i detta område. Finns det en skola i närheten? Ser färgen orange ganska tydligt. Men mer som en text. Desto mer jag tänker på det, desto tydligare blir dagis/förskola eller skola. Där finns det ett rum och du kan få hjälp av en vaktmästare att kolla i dessa rum. Om detta område ej känns bekant så tror jag nog ändå att det är dit du ska söka dig. Han är kastrerad va?

Ginster
2020-04-19 08:49
#277

Hej! Nu har jag hittat nyckeln! Den låg i den öppna spisen som är ingjuten på en stor Sten i vår trädgård. Antagligen är det vår son som lagt den där fast helt glömt bort.

Magi-cat
2020-04-19 08:51
#278

#277 Vilken tur att du hittade den! 👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2020-04-19 09:05
#279

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: